Dnes je 25. 11. 2024
svátek má Kateřina

O. Válek: Nový Bor 25 let poté

V těchto dnech si připomínáme 25. výročí událostí, které vedly k obnovení demokracie a občanských svobod v naší zemi po půlstoletí nacistické a komunistické totality.

V Novém Boru bude při této příležitosti ve středu 19. listopadu slavnostně předána veřejnosti jubilejní desátá lavička Václava Havla. Součástí oslavy, na níž se velmi těším, bude projev paní MUDr. Šepsové, která přesně před 25 lety na stejném místě zahájila sametovou revoluci v našem městě. Bylo to v době, kdy dnešní křiklouni byli v lepším případě ustrašeně zalezlí, v horším sloužili prohnilému komunistickému režimu.

Již čtvrt století se radujeme z toho, že můžeme svobodně volit a být volen, cestovat, podnikat, shromažďovat se a užívat řadu dalších demokratických vymožeností, jež nám zajišťuje listina základních práv a svobod.  

Jsme svědky toho, že svoboda slova bývá různými exhibicionisty zneužívána k obstrukcím či k nekorektnímu napadání a nepodložené kritice představitelů města. Demokratický systém ve snaze zaručit prostor k prezentaci menšinových či opozičních názorů nedokáže ani nemůže rozlišit konstruktivní kritiku od snahy sypat písek do soukolí. Rozpoznali to však moudří novoborští voliči, kteří v právě proběhlých komunálních volbách pustili do novoborského městského zastupitelstva jenom ty kandidáty, kteří chtějí přiložit ruku k dílu a přispět k dalšímu rozvoji našeho krásného města. Za to jim patří mé hluboké uznání. 

Komentáře

Re: Nový Bor 25 let poté

Souhlas.

Je ale jen otázka času, kdy se tu ozve hlas těch regulérně poražených s námitkou, že prý "6 350 Boráků nešlo volit, protože to stejně nemá cenu, stejně tam budou ti samí..." Zdrcující logika!?

Historik Petr Pithart k tomu poznamenal: "Většina našich lidí je politicky naprosto negramotných. Nevědí, jak to všechno ve státě, v politice funguje, jaká jsou pravidla, k čemu je ústava, a co horšího, oni ani nevědí, že to nevědí."

Rád bych ale věřil, že to s tou "většinou" přece jen trochu přehnal...

Nahoru

Re: Nový Bor 25 let poté

Řekněte mi, to jste opravdu tak natvrdlý (slušně řečeno)? Opravdu nechápete, že lůza má úplně jiné starosti, než se starat o volby, politiku, politiky a papaláše? Opravdu ne...?

Nahoru

Re: Nový Bor 25 let poté

A článek napíše sice dnes dobrý podnikatel, ale před 25 lety člověk u STB. Nemůžete si to pane Válku odpustit?

Nahoru

Re: Nový Bor 25 let poté

Mýlíte se p. "Bláho". Nejenže mám čisté lustrační osvědčení, ale na zasedání ZM dne 28.8.2013 mne dokonce p. Uksa, jenž nelenoval a prostudoval spis, který na mne STB vedla, označil za hrdinu, neboť jsem odolal jejich vábení. Týká se diskuse k bodu 5. Zvukový záznam je k dispozici. Za tento pomlouvačný výrok ponesete zodpovědnost, neboť vaše anonymita, z jejíhož přítmí se mne snažíte poškodit, je jenom zdánlivá.

Nahoru

Re: Nový Bor 25 let poté

Tato informace koluje po celém Boru, tak lustrační osvědčení dodejte sem a nevyhrožujte máme svobodu slova ne?

Nahoru

Re: Nový Bor 25 let poté

Myslím, že si svobodu slova, Bláho, vysvětlujete špatně. Když napíšu, že jste totální impotent, taky můžu následně požadovat, abyste sem nahrál fotku vaší erekce. Domnívám se totiž, že pokud ji nenahrajete, už vám dobrých dvacet pět let nestojí.

Nahoru

Re: Nový Bor 25 let poté

Reakce na článek pana Válka pouze dokumentuje jeho slova o existenci skupinky novoborských zoufalců s plnou hubou svobody slova a občanských práv, pokud se jedná o ně.
Že by ale ctili ,že jejich svoboda končí tam,kde začínají práva jiných,to je nezajímá.Pomluvy,nepodložené osočování jsou součástí jejich chování.
Jistě Bláhový Beran doloží,kdo tyto informace šíří po Novém Boru a proč se nepřesvědčil o jejich pravdivosti,když tuto informaci veřejně sděluje dále jako pravdivou.... dnes dobrý podnikatel, ale před 25 lety člověk u STB

Nahoru

Re: Nový Bor 25 let poté

Právě jsem do redakce poslal své čisté lustrační osvědčení. Teď je na Bláhovi, aby dokázal, že je chlap (viz příspěvek p. Bárty z 19:44).

Nahoru

Re: Nový Bor 25 let poté

Potvrzuji, že mám před sebou negativní lustrační osvědčení pana Válka a nervózně očekávám fotografii s erekcí...

Nahoru

Re: Nový Bor 25 let poté

Po Novém Boru se šíří zpráva,že paní Bláhová má největšího č.... ve městě,

Nahoru

Re: Nový Bor 25 let poté

Byla bláhová, že si vzala impotenta Bláhu.

Nahoru

Re: Nový Bor 25 let poté

Na trapnou situaci onoho ubožáka, jehož radost ze života skončila před 25 lety, se hodí verš I. M.Jirouse, který jsem lehce upravil, neboť zásadně nepoužívám prezidentský slovník: Bláha Bláhou zůstane, i když mu vůbec nevstane.

Nahoru

Re: Nový Bor 25 let poté

Je to přece jen dobrá zpráva, že se TIHLE "BLÁHOVÉ" na naši radnici vůbec neprobojovali, a tak jen frustrovaně poštěkávají, aby všechno a všechny pošpinili...
Škoda, že jim pussu zavře jen čisté lustrační osvědčení - taky jsem musel obětovat 200 Kč na kolek :o)))

Nahoru

Re: Nový Bor 25 let poté

Nemám nyní čas zjišťovat, co to bylo za soutěž, avšak to, že na Novoborsku působí nejlepší firmy i živnostník Libereckého kraje, ukazuje, že to s podnikatelským prostředím nebude tak zlé.

Vítězové Vodafone Firma roku Libereckého kraje 2014

1. místo AJETO spol. s r.o. Czech Glass Craft
2. místo AKTIVIT, spol s r.o.
3. místo RATTAY kovové hadice s.r.o.

Vítězové GE Money Bank Živnostník roku Libereckého kraje 2014

1. místo Jaroslav Skuhravý
2. místo Jan Hradecký
3. místo Petr Klamt

http://firmaroku.cz/index.aspx?i=225

Nahoru

Re: Nový Bor 25 let poté

Novoborští občané dali ve volbách jasně najevo, že váš názor nesdílí.

Nahoru

Re: Nový Bor 25 let poté

Výsledky jsem si stáhnul a na MěÚ i u pořadatelů jsem si vyžádal podrobnější údaje. Zaměřím se na to, aby byla přijata opatření ke zlepšení v námi ovlivnitelných kategoriích, v nichž naše město zaostává. Je třeba však analyzovat a zvážit, kde je to účelné a kde nikoliv. Příklad: Bylo by velmi snadné dostat se na špici v parametru "úřední hodiny", kde jsme šestí z deseti. Bylo by to však za cenu zvýšení počtu úředníků na MěÚ a s tím souvisejících mzdových nákladů, s čímž bych v žádném případě nesouhlasil.

Nahoru

Re: Nový Bor 25 let poté

Holý Beran = mistr anti-propagandy prostě zaspal dobu. Jen si toho dodnes nevšimnul.
TENKRÁT by se svým kojzarovským myšlením a slovníkem možná uspěl (u povrchnějších čtenářů). Ale dneska každej může nejen rozhlédnout se kolem, ale i napsat, přečíst si, zkrátka svobodně zapátrat, jak to opravdu je.

Názornej příklad: "nejodpornějšího z udavačů" si občané opakovaně zvolili do čela města, letos dokonce z nevolitelného místa! Ne proto, že by byli blbci a nevěděli o jisté výstavě u Holých-Beranů, ale protože jsou normální.

Nahoru

Re: Nový Bor 25 let poté,trapný nedouk Holý Beran

Holý beran si zas něco přečet a dělá závěry po svém.Kdyby měl ještě na to vyhledat si kritéria,což ho mohlo napadnout když se píše o městu- obci s rozšířenou působností,tedy ORP,zjistil by že se výzkum týká z 50 % podnikatelského prostředí a to za celý správní obvod tedy Kam.Šenov Sloup,Cvikov,Kunratice,Krompach atd.Tedy není to pouze Nový Bor.Navíc mnoho kriterií je za celý okres.NB se tak týká akorát vzdálenost od dálnice.Mnoho bodů je diskutabilních-např.negativní hodnocení polí a pozitivní hodnocení lesů atd.
PŘÍSTUP VEŘEJNÉ SPRÁVY je z většiny již hodnocením samotného NB.Zde je dle výsledků NB PÁTÝ,pro Holého Berana ještě jednou -5!.
Snad to pochopí a napíše objektivní článek do Novoborského měsíčníku.Zvláště,když vloni byl v Lib. kraji.taky pátý a celostátně z 205 hodnocených měst na 47.místě,což svědčí o dobré práci města a jeho úřadu.

Nahoru

Re: Nový Bor 25 let poté

Asi to chce klid, pane kolego.

Holý-Beran-Bláha má smůlu. Ať tvrdí cokoli o regionální historii 45, o mně nebo dalších agentech StB (dokonce GRU!), o komunálních kandidátech (ať je pro nebo proti!), o zločinných krocích současné radnice plné zlodějů a korupčníků atd. atp. - vždycky se nakonec ukáže, že je to jen propaganda řídící se třemi prostoduchými hesly: STOKRÁT OPAKOVANÁ LEŽ..., klasické ÚČEL SVĚTÍ PROSTŘEDKY a zneužívaná bolševická fráze ČÍM HŮŘE, TÍM LÉPE.

Už jim nikdo, kdo je zná, neuvěří, i kdyby někdy NÁHODOU řekli pravdu. Ukázalo se to jasně u voleb.
Jen mi není jasný, proč toho už dávno nenechali, když to k ničemu nevede. To je snad někdo platí?

Nahoru

Re: Nový Bor 25 let poté

Jakápak bolševická fráze vašnosto...klasická kapitalisticko-totalitní notečka ČÍM VÍCE DOTACÍ, TÍM VĚTŠÍ KRIZE...o nezaměstnanosti nemluvě.

Nahoru

Re: Nový Bor 25 let poté

Asi nejste pamětník, Hlodavče, takže si ani nemůžete pamatovat frazeologii úvodníků Rudého práva.
I tak ale přirovnání kulhá.

Nahoru

Re: Nový Bor 25 let poté

Ale jsem pamětník, jsem. Ruďasu, Nástupu a dalších. Nicméně....výrazy stokrát (tisíckrát) opakovaná lež se stává pravdou...a účel světí prostředky...jsou elementární pravdy tohoto světa již od počátku věků. S bolševismem nemají zhola nic společného. Bolševici je použili stejně jako židi, kapitalisti, maoisti, nacisti, římané, arkáďané, anarchisti, buzny, politici, dobytkové, Habsburkové, dobyvatelé, vepřoví čecháčci, katolící, evangelíci, papeženci...........................................

Nahoru

Re: Nový Bor 25 let poté

Ustavující zasedání městského zastupitelstva potvrdilo příznivý dojem, který jsem měl z povolebního vyjednávání. Mezi zvolenými zastupiteli není žádný kazisvět. Všichni bez ohledu na to, zda mají či nemají zastoupení v radě města, mají snahu kooperovat ve prospěch města.

Nahoru

Re: Nový Bor 25 let poté

Po odhalení v pořadí 12. Lavičky VH, tentokrát na našem náměstí (včera v 16:00) -
http://www.novy-bor.cz/cz/pro-media/tiskove-zpravy/tiskove-zpravy/lide-si-v-novem-boru-mohou-posedet-na-havlove-lavicce/

- proběhlo ustavující zastupitelstvo (18:00) - podrobněji zde:
http://www.novy-bor.cz/cz/pro-media/tiskove-zpravy/tiskove-zpravy/mesto-v-dalsim-obdobi-povedou-stavajici-starosta-i-mistostarostka/

PPS: viz Hydepark: průvodce záznamu z jednání (časy)

Výjimečný den končil (i pro mě) v 19:00 v divadle:
http://www.denik.cz/hudba/turne-michala-prokopa-s-novou-deskou-sto-roku-na-ceste-vyvrcholi-ve-stredu-20121.html

PS: Kolego Hlodavče, vy jste se vším moc rychle hotovej. Přečtěte si to pořádně znova. První heslo se, pokud vím, připisuje Göbbelsovi, druhé Machiavellimu. Jen to TŘETÍ zneužívali bolševici (proti disidentům), jak jsem to taky napsal.

Nahoru