Řidiči často kritizovaný špatný stav silnice II/270 v úseku Luhov – Postřelná je již minulostí. V těchto dnech byla dokončena jeho rozsáhlá rekonstrukce. Dnes silnici slavnostně otevřeli Stanislav Eichler, hejtman Libereckého kraje, Martin Sepp (oba ČSSD), náměstek hejtmana pro dopravu, a Pavel Šrámek, ředitel divize 8, Metrostav,a.s.
„Projekt byl financován z Regionálního operačního programu (ROP) NUTS II Severovýchod v oblasti podpory „Rozvoj regionální silniční dopravní infrastruktury“, kde 92,5 % nákladů je hrazeno z prostředků EU a zbývajících 7,5 % nákladů je kryto z rozpočtu Libereckého kraje. Celkové dotační náklady na rekonstrukci této komunikace se vyšplhaly na 40 miliónů korun,“ řekl Martin Sepp. Dále dodal, že rozsáhlou rekonstrukci se podařilo zrealizovat za necelé 4 měsíce.
Předmětem projektu byla podle něj rekonstrukce povrchu silnice II/270 mezi křižovatkou se silnicí III/27011 směr Brniště a II/278 směr Stráž pod Ralskem až před křižovatku se silnicí III/27012 u obce Postřelná směr Velký Valtinov v celkové délce 3,27 km. V trase silnice se odfrézoval stávající kryt v tl. 80mm a položil kryt nový v tl. 90mm. Byly upraveny oba autobusové zálivy, osazena nová svodidla a směrové sloupky.
Tento projekt přímo navazuje na již realizovanou rekonstrukci komunikace z Jablonného v Podještědí ke zmíněné křižovatce u obce Postřelná, která proběhla v roce 2009 a byla financovaná taktéž z evropských peněz.
Součástí stavby byla mimo jiné sanace mostu ev.č. 270-011 přes železniční vlečku DIAMO-Luhov. Podhled i boky nosné konstrukce mostu byly sanovány, vybudovány nové železobetonové římsy, byla provedena obnova oboustranného chodníku na mostě, nový asfaltový koberec, osazeno nové zábradlí a svodidla.
Dále se uskutečnila rekonstrukce 10 propustků, které byly před rekonstrukcí téměř nefunkční. Bylo tedy nutné přistoupit k jejich celkovému vyčištění. Byly také opraveny vtokové a výtokové objekty, rekonstruovaly se římsy čel a byly osazeny bezpečnostní prvky propustků. Na závěr byly opraveny i objízdné trasy, které po dobu rekonstrukce sloužily pro odklon nákladní dopravy.
Investorem stavby byl Liberecký kraj zastoupený Krajskou správou silnic LK, zhotovitelem projektu byla společnost Metrostav, a.s., Praha.
Komentáře
Re: Silnice Luhov – Postřelná hotova
23. Listopad 2011 - 8:53 | jura-jx2
Ten, kdo navrhl vodorovné značení by za sloužil zavřít. Aby se to nepletlo, mohla být dvojtá plná třeba až do Mimoně. Naprosto nejbezpečnější komunikaci stejného významu takto ořezat. Jen logika, kdy plná je pro ty do kopce a přerušovaná z kopce, jaksi pokulhává. Když tam pojedou traktory, přestupků bude jako maku. Kocourkov, kam se podíváš.
NahoruRe: Silnice Luhov – Postřelná hotova
23. Listopad 2011 - 9:52 | Kafka
Kolik mohou být náklady na jeden takový výjezd papalášů mezi lid? Auto, nafta, řidič, dva papaláši, co by mohli mezitím dělat něco jiného, fotograf. Já se z toho po..., se za těch dvacet let v mozcích některých vůbec nic nezměnilo
Nahoru