Rada Libereckého kraje odsouhlasila záměr zadání veřejné zakázky na výběr dopravců pro uzavření smluv o veřejných službách v přepravě cestujících ve veřejné linkové dopravě pro období od prosince roku 2014 do prosince roku 2024 procelé území Libereckého kraje, s výjimkou území měst a jejich blízkého okolí obsluhovaného primárně městskou hromadnou dopravou.
V současné době je dopravní obslužnost v Libereckém kraji zajišťována mimo jiné autobusovou dopravou, a to zejména několika dominantními dopravci (ČSAD Liberec, a.s., ČSAD Česká Lípa a.s., BusLine a.s.), se kterými byly v souladu s tehdy platnou legislativou uzavřeny smlouvy o závazku veřejné služby s platností od 1. ledna 2004. Platnost těchto smluv skončí 31. prosince 2014. Je nutné zabezpečit plnění zákonné povinnosti Libereckého kraje i v následujících letech.
S ohledem na velkou časovou náročnost spojenou s provedením zadávacího řízení (příprava dokumentace, zákonné lhůty, případný přezkum rozhodnutí Libereckého kraje v rámci zadávacího řízení, apod.) a nutnost poskytnutí dostatečného časového prostoru pro vybrané dopravce k zajištění vozidel splňujících požadované parametry, odpovídajícího technického a personálního zázemí, odbavovacích zařízení, apod., je třeba zahájit úkony k zadání veřejné zakázky již nyní, tedy s dostatečným časovým předstihem.
Časová rezerva, tedy včasné zahájení výběrového řízení je projevem obezřetného přístupu zadavatele, umožní řádnou realizaci, a to i v případě, že by byl výběr podroben přezkumu. Je nutno říci, že včasné zahájení zadávacího řízení také umožní ucházet se o zakázku i těm subjektům, které dosud v Libereckém kraji nepůsobí. Delší časový prostor mezi výběrem dopravce a zahájením plnění umožní lepší přípravu na plnění zakázky. Tento přístup činí výběr otevřenějším a dá se předpokládat, že umožní kraji získat více nabídek a tedy i lepší možnost výběru té nejvhodnější. Liberecký kraj bude prvním krajem vypisujícím veřejnou zakázku pro celé území kraje a nelze se tedy opřít o srovnatelné zkušenosti z jiných krajů.
Veřejná zakázka bude zadávána v otevřeném řízení. S ohledem na její rozsah bude rozdělena na jednotlivé části, na které bude možné podat samostatné nabídky. Jednotlivé části budou vymezeny dle logických dopravně-provozních celků. Vzhledem k vysokým investičním nákladům nutným pro pořízení vozového parku splňujícího veškeré podmínky objednatele, dále za účelem zajištění kontinuity v poskytování přepravních služeb cestujícím, bude výsledkem výběr jednoho „vítězného“ dopravce pro každou část zakázky, s nímž bude uzavřena smlouva na 10 let. Z praktických důvodů je počátek plnění smluv stanovován tak, aby umožnil plnění smluv již od počátku platnosti nových jízdních řádů 2014/2015, tedy od 14. prosince 2014.
Martin Sepp (ČSSD), náměstek hejtmana pro dopravu LK
Poznámka:Zadání veřejné zakázky na výběr dopravců na zajištění dopravní obslužnosti v Libereckém kraji bude zrealizováno v souladu se zákonem č. 129/2000 Sb., o krajích, a zákonem č. 194/2010 Sb., o veřejných službách v přepravě cestujících od prosince roku 2014 do prosince roku 2024 a v souladu s platnými právními předpisy České republiky (zejména zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách) a Evropské unie (Nařízení evropského parlamentu a rady (ES) č. 1370/2007 ze dne 23. října 2007).
Komentáře
Re: Kraj vybere dopravce pro veřejnou linkovou dopravu do ...
28. Březen 2012 - 19:28 | barta
A já doufal, že za dvanáct let už budeme lítat vznášedly. Navíc mi poslední dobou každé výběrko tak nějak smrdí.
NahoruLékař: Pro nás je vznášedlo ideální
29. Březen 2012 - 6:14 | Míra
Martin Macháč, šéflékař děčínské záchranky tvrdí, že vznášedlo speciální vybavení nepotřebuje.
Lékaři děčínské záchranky kvitují s povděkem nákup vznášedla, pro který se rozhodlo město Děčín. V době velké vody nebudou mít problém dostat se do Dolního Žlebu, kam se v době povodní nedostanou auta.
„Vznášedlo nepotřebuje žádné speciální vybavení, jen nějaká nosítka, která bude možno na vznášedle zajistit tak, aby transport pacienta byl bezpečný," uvedl vedoucí lékař děčínské záchranky Martin Macháč. Vysvětlil, že vybavení, které je potřeba pro zajištění a obnovení životních funkcí a další úkony, mohou lékaři vzít s sebou do vznášedla. „Už teď k pacientům s určitými přístroji docházíme, ne všude se plně vybavená sanita dostane," dodal Macháč. Jako příklad uvedl zraněné lidi ve skalách Českého Švýcarka, za kterými musí záchranáři i s potřebným vybavením dojít, či lidi, kteří bydlí ve vyšších patrech domů. Podle Macháče je v terénu stanovení léčebného postupu stejně omezené, nejdůležitější je, aby lékaři pacienta zajistili, rychle přepravili do nemocnice a k tomu je prý vznášedlo ideální.
Dosud město Děčín v době velké vody objednávalo pro zdravotnickou záchrannou službu u Českých drah pohotovostní železniční vozidlo, jehož náklady muselo hradit. V lednu 2011 za pět dní město za službu zaplatilo 83 tisíc Kč, rok před tím 170 tisíc korun, přestože vlak vůbec nevyjel. Vlak město objednává při 3. stupni povodňové aktivity, tedy po dosažení hladiny Labe šesti metrů.
Vznášedlo Děčín pořídí v rámci projektu, jehož celkové náklady jsou 442 054,68 eur, z toho město Děčín zaplatí 243 260 eur, dotace pro město činí 206 771 eur, ze státního rozpočtu bude hrazeno 12 163 eur, město ze svého rozpočtu zaplatí 24 326 eur. Město musí projekt částečně předfinancovat, dotace získá zpětně podle skutečných výdajů. Částka zahrnuje nejen nákup techniky, ale zejména financování společných aktivit záchranářů na obou stranách hranice, společná cvičení, semináře, koordinace postupu, zajištění spojení v příhraničních oblastech. V době velké vody jsou od Děčína odříznuti lidé ve Žlebu, je jich podle radnice asi 1200. Vznášedlo bude parkovat na Stanici HZS Děčín, budou ho obsluhovat a zajišťovat jeho provozuschopnost příslušníci HZS Stanice Děčín.
Nákup vznášedla na posledním jednání zastupitelstva koalice prosadila, opoziční zastupitelé se zdrželi hlasování.
Nahoruhttp://www.nasedecinsko.cz/decinsko-aktualne/lekar-pro-nas-je-vznasedlo-idealni/?aktualitaId=17394
Re: Kraj vybere dopravce pro veřejnou linkovou dopravu do ...
28. Březen 2012 - 19:52 | moldavit
Za dvanáct let se budu možná vznášet na obláčku.Asi si budu muset udělat nějaké výběrové řízení menšího rozsahu v souladu s platnými právními předpisy České republiky (zejména zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách) a Evropské unie (Nařízení evropského parlamentu a rady (ES) č. 1370/2007 ze dne 23. října 2007).
NahoruTen Charon by mohl bejt za tu dobu co to dělá pěkně zkorumpovanej.
Re: Kraj vybere dopravce pro veřejnou linkovou dopravu do ...
28. Březen 2012 - 19:55 | barta
Kdyby byl, tak už to dávno nedělá. On je v pohodě, pro něj ani inflace neplatí: stále za jeden obolus.
Nahoru