V České republice v posledním desetiletí patří ke smutnému prvomájovému koloritu pochody neonacistů. V sudých letech si dávají dostaveníčka v Praze, v lichých a tedy i letos je na řadě Brno. S akcí naštěstí přichází protiakce.
Několik let byl relativně klid. V poslední době se však množí pokusy neonacistů se legitimizovat jak na politické scéně, tak na ulici, kde si mají tendence vyhrazovat funkce garantů veřejného pořádku a vykonavatelů pouliční spravedlnosti. K tomu patří jejich demonstrativní pochody částmi měst, ve kterých je zvýšená koncentrace sociální patologie spojená s dominantním zastoupením romského obyvatelstva.
Letošní pochod, který byl soudně přes několikerá právní napadení povolen, má vést právě tudy. Trasu se úřadům podařilo částečně zkorigovat, ale i tak by měl průvod projít ulicí Cejl, která je spolu s přilehlými ulicemi nazývána Brněnský bronx. Takovou zkušenost Brno dosud nemělo.
Proti nedělnímu pochodu se rozvinula iniciativa, která svolává protiakci a má v plánu pochodu zabránit. Akce Brno blokuje se navíc snaží pod svá křídla shromáždit všechny, kterým vadí rasismus, xenofobie a porušování lidských práv. Blokující se tak rozhodně snaží zbavit prizmatu extrémní levice, jejíž nálepka byla v minulosti automaticky dávána všem, kterým vadí jakékoliv formy nacionalismu a nacismu.
Účastníci letošní blokády Brna se však rekrutují ze všech vrstev sociálního spektra, bude zde vedle sebe stát pankáč i intelektuál, akci podpořila i Masarykova univerzita v Brně a s ní i většina mých bývalých kolegů, kteří v Brně dosud žijí. Netřeba zapomenout ani na záštitu celé řady známých osobností, mezi kterými jsou mimo jiné zpěvačka Iva Bittová, moderátor Jan Kraus, senátor Jaromír Štětina, novinář Jakub Patočka, herečka a politička Táňa Fischerová, herečka Simona Babčáková, Jan Müller, mistr světa v thajském boxu v supertěžké váze, raper Bonus a mnozí další.
Protestující mají za cíl zabránit neonacistům vstoupit do ulice Cejl, v jejímž okolí žije většina brněnských Romů. Jak to může v sobotu odpoledne dopadnout? Doufejme, že policie vše zvládne a nepustí se těch, kteří se rozhodli být reálnou hrází proti násilí a netoleranci. Osobně bych pokládal sobotu za úspěšnou ve dvou případech. Budu spokojen pouze pokud bude demonstrativní pochod Brnem těsně před začátkem zakázán nebo krátce po zahájení rozehnán, jakýkoliv jiný výsledek bych pokládal za špatný a varující.
V Brně budou obě strany poměrně jednoduše identifikovatelné. Nácek se náležitě vystrojí a bude vypadat prostě jako nácek. Na druhé straně budou stát všichni ostatní normální. Jiné je to ale v každodenním životě, a to nechci hlásat náckovskou paranoiu. Pravdou ale je, že nácka, takového kryptonácka, co si ani neuvědomuje, že náckem je, potkáte kdekoliv. S tím se pojí i má nedávná zkušenost z České Lípy.
Ironií osudu budiž i to, že jsem se tehdy zrovna vracel z Romfestu, který se na podzim konal v KD Crystal. Byla už noc, ale nebylo natolik pozdě, abych si nemohl dát jedno pivo od cesty v nedalekém baru Bejvák. Když jsem bral za kliku, slyšel jsem jak někdo asi tak před muzeem skanduje verše známého prasochorálu od někdejší skupiny Orlík. Noční Lípou se ozývalo: „Jsi Čech, Čech, Čech, tak si toho važ, jsi Čech, Čech, Čech, tak dělej Čechům čest …“ Oklepal jsem se, vešel dovnitř a objednal si pivo. Když jsem byl asi v jeho polovině, tak ty kluci došli do Bejváku také. Nebylo těžké je poznat, s jejich příchodem se totiž stejný prasochorál rozezněl znovu, tentokrát z Jukeboxu.
Zajímavé je, že to byli kluci, kteří na nácky ani trochu nevypadali. Nebyli vylepaní, neměli na sobě své vycházkové stejnokroje. Vypadali jako všichni ostatní v baru. Protože však bylo uvnitř plno a celkem horko, brzy si kluci sundali mikiny a na stejných tričkách měli, hádejte co, vytištěná slova svého prasochorálu.
Dopil jsem a řekl jsem si, že toto stojí za snímek. Protože nejsem žádný paparazzi, šel jsem za hochem, který se zdál být tmelícím prvkem absurdního tria a požádal jsem ho, jestli bych si mohl jeho tričko vyfotit, s tím, že mě velmi zajímá. Chlapec hrdě narovnal záda, aby text vypadal na fotografii dobře.
Fotka mi ale nestačila. Chtěl jsem vědět, odkud se bere motivace vzít si na sebe podobný model, a tak jsem začal: „Kluci, vy jste jako z nějakého sportovního týmu, že máte na sobě stejná trička?“ „Ne, to máme objednané z internetu, je tam firma, které pošleš mailem text a ona ti ho udělá na tričko.“
Následovala další otázka, kde jsem se ptal na věk a profesi, protože sociologický profil kluků se jevil čím dál zajímavější. Dozvěděl jsem se, že trojici mladíků bylo od dvaceti do jednadvaceti let a chodili spolu na střední školu. Dva z nich jsou již pracující, ale nikoliv v dělnických profesích, třetí hoch, ten, se kterým jsem mluvil, studoval školu vysokou. Od sociálního statutu a zaměstnání jsme se ale vrátili k potisku triček. „A proč jste si nechali na trička otisknout právě tohle,“ ptám se a dostávám velmi otevřenou odpověď: „My jsme se rozhodli nechat si tyhle trička vyrobit, protože si myslíme, že v české společnosti je málo nacionalismu, to je asi tak hlavní důvod.“
Tato upřímnost mě zcela odzbrojila a naplnila pocitem, že zde není všechno tak docela v pořádku. Vypil jsem druhé a s tíživým pocitem jsem šel spát. Před spaním jsem přemýšlel, jaká forma nacionalismu je pro společnost nebezpečnější, vlastně o tom samém přemýšlím stále. Jsou horší náckové na Cejlu, kde o nich každý ví a každý je pozná nebo nebezpečí pro společnost představují spíše ti, kteří v rozpuku mládí místo o holkách hovoří o nedostatku nacionalismu, zatímco jejich rodiče v Boru a jinde hovoří o historické pravdě a přitom historii sami manipulují?
Těžko říci, jestli kluci sundají trička nebo jestli odpůrci pomníku přestanou plivat síru, těžko říci, jak to dopadne pozítří v Brně. Každopádně přeji blokádě Brna úspěch, snad to nedopadne jako v Krupce, odvahu, NO PASARÁN!
Komentáře
Re: O blokádě Brna a nacionalismu v našem okolí
29. Duben 2011 - 13:01 | Wolf
No žiju v Lípě od narození. Potkával jsem tu různé lidi, ale třeba skinheadi mi nikdy nic neudělali. Ovšem na rozdíl od jednoho nepřizpůsobivého etnika, jehož členy jsem byl kdysi napaden, protože chtěli můj mobilní telefon na kterém jsem si právě psal zprávu. Se stejným etnikem jsem bydlel 3 roky v paneláku. Bohudíky jsou ty časy už pryč. Nikdy jsem nebyl rasista a ani nejsem, jen chci, aby bylo měřeno všem stejně. A dokud to tak nebude, klidně vyrazím i já na demonstraci proti dvojímu metru ve společnosti, proti pozitivní diskriminaci, atd. Budu ale asi stát na jiné straně než vy, pane Cidlino.
NahoruRe: O blokádě Brna a nacionalismu v našem okolí
17. Květen 2011 - 12:38 | pitvok
Pretoriáne, ty trdlo, tys byl napaden celým etnikem?
NahoruRe: O blokádě Brna a nacionalismu v našem okolí
17. Květen 2011 - 17:35 | Hudec
Jo, myslet si to může. Za chvilku si vzpomenu na název té diagmózy.
NahoruRe: O blokádě Brna a nacionalismu v našem okolí
29. Duben 2011 - 15:14 | Josef Doškář
Pane Cidlino, když jsem Vás poznal na demonstraci proti překreslování dějin, měl jsem pocit, že přesto, že se v tom těžce orientujete, že jste to přece jenom jenom pochopil.! Váš závěr je, ti co jsou proti českému i německému nacismu jsou nacionalisté, nebo dokonce nacisté!
Vůbec nechápu jak spojujete demonstraci proti překreslování dějin před borským divadlem s nacismem!
Cituji Vaše slova: "....... jejich rodiče v Boru a jinde hovoří o historické pravdě a přitom historii sami manipulují?
Těžko říci, jestli kluci sundají trička nebo jestli odpůrci pomníku přestanou plivat síru, ....."
Pane Cidlino, jmenuji se Josef Doškář, jsem proti pomníku nacistů a esesáků v N. Boru, jsem proti překreslování dějin, neplival jsem síru.
Moje děti ani vnoučata výše popsaná trika nenosí!
Vyzývám Vás veřejně, abyste uvedl jeden případ, kdy někdo z odpůrců pomníku nacistů a esesáků plival síru. Celá tisková konference i demonstrace je k dispozici na video záznamu! Rád Vám ji veřejně přehraju! Potom můžeme počítat síru!
Videozáznam zaznamenal jedinou síru plivajicí větu! Byl to výkřik zastupitele a pedagoga Mgr. Šepse, který hrubě urážel sovětského vojáka výrokem o nerčitém počtu jim ošukaných žen!
Přemýšlím o tom kam pan Mgr. Šeps podle vašeho třídění patří!
Nemám potřebu se obhajovat! Mně bude stačit, když společně shlédneme mnou nabízený videozáznam. Byl bych rád, kdybyste potom o tom napsal článek!
NahoruRe: O blokádě Brna a nacionalismu v našem okolí
29. Duben 2011 - 14:25 | Of the Moon
s Pretorianem já souhlasím.Cidlinové nemlčí,ale z cizího by rozdávali.
NahoruRe: O blokádě Brna a nacionalismu v našem okolí
29. Duben 2011 - 15:57 | Kafka
Nevím, jestli je nutné hned považovat za rasistu každého, kdo nemá rád Cikány. Tenhle intelektualismus jednou zničí naši evropskou kulturu. Vždy se říkalo, že bez práce nejsou koláče. Nebo, kdo nepracuje, ať nejí. Mně třeba vadí, že kdo neplatí daně má volební právo. Vadí mi, že o budoucnosti státu rozhodují lidé, kteří nepřispívají. Lidé, kteří nepřispívají ani korunou do společné kasy de facto rozhodují o tom, co se s mými penězi udělá. Jenže pak narazím na Cikánku v obchodě, Cikána ve výkopu a zastydím se za své názory. Jak oddělit zrno od plev? Problém je, že v tomto etniku je mnohem více plev než zrní.
NahoruRe: O blokádě Brna a nacionalismu v našem okolí
29. Duben 2011 - 16:19 | ketax
Problém je, že v tomto etniku je mnohem více plev než zrní
Tohle ovšem dokonale sedí na celkovou populaci téhle země. Nejen na romy.
NahoruRe: O blokádě Brna a nacionalismu v našem okolí
29. Duben 2011 - 17:52 | Hudec
Pěkně nafoukanej, že? Mluvit o druhých lidech jako o plevách!!!
NahoruRe: O blokádě Brna a nacionalismu v našem okolí
29. Duben 2011 - 17:55 | Hudec
Hodnoťme své plémě, zameťme si před vlastním prahem. Mluvme například o tom pánovi, který se nedávno oběsil ve vazbě a který je velmi pravděpodobně vrahem malého dítěte. Nezdá se mi, že by to byl Róm. A že těch brutálních vrahů mezi námi bílými je! Není to náhodou příznak degenerace naší rasy?
NahoruRe: O blokádě Brna a nacionalismu v našem okolí
17. Květen 2011 - 16:29 | pitvok
Ty vole Kafko, o čem to meleš? Intelektualismus zničil naši evropskou kulturu? Co to jako je ten intelektualismus? A jak tu "naší" kulturu zničil?
Nahoru"V tomto etniku je mnohem více plev než zrní" - No tak to je fajn, že tu máme borce co umí odlišit zrno od plev a dokonce v rámci celého etnika.
Pořád stejný kolektivistický myšlení
Re: O blokádě Brna a nacionalismu v našem okolí
17. Květen 2011 - 16:54 | Kafka
Ty vole, Pitvoku, a co se přinesl do téhle diskuse ty? Zase jen další klišé. Co je to tvoje kolektivistické myšlení? Co je těžkého na tom rozlišit zrno od plev? Jsou lidi, který normálně něco odvádějí společnosti, a lidé, kteří z ní jen berou. Bez ohledu na etnikum. Ale jsou etnika, kde je ten poměr tak trochu nevyvážený. Kdo to nevidí a mele něco jiného, je namyšlený inťoš. Předpokládám, že náplní tvého života, je běhat po městě s dredama na hlavě, hulit špeky za panelákem a chránit všechny minority, který o to ve většině případů ani nestojej.
NahoruRe: O blokádě Brna a nacionalismu v našem okolí
17. Květen 2011 - 17:48 | Hudec
"Poměr trochu nevyvážený?" A to jste zjišťoval jak? Chodil jste po městě, případně po celé republice a žádal lidi, aby vám vyplnili dotazník, jak se živí, zda mají čistý trestní rejstřík, kolik berou a za co? A jak jste zjišťoval to etnikum? Nacisti měli různý nádobíčka, pomocí něhož měřili třeba poměr výšky a šířky obličeje, velikost a zakřivení nosu a jiné tělesné charakteristiky. To pak rozhodovalo, jestli člověka jen vyhodili ze zaměstnání a zakázali mu nakupovat v určitou denní dobu, chodit po chodníku, do parku, do kina, jezdit tramvají, poslouchat a vlastnit rádio, nebo jestli ho rovnou poslali do koncentráku. Vy to děláte jak? Máte nějakou barevnou posuzovací škálu? Od zářivě bílé přes různé barevné odstíny až do nejčernější černi? A co jste zjistil? Čím tmavší odstín pleti, tím horší etnikum? Nebo naopak? Pochlubte se.
NahoruRe: O blokádě Brna a nacionalismu v našem okolí
17. Květen 2011 - 17:57 | Kafka
Co je to za pokus udělat ze mě nacistu? Dělal jsem dost dlouho v jednom zařízení ve Stráži, abych ten poměr jasně viděl. Na to nepotřebuji žádné dotazníky. Ale je možné, že tam všichni byli nevinní. Aspoň to často říkali.
NahoruRe: O blokádě Brna a nacionalismu v našem okolí
17. Květen 2011 - 22:58 | Radosta
O měření poměru výšky a šířky obličeje, velikosti a zakřivení nosu a jiných tělesných charakteristik nikdo nemluví. Spíše platí ono biblické "podle skutků poznáte je". Takže by se spíše mělo rozhodovat, že člověk se vyhodí ze zaměstnání pro notorickou lenost a nechuť k práci, zakáže se mu nakupovat bez zaplacení, znečišťovat chodník svými exkrementy, přepadat důchodce v parku, okrádat lidi v kině, jezdit načerno tramvají, nechat řvát rádio po celou noc a za kriminální činy posílat do lapáku. A to by se mělo týkat bez rozdílu rasy všech a ne tomu u jedné skupiny obyvatel říkat diskriminace. To se tu bohužel děje a to je důvodem, proč náckům řada lidí skrytě fandí.
NahoruRe: O blokádě Brna a nacionalismu v našem okolí
17. Květen 2011 - 23:09 | pitvok
Kolektivistický myšlení - špatný, zkratkovitý výraz - myslel sem tim právě to, když se mluví o kvalitách a vlastnostech nějaký celý skupiny a ty vlastnosti se pak uplatňujou na všechny jednolitvce do ní zahrnutý bez rozdílu.
Nevim, co to znamená "normálně něco odvádět společnosti". Možná tím myslíš placení daní? Nevim, jestli to stačí na posouzení kvality člověka.
Špeky hulim rád, nejen za panelákem, dready nemám. A myslim si, že minority není ani tak potřeba chránit, jako spíš podporovat jejich rozvoj. Čím víc minorit, tím bohatší a různorodější společnost. Nebo ne?
NahoruRe: O blokádě Brna a nacionalismu v našem okolí
18. Květen 2011 - 6:27 | Kafka
Nevím, kolik ti je, ale takový názory jsem měl tak před patnácti lety. Já se rozhodně nechystám některý minority podporovat. Rozhodně bych nebyl pro, aby komáři, ovádi, blechy a vši patřili mezi chráněné živočichy. U sýkorek, medvědů a zubrů mi to nevadí.
NahoruRe: O blokádě Brna a nacionalismu v našem okolí
18. Květen 2011 - 17:45 | Hudec
Souhlasím s Pitvokem. Kdo jsme, abychom rozhodovali, který projev života si zaslouží být chráněn a který nikoliv? Kdyby takto přemýšlel Alexander Fleming, tak tu "hnusnou plíseň" ze špinavé Petriho misky vyhodil a misku čistotně vymyl - a my bychom dodnes houfně umírali na banální sepse.
NahoruRe: O blokádě Brna a nacionalismu v našem okolí
29. Duben 2011 - 16:30 | barta
Tak ono by ani nebylo divu, když se celé minulé století systematicky narušoval genofond. Nejprve s intelektuály a Židy zatočili Němci, pak se vysídlilo několik milionů Němců. Následovala první vlna emigrace, druhá vlna emigrace, preference neschopných a ohebných, porevoluční otevření hranic. A přitom se počet obyvatel stále drží na zhruba stejném počtu.
NahoruRe: O blokádě Brna a nacionalismu v našem okolí
29. Duben 2011 - 16:48 | Josef Doškář
Tato diskuze nemá skutečně nic společného s rasismem!
NahoruOdborníky na dané téma potěší informace. Vietnamci mají průměrné IQ 110 / bílí Evropané 100/.
Re: O blokádě Brna a nacionalismu v našem okolí
30. Duben 2011 - 7:49 | Hudec
Houby o tom víte.
NahoruRe: O blokádě Brna a nacionalismu v našem okolí
29. Duben 2011 - 16:51 | pitvok
V Brně to bude velký. Obávám se konfliktu a policejní ochrany pro nácky. Lidi se potřebujou nějak pojmenovat, potřeba skupinový identity trvá, i když už není k čemu se hlásit a na co bejt hrdej.
Dříve byly základem češství staré pověsti a společná historie, tj. příběhy vytvářené historiky a učiteli a spisovateli, Těm příběhům už ale dneska nikdo moc nevěří nebo je nezná, ale hlavně se s nimi dá různě manipulovat a falšovat je a interpretovat, takže ze sdílené historie se nakonec stane důvod pro nenávist, zvlášť když se ve 20. století dělo to, co se dělo.
Pak tu češskost reprezentovali ještě politici - ale už za první republiky patřily Čechy k nejzkorumpovanějším státům v Evropě, za komunistů nám vládli rudí bratři a dneska zase nadnárodní kapitál a banda lapků - takže politická reprezentace už jako základ společné identity taky fungovat nemůže.
Tak nakonec zbývají snad jen ty celebrity a sportovci, slavní vědci, cestovatelé, umělci a další různí jednotlivci. Tzn. něco jako kulturní elita, jiná verze dávných hrdinů, vítězů bitev a dobyvatelů. Jenže v tomto případě se jedná o velmi různorodou a roztříštěnou skupinu, u níž není jasné, kdo do ní vlastně patří a podle čeho se vlastně pozná, kdo do ní patří.
Kulturní identita čechů tak plave na vodě starých klišé, zkomolených přísloví a povídaček, nadávání na politiky a obdivu k pohaslým hvězdám. Zajímalo by mě, čeho si vlastně nacionalisté na češství tolik váží?
NahoruRe: O blokádě Brna a nacionalismu v našem okolí
29. Duben 2011 - 16:57 | barta
To IQ Vietnamců máte nějak vyzdrojované?
NahoruRe: O blokádě Brna a nacionalismu v našem okolí
29. Duben 2011 - 18:54 | Of the Moon
Není třeba,není třeba něco zdrojovat.dokazují to svou každodenní prací a cikáni zrovna tak,jenže opačně.Aktivisti na vietnamcích nic neutrhnou,ale na cikánech ano.Proto ta ochota pomáhat.
NahoruRe: O blokádě Brna a nacionalismu v našem okolí
30. Duben 2011 - 7:48 | Hudec
Kdyby se na takových aktivitách dalo něco OPRAVDU trhnout, tak by se Rómy nezabývali zapálení idealisti, ale profláknutí kmotři.
NahoruRe: O blokádě Brna a nacionalismu v našem okolí
29. Duben 2011 - 23:00 | Josef Doškář
Obecně IQ - Evropané 100, Asiaté 110, Afričané 80.
Údaje jsou uvedeny v knize Tabu v sociálních vědách / autorem je Petr Bakalář/. Vydal ještě jednou knihu . Jmenuje se Psychologie Rómů. Proti vydání těchto knih protestovala Židovská obec i Rómové. Nakonec to prošlo.
NahoruRe: O blokádě Brna a nacionalismu v našem okolí
30. Duben 2011 - 7:46 | Hudec
Ach jo, tisíckrát se může psát, že výsledek v IQ testu není totéž, co intelekt či inteligence, a stejně to průměrně inteligentní Evropan Vltavín nepochopí. Inteligenční test se dá sestavit dost různě. A podle toho, jak se sestaví, tak také vyjdou výsledky. A jsou desítky mimointelektových faktorů, které ty výsledky ještě dál ovlivní. Například: dva lidé se zhruba stejnou úrovní iteligence vyjdou v IQ testu o tolik rozdílně, o kolik mají rozdílný stuoeň vzdělání. Výkony v IQ testech bohužel nejsou zcela nezávislé na vzdělání testovaného. Hrozně moc záleží na motivaci. Jsou lidi, kteří jsou vyloženě zaměřeni na to, aby se při každé příležitosti blýskli, předvedli se, co všechno dovedou. A jsou lidi, kterým je tohle fuk. Samozřejmě že při stejném IQ vyjdou v testu o dost různě. Atd.atd.
NahoruRe: O blokádě Brna a nacionalismu v našem okolí
2. Květen 2011 - 11:56 | Josef Doškář
Mirek se vyzná.
První jeho reakce na moji informaci byla:" Houby o tom víte".
Informaci jsem podával panu Bártovi, který se zamýšlel nad kvalitou genofondu v naší kotlině.
Druhá reakce::" /zklamané/ ach jó.. ... průměrně inteligentní Evropan Vltavín to nepochopí...".
Já mám spíše pocit, že Vám to IQ moc dobře nevychází. Nevím jaké je Vaše vzdělání, zřejmě nebude vysoké/ne, naopak bude vysoké a nevychází to/. Vím ale, že je radost vidět vedle sebe vysokoškoláka a třeba šestiletou holčičku. Vysokoškolák se při testu potil a holčička si popěvala lá, lá, la,lá a a bez časového zaváhání správně zaškrtávala.
Nikdy jsem se svým výsledkem nechlubil, ale rád Vám ho poskytnu! Je vyšší jak 140!
Doporučuji Vám si přečíst obě knihy od Petra Bakaláře. Tabu v sociálních vědách i Psychologii Rómů.
Jeden ze základních výsledků výzkumu v těchto knihách je to, že vzdělání nemění výsledky testů.
NahoruZajimavé jsou i závěry. Doporučuji přečíst!
Psychologie Romů
30. Duben 2011 - 10:26 | Míra
Soubor ke stažení :
http://simonides2000.webovastranka.cz/file/2017/7034_Psychologie_Rom%C5%AF.pdf
Ač Romové náleží k europoidní rase, jejich evoluční historie vedla k selekci genů vlastních negroidům.Romové pocházeli ve své domovině z nejnižší kasty v jejich domovině, že byli socioekonomicky neúspěšní, a to vedlo k ochuzování romského genofondu.
U Romů, se vyskytuje kratší doba těhotenství, pozdější menstruace, subtilnější tělesné proporce, dřívější sexuální zkušenosti a otěhotnění, vyšší frekvence sexuálních styků a fertilita, nižší párová stabilita, menší velikost mozku, nižší IQ a sebekontrola, vyšší agresivita a kriminalita.
Schopnosti romských dětí na ZDŠ jsou „jednostranné“ (jsou verbálné neobratné a mají nižší schopnost plastického a logického uchopení problému).Romové potřebují okamžité požitky, jsou bezprostřední, zbrklí v jednání, žijí „z ruky do huby“. “Osud demokracie je jim lhostejný. Převzali pouze konzum jako dominantní životní zájem, nikoli však vzorce soustavné, plánovité, disciplinované aktivity, jež jsou v majoritní společnosti tradičně respektovanou cestou k realizaci tohoto zájmu“.
NahoruDiferenciace Romů z hlediska sociální patologie ( neproblémové Romy ( 40%), chronicky nezaměstnané (40%) a romské kriminálníky ( 15%) .
Autor otevírá „třináctou komnatu“, tabuizovaná témata, jejichž rozplétání a řešení z důvodů morálních, politického taktu a vědomí trpké historie i přítomnosti.
Vykreslení Romů jako „jiných“, „méně kvalitních lidí“.
Vysoké romské důchody zvedly ze židle Škromacha. Už podruhé
30. Duben 2011 - 14:06 | Míra
Vysoké romské důchody zvedly ze židle Škromacha. Už podruhé
http://www.parlamentnilisty.cz/parlament/195803.aspx
I takhle se vydělává.
NahoruCikán má zálohu na elektřinu 2000Kč,jde na zákaznické centrum ČEZu a nechá si zvýšit zálohu na 4000Kč.S potvrzením o výši zálohy jde na sociálku,s tím,že na to nemá.Sociálka mu tak vyplácí měsíčně 4000Kč.Na konci roku přijde Cikánovi vyúčtování s přeplatkem 24000Kč.Přeplatek mu ČEZ pošle složenkou.
Re: Vysoké romské důchody zvedly ze židle Škromacha. Už podruhé
1. Květen 2011 - 12:18 | Hudec
Za tohle by vás ta sociálka mohla zažalovat. Zřejmě vůbec nevíte, že než sociálka někomu něco vyplatí, tak si pečlivě prověří příjmy žadatele. Navíc, kdyby tohle byla pravda, šlo by o trestný čin podvodu a bezdůvodného obohacení, a vy byste byl povinen trestný čin oznámit. Což jste zjevně neudělal. Téměř na 100% jste si totiž vše vycucal z prstu. Zřejmě se vám taky "změnily geny."
NahoruRe: Psychologie Romů
1. Květen 2011 - 12:13 | Hudec
Takhle můžete rozsortýrovat kterýkoliv národ, na vrstvy "kvalitní" a "méně kvalitní". Chce to jen dostatek zlé vůle a nedostatek vzdělání. Člověk musí mít nejen informace, ale musí také vědět, co mu vlastně říkají. To, co tu uvádíte, je vybráno s průhlédným záměrem dokázat předem zvolené tvrzení. Skutečná věda postupuje opačně. Hledá totiž důkazy PROTI zvolené hypotéze. Teprve, když žádné nenajde, je hypotéza platná. Dokud se oovšem neobjeví další důkazy. Zdrojů podobných takovým, jaký tu citujete, se slušný člověk štítí.
NahoruProgram MŠMT na podporu integrace romské komunity v roce 2011
2. Květen 2011 - 17:55 | Míra
Program MŠMT na podporu integrace romské komunity v roce 2011
NahoruV dotačním výběrovém řízení ministerstvo podpoří projekty s rozpočtem dotace minimálně 30.000,- Kč, maximálně 2 000 000Kč.
http://www.msmt.cz/file/14994
Schopnosti našich občanů přizpůsobit se systému sociálních dávek
2. Květen 2011 - 19:14 | Míra
Pan Ivo Šmoldas rozebral schopnosti našich občanů přizpůsobit se systému sociálních dávek.
Mnohá města si trpce stěžují, že nedokážou vyjít se svými takzvaně nepřizpůsobivými občany.
NahoruJeště nikdy jsem však neslyšel, že by si takzvaně nepřizpůsobiví občané trpce stěžovali, že nedokážou vyjít se svými městy.
Způsoby takzvaně nepřizpůsobivých jsou totiž měštěnínům nemálo proti srsti, kdežto způsoby měštěnínů jsou takzvaně nepřizpůsobivým zcela upřímně šumafuk.
A tak si jedni holt stěžují, kdežto druzí důvod ke stížnostem přirozeně neshledávají. A neshledávají ho ne proto, že by byli nepřizpůsobiví, nýbrž právě naopak, že se přizpůsobit hravě dokážou, a to čemukoli, nejlépe pak systému sociálních dávek.
Nazývat je nepřizpůsobivými je tedy naprostá mýlka.
Jsou totiž stejně přizpůsobiví jako ti, kdo bystře postřehli, že se dá vesele žít třeba ze státních či evropských dotací, provizí za zprostředkování armádních zakázek nebo z úplatků od stavebních firem.
Nepřizpůsobiví jsou všichni ti ubožáci, co se výzvám doby přizpůsobit nedokázali, a nepřišli tudíž na nic lepšího než se způsobně živit prací.
A jelikož schopnost přizpůsobit se je nepochybnou známkou inteligence, je očividné i to, kdo z nás je tu blbec.
Podpora vzdělání romské komunity.
3. Květen 2011 - 11:40 | Míra
Podpora středoškolského vzdělání romů.Na každý školní rok dostává žák 10 000 Kč na učební pomůcky.
NahoruRe: Podpora vzdělání romské komunity.
3. Květen 2011 - 13:00 | Hudec
To je dobře, co se investuje do vzdělání, to se nemusí dávat na podporu v nezaměstnanosti.
NahoruRe: O blokádě Brna a nacionalismu v našem okolí
17. Květen 2011 - 17:53 | Hudec
Ále, někde si to přečetl a teď to šíří, aniž si ověřil věrohodnost zdroje. Sečtělost je hezká věc, ovšem pokud si ji sečtělec nezačne plést s odborným vzděláním.
NahoruRe: O blokádě Brna a nacionalismu v našem okolí
29. Duben 2011 - 19:04 | Of the Moon
A neonacisti? To je pouze důsledek laxního přístupu vlády a úřadů k problémům.Nakonc to taky v současné době můžeme sledovat on line - důvěra nebo nedůvěra vládě,menší zlo,krize VV,opravdu by někteří lidé měli složit zkoušku způsobilosti volit.Hlavně ti,kteří jsou na výplatní listině Ščukovy akademie.
NahoruRe: O blokádě Brna a nacionalismu v našem okolí
30. Duben 2011 - 7:58 | Hudec
Důsledek? No, snad ještě dokážeme odlišit příčinu od záminky - při našem průměrném IQ. Agresívní, násilničtí jedinci a skupiny se zjednodušeným viděním světa číhají jako nákaza v každé společnosti. A zároveň je v každé společnosti spousta problémů, jejichž řešení je nesnadnou a dlouhodobou záležitostí. Rozumní lidé to vědí, nerozumní s potěšením poštívají - také druh agresivity.
NahoruRe: O blokádě Brna a nacionalismu v našem okolí
30. Duben 2011 - 7:52 | Hudec
Nemám důvěru k lidem, kteří bojují proti nacismu půl století po jeho porážce. Ať bojují proti neonacismu, to je reálné nebezpečí. Jenomže to chce kapku více odvahy, které se zjevně nedostává.
NahoruRe: O blokádě Brna a nacionalismu v našem okolí
30. Duben 2011 - 19:15 | Pták Kohák
Historická pravda může být jen jedna... To by se mělo tesat! A jejím strážcem a vykladačem je známý to Bumerang z Nového Boru. Kdo má jiný názor, nebo se na různé události dívá jinak,než nebohý Bumerang, je neslušný člověk ,kterého by patřilo dát minimálně k soudu. Zavřít ale dneska už moc nejde a hlavu přikrátit taky ne , ani internovat na psychiatrii,jak to dělali třeba Komanči s oblibou. Pro pravdu je nutné ale udělat všechno,aby byla zachována! Co si to vůbec dovoluje mít někdo své myšlení a náhled?Není to nějaké podezřelé? A za další: v myšlení Bumeranga,jak popisuje svůj náhled na gymnasium, je moc pěkná věc ! Pokud totiž někdo byl nebo měl styky s v Ettalem, to budete asi taky pěkný fógl, nejlépe homosexuální pedofil pedagog s koženými hóznami a kloboučkem se sojčím pérkem. Jak se vůbec nějací lidé mohou s tím Ettalem přátelit? Nesundávají si někdy na veřejnosti gatě ? Je nutné je prověřit a pravdu ověřit! Ta je jen jedna !
NahoruProstě-ať je téma jakékoliv, vždy se to stočí pomocí Vltavína, Dobré Zprávy, Pavla Pavla přes toho malého Bumeranga na novoborský pomník.Asi nějaký místní komplex.
Re: O blokádě Brna a nacionalismu v našem okolí
17. Květen 2011 - 16:33 | pitvok
Historická pravda může být jen jedna - no tak to je blábol. A určitě je to ta vaše pravda, že?
NahoruRe: O blokádě Brna a nacionalismu v našem okolí
30. Duben 2011 - 6:52 | barta
Bumerangu, ty jsi opravdu větší hlupák, než jsem si doposud myslel. Tomáš Cidlina na gymnáziu v Lípě nikdy neučil :o))). A tak je to se všemi těmi tvými pravdami.
NahoruRe: O blokádě Brna a nacionalismu v našem okolí
30. Duben 2011 - 11:48 | Of the Moon
Mirku,mlátíš prázdnou slámu.snad mě za tohle cenzor zase nesmaže
NahoruRe: O blokádě Brna a nacionalismu v našem okolí
1. Květen 2011 - 16:13 | Hudec
A nejste vy náhodou teta Kateřina? Vyjadřujete se tak "srozumitelně", že člověk potřebuje snář, aby to rozluštil.
NahoruRe: O blokádě Brna a nacionalismu v našem okolí
30. Duben 2011 - 19:42 | Fox von Zillergut
Haf, milý Bumerangu! Hemžíte se nám tu vašimi jedinými a nevyvratitelnými pravdami, akorát že zapomínáte, že jsou to toliko pravdy subjektivní a stojí opravdu jen na vaší vodě. Jak už psal pan Bárta, pan autor Cidlina není pedagogem, natož aby učil na gymnáziu v České Lípě. Ale asi byste se podivil, kdybyste zjistil jeho vysokoškolské zaměření. Další konstatování ohledně přestupkových komisí je srandovní především proto, že za starostovým popohnáním před komisi, a předpokládám, že i za šetřením toho dalšího zastupitele stojí jako oznamovatel strejda Vltavín a pokud se nepletu, v té první při taky solil. No a že ten jistý zastupitel napadl jiného občana pěstí je taky kravina, protože kdyby "napadený", zdejší komicky píšící identita Pavel Pavel, dostal od onoho zastupitele skutečně pěstí, tak už by se nezvedl (a pokud ano, šel by minimálně na nové zuby). Mimochodem, videjko na youtube mistrně střižené. Naštěstí jste netočili sami. No a když už jste u toho nabádání, vzpomeňte špičkového režiséra židovského původu, kterému nacisté vyvraždili celou rodinu a on v důstojném věku natočil Habermannův mlýn nebo vzpomeňte pana Tomana Broda, který byl postižen obdobně jako pan Herz a nyní otevřeně vystupuje proti násilí na Němcích, páchaném po skončení války. Pana Cidlinu v podstatě obdivuji za to, že se snaží alespoň pojmenovat některé společenské jevy charakteristické nejen pro sudetskou společnost a že nevydává své názory za jediné možné pravdivé. Ale ani by mě nepřekvapilo, kdyby jeho zaměstnavatel na něj v nejbližší době dostal nějakou stížnost, podobně jako se to stalo třeba Mgr. Dvořákovi nebo Mgr. Smejkalovi. Jiný názor, než má vltavín s bumerangem, se totiž v jistých skupinkách neodpouští. Haf!
NahoruRe: O blokádě Brna a nacionalismu v našem okolí
1. Květen 2011 - 20:14 | Josef Doškář
Standův pes se rozjel, něco o tom vím.
U nás v Boru padlo několik trestních oznámení, První podal Josef Doškář na občana Protivu. Pak podalo několik zastupitelů trestní oznámení na Josefa Doškáře. Sólo trestní oznámení na Josefa Doškáře podal Standa Valdman! To bylo za výrok na ZM těsně po úmrtí Luboše Kalouse. Trestní oznámení vyšuměly. Po tomto úmrtí se mailově, na adresu Josefa Doškáře, rozjel Mgr. Dvořák. Za neopakovatelné výroky byl uznán viným a zaplatil 1000 Kč.
Stando, rádi uvidíme i to druhé video: Paní Mudr. Šepsová / i její dcera/ uváděly, že její otec Josef Košín z Ležáků, nevstoupil do protifašistických bojovníků, protože tam vstoupili bojovníci, kteří začali bojovat až 10. května. Navštívil jsem Ležáky, žádný Košín v Ležákách tenkrát nežil. Košínové žijí v okolních vesnicích. Je možné, že měli někoho příbuzného. V roce 1945 žádný spolek protifašistických bojovníků nebyl, takže do něj žádný Košín nemohl vstoupit. Tento Svaz vznikl násilně až v roce 1951. Josef Košín mohl, kdyby se cítil pozůstalým, vstoupit do Svazu politických vězňů a pozůstalých po politických vězních, který vznikl těsně po válce a vstoupili do něho např. občané Lidic.
Jinak se velmi mýlíš, když se zastáváš Mgr. Šepse. Všichni návštěvníci respektovali demonstraci a procházeli nenásilně a slušně. U Šepsů to tak nebylo. Pan Šeps prorážel davy, pak udeřil P.Danyse.
Paní Š. svým projevem hrubě narušila demonstraci a naopak ona fyzicky kontaktovala pořadatele. Vrcholem Mgr. Šepse byl jeho výrok o šukání sovětského vojáka / který je pochován na L. hřbitově/, který podle Šepse ošukal blíže neuvedený počet žen./ Mgr. Šeps v poslední době několkrát prohlásil " o mrtvých jen dobře.
Jinak já osobně nemám nic proti filmu Habermanův mlýn. Po skončení filmu rozdávali manželé Svobodovi v zásadě pozitivní kritiku zastupitele a politologa z města kde se děj odehrává. Všichni vycházející si tento leták v klidu převzali, jediný kdo tam udělal výstup byla paní Š.
Píšeš :"Pan Toman Broda, který byl postižen obdobně jako pan Herz a nyní otevřeně vystupuje proti násilí na Němcích. Proč ne!" Ať vystupuje! Zajimavé že na Petici proti Pomníku nacistů a esesáků máme tisíce podobných Brodů a Herzů a ty tě nezajímají. Proti pomníku vystupuje osobně generál Beer / 94 let/ místopředseda ČSOL přijel kvúli tomu již 2 x. Po druhé ho málem RM nepřijala / skoro vyhodila/.
Pan Toman Broda přijel do N. Boru i na demonstraci. Procházel Grandem mírně se usmíval, občas se
s někým fotil a neustále tiše špital " jsou tady jenom komunisti"
Stando, určitě někteří naší občané páchali zvěrstva!
Nebylo to však 2. června! 2. června 45 bylo v Boru popraveno 8 Němců za držení zbraní na zabíjení lidí v době stanného práva!
NahoruRe: O blokádě Brna a nacionalismu v našem okolí
2. Květen 2011 - 11:50 | Josef Doškář
Pro pořádek. Správní odbor MěÚ N.Bor uložil Mgr. Šepsovi blokovou pokutu, kterou na místě dne 27.4.11. zaplatil. Správní odbor zatím neřešil výrok Mgr. Šepse : " Sovětského voják, který byl zastřelen , protože ošukal koho mohl."
NahoruVýsledek bude určitě zajimavý!
Re: O blokádě Brna a nacionalismu v našem okolí
1. Květen 2011 - 7:17 | Pták Kohák
Pan Robert Uksa se holedbal na konferenci v N.Boru v r.2009,že s pomocí srbského a ruského velvyslanectví dosáhne toho,že do17.11.2009 bude pomník odstraněn.
NahoruNo,nějak mu bratři z Ruska v tomto punktu nepomohli,ač zřejmě s nimi udržuje čilé styky,jinak by se tím veřejně nechlubil.
Mimochodem-studuje ještě pan RU ve svém věku na plzeńských právech,? Za Kindla se tam v seznamu studentů vyskytovalo jméno Robert Uksa. Třeba to byla jenom dojenmá shoda.
"Petr Bakalář chápe vědu podobně jako Mengele"
1. Květen 2011 - 21:49 | Jan Tichý
Bakalářovo pojetí vědy je zrůdné... „Věda nemůže být zlá nebo dobrá, nýbrž jen lživá nebo pravdivá. Věda je cesta za pravdou bez ohledu na následky...,“ píše Petr Bakalář a je to hnus, míní čtenář, který se představil jako Eric Ponti. Ještě dnes se najdou lidé, kteří jsou schopni prohlásit, že „pokusy Josefa Mengeleho byly geniální“. Je totiž docela dobře možné, že „Anděl smrti“ postupoval striktně podle vědeckých metod... Přesto každý soudný člověk pozná, že věda v této podobě je ZLÁ. ... Kdyby Petr Bakalář prováděl výzkum v koncentračním táboře, nepochybně by zjistil, že zubožení, nemocní, blouznící vězni jsou v jakýchkoli testech horší než dozorci. To by byla prostě „pravda“. Ovšem k čemu taková „pravda“ je? DOBRÝ člověk by nikdy podobný výzkum neprovedl a jeho závěry by nepublikoval. ... Možná neznáme nikoho, kdo by se podobnými tématy jako pan Bakalář zabýval, protože každý svědomitý vědec chápe, že by takové studie společnosti nijak nepomohly. Nač hledat rozdíly, na základě nichž můžeme narýsovat „rasové“, „národnostní“, „vlasové“ či jiné hranice mezi lidmi? Proč se raději nevěnovat projektům, jež mohou lidi spojovat? Drtivá většina sociálních vědců zná odpovědi na tyto otázky. A právě protože je Petr Bakalář výjimkou, prohlásil jeden z nejlepších pedagogů na mé alma mater (do jisté míry s nadsázkou): „Na Masarykově univerzitě by Petr Bakalář titul bakalář nedostal.“ – To byly argumenty článku z BRITSKÝCH LISTŮ (30.6.2009).
NahoruVltavín Bakalářovy rasistické spisy přesto doporučuje.
Světoznámý psychiatr Viktor Frankl, který přežil Osvětim, kdysi řekl: Existují jen dvě lidské rasy. „Rasa“ slušných lidí a „rasa“ neslušných lidí. A toto rasové dělení probíhá napříč všemi národy a uvnitř každého jednotlivého národa napříč všemi stranami. To, že slušní lidé jsou v menšině, že v menšině vždy byli a pravděpodobně i budou, s tím se musíme vyrovnat.
Re: "Petr Bakalář chápe vědu podobně jako Mengele"
1. Květen 2011 - 22:36 | Josef Doškář
Pane Tichý, já nehodnotím Bakalářovo dílo, a ani ho nepropaguji. Koupil jsem si ho stejně, jako jsem si koupil Main Kamf a Černou knihu komunismu.
Protože jsem si přečetl i Main Kamf, tak vím jaké zmetky ohajujete!
Bakaláře doporučuji si přečíst. V každém případě jsou tam zajimavé informace. Určitě nejsou pro spodinu a nejsou ani pro Vás protože jste ichtyl a podvodník!.
Než jsem uvedl tuto informaci, tak jsem také sdělil, že Židovská obec protestovala proti vydání a protestovali i Rómové. Přesto kniha vyšla! Protože vyšla, tak jsem si ji koupil a veřejně jsem z ní ocitoval průměrné IQ Evropanů, Asiatů a Afričanů! Dále jsem uvedl, že se IQ vzděláním nemění!
Vy se o knihu zajímate z jediného důvodu, aby jste mne mohl na základě nějakých posudků poškodit. Jinak souhlasími s tím co napsali i Britské listy i světoznámý psychiatr Viktor Frankl.
Pro pořádek uvádím, že diplomová práce T. Hradeckého o názvu " POVÁLEČNÉ DĚČÍNSKO 1945 - 1948" z které čerpal pan Smejkal je nepoužitelný brak. Mezi čtyřma očima označený jako sračka. To však nikde nevygooglujete!
NahoruNa závěr Vám znovu sděluji, že jste podvodník a po Vašem dnešním příspěvku, zcela určitě i ichtyl!