Několik podivínů z Nového Boru se už čtyři roky snaží jakýmkoli způsobem mě skandalizovat, protože nedokážou věcně vyvrátit obsah mých článků o borském lynči z června 1945. Nakonec tito kádrováci ze starých časů vyrukovali s tvrzením, že prý můj táta – viceprezident Krajského soudu v Mostě – po válce odsoudil nemocnou a úplně nevinnou babičku k trestu smrti, že jsem proto exemplární případ pro psychiatry a taky proto tak snadno podléhám vábení landsmančaftu, samozřejmě za jidášský groš…
Případ Anny Gebertové, která udáním ze msty způsobila smrt svého manžela z rukou nacistů v únoru 1944, a byla za to po válce mimořádným lidovým soudem odsouzena k trestu smrti, jsem popsal v článku http://www.i-noviny.cz/nazor/jeden-z-pripadu-mimoradneho-lidoveho-soudu-v-moste-1946. Podkladem byla kapitola rigorózní práce Mgr. Ivany Hrachové. Autorka se potom provdala a už jako PhDr. Ivana Rapavá vydala 256-stránkovou publikaci „Mimořádný lidový soud v Mostě v letech 1945-1948“ (Albis International, Ústí nad Labem 2010).
V knize se k případu udavačky Gebertové vrátila a v přílohách zveřejnila také dopis Josefa Geberta, který se mu podařilo tajně poslat příbuzným čtvrt roku před popravou. V přepisu motáku pro potřeby soudního jednání je množství chyb, nelze ale odlišit chyby pisatele od chyb vzniklých až při přepisování. Zdá se, že dokument – možná jen podle diktátu? – psal lounský úředník, který češtinu moc neovládal, viz např. opakovaná záměna slov „pujdu“, „pujde“ místo logického „budu“, „bude“). Proto jsem podklad opsal i s chybami a kvůli přehlednosti měním jen velká písmena na počátku vět. I přes množství zkomolených slov je smysl dopisu jednoznačný:
Poznámka: Ls 38/46, k 1
Obálka: Pan Václav Fridrich, Zbrašín, p. p Opočno u Loun.
Mili Svagře Sestro a Otče
Nejprvé Vám zasílám Vám všem ve spolek srdečný pozdrav a stálou vzpomínku na Vás všechny. Tento dopis až přečtete a dobře uložte by Vám nikdo na něj nepřišel. Píšu ho na černo s kriminálu jen abych Vás virozuměl, ze dne 6/12. t. m. odpoledne o 14 a ½ hodiny pujdu stát před valečným ekstra souden Pujdu souzen pro drzení pistole a poslech radia vinu na tom nese moje paní a Frantík na natlák né paní Píšu Vám to proto by ste věděli kdo mne udal, dnes je to mrzí ale už se nedá na tom nic mněnit, ten den 6/12. rozhodne zdali se ještě jednouch vrátím nep né. Vrátím li se po valce pak pujde má paní souzená a sin také jako zrádcové A nevrátím se proto Vám píšu tento dopis který dobře uložte by Vám na něj nikdo nepřišel a po valce předejte úřadům oni už to zařídí samy Obdrží to co zasluhuje tejd se ji nesmíte zmínit o nicem by se Vám také nepomstila Dnes toho lituje co učinila ale je vše zbytečné Kdyby si Vám stěžovala tak ji politujte a mislete si co chcete. S tímto dopisem po valce se můžete uchazet o mý majetek. Kdybych se nevrátil nep ona obdrží její trest co zasluhuje a František také, třebas jednal na její nátlak a ví jste jen samotné pozůstalé po mne, a to úřadý zařídí. To jsou dvě auta a veškeré zařízení, a také peníze ty by jí vzali. Tak držte prsty ten den by nepřišel o hlavu a pak bych zařidil vše sám, proto Vás ještě jednouch upozornuji by ste ten dopis dobře uschovali až přijde čas by ste ho mohli úřadům předložit. Můžete byt ujištěni že na takové udavače a zrádce pujde soud nemilosrný, ten majetek co zůstal po mne a nevratim se musíte za každou cenu dostat. Zde pisu zatvrzení smím podpisem.
Potvrzuji, ze muj Svagr Fridrich Václa jeho žena(?) Anna je opravněná převzíti muj zbylí majetek když se nevrátím do jednoho měsíce po valce a vyplatí memu starému Otci 5.000 K na přilepšenou.
Praha Pangrac dne 29/11 1943. Josef Gebert v. r.
Upozorňuji Vás ještě jednouch dobře uschovat až po valce použít a zadnemu nic neříkat jinak by ste byli tetka i vi trestné.
Tímto koncím muj dopis nevratimli se vickrate k Vám nezapomente že sem padl zrádnou rukou mé paní víte jak se jí máte za to odměnit.
Ještě Vás všechny ve spolek zdravím a líbám Josef Gebert v. r.
Dopad by soud že mě nechaj hlavu tak Va napisu, zase na černo jinak je konec.
Nenechte na Vás od nikoho nic pozorovat, musíte být pevné(?).
Dr. Rapavá v uvedené knize shrnuje a hodnotí případ takto:
Anna Gebertová byla 2. června 1945 zatčena. Protože ovšem vypověděla, že udání učinil její syn František, v tu dobu nezvěstný, byla v září propuštěna. Dalším šetřením se ale ukázalo, že původcem udání nebyl syn, ale jeho matka. Gebertová byla 22. října 1945 vzata opět do zajišťovací vazby. Žalobní návrh byl podán 5. prosince 1945 a obžalované byl sdělen 8. ledna následujícího roku. Hlavní přelíčení se konalo v počátečních dnech činnosti MLS v Mostě, dne 17. ledna 1946 v odpoledních hodinách. Z archivního materiálu je zřejmé, že Gebertové byl kontakt s jejím obhájcem umožněn až 14. ledna, tedy pouhé tři dny před hlavním líčením. Navíc soudem určený obhájce JUDr. Zima neovládal dobře německý jazyk, zatímco Gebertová měla zase potíže s češtinou. Žádala proto o ustavení jiného obhájce, s nímž by mohla bez problémů komunikovat, nebo o tlumočníka. Ze zápisu o hlavním líčení není zřejmé, zda byl tlumočník přivolán. Obhájce ovšem zůstal nezměněn.
Na žádost obžalované bylo předvoláno několik svědků, kteří potvrdili, že se Gebertová skutečně snažila o propuštění svého manžela a k procesu u zvláštního soudu mu obstarala německého advokáta. Bylo také prokázáno, že mu ještě v Lounech přinesla do vazby jídlo a oblečení a že jej při jedné z návštěv v pláči prosila za odpuštění. Navzdory těmto zjištěním uznal soud Annu Gebertovou vinnou a jednomyslně ji odsoudil k trestu smrti. (Pozn. 462: Senát Miloslava Tichého, soudci z lidu byli Václav Šrůta, Alois Ješátko, Martin Rössler a Antonín Raisig, veřejný žalobce Josef Kraus, obhájce ex offo Václav Zima.) Ve 21 hodin byla Anna Gebertová předvedena do severní části dvora budovy MNV v Lounech a ve 21 hodin a deset minut popravena. Soudní lékař MUDr. Baloun konstatoval o pět minut později smrt. Stalo se tak přibližně pět hodin poté, co vznikl její snímek v zasedací síni MNV v Lounech.
V odsouzení Anny Gebertové k trestu smrti hrálo roli hned několik závažných skutečností. Anna Gebertová se hlásila k národnosti německé, zatímco Gebert byl Čech. Při prvotním vyšetřování Gebertová vypovídala falešně a vinu svalovala na svého syna, o němž neměla žádné zprávy. Domnívala se tedy, že padl na frontě. Její následné výpovědi proto působily, ve světle prvotního křivého udání, poněkud nevěrohodně. V neprospěch Gebertové hrála i skutečnost, že se její případ dostal před soud hned v lednu 1946, tedy v prvních dnech činnosti MLS v Mostě. Jak dosavadní výzkum činnosti jednotlivých MLS dokazuje, v počátečních měsících padaly skutečně přísné tresty, a to zejména pod tlakem veřejnosti a tisku. Je nepochybné, že původcem udání byla Gebertová. Nelze také zpochybňovat tragické následky, které udání mělo. Přesto se domnívám, že soud měl přihlédnout k okolnostem, za nichž Gebertová udání učinila. Je zřejmé, že se nacházela pod silným psychickým tlakem a na policii šla v určitém návalu zlosti, možná bezmoci. Její další kroky, které podnikala, svědčí o tom, že svého činu vzápětí litovala a snažila se svého manžela ještě zachránit. (Pozn. 463: Skutečnost, že Anna Gebertová svého činu litovala, dokazuje i dopis, který napsal Josef Gebert necelé tři měsíce před popravou svým příbuzným. Nutno podotknout, že Gebert byl poměrně prozíravý. Své příbuzné urputně nabádal, aby o daném dopise vůbec nehovořili, pečlivě jej uschovali a po válce použili proti Gebertové a synovi Františkovi jako důkaz zločinu, kterého se dopustili. Jeho svědectví mělo zároveň sloužit k tomu, aby po něm Gebertová nezískala žádný majetek a vše připadlo jeho příbuzným. V závěru dopisu Gebert pronesl takřka prorocká slova, a to že „na takové udavače a zrádce bude soud nemilosrdný“.) Domnívám se, že pokud by byla Gebertová souzena později, byl by jí uložen mírnější trest.
Tzv. velký retribuční dekret č. 16/1945 Sb. z 19. června 1945 (viz http://www.totalita.cz/txt/txt_zakon_1945-016.pdf) stanovil tresty za udavačství v § 11 jednoznačně: Mělo-li udání za přímý nebo nepřímý následek ztrátu svobody většího počtu lidí nebo těžkou újmu na zdraví, trestá se doživotním žalářem, mělo-li za následek něčí smrt, trestá se smrtí.
V § 16 jsou i případné polehčující okolnosti striktně omezeny a k důvodům jako je účinná lítost, nemoc pachatele apod. nelze přihlédnout: Soud může snížiti trest i pod dolní hranici sazby a zaměniti jeho způsob za mírnější, v případech pak zvláštního zřetele hodných v odsuzujícím výroku upustiti od potrestání, je-li obecně známo, nebo lze-li bez průtahů prokázati, že obžalovaný jednal s úmyslem prospěti českému nebo slovenskému národu nebo Československé republice či jejím spojencům nebo jinému obecnému zájmu, nebo že se pozdější svou činností zasloužil o osvobození republiky z nepřátelské moci, nebo o nápravu, nebo o zmenšení zla nepřítelem způsobeného a že po svém obrácení na cestě povinnosti už vytrval. Tohoto ustanovení však nelze použít, převyšuje-li škoda pachatelem zaviněná neúměrně obecný prospěch jím sledovaný.
Na závěr uvedu ještě hodnocení historika Benjamina Frommera, který vydal analýzu tříletého poválečného období pod titulem „Národní očista – Retribuce v poválečném Československu“ (Academia Praha 2010):
Československo nebylo osamělé ve své snaze potrestat válečné zločince a kolaboranty. Úsilí prezidenta a vlády o retribuci nebylo samo o sobě pomýlené. V mnoha ohledech se jednalo o vysoce morální snahy. Hrůzy 2. světové války vyžadovaly odpověď a rozšíření retribučních soudů po Evropě jasně ukazuje, že šlo o cosi více než jen o politicky motivovanou pomstu. Nicméně československá vláda se při vytváření klíčového právního předpisu dopustila chyby. Strůjci tohoto už ze své podstaty vadného právního dokumentu, tohoto „osudného a ostudného dekretu“ (viz Pavel Tigrid) přijali opatření, jež dovolovala, ba dokonce podporovala vznik hrubých pochybení, k nimž došlo později. Koneckonců soudy mohou být spravedlivé jen do takové míry, jakou jim dané zákony dovolí (str. 137).
Ve standardním justičním systému by takové diskrepance mezi jednotlivými rozhodnutími odstranilo odvolání či obnova řízení. Velký retribuční dekret v českých zemích však obviněným žádnou takovou naději nenabízel. Není divu, že řada lidí uvítala konec retribuce s úlevou. Se sedmi stovkami popravených a dvaceti tisíci osob za mřížemi se česká retribuce ze zpětného pohledu zdá jako mimořádně přísná. A přesto v té době čelily lidové soudy soustavné kritice pro svou údajnou přílišnou mírnost. Komunistický tisk si nejtvrdší útoky rezervoval pro žalobce a profesionální soudce. Ovšem stoupenci přísné retribuce nakonec vyjadřovali svoje zklamání i na adresu soudců z lidu. Komunistický režim později jejich neuspokojivá rozhodování u soudu sváděl na nedůsledný výběr lidových soudců. V prosinci 1948 ministr spravedlnosti Alexej Čepička tvrdil, že před únorem profesionální soudci buď totiž vylučovali „čestné příslušníky dělnické třídy“ ze služby u lidových soudů, anebo omezovali jejich počet tak, aby mohli být přehlasováni. Gottwaldova zetě Čepičku jen stěží můžeme považovat za nejvěrohodnějšího svědka, nicméně jeho stížnost ilustruje selhání lidových soudců z hlediska dodržování linie komunistické strany. Když v květnu 1947 jeden článek v Mladé frontě hodnotil retribuce, ocenil soudce z lidu, že se velkým retribučním dekretem nenechali svazovat: „Jen soudcům z lidu můžeme děkovati za to, že ostří nevyhovujícího zákona byla v nutných případech otupena a že mnohdy bylo nalezeno i řešení případů, na které zákon nepamatoval.“ Během necelých dvou let prošla česká retribuce zásadním vývojem. Bez ohledu na množství nedostatků se lidové soudy vyvinuly do podoby profesionálních soudů, které poskytovaly obviněným kolaborantům a válečným zločincům možnost se bránit, zveřejnit své životní příběhy a případně tak očistit své jméno (str. 194-195).
Popsaný případ lze jistě vnímat i jako rodinnou tragédii, jaká se mohla odehrát jen v nenormálních časech. Nevíme ani, jestli válku přežil aspoň syn František. Ve světle faktů lze ale kategoricky odmítnout tvrzení, že by se pět soudců Anny Gebertové jednomyslně dopustilo záměrné justiční vraždy! Stejně odmítám jakékoli zneužívání tohoto případu k špinění památky mého táty, který jako svědomitý soudce musel po nástupu komunistů justici opustit a už před čtyřiceti lety zemřel.
Tento článek dokládá, jak jeho práci hodnotil dobový tisk, shodou okolností právě po lednových lounských procesech v roce 1946. Příznačné je, že kritika se tehdy ozývala jen z Rudého práva, ovšem ze zcela jiných důvodů – například kvůli osvobození neprávem obžalovaného horníka R. Sommera a jeho propuštění z vazby (viz ukázky z tisku v příloze mého prvního článku o udavačce Gebertové).
Komentáře
Re: Moták Josefa Geberta z listopadu 1943
13. Leden 2013 - 22:09 | moldavit
§11
Mělo-li udání za následek něčí
smrt, trestá se smrtí.
Podepsán Dr.Beneš vlastní rukou.
Víte pane Tichý,přemýšlím zda vůbec reagovat na tuto partičku z hnědého hnojiště,jak ji trefně nazval pan starosta.Pro ně hodnoty jako čest,pravdomluvnost,slušné chování atd. nic neznamená.
NahoruNaopak každá účelová lež,každá pomluva či amorální jednání jim není cizí.
Sází na to,že jste slušný člověk.Jiný by se už rozepsal o protektorátním četnictvu,pod kým fungovalo a mnoho dalších pikantností.No my se k tomu nesnížíme.Myslím,že tyto Goebelsovy zdatné následníky je nejlépe ignorovat
Re: Moták Josefa Geberta z listopadu 1943
13. Leden 2013 - 22:50 | moldavit
Zde je Hra o kámen zdarma ke stažení
Nahoruhttp://dafilms.cz/download/key/qylTvrsK1Z
Přeposílám přátelům do Fürstebergu,nechť si pro příště udělají obrázek...nicht Wahr?
Re: Moták Josefa Geberta z listopadu 1943
13. Leden 2013 - 22:51 | barta
no super, ve středu se zase nedostanu
NahoruRe: Moták Josefa Geberta z listopadu 1943
28. Únor 2013 - 12:41 | moldavit
I laikovi musí být jasné,že pán,který obajuje vraždu německých civilistů bez soudu,dokonce proto objíždí promítání filmu,aby své mystifikace předkládal neznalému obecenstvu,nemyslí výše uvedené vážně.Je krásné,jak zamáčkává slzu nad Němkou Gebrtovou,odsouzenou,sedmičlenným senátem lidového soudu,pracujícího dle Retriučního zákona,připraveného i schváleného presidentem Benešem.
NahoruDoporučuji tam dát nějakou vázičku z Egermanna.Fotku pro portrét tady máte.
Nápis by mohl být- Nevinné oběti Dekretu presidenta Beneše. Zapadlí vlastenci z Nového Boru,toho času komici z filmu Hra o kámen.
Re: Moták Josefa Geberta z listopadu 1943
28. Únor 2013 - 12:35 | moldavit
Řeč poslance Bláhy-kritika jednoznačného znění Retibučního zákona,které mělo za následek smrt mnoha "Gebertových"
Nahoru...Vy víte, že byly mnohdy různé rodinné rozmíšky, nenávist atd., třeba u nějakých negramotných lidí, kteří z nějaké osobní příčiny udávali nebo jenom udáním vyhrožovali a byli pak odsouzeni na řadu let do těžkého žaláře, a když dokonce některý takový člověk měl to neštěstí, že dostal do koncentračního tábora někoho, kdo tam třeba zemřel na tyfus nebo úplavici, dostal pak po případě i trest smrti proto, že zavinil smrt onoho člověka...
Vzdělávat se Beran,vzdělávat....a nepopírat Benešovy dekrety.
Re: Moták J Geberta je třeba postavit pomník i ceduli v Lounech
28. Únor 2013 - 15:00 | Josef Doškář
Já si myslím, že stačí uvést to, co pan Beran zjistil.
U Jana Tichého je jedna záhada. Ono je to stále ve hvězdách. Jan Tichý jednou uvádí jako svého otce Miloslava Tichého a jednou jako Miroslava.
Poslední foto, zveřejněné letos, z novin minulého století, uvádí jméno Miroslav, takže to bude asi Miroslav.Navíc je mu Jan Tichý podoben. Bude to Miroslav. Možná, že nám to Jan Tichý z nějakých důvodů zamlčuje.
Držme se textu! Co nám k tomu Jan Tichý poví !!!
28. Únor 2013 - 10:16 | Jan Beran
Pane Tichý, kde je originál motáku? Ve spise není !!! Kde je obálka v níž měl být moták? Ve spise není !!!! Tzv. přepis motáku - jedná se o zcela evidentní podvrh !!! Historie nezná žádný případ, aby byl moták posílán v obálce s adresou. To by to policie měla velmi snadné, kdyby na motáku bylo jméno a adresa toho komu je moták určen.
NahoruDnes jsem se dostal k rozsudku, trest smrti, Josefa Geberta. Není v něm ani zmínka o tom, že by pana Geberta udala jeho žena nebo syn Frantík. Troufám si říci, že se v případě paní Anny Gebertové zřejmě jedná o justiční vraždu, které šéfoval váš otec.
Nasvědčují tomu i další závažné okolnosti.
Paní Gebertová, hlubce věřící křesťanka, přísahala soudu před bohem, že je nevinná.
Kati byli pozváni již před zahájením procesu.
Paní Gebertové byli zamítnuti svědci, ačkoliv na ně podle zákona 16/1945 měla právo.
Z archivního materiálu je zřejmé, že Gebertové byl kontakt s jejím obhájcem umožněn až 14. ledna, tedy pouhé tři dny před hlavním líčením a ne jak ukládal zákon od samého počátku šetření. Navíc soudem určený obhájce JUDr. Zima vůbec neovládal německý jazyk, zatímco Gebertová měla zase velmi značné potíže s češtinou. Žádala proto o ustavení jiného obhájce, s nímž by mohla bez problémů komunikovat, nebo o tlumočníka. Ze zápisu o hlavním líčení je zřejmé, že tlumočník nebyl přivolán.
Rozsudek byl napsán "in memoriam" více jak týden po procesu a popravě paní Anny Gebertové a to vlastní rukou JUDr. Tichého. Zřejmě proto, že by i zapisovatelka odmítla ty nehoráznosti zapsat.
To je docela síla, každý má přeci právo na rozsudek i se řádným odůvodněním.
I laikovi je zřejmé, že se jednalo o zmanipulovaný proces od samého počátku na jehož konci je vražda staré nemocné ženy jen proto, že byla Němka.
Paní Gebertová nemá svůj hrob, nemá žádný pomník a ani pamětní desku na budově bývalého MNV, kde byla zavražděna.
To je v demokratické společnosti s křesťanskými základy naprosto nepřípustné.
To musí být napraveno.
Žádám čtenáře o pomoc s textem na pamětní desku, která bude umístěna na budově bývalého MNV v Lounech, kde byla nevinná paní Gebertová zavražděna.
Re: Moták Josefa Geberta z listopadu 1943
28. Únor 2013 - 15:44 | moldavit
I laikovi je jasné,že pokud je dikce zákona jasná -udání Čecha s následkem smrti je trestáno smrtí.Takto rozhodl jednoznačně celý senát.Bohužel byly i případy horší,viz řeč poslance Bláhy.
NahoruDoporučuji
Vázičku značky Egermann s portrétem Gebertové.
Text
V této budově byla zavražděna dle Benešova Retribučního dekretu nevinná Němka Gebertová.
Nezapomeneme !!!!
Za ČSBS,ČSOL,BFLMPSVZ atd.
Doškář a Beran von Eger/Cheb/.
P.S.Budte ráda,že nejste z Haidy.Tam by jste bez soudu dostala nakládačku bejčákem a po zabití by vás nechali nafouknout na sluníčku.
Re: Moták Josefa Geberta - diskuze s anem Tichým
28. Únor 2013 - 15:52 | Josef Doškář
Ta diskuze je vedená s panem Janem Tichým, který zatím mlčí.
NahoruRe: Moták Josefa Geberta z listopadu 1943
28. Únor 2013 - 17:00 | moldavit
Žádáte o pomoc čtenáře s textem,tak se snažím.
když tak něco veršovaného
Přestalo tlouci srdce znavené,
my pastavíme mu pomník z kamene.
rukou českých katů přestalo bíti,
nebýt Dekretů,ještě mohlo žíti.
čeští vlastenci z Nového Boru
NahoruRe: Moták Josefa Geberta z listopadu 1943
28. Únor 2013 - 18:19 | Jan Tichý
Opravdu "zajímavé" argumenty - ale v těch dvou článcích už je všechno podstatné, včetně zhodnocení od dr. Rapavé i z dobového tisku.
Zase ta odstavcová koktavost (CtrlC+CtrlV)? Nebo taky bájivá lhavost?
NahoruRe: Moták Josefa Geberta z listopadu 1943
28. Únor 2013 - 18:48 | Josef Doškář
Takže k věci. Na desce má být Miroslav, nebo Miloslav? Panu Beranovi jste, pane Tichý, neodpověděl a je tam toho hodně nového a hlavně usvědčujícího.
NahoruRe: Moták Josefa Geberta z listopadu 1943
28. Únor 2013 - 22:33 | moldavit
Myslím,že odpověď by nejlépe podal syn protektorátního četníka pan Doškář..I když sloužili pod velením Sicherhestdienstu,jejich horlivost byla různá.Např důstojník SS z Pankráce Kolínský taky vynášel motáky.
Pan Beran von Eger pořád používá "zřejmě".S jasným záměrem a vědomím,že jeho fabulace by byly jinak úspěšně žalovatelné.
Beran von Eger "znalec" zákona 16/1945 Sb.stále zatajuje to podstatné
Udavačství
§ 11
Mělo-li udání za přímý nebo nepřímý následek ztrátu svobody většího počtu lidí nebo těžkou újmu na zdraví, trestá se doživotním žalářem, mělo-li za následek něčí smrt, trestá se smrtí.
§ 23
Při hlasování hlasují nejprve soudcové z lidu, a to starší před mladšími.
§ 26
(2) Celé trestní řízení se koná zpravidla od počátku do konce před mimořádným lidovým soudem ve způsobu hlavního přelíčení, pokud možno bez přerušení a musí býti skončeno do tří dnů od okamžiku, kdy byl obžalovaný před něj postaven
§ 29
K usnesení, jímž se snižuje trest pod dolní hranici sazby nebo zaměňuje jeho způsob za mírnější nebo jímž se upouští od potrestání (§ 16, odst. 2) je však potřebí čtyř hlasů
§31 (1) Proti rozsudku mimořádných lidových soudů není řádných opravných prostředků. Žádost o milost kýmkoliv podaná nemá odkladného účinku.
(2) Trest smrti se vykoná do dvou hodin po vyhlášení rozsudku
Dr. Beneš v. r
Takže Beran von Eger opět zkusil svoji osvědčenou manipulaci,doufajíc v neznalost posluchačů a čtenářů.Pokud to tedy nebere jako legraci.Mně již ty jeho vývody takto připadají
NahoruRe: Moták Josefa Geberta z listopadu 1943
1. Březen 2013 - 7:48 | Josef Doškář
Takže k věci pane Jane Tichý. Není třeba koktat.
NahoruTakže k věci:
1. Březen 2013 - 9:39 | Jan Tichý
1) Musím tady veřejně poděkovat oběma pánům: bezelstně znova upozornili na oba články o udavačce Gebertové, a tak si je aspoň přečtou další čtenáři... a budou mj. znova uvažovat o Benešových dekretech.
2) Jak snadno odhalí každý čtenář detektivek, v jejich konspiračních teoriích chybí zásadní věc - motivace: PROČ by zrovna můj táta byl sadistický justiční vrah nevinných babiček?! Co tím sledoval?
3) Jak ze záhrobí zmanipuloval dr. Rapavou? A jak se mu tenkrát povedlo podvést další čtyři soudce z lidu, své nadřízené na ministerstvu, ale i novináře? Až do února 48 byl uznávaný a vážený vicepresident Krajského soudu v Mostě.
Už je nechte, Růženíne, ať si tady exhibujou do zblbnutí. Jsou to nejen historikové-amatéři, ale i vyšetřovatelé-amatéři. Kdyby se už tři roky nesnažili z mého táty udělat zvrhlíka, bylo by to nakonec jenom k smíchu.
NahoruRe: Moták Josefa Geberta z listopadu 1943
1. Březen 2013 - 11:22 | moldavit
Máte pravdu,člověk se musí zamyslet,kolik lidí bylo postiženo díky Benešovým dekretům,stvořeným již v stalinském duchu..Když se kácí les...
NahoruZákon je jasný
Udavačství ,mělo-li za následek něčí smrt, trestá se smrtí
První hlasovali čtyři soudci z lidu.
Zmírnění by bylo možné pouze tehdy kdyby se aspoň dva postavili proti.
Kati museli být přítomni,rozsudek do dvou hodin,nebyly opravné prostředky.
Odvolání nebylo možné.
Divím se,že právě toto obdivuje nadšeně Beran,milovník osobnosti E.Beneše,který je tvůrce takových právních norem.
Novinka. JUDr. M. Tichý- oběť Benešových dekretů.
1. Březen 2013 - 14:23 | Josef Doškář
Vše (zřejmě) nasvědčuje, že Němka Anna Gebertová byla popravena oběšením, na základě rozhodnutí ustrašeného, vyplašeného úředníka. Den po exekuci, požádal o zvýšení počtu katů, pro svůj rajón a nezapomněl na diety pro katy. Žádost pamatovala na vše.
Důslednost je dědičná.
Tiší jsou zřejmě obětí Benešových dekretů. Vypadá to tak. Tiší se pohybují, od roku 1945,( zřejmě stále)mezi psem a vlkem. Čas stále běží. Kdy tomu bude konec?
NahoruRe: Moták Josefa Geberta z listopadu 1943
1. Březen 2013 - 18:42 | Jan Tichý
Vše (zřejmě) nasvědčuje, že oba pánové dál jen blábolí - viz souhrn dr. Rapavé a výpověď četníka Kubína v článku.
Selský rozum říká, že protokol o průběhu CELÉHO procesu Josefa Geberta - a (závěrečný) rozsudek NENÍ jedno a totéž! Právě proto jste mi přece dal jen ten rozsudek!
NahoruRe: Moták Josefa Beranovi von Eger
1. Březen 2013 - 19:45 | moldavit
Vzhledem k vaší zabedněnosti ještě jednou.
Nahoru23
Při hlasování hlasují nejprve soudcové z lidu, a to starší před mladšími
(2) Trest smrti se vykoná do dvou hodin po vyhlášení rozsudku
Pan Tichý st. nemohl zvrátit rozsudek ani kdyby chtěl.
Mělo-li udání za přímý nebo nepřímý následek ztrátu svobody většího počtu lidí nebo těžkou újmu na zdraví, trestá se doživotním žalářem, mělo-li za následek něčí smrt, trestá se smrtí. Dr.E.Beneš v.r
Poproste jako milovník činů E.Beneše pana Uksu,aby vám tam umožnil instalvat tu sochu tvůrce takových Dekretů.Má tam prázdné místo.
Re: Moták Josefa Geberta Holému Beranovi von Eger
2. Březen 2013 - 11:08 | moldavit
Diskuzní příspěvěk skupiny von Eger opět ukazuje,co jsou zač.
NahoruObhajují vraždy bez rozsudku a nyní zatlačují slzu nad popravou M.Gebertovou.Byla popravena v naprostém souladu s Benešovým dekretem a o její vině rozhodl jednoznačně hlas čtyř soudců z lidu.
Je dobře,že skupina novoborských Groupies,jak jsou nazýváni na Facebooku,poukázala na problematičnost Benešových dekretů.Je to je jich jediné plus.Tedy mimo to ,že ztvárnii role odporných nacionalistů v dokumentu Hra o kámen,kde působivě ztvárnili sami sebe
Re: Moták Josefa Geberta z listopadu 1943
2. Březen 2013 - 12:55 | Jan Tichý
Tak jistý Holý si hraje na prokurátora z lidu, odhalil zločinnou sektu a dokonce justiční vraždu po 67 letech!? Musíme prý vycházet z rozsudku smrti "toho Geberta". (A všimněte si: vynechává otazníky úplně stejně jako Beran.)
Už jsem to jinde psal:
Dostal jsem od vás pouze čtyřstránkové ZDŮVODNĚNÍ ROZSUDKU In Namen des Deutschen Volkes! = závěrečný souhrn. Je to číslováno jako strany 2-5, nahoře ručně číslováno 4-7! Předchází tedy ještě nějaký další protokol, jak soud probíhal - a ten jste mi takticky nedali.
I tak: stačí přece přečíst si svědectví Adalberta Kubína z ledna 46 (v článku), aby se Holého plamenná obžaloba sesypala. A zásadní otázka: KDO teda udal J. Geberta, když to (podle pánů Beranů) A. Gebertová nebyla? Takové podružnosti ovšem pány nezajímají, hlavní je to nakydání špíny pod jakoukoli záminkou...
NahoruRe: Moták Josefa Geberta z listopadu 1943
2. Březen 2013 - 15:26 | Jan Tichý
...až na to, že MiRoslav není MiLoslav!
Ale abych pánům bonzákům Holým-Beranům ulehčil jejich obtížnou investigativní práci - mého otce StB vyšetřovala, je o tom řeč ve starším rozhovoru:
http://www.i-noviny.cz/lide-mezi-nami/samozrejme-nejsem-zadny-nacista-1-cast
http://www.i-noviny.cz/lide-mezi-nami/samozrejme-nejsem-zadny-nacista-2-cast
Je tam i úřední Zápis o domovní prohlídce u nás, asi koncem roku 1947.
Inu, typický bolševik, s Reicinem jedna ruka... ale metody jistých pánů Reicina dost připomínají :o)))
Rozhovor je dva roky starý, ale pánové-agitátoři dodnes ani trochu nezmoudřeli, viz taky Hra o kámen.
NahoruRe: Moták Josefa Geberta z listopadu 1943
2. Březen 2013 - 17:35 | Jan Tichý
Když nestačí závěry dr. Rapavé, která celý proces prostudovala, napsala rigorózní práci a hodnotili ji přitom odborní oponenti - je to marný, je to marný, je to marný...
Kdyby se Holý-Beran obtěžoval aspoň podívat na doporučený rozhovor, nepsal by tady krávoviny. Kdejakému anonymnímu sprosťákovi není nikdo povinen prokazovat dosažené vzdělání, natož in memoriam. A už se s ním tady špinit nebudu - to byl totiž jedinej účel téhle "diskuze"!
NahoruRe: Moták Josefa Geberta ,Holý Beran von Eger opět lže
2. Březen 2013 - 20:41 | moldavit
Pomatený nacionalista von Eger opět předvádí,co jsou antipomníkáři zač.Ostuda Nového Boru již mezinárodních rozměrů.
NahoruUjišťuji skupinu von Eger,že narozdíl od nich,kteří sem přišli za "zabraným " majetkem za pár kaček,neše rodina si zakoupila řádně svůj majetek v konkurzním řízení již v r.1918.Ani jsme nenabyli žádných majetků z tzv.pozemkové reformy jako lidé,kteří pak tvrdili,že byli vyháněni.
Naopak nám byly nemalé majetky odbrány znárodňovacím zákonem prezidenta Beneše.Babička pracovala skoro do 80,děda do pětasedmdesáti,jelikož se z vyměřených důchodů se stěží uživili.No něco přišlo zpět v restitucích.Na účast ve velké a malé privatozaci nebyl žádný kapitál.
Ale hlavně jsem sledoval,jak opět "privatizují" náš bývalý majetek.Hlavně to byli veksláci,kteří měli nahrabáno z dob komunismu a velice dobré vztahy s komunistickou elitou.
Krásně a velice poučně je o tom psáno v knize Kmotr Mrázek od novináře Kmenty.V jeho výpovědích jsou i vzpomínána velice zajímavá jména.
Veksláci"dnes úctihodní podnikatelé"využili slabost nové demokracie a snaží se přetavit své nekalé prachy v politický vliv.Dokonce k tomu využívají služeb ABL.Tam je dnes to hlavní nebezpečí.Reicin už je minulost.
Re: český morální odpad zvaný antipomníkáři
2. Březen 2013 - 22:35 | moldavit
Pan Holý Beran dokazuje,že tato skupina je skutečným morálním nacionalistickým bahnem.
NahoruKdyž již nemají žádných argumentů k vraždě německých civilstů,neštítí se vytáhnout údajnou špínu na otce pana Tichého.Skutečná komunisticko-nacistická morálka..
...Reicin ten schvaloval i JUDr. Tichého do funkce. Stačí se podívat na "cibulku" Tichý Miroslav, krycí jméno Alena STB Louny.
Hnus vyrobený jak na zakázku STB.
Tichý Miroslav,svazek 5213 Alena je totiž narozen 05.06.1928 KOLIN CESKOSLOVENSKO
http://www.svazky.cz/test/svazkyMT.php?jmeno=Miroslav&prijm=Tich%C3%BD&dnar=&mnar=&archivsvazek=5213&hledej=Hledat
Skutečný otec pana Tichého je o dvě desítky let starší
Ani bych se nedivil ,kdyby Beran a Holý patřili k nějakým vekslácko-komunistickým kruhům.Takovéto metody tomu odpovídají
Dejte nám identitu,aby jsme si vás prokmentovali.
Holému von Eger,předstírajícímu snížené IQ
3. Březen 2013 - 14:59 | moldavit
Máte pravdu s těmi komunisty.A představte si že s jejich organizací skalních stalinistů pořádají akce tzv. antipomníkáři a to přes odpor vedení města.
NahoruV článku ČL Deníku můžete vidět Uksu,Danyse,Doškáře a čelné představitele KČP,sledované jako bezpečnostní riziko státu BIS
Je to obrovská skvrna v historii NB !!!
Jinak napovím,že svazek Aleny -Tichý Miroslav,svazek 5213 narozen 05.06.1928 KOLIN CESKOSLOVENSKO je uložen viz.
http://www.svazky.cz/test/svazkyMT.php?jmeno=Miroslav&prijm=Tich%C3%BD&dnar=&mnar=&archivsvazek=5213&hledej=Hledat
Jistě pochopíte,že v 17 nikdo nemohl být jmenován soudcem z povolání.Snad vaše IQ stačí.
Avidentně tady lžete a předstíráte slabší mentální úroveň.Jedině,že by jste byl z těch vekslácko-komunistických kruhů.Ti měli za komunismu ráj,protože díky bezcharakternosti a jedinému předpokladu-naučit se slovo Wechseln,přišli k nemalým penězům.Dnes se podle Kmenty snaží ovlivňovat svými propranými penězi politiku na všech úrovních.Jsou nebezpečím pro náš stát i demokracii.
Re: Moták Josefa Geberta z listopadu 1943
3. Březen 2013 - 17:26 | moldavit
Pan tzv . Holý Beran von Eger už začíná blbnout.Zřejmě se účastnil akce Oslav u Gottwaldovu hrobu,která připomínala nápadně svými fanglemi a projevy společné akce KČP s tzv.signátáři petice Uksou,Doškářem,Danysem a Cincibusem na NB hřbitově a u NB divadla.,
NahoruJistě mají přehled o BISkou sledovaných účastnících z KČP,z nichž většina byla zapletena minimálně s STB.Nevím,čím je tak přitahují.
Stačí když si kdokoliv zadá
http://www.svazky.cz/test/svazkyMT.php?jmeno=Miroslav&prijm=Tich%C3%BD&dnar=&mnar=&archivsvazek=5213&hledej=Hledat
a zjistí,že dotyčný Tichý,krycí jmeno Alena nemůže bát otcem váženého novob.občana Jana Tichého.Musel by být jmenován soudcem v 17 letech.
Re: Moták Josefa Geberta z listopadu 1943
3. Březen 2013 - 18:10 | Jan Tichý
Jak ve skutečnosti funguje "dezinformační kampaň KGB":
Stačí jediný překlep novináře a ejhle: odhalili jsme agenta Alenu = MiRoslava T., narozeného 1928 v Kolíně. V jeho 17 letech ho prej sám Reicin jmenoval do čela MLS!? (Podle dekretu 16/1945, § 22: Přednosty mimořádných lidových soudů, jejich náměstky a soudce z povolání ustanovuje ministr spravedlnosti ze soudců v činné službě.)
"Jiří Holý" podobnými nesmysly tady popsal už desítky řádků, měl by se začít léčit.
NahoruKdyž ho požádám, aby vylez´ z anonymity a aspoň (raději: jenom) jednou se mi ukázal osobně, bude to ignorovat, jako to nedávno ignoroval "Jan Beran" (můžete se vsadit).
Jako nemocného člověka ho posuzujte shovívavě. Už to taky nebudu číst a budu se zabývat něčím užitečnějším :o)))
Re: Moták Josefa Geberta z listopadu 1943
3. Březen 2013 - 21:17 | moldavit
Pane Holý blahořeji.Přesně jste pojmenoval a popsal odporné metody komunistů a to těch nejhorších .stalinistů a normalizátorů.
NahoruTito jsou dnes soustředěni v KČP.
Je naprosto zarážející,že pánové Uksa,Doškář,Danys navazují s touto oficielně evidovanou extremisticku organizací spolupráci.
Věřím,že takovéto akce a spoupráce jsou i nadále pod hledáčkem a kontrolou BIS,jako doposud.
Re: Moták Josefa Geberta z listopadu 1943
3. Březen 2013 - 21:34 | moldavit
Pane Tichý,myslím,že ten Holý Beran von Eger bude asi někdo z těsné blízkosti pana Doškáře Všiml jste si jak pod záminkou desky ....
Nahoru28. Únor 2013 - 18:48 | vltavín
Takže k věci. Na desce má být Miroslav, nebo Miloslav?
zkoumali,zda se nejedná o někoho uvedeného v STB.Bohužel pro ně, jejich lhaní a podvody opět vyšly na světlo.Pokoikáté už?
ZŘEJMĚ JDE O NĚJAKÉHO TAKYSIGNATÁŘE.
Ale jistě totožnost nepředstaví.Aby nebyl prokmentován?
Re: Moták Josefa Geberta z listopadu 1943
4. Březen 2013 - 12:33 | moldavit
Chcete tímto tvrdit,že otec pana Tichého Jana z Nového Boru je totožný s agentem Tichý Miroslav, 5213, krycí jméno Alena?
NahoruJá tvrdím,že je to váš výmysl a lež.Už se vzpamatujte.
Re: Moták Josefa Geberta z listopadu 1943
4. Březen 2013 - 14:13 | moldavit
Jinak děkuji za neustálé odhalování zločinů komunistů,řízených z Moskvy.
NahoruTyto stalinisty,normalizátory a vítače okupantů zřejmě obdivuje trojice Uksa,Doškář a Danys,která jim umožnila přes protesty vedení města společnou akci na Lesním hřbitově.
Dočkáme se od nich dalších společných odporných akcí?Co myslíte?
Re: Moták Josefa Geberta z listopadu 1943
4. Březen 2013 - 20:32 | moldavit
Výborně,ale už nějak netvrdíte že JUDr.Tichý byl agentem STB.No jo,máte strach z možné žaloby.Ale ten váš nápad s křivdami na lidech jenom proto,že byli Němci,s tím by se vážně mělo něco dělat.Co takhle nějaký pomník.Neznáte pana Uksu?Ten byl moc smutnej,když mu odvezli tu sochu do Kravař.Teď je tam takový vhodný prostor.Udělat tam takový památník obětem totalitních praktik.Nebylo by to skvělé?Takový symbol zla a dobra
NahoruPrý je i mecenášem takových akcí.Viděl jsem to umělecké zpracování Zemana.Kam se hrabe Bořek s těmi Havlovinami.
Re: Moták Josefa Geberta z listopadu 1943
5. Březen 2013 - 11:42 | moldavit
Ano,Gottwald se jezdil do Moskvy učit,jak kroutit lidem krkem.
NahoruJakýsi kovaný komunista Cincibus pod záminkou výuky historie se vloudil do škol na Liberecku,aby tam vedl oslavné řeči na tohoto zločince k úděsu učitelů i žáků.Ten kdo to povolil,byl okamžitě vyhozen z práce!!!
A nyní se podívejte na jakousi Petici s podvrhy na stránkách Lidice.
Kteří pánové ji vytvořili?....známá jména napojená na kruhy normalizačních komunistů
UKSA,DOŠKÁŘ,DANYS A....CINCIBUS.
K tomu není co dodat.Čest práci,soudruzi.
Re: Moták Josefa Geberta z listopadu 1943
5. Březen 2013 - 19:38 | moldavit
Takový čin Jiří Walter neznevažuje,naopak.Usiluje o to ,aby válečné zločiny, definované v Norimberku ,nebyly dokonce obhajovány!
NahoruZločin zabití civilistů v Novém Boru bez náležitého soudu,jako v Lidicích,dokonce obhajuje jedna skupina tzv.Antipomníkářů z Nového Boru,
Je to dnes nepochopitelné.Jak může někdo schvalovat zločin stejný jako v Lidicích?Ať už obětmi byli Češi nebo Němci?A ještě si říkat vlastenci?Stále stejná parta.Po zásluze o těchto nacionalistech byl natožen dokument,který je promítán i v Německu.
Klasik Goebbels
7. Březen 2013 - 15:46 | Jan Tichý
by svému kolegovi Holému alias Beranovi nezištně poradil: když už jste se naučil tak krásně fabulovat pohádky, neměl byste to nikdy přehánět ad absurdum - pak už tomu totiž nikdo soudnej neuvěří :o)))
NahoruRe: Moták J. Geberta od koho dostal J. Gebert psací strojl
12. Březen 2013 - 16:22 | Josef Doškář
Pane Tichý jak si vysvětlujete " skutečnost", že Josef Gebert psal moták na psacím stroji. To se nepovedlo ani J. Fučíkovi.
NahoruPan Doškář neumí číst- od koho dostal J. Gebert psací strojl
12. Březen 2013 - 17:02 | moldavit
Citace textu....zveřejnila také dopis Josefa Geberta, který se mu podařilo tajně poslat příbuzným čtvrt roku před popravou. V PŘEPISU motáku pro potřeby soudního ...
NahoruRe: Moták Josefa Geberta z listopadu 1943
12. Březen 2013 - 16:25 | Josef Doškář
Pane Tichý, proč váš otec žádal ( po oběšení Anny Gebertové), MNO o zvýšený počet katů.
NahoruRe: Moták Josefa Geberta z listopadu 1943
12. Březen 2013 - 17:08 | moldavit
To je jasné....Dekret presidenta Beneše jasně říkal,že udání s následkem smrti pro udaného se trestal smrtí.I ten hrdina,co udal vašeho otce by dostal provaz,i když otec váš zemřel na střevní onemocnění./Čest jeho památce/.
NahoruTakových příkladů bylo...jak upozorňovali poslanci Národního shromáždění.
Pro zvídavého vltavína-Doškáře
12. Březen 2013 - 17:18 | Jan Tichý
Benešův dekret 16/1945 Sb., § 31
(1) Proti rozsudku mimořádných lidových soudů není řádných opravných prostředků. Žádost o milost kýmkoliv podaná nemá odkladného účinku.
(2) Trest smrti se vykoná do dvou hodin po vyhlášení rozsudku. Na výslovnou žádost odsouzeného může býti lhůta prodloužena o další hodinu.
A nebylo vám zima?
NahoruRe: Pro pana Tichého - málo katů
12. Březen 2013 - 18:46 | Josef Doškář
Pane Tichý, nechápu a není mi zima.
Pan otec tam ty katy měl. On, ale žádal o další zvýšený počet katů! Zřejmě plánoval další popravy.
NahoruMoták J. Geberta od koho dostal J. Gebert psací strojl
12. Březen 2013 - 18:42 | Josef Doškář
Neodpověděl jste.
Pane Tichý jak si vysvětlujete " skutečnost", že Josef Gebert psal moták na psacím stroji. To se nepovedlo ani J. Fučíkovi.
NahoruRe: Moták Josefa Geberta z listopadu 1943
12. Březen 2013 - 18:47 | Kafka
Nechte toho, zase jste trapný!
NahoruRe: Moták Josefa Geberta z listopadu 1943
12. Březen 2013 - 20:37 | moldavit
Pane Zahradník,Vy by jste asi taky nevydržel,kdyby se někdo tak hloupě navážel do Vašeho otce.
NahoruJestli někdo nemůže pochopit význam slov PhDr. Ivana Rapavé....v přílohách zveřejnila také dopis Josefa Geberta, který se mu podařilo tajně poslat příbuzným čtvrt roku před popravou. V PŘEPISU MOTÁKU pro potřeby soudního jednání ....
A dokola píše...Pane Tichý jak si vysvětlujete " skutečnost", že Josef Gebert psal moták na psacím stroji....tak nevim.
Nesmysly zde hlásané jako spravedlivá poprava dle stanného práva,Drzá lež v Dobroníně /vyšetřování prokázalo pravdivost tvrzení Sud.Němců/,objevný nález o Margaretě Rachmannovi,jedna paní povídala,že se povídalo...je očitá svědkyně atd. prostě nemohou nechat člověka se smyslem pro pravdu a spravedlnost v klidu.
Re: Moták Josefa Geberta z listopadu 1943
13. Březen 2013 - 9:32 | kuncfranc
Nekonečnej je boj s komunistickejma němcobijcema !
NahoruJen tři poznámky
13. Březen 2013 - 10:23 | Jan Tichý
I když mě MZ bude zase pranýřovat, neodpustím si tři poznámky pro vltavína & spol.
Motáky psali vězňové obvykle propašovaným špačkem tužky na malé papírky drobným písmem. Pro potřeby soudu bylo nutné pořídit snadno čitelný PŘEPIS TEXTU. Kromě toho ORIGINÁL motáku posloužil příbuzným jako náhrada závěti a opatrují jej pravděpodobně jako rodinnou památku dodnes. (Ani soudy tenkrát ještě neměly skenery, vltavíne!)
Na podkladě dekretu 16/1945 Sb. veřejní žalobci podali 38.316 žalob k mimořádným lidovým soudům a 22.087 osob bylo odsouzeno, z toho 713 k trestu smrti. Soudy byly povinny PRÁVNĚ, MATERIÁLNĚ I PERSONÁLNĚ naplnění Benešova dekretu ZAJISTIT.
(V prvních poválečných měsících bylo všechno jinak: soud „nebyl třeba“ a ochotných katů se všude našel dostatek. Jen v Postoloprtech povraždili ozbrojenci víc „nacistů“ než bylo vyneseno trestů smrti u všech MLS dohromady – viz nová publikace na: http://www.heimatkreis-saaz.de/ - vpravo dole.)
Pánové se považují za historiky, ale kdyby o historii skutečně něco věděli, neopakovali by do omrzení stále stejně pitomé propagandistické otázky.
NahoruRe: Zvýšený počet katů a vraždy v Postoloprtech
14. Březen 2013 - 8:25 | Josef Doškář
Děkuji za překvapivé sdělení, že v roce 1946 nebyly skenery.
Předpokládám, že u " motáku" psaného na psacím stroji je poznámka opis z ručně psaného motáku.
Vysvětlení o požadavku vašeho otce na zvýšený počet katů jsem nepochopil. Váše údaje o vraždění v Postoprtech souvisí nějak s rozsudky vašeho otce?
Nechápu tento váš příspěvek.
Pane Tichý, nikdy jsem se nepovažoval za historika a nikdy jsem to o sobě netvrdil ( na rozdíl od vás)l. Předkládám pouze archivní materiály a dokumenty.
Podle dokumentů, které jsem shromáždil, váš otec byl jediný v ČSR, kdo požadoval na MNO zvýšení počtu katů ve svém rajonu.
Víte o někom jiném. Můžete to doložit.
Vysvětlil vám otec po vykonaném trestu smrti (oběšením)(Anny Gebertové, proč chtěl zvýšit počet katů ve svém rajónu? Odsoudil k trestu smrti další osoby?
NahoruRe: Co Jan Tichý trvale zamlčuje o vraždách v Postoloprtech?
14. Březen 2013 - 8:37 | moldavit
DNA v Dobroníně takové kecy Berana von Eger,tehdá Dobré zprávy nepotvrdila,naopak.Prý Drzá lež.....Tak akorát antipomníkářů ::o)))))
NahoruRe: Moták Josefa Geberta z listopadu 1943
13. Březen 2013 - 14:21 | Otakar Válek
Vidím, že to dá fušku, než ten moták rozmotáte. Story Gebertových je námět na román. Jak znám Honzu Tichého, tak tipuju, že už má rozepsanou novelu, která bude aspirovat na cenu Magnesia litera. Bude však třeba změnit jména hlavních hrdinů, aby je někdo nespojoval s autorem Hry o kámen Janem Gebertem, což by bylo matoucí. Pan Vltavín & spol. budou moci nárokovat podíl na autorském honoráři.
NahoruRe: Moták Josefa Geberta z listopadu 1943
13. Březen 2013 - 23:55 | Josef Doškář
Pane Válku a spol., jsou to úžasné, zajimavé příběhy. Je nutné se na ně dívat v celé šíři předválečného, válečného i poválečného období.
Jsem přesvědčen, že je nutné zachovat tento široký záběr nic nezamlčovat, nic nepřepisovat.
Doufám , že to někdo, někdy, udělá.
Počet příspévků na rozmotání motáku
růženín 24
NahoruHolý 16
JAn Tichý 11
vltavín 11
Beran 5