Jezdí se vám lépe po silnici, která je nasolená nebo jen shrábnutá? přiznám se, že já se již neorientuji, kde to jak je. Projížděl jsem dnes ulicí ČSA a bylo to jako v Jizerských horách. Jinde je zase takřka sucho. Ekolog ve mně velí nesolit, bezpečák zase ano.
- Pro psaní komentářů se přihlašte
Komentáře
Re: Solit či nesolit
2. Leden 2011 - 20:57 | krtenek
Solí se snad jen při hrozbě náledí, ne? Při výskytu sněhu, dle mého názoru, není otázka zda solit či ne, ale proč se třeba ten nasolený sníh neodhrnuje. Jezdit v takové břečce je o hubu. Čili já vítám shrábnutou silnici a případné ledové hrboly pěkně posolené. A to vše ve městě.
NahoruRe: Solit či nesolit
3. Leden 2011 - 7:35 | hillbill
Nesolit.
NahoruRe: Solit či nesolit
3. Leden 2011 - 10:39 | F. Chot
Solit při náledí, resp. na led uježděném sněhu. Solit chodníky a přechody pro chodce. Ale hlavně uklízet nahromaděný sníh, komunikace ve městě se nebezpečně "zužují"!
NahoruRe: Solit či nesolit
3. Leden 2011 - 15:20 | jirlo
Jen pro informaci. Veškeré komunikace jsou ošetřovány posypem - směsí písku a soli vyjma následujících lokalit, kde se nesolí:
NahoruMěstský park.
Park MIlady Horákové.
Park v Bulharské ulici.
Prostor před KD Crystal.
Prostor v okolí Vodního hradu.
Re: Solit či nesolit
3. Leden 2011 - 21:43 | Jan T.
Souhlasím s panem Chotem a jeho připomínce k hromadám sněhu na chodnicích a zejména v křižovatkách a kolem přechodů - je to skutečná hrozba pro zdraví nás všech..Který řidič Vás asi uvidí přes hromadu sněhu? Řeči o ohleduplnosti řidičů v tomto případě nejsou, vzhledem k neohleduplnosti některých chodců, moc na místě..klidně Vám do přechodu vstoupí bez předchozího rozhlédnutí přes hromadu sněhu, přes kterou ho řidič nemá šanci včas zpozorovat...Jsem pro větší zapojení místních nezaměstatných do úklidu sněhové nadílky v ulicích!
NahoruRe: Solit či nesolit
3. Leden 2011 - 21:54 | barta
Zrovna dneska mi zpoza hromady strčila ženská do cesty kočárek. Naštěstí jsem jel asi třicet, ale ABS mi málem ukopal nohy.
NahoruRe: Solit či nesolit
4. Leden 2011 - 9:01 | jirlo
Odvoz sněhu je problém zejména finanční, protože je mimo rozpočet na zimní údržbu. V podstatě co nyní utratíme navíc, bude chybět na údržbu letní. Vzhledem k tomu, že kvůli hromadám již nebylo kam odhrnovat, byli jsme nuceni mezi svátky odvéz sníh asi ze 4 ulic v centru města. Co se týče nezaměstnaných, těch zaměstnáváme asi 30 a jsou denně v ulicích. Soustředí se zejména na autobusové zastávky a přechody. Postupně by jich mělo přibývat na konečných 40 - 50, dle dispozic pracovního úřadu. Se dvěma z nich jsme se museli kvůli jejich nízké pracovní morálce již rozloučit. Souhlasím, že sněhu je hodně, ale odvoz je mimo naše finanční možnosti, bohužel.
NahoruRe: Solit či nesolit
4. Leden 2011 - 10:08 | hillbill
Vydržte, za dva dny to roztaje a ušetří se. Padesát procent lidí stejně jezdit nemusí. Taky ušetří a ještě shodí kila.
NahoruRe: Solit či nesolit
4. Leden 2011 - 18:12 | jejka
Vaše názory, pánové, jsou z pohledu řidičů. A z pohledu chodce - tedy chodců, jak bylo dnes slyšet po Lípě, nesolit ! Po ušlapaném sněhu se chodí nádherně, případně projetém chodníku bez posypu, ale když to prohodíte solí, je to chůze jako v bažině. Nemohl by si to někdo z vedení města vyzkoušet? Doporučuji okruh po Slovance, včera ještě bylo pár ulic, kde byla jedna strana nasolená a druhá ne, takže pro srovnání by byly podmínky. Nejlepší je, když na chodníku leží nasolená břečka, a pod ní ledové plotny, to je potom chůze. V Německu a Rakousku se solí šetří, přináší to nejen ekonomické úspory, ale šetří to i chodníky a přírodu. A to nemluvím o obutí těch, kteří chodí pěšky.
NahoruRe: Solit či nesolit
4. Leden 2011 - 19:13 | barta
Můžu potvrdit z minulého týdne v Německu. Freiburg nesolí, ani silnice. Důvodem není ekologie, ale že nemají peníze. Údajně. A jezdili po vrstvě sněhu i na kolech.
NahoruRe: Solit či nesolit
4. Leden 2011 - 19:41 | Kafka
O, to je nečekané. Někdo z radnice mluví s prostým lidem. Blahopřeji. Lidu i místostarostovi. A ptám se: je nutné podle nějaké vyhlášky to solení chodníků?
NahoruRe: Solit či nesolit
6. Leden 2011 - 9:41 | jirlo
K vašemu dotazu: Žádná vyhláška solení neukládá. Vyhláška hovoří o odstranění či alespoň zmírnění závad ve sjízdnosti komunikací. Jedna část občanů si neustále stěžuje, že solíme málo, ta druhá zase, že solíme příliš mnoho. V každém případě nesolená komunikace se časem uklouže, následně se vytvoří zmrazky které se jednak nedají odstranit, a za druhé na nich ani nedrží inertní posyp. Pak vznikají velmi nebezpečné situace např. před přechody a křižovatkami. Chodníky se pak stávají neschůdnými zejména pro starší spoluobčany. Řekl bych, že volíme menší zlo. Monitorujeme denně stav komunikací v parcích, které se nesolí, a pokusíme se postupně vytypovávat další komunikace, které bychom solit nemuseli. Jen pro doplnění - tento týden jsme byli na podnět policie nuceni obnovit solení komunikací Arbesova, Havlíčkova, Pátova, Paní Zdislavy a U Průmyslovky. Problematika solení však zasluhuje širší prostor. Z toho důvodu jsem požádal o vyjádření zodpovědné pracovníky a ještě dnes pošleme redakci I-novin vyjádření.
NahoruRe: Solit či nesolit
6. Leden 2011 - 11:22 | F. Chot
Myslím si, pane Kočandrle, že Vaše vysvětlení se docela blíží realitě. Skutečně je zde skupina lidí pro a proti solení. Argumentace těch, co jsou proti solení, vychází nejčastěji z ekologických pohnutek - poukazují na možné poškození rostlin v blízkém okolí solené komunikace a na vnos solí do Ploučnice/ČOV.
NahoruPřednostní však musí být bezpečnost uživatelů komunikací. Jsem přesvědčen, že na počátku ledna je možné i finančně učinit taková opatření, aby byla zajištěna. Doporučuji více využívat osvědčenou lidskou sílu a méně nákladnou techniku - lidí je dost. Vytvoření jedné úklidové čety ve složení: menší NA (např. Avia), její řidič a 5-6 VPP, pro odvoz nahromaděného sněhu podle mne musí vyjít levněji než použití kolového nakládače.
Zvýšené (obnovené) solení přístupových a příjezdových tras k úřadovnám PČR necháme raději stranou, že.
Pro tophill-a: dva dny fuč a a mrzne a sněží! :-)))
Re: Solit či nesolit
6. Leden 2011 - 12:21 | Hudec
Argumenty proti solení zdaleka nejsou jen ekologické. Hlavní argument je ten, že rozsolený sníh se nedá ušlapat, pohyb neulehčuje ale ztěžuje, nohy se do něj boří, břečka pod nimi neustále ujíždí, hrozí i zranění, protože na nepevném podkladu si lze snadno podvrtnout kotník. Nejhorší je takové "ošetření" komunikace pro lidi s pohybovými problémy. A na vodu rozsolený sníh je vlastně tekutý led. Zejména dětem, které se v čvachtanici rády brouzdají, hrozí v krajním případě i omrzliny. Zdravotní problémy hrozí i domácím zvířatům. Kromě toho, kde se sníh rozsolí, tam při poklesu teplot hrozí nebezpečné náledí. Kapitolou o sobě jsou pak materiální škody na všem možném, kterém solení způsobuje a které jdou jen v tomto městě každoročně do miliónů.
NahoruRe: Solit či nesolit
6. Leden 2011 - 13:18 | jindrich
Pane místostarosto,
Nahoruv roce 2009 a 2010 jste vybrali na dani nemovitosti o 200% více od majitelů nemovitostí. Oproti tomu jste zrušili poplatek za svoz komunálního odpadu, který se obtížně vybírá od občanů , hlavně na sídlištích. Opravdu výchovná pravicová politika. Proto použijte tuto daň na čištění a opravu chodníků u předmětných nemovitostí a neproste vlastníky nemovitostíé o uklízení přilehlých chodníků. Nebo mi můžete vysvětlit, kam jste přerozdělili vyšší vybranou daň?
Re: Solit či nesolit
6. Leden 2011 - 14:25 | jirlo
K příspěvku pana Jindřicha z Lipé jen krátce. Rozpočet města je vyvěšen na stránkách www.mucl.cz.
NahoruNa zimní údržbu se počítá s nemalou částkou 8 mil. Kč. Pro srovnání celoroční údržba stojí něco málo přes 22 mil. Kč. Děkuji občanům za reakce k tomuto aktuálnímu tématu. Zejména pak všem, kterým stejně jako mně není zatěžko městu pomoci a v období sněhové kalamity odklidit sníh před vlastním domem.
Re: Solit či nesolit
6. Leden 2011 - 15:37 | Radosta
Jindřichu, udělejte si pořádek ve Vašich vědomostech. V roce 2009 se daně z nemovitostí pro Českou Lípu zvýšily o 100%, až pro následující rok se uplatnilo další zdvojnásobení výše daní na základě Janotova balíčku, s čímž už města a obce nemohly nic dělat, pouze snížit místní koeficient. K odklízení sněhu: Před naším domem vychází cca 1,5 m chodníku na jednu domácnost. Jsem zvyklý, že na vesnici jsme si sníh před chalupou vždycky odklízeli sami a tak mi nedělá problém odklidit sníh i za dalších 15 domácností. Akorát, že při tom musím poslouchat kecy podobné Vaším a nejvíc od těch, co sotva vylezou s čoklem z domu, tak ho nechaj udělat lejno na uklizený chodník metr od dveří. Věřte, že protažení těla při úklidu sněhu prospívá zdraví, ale chápu, že by jste zas mohl přijít o sledování nějakého hodnotného seriálu v televizi.
NahoruRe: Solit či nesolit
6. Leden 2011 - 16:33 | jindrich
Alane,
Nahorupozorně čti:
daň z nemovitosí byla v roce 2008 -11 milionu,
v roce 2009 - 19 mil
a v roce 2010 - 35 mil
Proč tedy město pro 2010 nesnížilo koeficient jako jiná města, ale populisticky zrušilio svoz odpadu, který se mu problematicky vybírá!! Kde je těch 24 mil oproti roku 2008, které zaplatili daňový poplatníci, kteří vlastní tyto nemovitosti. Je skoro drzost, žádat vlastníky nemovitostí, aby před svými domy uklízeli městské chodníky, když je tato rádo by pravicová koalice ,v ždy podporovaná komunisty , podrazila? Vždycky jsem si před svým domem uklízel sníh, ale už z principu to od roku 2099 dělat nebudu. /a čokla nemám!/.
Re: Solit či nesolit
6. Leden 2011 - 19:31 | Radosta
Pozorně čtu a počítám. V r.2008 - 11, v r.2009 - 19. O 8 více. To je o necelých 73 %. Jiná města ten koeficient snížila, ale hlavně ta, která si jej stanovila ve výši 3,4 nebo dokonce 5. Ta, která uplatnila minimální koeficient 2, si jej v drtivé míře ponechala. Jestli jste z principu přestal odstraňovat následky sněhové kalamity, tak Vám to neupírám. Každý máme své hodnoty. Jsou tací, kteří dobrovolně pomáhali například při povodních a pak zase ti, kteří z principu seděli na zadku a kritizovali záchranáře.
NahoruRe: Solit či nesolit
6. Leden 2011 - 20:16 | tomasek256
Zdravím, dovolím si zde podpořit Jindřicha z Lipé, ač nemá pravdu s tím, kdo za tím stojí. Na konci roku 2009 to byla koalice ODS + ČSSD + SLK kdo stál za zdvojnásobením daně z nemovitosti a zrušení výběru poplatku za svoz komunálního odpadu (TOP 09 v té době žádného svého zástupce na radnici neměla.). Důvod? Nezvládnutí výběru tohoto poplatku, výmluva na to, že je to jen další zbytečná daň a že daň z nemovitosti se stejně musí dle zákona zvýšit. Radnice však neuvedla, že pokud by změnila včas koeficient, jak jí to umožňoval tzv. Janotův balíček, zůstala by daň na stejné úrovni. Na této změně vydělali lidé z paneláků, kteří i přes zvýšení daně z nemovitosti v celkovém souhrnu za rok ušetřili, vydělalo na tom město, protože výběr daně z nemovitosti je pro něj bezpracný a ukázalo se, že celkový výnos převýšil původní výběr poplatku za komunální odpad. Kdo to bohužel odnesl byli majitelé rodinných domů a firmy vlastnící objekty na podnikání. Při mé názorové rozepři s Karlem Tejnorou on použil argument, že město od ledna 2010 přebírá odpovědnost za úklid přilehlých chodníků u rodinných domů, takže tímto jim zase ulehčí. Odpověděl jsem mu, že majitel domu nebude čekat, až mu někdo za několik dní prorazí cestu z domu, ale raději vezme do ruky lopatu a udělá si to sám. Názor jsem od té doby nezměnil, majitelé domů nevytvoří více odpadu než lidé v panelácích, a tak by na ty panelákové (a mezi ně se počítám) neměli doplácet . Firmy ty si za svoz odpadu platí dál, protože si ho musí objednat.
NahoruRe: Solit či nesolit
7. Leden 2011 - 8:34 | Radosta
Pane Hudče, nechci vypadat jako ten, kdo souhlasí se zvýšením daně z nemovitostí a souhlasím s Vámi, že to odnesli především podnikatelé. Ale musím reagovat na Vámi uváděné nepřesnosti v úvodu Vašeho příspěvku. To, že si obce můžou určit místní koeficient ve výši 2 až 5, umožnila vládní novela zákona účinná od 1.1.2008 přijatá na popud tehdejšího ministra financí Kalouska. Zastupitelstvo v Č.Lípě nerozhodlo na konci r. 2009, ale schválilo vyhlášku č. 2/2008 o stanovení koeficientu ve výši 2 již 25.6.2008 s účinností od 1.1.2009. Janotův balíček nic neumožňoval. Ten nařizoval, neboť na jeho základě vyšla novela zákona účinná od 1.1.2010, která zvedla daň z nemovitostí v celé ČR na dvojnásobek, kromě zemedělské půdy a staveb pro ostatní podnikatelskou činnost. Nic na tom ale nemění to, že současné zastupitelstvo může místní koeficient zase zrušit. V to může Vaše TOP 09 jako součást radniční koalice zapracovat. Podnikatelé by Vám za to byli vděčni.
NahoruRe: Solit či nesolit
7. Leden 2011 - 8:54 | tomasek256
Možná jsme se zcela nepochopili. Tehdejší radniční koalice schválila zrušení poplatku za svoz komunálního odpadu na konci roku 2009, špatně jsem vyjádřil. V roce 2009 měla radnice možnost zrušit místní koeficient, aby se výše daně z nemovitosti od 1.1.2010 nezměnila. Toto neudělala právě z důvodů, které jsem popsal ve svém příspěvku. Je to prostě pro radnici pohodlnější a výhodnější. Určitě o tom budeme diskutovat, nicméně si nejsem jistý výsledkem vzhledem k rozložení politických sil v zastupitelstvu města. Můj názor však znáte.
NahoruRe: Solit či nesolit
7. Leden 2011 - 9:28 | Radosta
Tak to si rozumíme. K ohromným dluhům u poplatků za komunální odpad bych chtěl říct, že by mě zajímala struktura dlužníků. Možná tehdy město mělo při svém rozhodnutí více informovat veřejnost. Dokáži si představit, že u nepřizpůsobivých rodin čítající desetičlennou domácnost je ten poplatek prakticky nevymahatelný. Pak je zde fakt, že problematické bylo jeho předepisovaní podle místa trvalého bydliště. Jsou tu možná stovky občanů, kteří se tu nezdržují, ač jsou na matrice v evidenci. Dlouhodobé pobyty v zahraničí, práce mimo Českou Lípu, migrace určitých skupin obyvatel, jak dnes zjistíte, kde se dnes při jejich kočovném způsobu života nacházejí. Často, je-li nařízená exekuce, není ani co exekuovat a když se radnice o něco pokusí, dopadne jako Chomutov. Což by ale nemělo být důvodem přenášet dopady na poctivé občany.
NahoruRe: Solit či nesolit
7. Leden 2011 - 14:33 | jindrich
Alanovi:
Nahoruano, opravdu nebudu sníh odklízet, to jsem si již zaplatil ve zvýšení dani z nemovitosti. A jak jsem v předešlém příspěvku napsal, čokla nemám a v srpnu mně postihli povodně, kde jsem měl metr vody v objektu a škodu za více jak milion korun. Jediný kdo mi pomohli s odstraňováním škod byli hasiči a s podivem společnost ADRA. Nikdo z místních nepostižených obyvatel nám nepomohl.
T.Hudcovi:
jsem potěšen, že máte stejný názor na daň z nemovitosti. Je pravdou, že jste ještě neseděli v době zvyšování této daně na radnici, ale vládla zde a nyní opět vládne pravicová koalice s tolerancí komunistů! A to je velký problém a i pro TOPku. Doufám ale, že v té vaší většinové koalici - ODS. zelení, TOP, starostové a KSČ budete úspěšně prosazovat pravicovou politiku a že se vám snad i něco prosadit povede.
Re: Solit či nesolit
7. Leden 2011 - 20:10 | Quitman
Trochu se vrátím zpět k solení, jehož jsem zastáncem pouze v extrémních situacích, jako je například jinak nezvladatelné náledí. Problém zimní údržby v České Lípě vidím hlavě v tom, že se sníh zejména z chodníků a méně významných komunikací ve skutečnosti neodstraňuje. I letos je to vidět, že když napadne více sněhu, tak se pluhy vytváří je takové průchozí a průjezdní koridory, místo toho, aby se sníh skutečně z chodníku či silnice vyhrnul např. na zasněžené trávníky. Po jednom projetí velkou vrstvou se sníh po krajích nasype zpět a když umrzne, pluh nelze při dalším odhrnování dát na zem. Tak v České Lípě zůstávají zejména na chodnících i deseticentimetrové vrstvy sněhu, které když se ještě posolí a rozšlapou, tak se chůze stává bojem. Další jsou např. od pluhování zcela zahrnuté autobusové zastávky, zahrnuté chodníky v místě, kde se křížily trasy pluhů, pluhováním silnic zahrnuté vstupu na přechody, atd.... . V České Lípě jsem dospěl k názoru, že smyslem zimního úklidu v podání společnosti AVE CZ odpadové hospodářství, s. r. o., není komunikaci co nejlépe zprůchodnit či zprůjezdnit, ale hlavně do GPS nahrát průjezd. Nepatrně lepší názor mám na ruční úklid v podání pracovníků určených přímo městem. Např. tuto středu mi však přišlo trpce vtipné, když se tito čtyři pracovníci snad hodinu lopotili s odsekáváním vrstev přemrzlého sněhu a ledu u přechodu silnice I/9, když v době těsně po sněžení by to jeden zvládl do deseti minut i s cigárem.
NahoruRe: Solit či nesolit
8. Leden 2011 - 14:07 | AntiCorro
...
Např. tuto středu mi však přišlo trpce vtipné, když se tito čtyři pracovníci snad hodinu lopotili s odsekáváním vrstev přemrzlého sněhu a ledu u přechodu silnice I/9, když v době těsně po sněžení by to jeden zvládl do deseti minut i s cigárem.
O tom to je. Proč to dělat jednoduše, když to jde dělat složitě. A jsou i horší příklady. Viděl jsem partu v oranžových vrstvách, jak poctivě lopatami odklízeli alespoň sníh v místech, kde by měl být přechod... krátce po zprůchodnění (vytvoření "tunelu") projela radlice a zahrnula pracně vyházený sníh zpátky. Kocourkov....
NahoruTo je opravdu takový problém sníh místo směr chodník (a druhá parta směr silnice) v místěch, kde to lze, nahrnout na trávníky nebo na jednu velkou hromadu a tu pak odvést do Ploučnice? Nechce se mi věřit, že tolik milionů, co se utratí za nedá město uklidit lépe. Pořád si myslím, že je lepší jednou to odrhnout a odvést, než 20x stěhovat sníh sem a tam....
Re: Solit či nesolit
8. Leden 2011 - 14:13 | AntiCorro
A dovolím si poznámku k podnikatelům:
NahoruJsem zaměstnancem (aby si někdo nemyslel, že jim nadržuju!).
A podívali jste se pořádně každé ráno na to, kdo před obchody a provozovnami ve středu města odklízí? Kdo chce, aby se mohl zákazník dostat dovnitř a nepřinést sebou tunu sněhu? Město to nebylo, tomu odklidil někdo jen před radnicí... v sídlištích jste si také mohli všimnout, že v některých ulicích vyběhnou lidé ven a odklidí si sami, než aby čekali na malý pluh, který by jim to tam protáhl. Prostě - lidé jsou různí. Někteří se dožadují striktně práva, jiní mávnou rukou a pro osobní pocit udělají něco navíc.
Re: Solit či nesolit
9. Leden 2011 - 13:27 | Kafka
Lze se dozvědět, jestli člověk nepatří mezi dlužníky za placení odpadu? Pobýval jsem delší dobu mimo Lípu a teď mám v tom trochu guláš. Obzvlášť když u nás vždy platila manželka. Pokud nejsem, brání něco tomu, aby se seznam vyvěsil?
NahoruRe: Solit či nesolit
10. Leden 2011 - 21:56 | Kafka
S napětím očekávám, jakou strategii nyní město zvolí. Udělá se meziúklid anebo se bude čekat, že to zapadá sněhem? Má být týden hodně nad nulou, předesílám.
NahoruRe: Solit či nesolit
11. Leden 2011 - 14:08 | AntiCorro
Ono to roztaje, něco odplave, ZBYTEČNÝ! :-)
NahoruRe: Solit či nesolit
11. Leden 2011 - 14:36 | Petr Stary
Kde se ke škodě našich bot a kytiček kolem chodníků solilo, jsou chodníky už čisté, kde ne, je stále ještě tající sníh a mnohde led.
NahoruRe: Solit či nesolit
11. Leden 2011 - 14:51 | Hudec
A jak jste poznal, kde se solilo, a kde ne? Ono je to spíš tak, že chodníky jsou čisté tam, kde se sníh mechanicky prohrnoval či poctivě ručně odhrabal. Například na přechodech. Já včera pracně před domem odstraňoval sníh promísený se slaným blátem.
NahoruRe: Solit či nesolit
12. Leden 2011 - 2:51 | F. Chot
Takže takový meziúčet, na kterém se snad shodne většina (?) diskutujících:
- město má povinnost odstraňovat, nebo alespoň zmírňovat závady ve sjízdnosti a schůdnosti komunikací;
- přednostní má být mechanické odstranění sněhu, solit (podle konkrétních podmínek) až poté co je odklizeno a nepadá další sníh;
- solit při náledí, resp. na led uježděném (ušlapaném) sněhu;
- pokud se na okrajích komunikací nahromadí zvýšené množství sněhu, je nutno ho odstraňovat - odvážet;
- město by mělo účelně propojit oba systémy zimního úklidu - strojní dodavatelskou firmou + ruční VPP;
- na hlavních pěších trasách upřednostnit ruční úklid.
Za 8 milionů by i při letošním přídělu sněhu mohlo a mělo být uklizeno lépe.
NahoruRe: Solit či nesolit
13. Leden 2011 - 12:44 | Kafka
Tak jak vám dupou králíci aneb jak se vám brodí do akcí? U nás velká kaluž, tak dvanáct, patnáct čísel hluboká, následuje kupa sněhu a štěrku, pak sto metrů břečkou, výkop, přechod, zábrana, výkop. Zametat se asi nebude ...
NahoruRe: Solit či nesolit
13. Leden 2011 - 14:01 | Šťoural
Ano, doba drsní v mnoha směrech...
NahoruRe: Solit či nesolit
13. Leden 2011 - 20:00 | jejka
A k tomu všemu sněhovému svinstvu ještě svinstvo z neodvezených kontejnerů selektovaného odpadu. Vítr roznáší do rozbředlého sněhu papíry, igelitové sáčky atp.
NahoruPak se zase bude povídat jaký nepořádek je na sídlištích...... Pochybuji, že by nám radní a zodpovědní úředníci přišli uklidit. A taky doufám, že to někdo z nich kontroluje a patřičná firma za to bude finančně postižena, rovněž tak odpovědný úředník.