Kdo je podle vás "nepřizpůsobivý"?
otázky aktualne.cz pro radka johna na které odmítl odpovědět:
Otázky pro Radka Johna
1 Ve svých prohlášeních mluvíte o nepřizpůsobivých občanech. Kdo jsou podle vás tito nepřizpůsobiví občané?
2) Čím se vyznačují? Čemu se nepřizpůsobili? Co je ta norma?
3) Kde je hranice, kdy se podle vás člověk stává nepřizpůsobivým? Kdy se člověk, který např. páchá kriminalitu navíc stává nepřizpůsobivým?
4) Umožňují těmto lidem, často Romům, podle vás jejich životní podmínky, aby se „přizpůsobili"?
5) Svolavatelem demonstrace ve Varnsdorfu je odsouzený podvodník Lukáš Kohout. Je podle vás přizpůsobivý nebo není?
- Pro psaní komentářů se přihlašte
Komentáře
Re: nepřizpůsobiví
18. Září 2011 - 13:13 | MAD
sám radek john je obviněn a vyšetřován z korupce. je "přizpůsobivý"?
NahoruRe: nepřizpůsobiví
18. Září 2011 - 13:33 | barta
Školství je plné podobně korektních pojmů, případně pojmů, které někdo přitáhne z nějaké konference a pak dělá na školeních chytrého. Viz evaluace, enviroment, inkluze. Sám mám certifikát, že jsem multiplikátor interkulturního vyučování. Multiplikátor je ve slovníku víceúčelový zemědělský stroj. Ale zpět k vaší otázce - asi by mělo být zásadní, jestli někdo porušuje zákony nebo neporušuje. Ale je fakt, že se při psaní k podobně korektním pojmům také uchyluji, ale občas mi to ujede, obzvlášť když nejde o report ale třeba deník. Četl jsem dnes rozhovor s Emilem Sčukou (mimochodem se mi líbil), v němž se snaží vysvětlit i své vnímání slov Cikán a Rom. Myslím si, že ale současní Cikáni už to vnímají zase jinak - klidně o sobě řeknou, že jsou Cikáni a pejorativně to nemyslí. Aha, stále jsem neodpověděl na dotaz. Myslím, že používání tohoto slova je blbost. Každý z nás se nějak odmítá přizpůsobit.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
18. Září 2011 - 14:04 | Šťoural
Lze využít zkušenosti s definicí inteligence. Dlouho se mělo za to, že inteligence je schopnost se přizpůsobit svému okolí. Pak se přišlo na to, že inteligence je naopak schopnost se nepřizpůsobit.
Z toho plyne, že takzvaní nepřizpůsobiví jsou ve skutečnosti přizpůsobiví.
Nikdo mi zatím nevysvětlil, proč se po celá staletí mluvilo o psalo o Cikánech a najednou o Rómech. Ve slovníku z roku 1984 jsem našel v seznamu jazyků světa: (cituji):
cikánština: souhrnný název četných nářečí Cikánů (Romů) pocházejících ze severní Indie ... ; romština.
romština: viz cikánština
Můj závěr: jde tu o rozdíl asi jako mezi květákem a karfiolem. O karfiolu mluví rasisté, o květáku ti druzí. :-)
NahoruRe: nepřizpůsobiví
18. Září 2011 - 14:46 | Of the Moon
Z toho plyne,že nepřizpůsobiví jsou velice inteligentní :-))
NahoruPřimlouval bych se,
18. Září 2011 - 14:53 | Jan Tichý
aby MAD přejmenoval téma na „Nepřizpůsobiví, nebo nepřizpůsobení?“
NahoruNepřizpůsobivý = nejspíš už od narození, teď, i napořád.
Nepřizpůsobený = právě teď, ale je v tom naděje do budoucna, není to nezměnitelné.
Úvah na to téma je na internetu spousta. Zábavné jsou otázky, jestli byl např. kmotr Mrázek nebo pirát Kožený taky „nepřizpůsobivý“? Nebo jestli nejsme „nepřizpůsobiví“ naopak my ostatní, když se neumíme „přizpůsobit“ mezerám v zákonech a daným podmínkám. Pak by to slovo totiž znamenalo pravý opak :o)
Jak upozornil kolega Bárta, nadužívaný pojem umožňuje některým politikům mluvit zdánlivě korektně o Romech, aniž by je jmenovali.
Zaujalo mě i tohle: "V německém veřejném prostoru panuje silný smysl pro politickou korektnost," říká novinář Steffen Neuman, který pro saské deníky píše reportáže z momentálně rozbouřeného českého pohraničí. "Ve vztahu k problémovým skupinám společnosti se mluví například o problematických čtvrtích nebo sociálních ohništích (Problemviertel, sozialer Brennpunkt), pokud páchají trestnou činnost, o lidech s migračním pozadím (Migrationshintergrund) nebo o těch, kteří se nechtějí integrovat (integrationsunwillig)."
Re: nepřizpůsobiví
18. Září 2011 - 15:00 | Kafka
A nějaký vědec, který by nám vysvětlil, co je teda správně, tady není. Cikán, Cigán, Rom. My měli v učebnicích normálně napsaného Cikána. Co se změnilo?
NahoruRe: nepřizpůsobiví
18. Září 2011 - 15:15 | Šťoural
Změnilo se mnohé. Například Mikoláš Aleš je označen za rasistu, protože nakreslil obrázek a pod něj vlastnoručně připojil závadný text: "Zima je, bláto je, cikáně se raduje."
NahoruČasy se mění,
18. Září 2011 - 16:04 | Jan Tichý
společnost i jazyk se vyvíjí. Viz anglický slovník:
NahoruNegro = (zastarale, hanlivě) černoch, černošský.
Re: nepřizpůsobiví John odpověděl
18. Září 2011 - 16:11 | moldavit
"Nepřizpůsobivý člověk je ten, kdo žije z vlastního rozhodnutí na úkor ostatních. Nesnaží se najít práci, spoléhá se na dávky nebo krádeže nebo prodej drog či kradeného zboží či jinou trestnou činnost.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
18. Září 2011 - 16:42 | Šťoural
Nesnažil bych se najít definici na výraz "nepřizpůsobivý člověk" či "nepřizpůsobený člověk" už jenom proto, že nejde o výraz vzniklý přirozeně. Naši mocipáni začali těmito a jinými výrazy hýřit jenom proto, aby nepojmenovali problémy pravými jmény. Na druhou stranu se nebojí v rámci předvolebních kampaní vykřikovat výraz "lůza".Je to tak, že "lůza" háže do volebních uren nesprávné lístky a v tomto punktu se nemusí obávat negativní reakce svých spolustraníků. Výraz "nepřizpůsobivý" je naopak tak neadresný, že jim nic nehrozí.
Tudíž moje definice: Nepřizpůsobivý člověk je ten, o kterém se mluví, když se to hodí. :-)
NahoruRe: nepřizpůsobiví
18. Září 2011 - 18:58 | Of the Moon
Nepřizpůsobivý,to zní stejně blbě jako-v německém veřejném prostoru.Takových "vychytávek" od našich politiků i novinářů si ještě užijeme.Například dnes v rádiu říkali,že Kalouskovi se na jednání udělalo nevolno :-))
NahoruRe: nepřizpůsobiví
18. Září 2011 - 19:35 | MAD
nepřizpůsobivý je termín, který v současnosti dovoluje mluvit nekorektně, zevšeobecňujícím způsobem o romech. je to nesmyslný termín jako třeba odsun. ten zase uměle vznikl jako termín eufemizující vyhnání českých němců na základě uplatnění kolektivní viny.
současná společnost v sev. čechách ten princip kolektivní viny uplatňuje na romy.
jinak k cikán/rom, romové si mezi sebou říkají cigáni, ale je prostě neslušné je takhle oficiálně nazývat. černoši v americe si taky říkají nigga a jaksi bych je nedoporučoval takto tam veřejně označovat.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
18. Září 2011 - 19:39 | MAD
jinak v té anketě na hlavní straně mi chybí možnost hlasovat pro: problémy mě zajímají, ale nesouhlasím s žádnou demonstrací.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
18. Září 2011 - 20:08 | moldavit
Kolektivní vina má v Čechách tradici.Varnsdorfští se u mne shodili,když uráželi rom. rodinu,která přišla na to shromáždění v kině.Tady už jde o rasismus
NahoruRe: nepřizpůsobiví
18. Září 2011 - 21:37 | Of the Moon
Růženíne,zjitřené emoce,pocit zmaru a nespravedlnosti ze strany institucí,to zkrátka každý nezvládne.Věřím,že ty urážky nebyly ode všech varnsdorfanů.Ale jak říkám,v této době ujede i slušný člověk.Takový Mirek tě nazve náckem raz dva.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
19. Září 2011 - 0:07 | F. Chot
V souvislosti s kolektivní vinou bych si dovolil připomenout ku př.: Grundplanung O.A., konferenci ve Wannsee, datum 10.6.1942 a další a další ...
NahoruTo jen pro zachování kauzality.
S tou kauzalitou
19. Září 2011 - 9:56 | Jan Tichý
to máte trochu popletené, pane Chote. Ve Wannsee zasedlo 15 odporných nacistických pohlavárů, to je pravda. Ale pokud vím, žádný z nich nebyl pak okraden a "odsunut", nebo lynčován na českých náměstích v létě 1945.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
19. Září 2011 - 10:49 | F. Chot
Je to věc pohledu, pane Tichý. Můj příspěvek směřoval k poznámce: "Kolektivní vina má v Čechách tradici."
NahoruTo jsem si vyložil (s ohledem na Vaše dřívější příspěvky) jako narážku na odsun tzv. sudetských Němců po 2. sv. válce (a jak vidím, nemýlil jsem se). Považoval jsem za nutné připomenout, že kolektivní vinu (postižení) plánovali a prováděli někteří již před létem 1945.
Re: nepřizpůsobiví
19. Září 2011 - 11:30 | moldavit
Nevím jestli je správná argumentace... podívejte co dělali esesáci.Leda bychom se jim chtěli rovnat.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
19. Září 2011 - 11:40 | hillbill
Vy v tom Boru se dostanete k esesákům i kdyby se tady diskutovalo o Prostřeno. Já to snad zkusím.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
19. Září 2011 - 16:13 | barta
Zase jeden nový pojem z naší politiky, z kraje mi přišla tiskovka s tímto názvem: Komise pro regionální rozvoj a evropské záležitosti AKČR se zabývala kohezní politikou po roce 2013
NahoruRe: nepřizpůsobiví
19. Září 2011 - 16:15 | barta
Znám kohezi z fyziky, teď teda v politice. Soudržnost je odteď sprosté slovo. Buďme kohezní.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
19. Září 2011 - 17:25 | Of the Moon
To znali už Ryché Šípy,když přísahali - Buďme svorni! Jenže to byli hloupí kluci,dnešní úředníci už dávno nejsou žádní hlupáci. Ti jsou kohezní.
NahoruJinak já ve škole s fyzikou moc kohezní nebyl,ale dnešní doba klade na člověka takové nároky o jakých se nám za socialismu ani nesnilo,takže si doplňujeme vzdělání průběžně,chtíc nechtíc.
Koherentní je taky hezký slovo,ale ještě nevím,co znamená.
Re: nepřizpůsobiví
19. Září 2011 - 18:59 | Šťoural
Nechte těch reliktů. Víte, jakou mi dá práci se vám přizpůsobit?
NahoruRe: nepřizpůsobiví
19. Září 2011 - 19:12 | Of the Moon
Šťourale,pokud tu chceš být jedničkou,tak vezmi kurs v Everestě :-))
NahoruRe: nepřizpůsobiví
19. Září 2011 - 22:05 | d.leska@atlas.cz
Většina remcá, menšina se tvořivě, nápaditě a iniciativně snaží. Příkladem jsou organizátoři mezinárodního hudebního festivalu Lípa Musica. Na každý z pořádaných koncertů věnovali tzv. nepřizpůsobivým spoluobčanům vstupenky zdarma. Ti to velice kladně hodnotili již na zahajovacím koncertu, kde skupinka patnácti zástupců vlivného regionálního Česko-romského sdružení nadšeně aplaudovala při vystoupení operní divy Evy Urbanové. Jejich předseda si však posteskl, že již slavný český skladatel Antonín Dvořák diskriminoval jejich minoritu, protože Rusalka a všechny její sestry byly zcela bílé (neplést s Věrou Bílou).
NahoruRe: nepřizpůsobiví
19. Září 2011 - 22:23 | Of the Moon
http:// hlinka.blog.idnes.cz/c/210980/Je-parohacem-Necas-nrbo-fotograf.html
NahoruCikáni mají nějaké povědomí o Antonínu Dvořákovi,nebo o Rusalce ? Dobrej fór!
Ty vstupenky nešly vyměnit za cigarety a alkohol?
Re: nepřizpůsobiví
19. Září 2011 - 23:20 | Radosta
Zdarma jsme se mohli v sobotu povozit v Lípě v historických autobusech. Ovšem kladně to hodnotila především cikánská mládež, které se navzdory frontám ukázněné většiny vždy podařilo narvat do autobusu. Jízdy absolovovali několikrát za sebou a rozjařeně dělali z autobusu na ve frontě stojící "blbce" stejná gesta jako na Darkem odkazované fotografii. Tatík bílých ratolestí, který se pokoušel sjednat pořádek, byl uřván přispěchavšími dospělými cikánkami, že jejich děti jedou od rána poprvé, neboť je ten rasísticky šofér nechtěl do autobusu pustit. Jak typické!
NahoruRe: nepřizpůsobiví
20. Září 2011 - 8:18 | Petr Stary
Já byl kolem 10 hodiny dopoledne i všech tří zastávek, každý bus 2x nástupy kvůli fotkám do Wikipedie a popisovaných problémů jsem si nějak nevšiml. Asi jste měl smůlu v jinou dobu.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
20. Září 2011 - 8:59 | Radosta
Jo, bylo to až po 13:00 při jízdách Š-RTO-kabria. 10 hod. dopoledne je na ně brzo. Příště se přizpůsobím -:))
NahoruRe: nepřizpůsobiví
20. Září 2011 - 11:40 | Of the Moon
U nás taky ještě v deset dopoledne vyspávají.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
20. Září 2011 - 12:33 | Of the Moon
http://vetvicka.blog.idnes.cz/c/202289/Pricina-agresivity-Belocechu-vuci-Romakum-odhalena.html
NahoruRe: nepřizpůsobiví
20. Září 2011 - 18:04 | Of the Moon
http://nesvara.blog.idnes.cz/c/211129/Strategie-a-taktika-ctvrteho-proticikanskeho-odboje.html
NahoruRe: nepřizpůsobiví
20. Září 2011 - 19:38 | moldavit
Tak už se budou muset vytvářet široké politické strany ,něco jako NSDAP s bojůvkami SA,či Lidovými milicemi-dle výše uvedeného blogu-doslovně.Myslel jsem,že je to nadsázka,ale podle souhlasných reakcí,je to asi mysleno vážně.Je to tedy síla,co se v českých hlavách urodí.Jeden o kousek výše dokonce děti nazývá odpadem po sexu.Už se nedivím Habsburkům,kolik museli vynaložit úsilí na potlačení českého nacionalismu.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
20. Září 2011 - 19:42 | Radosta
Vám se ti Češi nějak zajídají. Smějící se bestie, co?
NahoruRe: nepřizpůsobiví
20. Září 2011 - 20:48 | moldavit
..... Co by byl Hitler bez Hesse, Heydricha, Göringa, Himmlera a desítek dalších? Nic. On prostě dokázal to, co nedokáže většina dnešních českých politických vůdců. Dokázal dát dohromady funkční team který táhnul za jeden provaz.
NahoruHlavně,že se tohle nezajídá Vám
Re: nepřizpůsobiví
20. Září 2011 - 19:58 | Of the Moon
Ale no tak Růženíne,necítíš v tom trochu ironie a nadsázky? Diskusi nemůžeš brát úplně vážně.Člověk někdy něco napíše,nebo řekne,aniž by to myslel zcela vážně.Nebuď tak pruderní.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
20. Září 2011 - 19:59 | Of the Moon
Podívej třeba ti naši politici,co toho navykládají.A skutek utek!
NahoruRe: nepřizpůsobiví
20. Září 2011 - 20:46 | moldavit
Nemůže mne to nechat klidným,jestliže autor o sobě napíše...Jsem člověk, který se pokouší hledat pravdu a jde za ní až ke kořenům. Mé heslo je "ad fontés".
NahoruMohu si dělat legraci,ale pokud je to přijímáno vážně,jde o něco jiného.
Být prudérní na tezi,že děti jsou biologický odpad po sexu,mi vůbec nepřipadá na škodu.Ale je alespoň vidět kam vedou Matějkovy myšlenky.A že nacismus v Čechách vůbec není mrtvý
Nešvara je podvraťák:
21. Září 2011 - 13:50 | Jan Tichý
Kašlat na výsledky voleb a svrhnout režim (když to příznivci stihnou, bude to nová VŘSR) atd. apod. - a zlatý hřeb: "politická milice musí být vojensky organizovaná, její členové musí být dobře vycvičeni a musí dodržovat zákony, jinak je spíše kontraproduktivní"! Háček je v tom, že zákon žádné "lidové milice" nepovoluje, vzpomeňte na průšvih speciální jednotky ČEZu. A je to tak dobře, pokud nechceme dopadnout jako kdysi v Německu, kde náckové vraždili na ulicích (viděli jste KABARET?), nebo jako nedávno v bývalé Jugoslávii.
NahoruOsvědčená taktika rozeštvávání: na odsouzeníhodný článek upozornit, a potom švejkovat, že prej v tom je "trochu ironie a nadsázky"!? Já nic, já muzikant.
(P.S. pro DS: citace opravena, ale smysl námitky se nemění.)
Re: nepřizpůsobiví
21. Září 2011 - 9:56 | Of the Moon
Pane Tichý - napsal jsem: necítíš v tom trochu ironie a nadsázky?
NahoruVidím,že máte taky taktiku :-))
A Kabaret? Ten vidíme denně kolem sebe!
Re: nepřizpůsobiví
21. Září 2011 - 13:17 | Of the Moon
Mám pocit,že v něm taky učinkujete.Přečtěte si to ještě jednou,abyste mě,případně,správně citoval :-))
NahoruRe: nepřizpůsobiví
23. Září 2011 - 16:10 | Šťoural
Britský magazín The Economics se údajně opřel do českého národa za rasismus a připravované lynčování Rómů.
Raději jsem to celé nečetl, protože hned úvod je ve znamení naprostého omylu a neznalosti. Cituji: "Rómy, které jejich odpůrci nazývají nepřizpůsobivými..."
Co říkáte? Je vidět, že Britové jsou za Kanálem. Jako kdyby slovo "pako" ve smyslu idiota nevzniklo v Británii jako název Pákistánců, kteří šli na ostrovy za svobodou. Tfuj!
NahoruRe: nepřizpůsobiví
23. Září 2011 - 16:29 | Of the Moon
do českého národa se za rasismus opírá kdekdo,především nýmandi z vlády ale i úředníci z radnic,kteří mají strach o svá dobrá bydla.Strkají hlavy do písku,stejně tak,jako to dělali koministi.Že něco není dobře už vědí ve Francii a přijdou na to i ti za kanálem.Ti v Economist pak přehodnotí své priority a budou náhle velice vlastenečtí.Pak se možná omluví i té paní,kterou dnes přepadli ti maskovaní...
NahoruRe: nepřizpůsobiví
23. Září 2011 - 16:31 | Of the Moon
Problém s pakistánci už existuje v Anglii hodně dlouho,viz píseň Beatles - no Pakistanis.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
23. Září 2011 - 16:39 | Šťoural
Té paní je prý 72 let a údajně ji zmlátili za jméno Kohoutová. Maskovaní muži? Určitě nějaká provokace zosnovaná rasisty, kterým vadí, že situace se nepřiostřuje... Snad bys, Darku, nevěřil, že by se Rómové maskovali?
Economist: kousek jsem ve čtení pokročil a shledal, že Česko, Slovensko, Československo, možná Slovinsko, oni si ti velkomocenští Britové tak trochu naše pidistáty pletou. Ale přirovnávat k Hitlerovi, to jo, to jim jde skvěle. Někdo by je měl žalovat za zlehčování holokaustu.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
23. Září 2011 - 16:47 | Šťoural
Vztah Británie s Indií a Pákistánem - vzhledem k historickým skutečnostem by si měli nejdříve zamést před vlastním prahem. Mimochodem, chystali se pomoci Konfederaci proti Unii, tedy "ve spravedlivém boji za svobodu volného obchodu s otroky". Ještě, že Lincolnova manželka měla ten výborný nápad s prohlášením o otroctví. To jim vzalo vítr z plachet. Jinak mohla být první světová o půl století dřív. I s těmi americkými koncentráky...
NahoruRe: nepřizpůsobiví
23. Září 2011 - 16:53 | Of the Moon
Já si myslím,že tu paní přepadl Kumar s kocourem Mikešem.Cikáni by mě ani ve snu nenapadli.Angláni by měli podumat o tom,jak se zachovali,když podepsali Mnichovskou dohodu.Francouzi na ledacos už přišli,ale Angličani mají,po všech těch problémech s nepřizpůsobivými,pořád dlouhé vedení.Zvlášť když tomu Hitlerovi dali tenkrát požehnání.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
23. Září 2011 - 17:00 | Šťoural
Kumar? Ne Vandas?
V příloze MF Dnes ze dne 20.8.2011 je to černé na bílém: Britové tiše podporovali holokaust, náramně se jim to hodilo.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
23. Září 2011 - 17:22 | Of the Moon
Vandas? A víš že je to možný?! A jestli to nebyl ten ani ten,tak to byl Pavel Korčagin. V úterý MF nekupuju,pouze ve čtvrtek a v sobotu,takže mi ten holocoust unikl.Je toho víc,za co by se měli demokrati stydět,na to jednou snad přijdou i ti naši současní.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
23. Září 2011 - 17:33 | Šťoural
Pavka Korčagin by bez své typické čepice s hvězdou neudělal ani ránu, tak bych ho nepodezíral.
Přehlédl jsi datum, nebylo to úterý 20.9., ale sobota 20.8. Článek o polském špiónovi, který dospěl k poznání. V příloze. Také tam bylo o ženě, která milovala Mašína. A další zajímavosti.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
23. Září 2011 - 19:45 | Of the Moon
No jo,už vím,mladá holka,co se vydala do USA za Mašínem s kamarádkou.Jsou tam často dost zajímavý věci.V dnešní Mladé Frontě je článek 7 000 000 000.Doporučuju.Je to zneklidňující čtení.Cikáni tyhle gadžovské problémy nemají,ale dobře nám tak.To máme za to,že jsme se ve škole učili.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
23. Září 2011 - 22:29 | moldavit
Britové platili čsl. vládě transporty emigrujících židů v době před Mnichovem do Anglie nebo Francie.Posílali jsme je totiž po nástupu Hitlera zpět do Německa,nebo do Rakouska.Ten článek ale vyhledám,dost by mne zajímal.
NahoruS tím Mnichovem je to asi tak.Buďto se věří Benešově propagandě,nebo se hledá pravda.Pak se musí zjistit,proč Dohoda začíná....Jak již bylo dohodnuto.
Začít lze třeba u ministra Jaromíra Nečase a jeho tajného poslání
http://cs.wikipedia.org/wiki/Jarom%C3%ADr_Ne%C4%8Das
Re: nepřizpůsobiví
23. Září 2011 - 22:06 | moldavit
Konkrétně...Dostali jsme 4mil.liber od Vel. Británie na nediskriminaci židù a jejich transfer.Krátce na to odešlo asi 24000židù.Cituji:..vláda se snažila převést židovský majetek do českých rukou,i když umožnila v omezené míře vyvést určitý kapitál. ...Taky jsme se na nich pakovali
NahoruZdroj Ministersvo financí ČR,historie
Re: nepřizpůsobiví
24. Září 2011 - 7:32 | Šťoural
Růženíne, mám podezření, že věta "Britové platili čsl. vládě.." by měla znít "Britské židovské společnosti platily čsl. vládě..."
Věta "Taky jsme se na nich pakovali" bude ta rozhodující. Cupovali je všichni. Samozřejmě se našli slušní Němci, Britové, Čechoslováci (pardon - Češi - omlouvám se Slovákům) a tak dále, kteří pomáhali. Psal o tom také šikovný pán E.M. Remarque.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
24. Září 2011 - 9:08 | moldavit
Není to tak.Cituji konkretně
NahoruPoskytnutí pomnichovské půjčky Velkou Británií. Původně bylo avizováno 30 miliónů
liber s okamžitou zálohou ve výši 10 miliónů. Ve skutečnosti bylo pro potřeby státu
převedeno 2,5 milónu a 3,5 miliónu bylo později použito na splátky československého
dluhu ve Velké Británii, zatímco další 4 milióny byly transformovány na britský dar na
podporu židovské emigrace z českých zemí (tedy bez nároku na vrácení).
Jednalo se o mezivládní smlouvu,jež byla upřesněna v lednu 1939
Re: nepřizpůsobiví
24. Září 2011 - 14:51 | Šťoural
Ano, ale to stoprocentně nevylučuje ono podezření. Co víme o pákách, které byly v GB nasazeny? Ale o to nejde. Nesporně bylo mnoho lidí zachráněno, jiní byli odepsáni. Kopytem sem, kopytem tam. E.M.R.: Miluj bližního svého. Více zvůle států (politiků), než prostých lidí, i když i mezi nimi se pochopitelně našli svině a sadisti.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
24. Září 2011 - 17:36 | Of the Moon
Erich Maria Remarque se tomuto tématu hodně věnoval.Hlavním hrdinou byl doktor Ravic.Ve Vítězném oblouku,ale mohu se plést,už jsem to dlouho nečetl.Naposled od něj Tři kamarády.To ještě neexistovalo ocenění Magnesia Litera a kritik Jan Rejžek.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
24. Září 2011 - 18:22 | moldavit
Ony ty páky na nás byly nasazeny při vzniku ČSR.Konkrétně po ose Masaryk-Crane-W.Wilson a čechoameričan,předseda amerického sionistického hnutí L.Findais.
NahoruMálokdo ví,že jsme platili druhé nejvyšší válečné reparace po Německu,dokonce do r.1963.
Benešovi se to několik let dařilo tajit a fabulovat/v podstatě dodnes/,že jsme byli vítěznou mocností.To byl poprask v parlamentu,když se to zjistilo.Pak chyběly peníze na řešení hospodářské krize a hlavně obranu státu.
Re: nepřizpůsobiví
24. Září 2011 - 18:52 | Of the Moon
S obranou státu bych si hlavu nedělal.Všechno se děje poznenáhlu a nenápadně.Takže se jednou probudíme a všechno bude jinak.Pak bude jenom na nás,zda budeme přispůsobiví nebo ne.Čeká nás osud Lužických Srbů?
NahoruRe: nepřizpůsobiví
24. Září 2011 - 19:04 | moldavit
Osud Lužických Srbů?A kdopak jim co křivdí?Že mladí utíkají na západ Německa za lepšími výdělky?To je snad jejich problem.Stejně jako všech Ossis
NahoruRe: nepřizpůsobiví
24. Září 2011 - 19:11 | Of the Moon
Samozřejmě,že jim nikdo nekřivdí,ale okolnosti je převálcují.Asi tak!
NahoruRe: nepřizpůsobiví
27. Září 2011 - 16:54 | Of the Moon
Zato cikánům začali křivdit v Bulharsku.
NahoruZÁZNAM - Speciál Martina Veselovského z Varnsdorfu
27. Září 2011 - 21:35 | Míra
video - http://www.rozhlas.cz/zpravy/regiony/_zprava/953969
NahoruRe: nepřizpůsobiví
3. Říjen 2011 - 18:39 | Of the Moon
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2011071703
dlouhé ale poučné
NahoruSociální dávky
4. Říjen 2011 - 6:48 | R.Tulka
http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/208774.aspx
NahoruRumburk nachytal 14 lidí, jak propíjejí dávky
4. Říjen 2011 - 7:32 | Míra
Rumburk nachytal 14 lidí, jak propíjejí dávky nebo je hází do automatů.
Přistižení lidé nyní budou nejspíš dostávat místo peněz stravenky. "Dávky dostávají na obživu, takže úplně odebrat jim je nemůžeme. Odbor sociálních věcí ale může rozhodnout o jiném způsobu výplaty.
Do Rumburka, Jiříkova a Šluknova vyrazilo v pátek v šest hodin večer 13 sociálních pracovnic, dvě úřednice živnostenského odboru, 21 policistů a 6 strážníků. Do třiadvacáté hodiny zkontrolovali 18 heren, přes 20 restaurací a barů a dvě zastavárny. Zkontrolovali při tom 150 lidí.
Nahoruhttp://usti.idnes.cz/clanek.aspx?c=A111003_125431_usti-zpravy_alh
V Chomutově zabavovali auta, kterými si lidé přijeli pro dávky
4. Říjen 2011 - 12:20 | Míra
V Chomutově kontrolovali auta, kterými si lidé přijeli pro sociální dávky. Šest lidí nejspíš přijde o podporu kvůli zneužívání dávky a exekutoři na místě zabavili pět aut dlužníků. Chytili i řidiče bez oprávnění a vyřešili několik přestupků.
Zdroj: http://usti.idnes.cz/v-chomutove-zabavovali-auta-kterymi-si-lide-prijeli-pro-davky-p6g-/usti-zpravy.aspx?c=A111004_122208_usti-zpravy_js
NahoruRe: nepřizpůsobiví
4. Říjen 2011 - 13:52 | Of the Moon
Pro sociální dávky si chodí ti,kteří nechtějí pracovat,ale mají vhodný pigment (to jsem ale rasista).Podporu v nezaměstnanosti dostaneš jen osm měsíců,to podle věku.Sociální dávkaři nemusí pracovat vůbec.Zatím.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
4. Říjen 2011 - 15:31 | moldavit
Otázka je Darku,do jaké míry je to dáno geny a do jaké míry prostředím,výchovou nebo normami společnosti ,ve které se pohybují.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
4. Říjen 2011 - 17:31 | Of the Moon
Je to dáno vším.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
4. Říjen 2011 - 17:34 | Of the Moon
To se mi povedl trochu dvojsmysl.
NahoruRodinu napadlo v Sofii 40 Romů za překaženou krádež.
4. Říjen 2011 - 17:42 | Míra
Pět osob bylo zraněno a čtyři další zadrženy během násilností mezi Bulhary a Romy, k nimž došlo v neděli odpoledne v Sofii. Podle serveru Novinite.com zaútočilo na bulharskou rodinu asi 40 Romů ozbrojených holemi a kamením na sofijském předměstí poté, co se rodina pokusila zadržet romského mladíka. Ten pronikl na dvorek sousedního domku, aby tam kradl. Rodina Šiškovových ve složení otec, matka a přítel jejich dcery zasáhla a chlapce se snažila zadržet do příjezdu přivolané policie. Chlapec se jim však vysmekl a utekl.
Nahoruhttp://www.denik.cz/ze_sveta/rodinu-napadlo-v-sofii-romu-za-prekazenou-kradez.html?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=newsletter
Re: nepřizpůsobiví
6. Říjen 2011 - 10:42 | Of the Moon
cikáni zakládají stranu DAVAJ,nebo tak nějak.Je to zpráva dobrá,nebo špatná?
NahoruVšemu přizpůsobiví
6. Říjen 2011 - 11:39 | Hudec
Aleš zemřel skoro před 100 roky, ve zcela jiné době. Vše je nutno posuzovat přísně v dobových souvislostech. Takže za rasistu by ho mohl označit leda tak blbec. Nebo provokatér, který využije sebemenší příležitosti k poštívání a rozeštvávání lidí, k cílenému vytváření napětí. Jinak správně je Róm, a to proto, že Rómové si tak přejí být nazýváni (stejně jako my jsme Češi a ne Bémáci, jak nám taky posměšně říkali). Kdo to nerespektuje, dopouští se vůči nim jistého druhu agrese. Ale každý rozumný Róm vám potvrdí, že kvůli tomu není nutno měnit názvy ani terminologii uměleckých děl, historické literatury či dokumentů. Takže já důsledně říkám Róm, ale bez problémů si zazpívám, že "cikáně se radovalo" a nežádám změnu názvu krásného filmu "Cikáni jdou do nebe." A Róm sám sebe může nazývat Cikánem, když chce, to je jeho věc. Ale to právo má jen on, nikdo jiný. Vše je to velice jednoduché a průměrně inteligentní člověk to snadno pochopí - pokud chápat chce.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
6. Říjen 2011 - 12:41 | Of the Moon
No konečně jste se k tomu názoru Mirku dokodrcal.Ale že vám to trvalo člověče.Copak to,změnily se okolnosti? Ještě chvíli a bude z vás ukázkový rasista .-))
NahoruRe: Všemu přizpůsobiví
6. Říjen 2011 - 13:53 | Radosta
Zvyk je železná košile. Moudří v Bruselu rozhodli o zákazu prodeje 100W žárovek. A našli se podnikavci, kteří je prodávají jako "tepelné koule". Přesto doma pořád říkáme: "rupla nám žárovka" a ne "vyměň tu tepelnou kouli". Zrovna tak do čaje nabízíme návštěvám rum a ne Božkov Tuzemský.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
6. Říjen 2011 - 16:24 | Of the Moon
Vychcánkové v Bruselu rozhodli aniž věděli o čem.Jim jde o to, aby měli podepsanou prezenčku.
Nahoru100W žárovky lze koupit v bazaru.Rovněž i 75 a 60 W.
Re: nepřizpůsobiví
6. Říjen 2011 - 16:28 | Šťoural
S Mirkem naprosto souhlasím, je dobře, že se navezl do těch ministerských úředníků, kteří vymýšlejí cenzuru a přepisy v uměleckých dílech minulosti. Ano - blbci a provokatéři, také se nebojím těch slov. Nejde jen o úředníky, ale také o novináře.
Už jsem si zvykl na označování za nácka a rasistu, holt si bude muset zanedlouho zvykat i Mirek. Inu - objektivní názory se v této oblasti nelíbí.
Alan k tomu tématu přidal: přejmenovávání. Na to je užije!
NahoruRe: nepřizpůsobiví
6. Říjen 2011 - 17:01 | Of the Moon
Hezky se ten Mirek vyprofiloval,skoro radikálně :-))
NahoruRe: nepřizpůsobiví
6. Říjen 2011 - 17:05 | moldavit
Nenapsal to cikáně Lada?A Erben taky rasista!
NahoruRe: nepřizpůsobiví
6. Říjen 2011 - 17:08 | Šťoural
A Oscar Wilde ve Strašidlu Canterwillském. Řekl bych, že úředníci si hledají práci. Opravdu důležitou.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
6. Říjen 2011 - 17:10 | moldavit
To bémaci snad není posměch.Talhle jsme fungovali skoro 2000 let.Proč by mne to mnělo urazit?Dole je taky Bohemorum s.r.o..Snad si taky nenadávaj.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
6. Říjen 2011 - 18:11 | Of the Moon
Slovy dva tisíce - není to trochu moc?
NahoruRe: nepřizpůsobiví
6. Říjen 2011 - 18:36 | Šťoural
Pokud si to nepletu, výrok Bohemia se přičítá šejkspírovi, tedy nějakému barmanovi. A šejkry vynalezli před pár set lety, takže dá rozum, že dva tisíce let je moc. A do toho baru chodili tenkrát hodně Cikáni, co žili bohémsky, proto ta Bohemia, přesněji Cikánov. Dnes Rómia.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
6. Říjen 2011 - 20:22 | moldavit
Je to vlastně ještě více.Takto už tuto kotlinku označovali římští vojevůdci.A ještě ani Kosmas neznal název Čechy.Prvně ho vlastně uvádí až Karel IV.v souvislosti s dědičností Koruny sv .Václava-Koruny české.Bohemia se běžně v různých jazycích užívá dodnes.Slyšel jsi někdy Tschecheglas?Bohemia bylo jakési Švýcarsko s třemi jazykovými kmeny hebrejským,českým a německým.V době nár. obrození,což byl v podstatě evropský souboj o novou ekonomickou moc se vyhlásilo,že tu budou mít navrch ti,co mluví česky,bez ohledu na jejich původ.Zdůvodnili to logickým nesmyslem,kterému se dodnes věří,že Bohemia je latinský překlad slova Čechy.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
6. Říjen 2011 - 20:37 | Šťoural
Někde se uvádí, že název vznikl podle Bójů, keltského kmene. Ale byl bych s tou etymologií opatrnější. Může to být jinak.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
6. Říjen 2011 - 21:12 | moldavit
Je to tak.Je zajímavé,že Kosmův mytologický výklad našich ranných dějin je nápadně shodný s keltskou mytologií.Nemluví o praotci Čechovi ale Boemovi,ačkoliv jiné jemu známé osoby nenazývá přeloženými jmeny.V 10.stol.jsou zaznamenány 3 názvy okolí Prahy Kana,Čaša a Gbel.
NahoruNepřizpůsobiví - lži a nekonečná arogance
8. Říjen 2011 - 9:43 | R.Tulka
Jak se sedm ci...ů bránilo jednomu mašinfírovi. Dost otřesné jsou i další reportáže.
http://www.youtube.com/watch?v=wAwgWU0FntE&feature=player_embedd%20ed
NahoruRe: nepřizpůsobiví
8. Říjen 2011 - 12:19 | Of the Moon
Otřesné.Chybí jim tam schopný terapeaut,jenž by těm bílým vysvětlil,že se hrubě mýlí.
NahoruPříprava genocidy
8. Říjen 2011 - 16:37 | Hudec
Nějak podobně, šířením hrůzných zkazek se připravovala genocida Židů. Akorát že tehdy to šlo pomaleji, ještě nebyl internet. A taky se tak odváděla pozornost, když se začala zhoršovat všeobecná životní úroveň. Vždy se ukázalo na malou skupinku: "to jsou oni, ti za všechno můžou!" Argumenty se vždy našly, protože lidi jsou lidi a v každé skupině se najdou lumpové. Rozdíl je v tom, že ta malá skupina to za své lumpy odnesla celá, zatímco většina se tvářila, že její lumpové k ní vlastně ani nepatří. Ostatně, kdo by si troufl na většinu, že?
NahoruRe: nepřizpůsobiví
8. Říjen 2011 - 17:15 | Of the Moon
Nechal bych Židy na pokoji.To je svébytný a životaschopný národ,což se o cikánech říci nedá.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
8. Říjen 2011 - 17:51 | Šťoural
Podobnost čistě náhodná?
Osobně si myslím, že dvakrát nevstoupíš do téže řeky. Na druhou stranu, principy zla platí stále.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
9. Říjen 2011 - 8:58 | Šťoural
Včera jsem měl na mysli jiné principy zla.
Ovšem včera se také zlo, tentokrát tzv. "pozitivní diskriminace", projevilo v pražském metru, kde se muž postavil třem rómským zlodějkám a byl jejich komplicem surově zmlácen. Nikdo z přihlížejících se ani nepohnul. Bál se zaplést, aby nebyl za rasistu. Bál se vzmáhající se agrese některých příslušníků této menšiny. Výsledek? Můžete hádat.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
9. Říjen 2011 - 9:12 | Of the Moon
Snad tam i nějaký ochotný pomoci byl,ale bál se těch okolostojících,kteří by ho v rámci multikulti dokopali.
NahoruVýsledek je asi takový,že byl obviněn z rasismu a pro výstrahu všem dostane trest v maximální výši.Nebo ne?
Re: nepřizpůsobiví
9. Říjen 2011 - 9:21 | Of the Moon
Ve Vansdorfu se to zase semlelo.Napadení byli Vietnamci.Ti si to líbit nenechají.S 60ti cikány (prý svatba) si neví rady 20 policistů.
NahoruOznačení
9. Říjen 2011 - 13:19 | Hudec
Ano, to je jedna z těch tisíců vět (kdo se jen trochu zabývá moderní historií a ví cosi o Stürmeru a o jeho české obdobě "Áriský boj", toho až zamrazí, jak jsou ty formulace podobné), které nás pomalu, pomaličku ale zato nezvratně posunují k té genocidě. K okamžiku, kdy převaha nemyslících a historií nepoučených či nepoučitelných opět dojde k nezvratnému přesvědčení, že tentokrát tato skupina jsou ďáblové v lidské podobě a příčina všeho zla na planetě...
NahoruRe: nepřizpůsobiví
9. Říjen 2011 - 13:30 | Šťoural
Pravda, každá taková větička pomaličku strká, ovšem pštrosí a těžkooděncová politika vlády a reálná pozitivní diskriminace jsou proti takovým větičkám jako sedmimílové boty. To je smutná pravda: pštrosí = antiromská, těžkooděncová = proneonacistická.
Vůbec se mi to nelíbí, protože když se oficiálně proti trestným činům Romů nepřitvrdí, tak se dříve či později spustí lavina násilí. Jedním z konkrétních velkých postrků je (ne)vyšetřování mačetového útoku. Lidé očekávají exemplární tresty, samozřejmě hlavně ti nemyslící a historií nepoučení (nepoučitelní je, Mirku, příliš kategorické a neoptimistické slovo).
NahoruRe: označení
9. Říjen 2011 - 14:22 | Hudec
Jeden z problémů tkví v tom, že ve jménu Pravdy (hlavně ale v důsledku vytrvalého populistického nátlaku zchytralých cikánobijců), se v poslední době začíná důsledně říkat a psát, že ten či onen kriminální čin spáchal(a) Róm(ka). Viz některé předchozí příspěvky. Ale když ho spáchá bílý, pak se to tiše přejde, to nikoho ze židle nezvedne. Tam se mlčky uznává, že slušní bílí nemohou nést kolektivní odpovědnost za bílého lumpa. Navenek to vypadá, že jiní než černí zločinci se u nás nevyskytují. Tato nenápadná, ale zásadní manipulace veřejného mínění čím dál více utvrzuje většinovou společnost v přesvědčení Róm = úřady chráněný kriminálník a smrtelná hrozba pro ubohého našince. Teď už by nepomohlo ani zveřejnění statistik, které by jasně ukázaly, že většinu kriminálních činů páchají bílí zločinci, zejména těch nejtěžších kriminálních činů, jako jsou vraždy, únosy, vydírání, znásilnění, přepady bank apod. Okamžitě by se spustila lavina, která by buď ty statistiky prohlásila za zfalšované, nebo by se pustila do oblíbeného počítání procent - jako by přepadala a zabíjela ta procenta a nikoliv živí zločinci. Ne, vlak se rozjel z kopce a nabírá rychlost. Posádka vyskočila, ale předtím se ještě postarala, aby přestaly fungovat brzdy.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
9. Říjen 2011 - 15:18 | Šťoural
Mirku (15:22), s tím souhlasím. Tak dlouho se v zájmu pozitivní diskriminace mnohé zamlčuje a překrucuje, až naštvaní lidé přestávají být objektivní a naslouchají v současnosti už jenom něčemu, co je mýtus (každý Róm = úřady placený a chráněný nasilník). Spásu vidí v mladících s holými hlavami, pevnými botami a s holemi či lépe samopaly v rukou. Nechce se mi věřit, že tady existuje vládní (kolik vlád ČR by se na tom podílelo!) spiknutí, jak jeden mýtus nahradit druhým (tedy mýtus "vládní činitel + podnikatel = podvodník, tunelář, zloděj" za mýtus "Róm").
Jak vznikají podobné mýty? Pouze z hlouposti obyvatel? To by bylo laciné vysvětlení. Není šprochu... Inu, tento vlak se rozjel a kéž by co nejrychleji vykolejil. Neumím si ovšem zatím představit, co by ho mohlo vykolejit. Jedině něco opravdu mocného.
NahoruDoporučená četba
9. Říjen 2011 - 16:45 | Jan Tichý
Zkuste si přečíst zásadní článek etnologa Ondřeje Klípy JAK SE DĚLÁ ETNICKÝ KONFLIKT z přílohy Orientace Lidových novin z 24.9.11:
Nahoruhttp://www.romea.cz/index.php?id=detail&detail=2007_10934
Je o tom, jak ten mýtus podřadné rasy vzniká a funguje, a jak ten vlak nasměrovat jinam.
Re: nepřizpůsobiví
9. Říjen 2011 - 16:48 | Hudec
Připojuji se k panu Tichému, četl jsem ten článek, je výborný. Bohužel, ti, co hulákají v ulicích "Čechy Čechům" (a včera jsem viděl v čele neonacistického průvodu v Ústí zvlášť odporný typ obtloustlého nácka - až se skoro stydím říct, že to byla "žena"), tohle nečtou. A kdyby četli, nerozuměli by, nemají rozumově na to.
NahoruRe: nepřizpůsobení?
9. Říjen 2011 - 16:58 | Jan Tichý
...ale aspoň my ostatní pak trochu tušíme, jak to v jejich holých hlavičkách funguje.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
9. Říjen 2011 - 17:08 | Of the Moon
Pánové,tak mě napadá,že vy sami tak trochu přispíváte k tomu,co se v těch holých hlavičkách děje.Vždať vy ztrácíte pud sebezáchovy.Držíte palce lumpům jenom proto,že jsou černí.Jenže ten problém není v barvě kůže.Uvědomte si to už konečně.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
9. Říjen 2011 - 17:56 | Šťoural
Přečetl jsem. Propracovaný článek, zajímavý, rád jsem si ho přečetl. ale je diskutabilní. Řekl bych, že téma zkoumání hrozby, zda český národ se uchýlí k masovým pogromům Rómů, je přílišné. Autor píše o oceánu a zapomíná na malé rybníčky. Čtenáři si také myslí, už od přečtení úvodu, že tohle (oceán) ne, to je tedy opravdu příliš.
Dále bych řekl, že autor by měl blíže podložit tvrzení, že český národ je k pogromům organizovaně veden jakousi konkrétní skupinou neonacistů. Bere za samozřejmé, že čtenáři je zlý úmysl KOHOSI jasný. Nepřipouští živelnost vývoje, nešťastné okolnosti, chyby?
V článku je "Rámování etnického konfliktu, holubičí povaha a český omezeně manipulovatelný individualismus." Z prvního je mi trochu na zvracení, i když souhlasím, že je to alfa a omega příštího vývoje. Moc médií je příšernost. A dále: pár stovek hololebkounů a holubičí povaha? A manipulovatelnost týchž a dalších stovek? Bohužel si dokážu představit "malé" místní násilnosti, jejichž rozbor mi v článku chybí. Násilnosti, které odnesou nejvíc zase ti slabí, skoro se mi chce říci nejnevinější.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
9. Říjen 2011 - 19:16 | Of the Moon
Ten článek je výborný protože byl uveřejněn na Romea.cz :-))
NahoruRe: nepřizpůsobení?
9. Říjen 2011 - 20:07 | Jan Tichý
Proč už zase provokujete, Temná Strano?
Nahoru1) Za text ručí autor svou vědeckou prestiží bez ohledu na to, kde jeho článek převezmou.
2) Kdybyste si článek SKUTEČNĚ přečetl celý, našel byste na začátku datum zveřejnění 3.10. a na konci poznámku: "Vyšlo v Lidových novinách, publikováno s laskavým souhlasem autora."
3) Kromě toho jsem u odkazu i tady uvedl, že text je z přílohy Orientace Lidových novin z 24.9.11.
4) A navíc: Romea.cz zveřejňuje články i videa o tom, co se na severu děje, s větším smyslem pro objektivitu, než tady obvykle projevujete vy. Nebo Miroslav.
Re: nepřizpůsobiví
9. Říjen 2011 - 20:08 | Radosta
Zajímavý je i tento článek:
Nahoruhttp://www.trnavskyhlas.sk/c/3590-madunicania-sa-boja-romov-prehovarat-ich-pridu-kotlebovci.htm
Ten ale na Romea.cz těžko zveřejní.
Re: nepřizpůsobiví
9. Říjen 2011 - 20:16 | moldavit
Jako zájemce o historii mne potěšla definice Národa.
Nahoru...Svými mýty o společném původu a společnou historií nám skutečné příbuzenství evokují. Navíc zvýrazňují společné kulturní prvky (např. jazyk), které slouží jako náhražka prokazatelné pokrevní příbuznosti.....
To vysvětluje mimo jiné pořekadlo -Kecáš jako Palacký.
Jenom by mne zajímalo,proč se tento fenomen vynořuje vždy v době ekonomických potíží.
Mirek vzpomenul pochody Ordnerů.Zapomněl dodat,že první tu městy procházeli čeští Sokolové.V národních krojích za zpěvu národních písní ,naváženi zvláštními vlaky.Viz B.Hynek-Počátky české tělovýchovy na cvikovsku.
Byla hospodářská krize.Bylo to spontání,nebo organizované.A kým?A proč?
Alanovi:
9. Říjen 2011 - 21:05 | Jan Tichý
Přečetl jsem si a nemůžu vědět, jestli Romea taky zveřejní. Spíš asi ne.
NahoruPřípad ubití pana Poláka z Trnavska je opravdu otřesný. Oba pachatelé jsou ale už ve vazbě a hrozí jim až 10 let. Jeden z nich tvrdí, že byl ožralý (našel jsem i další článek, s fotkami pachatelů).
Situace ve vsi je teď kritická, když pozůstalé ženy marně prosí svědky, aby se přihlásili. Asi selhala policie při vyšetřování stop, policista v civilu - důležitý svědek situace před činem, i další, kteří se bojí ozvat. Pachatelé ale půjdou před soud, další tři, kteří "jen přihlíželi", jsou zatím vyšetřováni na svobodě.
Ale nevím, čím je článek "zajímavý", když je to lidská tragédie jedné slovenské rodiny.
Jestli se má hromaděním podobných odkazů "dokázat", že na Trnavsku stejně jako na severu Čech žije jisté zločinné etnikum atd. - je to přesně to, co popsal etnolog Klípa jako slepou uličku, která k dobrým koncům nevede.
Označení
10. Říjen 2011 - 5:50 | Hudec
Právě systematické shromažďování a šíření těchto zpráv, které svým charakterem patří do rubriky "Černá kronika", je jeden z mechanizmů Označování (Labeling). Sugeruje se jimi, že nejde o obyčejnou kriminalitu, ale o něco jiného, zvláštního, děsivého, jde o utvrzování v přesvědčení, že určitá skupina nás ohrožuje více než jiné. Jde o šíření až iracionálního strachu. A víme, že pod jeho vlivem, jsou lidé schopni dopustit se i strašlivých věcí. Pokud zločin spáchá bílý kriminálník (připomínám například, že v době mačetového útoku v Novém Boru, při kterém naštěstí nikdo nezemřel, ubodal bílý vrah v Mukařově 3 lidi), nikdy se tu žádný odkaz na zprávu o tom neobjeví. Proč? Protože se to nehodí do krámu, protože to narušuje toto přesvědčení o výjimečné obludnosti označené skupiny. A lze se jen dohadovat, zda toto čistě výběrové vnímání kriminality je "jen" projevem skutečného přesvědčení, o to pevnějšího, oč bludnějšího. Nebo zda jde o záměrnou taktiku systematického strašení a znejišťování většinové společnosti, o záměrné zvyšování společenského napětí s cílem provokovat další a další etnické konflikty. A následné destabilizace pak využít k politickým cílům těch sil, které za normálních okolností v normální demokratické společnosti nemají šanci dostat se k moci.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
10. Říjen 2011 - 11:02 | Of the Moon
Bílý kriminálník zaslouží trest a taky ho dostane,což je správné.
NahoruRůženíne,jako znalec historie by jsi měl vědět,že neshody mezi němci a čechy byly už v době,kdy češi zakládali své,české školy a němci jim v tom hodně bránili (viz.Toulky českou minulostí 11).
Re: nepřizpůsobiví
10. Říjen 2011 - 11:05 | Of the Moon
Pane Tichý,jakou zbraní to řinčíte,když mluvíte o provokování.Opravdu si myslíte,že ten Allanův odkaz by na příspěvkové dojné organizaci Romea uveřejnili?
NahoruRe: nepřizpůsobiví
10. Říjen 2011 - 15:23 | Of the Moon
A ještě jedna provokace na náckovskou notu pana Tichého.
Nahoruhttp://venekkulhanek.blog.idnes.cz/c/214913/A-byli-tam-kde-bili.html
Mirku,pokud byste tam byl,zakročil byste nějak.To by mě opravdu moc zajímalo!
Zas jen provokujete, Temná Strano,
10. Říjen 2011 - 12:03 | Jan Tichý
a bez znalosti věci:
Alanův případ se týká Slovenska, ale zrovna dneska byste tam objevil toto:
Pomozte najít útočníka, který zmlátil muže ve stanici metra Palmovka
Praha, 9.10.2011 22:38, (ROMEA)
Protože na rozdíl od vám podobných je Romea konstruktivní.
(Odpovídám na 12:05)
Případ v metru se stal už před několika týdny: Tak trochu chápu, že lidi z nástupiště napadenému nepomohli (to by bylo stejné, i kdyby násilník nebyl z menšiny, kromě toho se to jistě odehrálo dost rychle). Ale pak zřejmě nastoupili do stejného vozu jako pachatelé, a potom nechápu, proč nikdo z nich nedokázal ty zlodějky a jejich pasáka ani vyfotit mobilem. A policii sdělit, kde vystoupili a kterým směrem odešli. Dokonce bylo možné je v davech sledovat a upozornit poílicii hned.
Kdyby aspoň něco z toho jediného z cestujících napadlo, nemusela policie dodnes bezvýsledně pátrat...
P.S.: Odkaz z 12:27 nějak nefunguje?
P.P.S.: On je totiž KulHánek. Shodou okolností o tomtéž. Ale když budeme všichni rozšafně filozofovat jako autor, bude to furt horší... Špetka občanské statečnosti byla a je potřebná v každém režimu.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
10. Říjen 2011 - 12:10 | Of the Moon
Pane Tichý,to mi došlo,že Trnava je na Slovensku.
NahoruRomea šlape skvěle :-))
Re: nepřizpůsobiví
10. Říjen 2011 - 12:15 | Of the Moon
Nechápete proč lidé napadenému nepomohli?
NahoruPseudohumanistická zdegenerovaná společnost by je označila za rasisty.A potrestala !
TS je ve vleku svého jednostranného vidění světa
10. Říjen 2011 - 15:04 | Jan Tichý
Copak nikdy neslyšel o tzv. efektu přihlížejícího? Jeho argumenty jsou už komické. Cituji z Wikipedie:
Efekt přihlížejícího (angl. bystander effect, též nazývaný jako „apatický svědek“) je psychologický efekt, obecně vyjádřitelný takto: čím více lidí je přítomno u situace, která je nebezpečná či špatná, tím spíše nezasáhnou a nepomohou. Předpokládá se, že důvodem je úvaha: „Jsou tu určitě ostatní, kteří se už postarali (postarají) nebo pomohli (pomohou) za nás“.
Tento efekt zkoumali Bibb Latané a John Darley, kteří v roce 1968 tuto lidskou vlastnost pojmenovali jako „syndrom Kitty Genovese“ nebo „syndrom nezúčastněného diváka“.
Často citovaným příkladem je případ Kitty Genovese, která byla v roce 1964 napadena velmi brzy ráno po tom, co se vracela z noční směny. Po chvíli jeden člověk zavolal z okna. Násilník odběhl, po chvíli se ale vrátil a dívku ubodal, znásilnil a nechal ji zemřít. (konec citátu)
ČT2 vysílala stejnojmenný hodinový dokument 31.10.2008, je k dispozici v archivu. Filmaři inscenovali konfliktní situace a natáčeli chování nezasvěcených kolemjdoucích. Doplňte si rozhled, Temná Strano, a netvrďte nesmysly. Během incidentu ani nemá svědek čas na demagogické úvahy podobné těm vašim.
A opravte si toho KulHánka, aby odkaz fungoval.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
10. Říjen 2011 - 15:14 | Of the Moon
Takže podle vás je vše OK.Vše je vysvětleno,už jsem se bál,že chyba bude někde jinde.Syndromy.Vida.Pokud teda nevadí ta druhá půlka toho jevu :-)) Wikipedie,není zrovna moc důvěryhodná.Filmaři už inscenovali ledacos.
NahoruAsi to nemá smysl, když vůbec nechápete jádro sdělení:
10. Říjen 2011 - 15:35 | Jan Tichý
Je nesmysl psát cosi o "pseudohumanistické zdegenerované společnosti" (viz 13:15), když psychologové jev popsali už před půl stoletím a s barvou pleti nemá společného vůbec nic.
Poslední pokus na toto téma - našel jsem vám pár odkazů, abyste nemohl tvrdit další kravinu, že bystander effect je výmysl anonyma z Wikipedie:
http://www.google.cz/search?q=syndrom+nez%C3%BA%C4%8Dastn%C4%9Bn%C3%A9ho+div%C3%A1ka&rls=com.microsoft:cs&ie=UTF-8&oe=UTF-8&startIndex=&startPage=1&rlz=1I7RNRN_cs
NahoruRe: nepřizpůsobiví
10. Říjen 2011 - 16:00 | Of the Moon
Milý pane,skutečný život je někde jinde.Mladík na Kladně "těžil" kov a na zasahující policajty tasil pistoli.Byl zpacifikován.Jak se nazývá tento effect?
NahoruOznačení
10. Říjen 2011 - 18:07 | Hudec
"Pseudohumanistická zdegenerovaná společnost"? No to je formulace ze slovníku nacistické propagandy! A ti lidé napadenému nepomohli z naprosto stejných důvodů jako nepomohou například oběti dopravní nehody. Ze strachu, z pohodlnosti, z nechuti do něčeho se tzv. zaplést, z neschopnosti dostatečně pohotově zareagovat, v důsledku špatné výchovy. Dobře vychovaný člověk je vždy veden k pomoci druhým, k nezištnosti, k lidskosti. Ale ani z těch dobře vychovaných se nedokáže správně zachovat každý. To jsou, milej pane, desítky let notoricky známé poznatky sociální psychologie. Tak do toho laskavě netahejte to své rezavé nacistické myšlenkové harampádí, a raději si nastudujte příslušné pasáže ze sociální psychologie.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
10. Říjen 2011 - 18:28 | moldavit
http://jiriocenasek.blog.idnes.cz/c/214887/Proc-je-souziti-Cechu-s-Romy-nemozne.html
Dobře napsáno
NahoruRe: nepřizpůsobiví
10. Říjen 2011 - 18:43 | moldavit
Nemohu dát odpověď,toulky jsou v archivu od č.537.Pokud ale máš na mysli první republiku,bylo právě školství příkladem nerovnoprávného postavení Sud. němců.Byli na tom hůře než češi v RU.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
10. Říjen 2011 - 18:53 | Šťoural
Na jednu stranu se mi chce souhlasit s Mirkem a Janem Tichým (např. při vzpomínce na povídku Kulička). Na druhou stranu jsem přesvědčený, že obavy z označení rasista a z pomsty ostatních Rómů ještě více lidi "motivují" přihlížet, nezasahovat. Dark Side má zkrátka také velký kus pravdy.
Možná je problém i v tom, že většina se chová demokraticky, menšina nikoliv. A k tomu jednotlivci a skupinky přilévají olej do ohně - z různých důvodů.
A ještě otázka pro Mirka a JT: dříve si lidé více pomáhali, proč ne dnes?
Já osobní odpověď mám: Dvakrát v životě jsem volal záchranku k lidem, kteří ji potřebovali. Poprvé jsem málem dostal od záchranářů přes držku: "Co nás voláš tomu ožralému špinavému dobytkovi, ty idiote?" Říkám: "Není ožralý, je cítit acetonem, je to cukrovkář. To byste měli poznat." Málem jsem jí chytil. Nakonec chlapa odvezli. Po letech jsem zavolal podruhé, o pomoc mě požádal stařík s pochroumanou nohou, nemohl chodit, uvízl v městském parku. To mi zase vynadala operátorkla, ať jí neotravuju, že se jedná o známou firmu. Prý nemá chodit ven, když má chromou haksnu. No, a syn má podobnou zkušenost, ten ke zraněnému z rvačky zavolal MP. Ti mu znechutili takové nápady pravděpodobně nadosmrti, nechtěli mu věřit, že je náhodný kolemjdoucí. Asi chtěli rychle pachatele - a tak si syn užil. Napadá mě: pseudohumanistická zdegenerovaná společnost. Jak je to možné?
NahoruRe: nepřizpůsobiví
10. Říjen 2011 - 20:20 | moldavit
Můj názor je,že se vždy vytáhnou takovéto problemy a předhodí vládnoucím establišmentem lidu k přetřásání,aby se odvedla pozornost od skutečných problémů,které zatěžují jeho bytí.Viz třeba
Nahoruhttp://www.blisty.cz/art/60541.html
Re: nepřizpůsobiví
10. Říjen 2011 - 20:33 | Of the Moon
Od Mirka jako od psychologa bych čekal více porozumění,ale bohužel opět vytáhl fašistickou veteš.
NahoruRůženíne,nemyslím Toulky jako rozhlasový pořad,ale jedenáctý díl knižní řady.
Mirkovi a panu Tichému bych doporučil článek v příloze Víkend MFDnes ze soboty 8.října.Jmenuje se Doučování pro politickou třídu a napsal to politolog Petr Robejšek.
Re: nepřizpůsobiví
10. Říjen 2011 - 20:39 | Of the Moon
Růženíne,lidi nejsou hloupí a moc dobře vědí kde jsou jaké problémy,ale to neznamená,že si nechají nadělat na hlavu jak od zlodějských politiků,či od cikánských gangsterů.Oni si opravdu mohou podat ruce nezávisle na výši dosaženého vzdělání.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
10. Říjen 2011 - 21:38 | Of the Moon
http://andre.blog.idnes.cz/c/215017/Nebojte-se-cikanu-naucte-se-branit.html
NahoruOznačení
11. Říjen 2011 - 10:16 | Hudec
Mnozí lidé jistě nejsou hloupí, ale když lichocení (například, že nejsou hloupí... že moc dobře vědí... že si nenechají dělat na hlavu) se tak těžko odolává. Proto lichocení je jedna z nejúčinnějších zbraní populistů.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
11. Říjen 2011 - 12:01 | Of the Moon
Pane Tichý,tak syndrom přihlížejícího davu jsme probrali,je čas pošpitat si o ostatních s-romech.Myslím ty tři zlodějky a jejich kamaráda.Říká na to něco pan Gůgl a jeho sestřička Wikipedie?
NahoruMirkův poslední argument je velice slabý,ba přímo nicotný.Čekal bych víc.Doufám že vás moje lichotka uspokojila.Ano,lichotka :-))
Stručně k doporučeným odkazům:
11. Říjen 2011 - 12:01 | Jan Tichý
Otčenášek – místy docela vtipné ironické čtení, ale jistě míněno jen jako zábava, tedy nepoužitelné.
Keller v BL – on je spolu s Bělohradským jakýsi ideolog levice. Mě moc neoslovuje, probíraného tématu se týká jen tím, že jsou lidi naštvaní (a proto snadněji zneužitelní).
Růženínovu spikleneckou teorii o našich politicích ale nesdílím – vždyť se nedokážou shodnout ani na volbě prezidenta :o)
Robejšek v MFD – když to vládnoucí politici vorají, situaci zneužijí demagogové a populisti, a je pro ně snazší získat příznivce. Což ovšem vůbec neznamená, že má Sládek nebo Kohout ve všem pravdu.
Andre – radí sebeobranu, ale bojová umění zvládnou i agresoři. A kurs dlouho trvá. A výsledek nejistý. V NB ti pánové u piva sotva měli na sebeobranu čas, i kdyby ji ovládali. Odborníci radí útěk. A konečně: víte snad něco o dalších „mezi-rasových“ fyzických útocích v NB od případu v herně? Já chodím z kina v klidu.
(Kromě toho mě mrzí, že se tu často zabýváme i vyslovenými prkotinami - a kolega Šťoural už několikrát napsal věci, které by si zasloužily hlubší pozornost.)
Doporučuju všimnout si taky přítomnosti amerického psychologa Philipa Zimbarda v Praze – ten sice Bor ani Varnsdorf nezná, ale k problému už řekl i napsal mnoho moudrého a podnětného.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
11. Říjen 2011 - 12:09 | Of the Moon
Příspěvky kolegy Šťourala čtu velice rád,ale nechtěl bych mu moc lichotit (viz Mirkův příspěvek z 11:16).
NahoruOznačení
11. Říjen 2011 - 12:57 | Hudec
Pro Šťourala: dříve si lidé pomáhali více, to bylo altruistickou výchovou, kterou prosazovala 1.republika, četné organizace (Sokol, Skaut,...) i osobně TGM a osobnosti jako Karel Čapek atp. Vydržel několik generací efekt té výchovy. Naposled se to projevilo v letech 1968 a 1989. Ale to už jen na chvilku, posrpnová normalizace vedla lidi vyloženě k sobectví a k životní strategii, "urvi, co můžeš, na druhé nekoukej". Velmi ilustrativní je v tomto smyslu písnička od Chinaski (text je prý z roku 1970), v níž je synek rodiči nabádán: "co můžeš, sleduj z povzdálí a nikdy nebojuj sám". Klausismus měl na co navazovat, a věru, že se činí! Tak se potom divme.
Ale abychom si něco nenamlouvali, bývalo to kdysi lepší, ovšem zas ne o tolik. Ty sociálně psychologické poznatky samozřejmě platí, lidé se zas tak nemění.
Paradoxně, příkladem by nám v tomhle mohli být Rómové. Ti daleko více drží spolu, v dobrém i zlém. Musí, když si nepomohou sami mezi sebou, zvnějška od nikoho pomoc čekat nemohou.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
11. Říjen 2011 - 13:07 | Of the Moon
Ano,vezměme si příklad z cikánů a za pár let uvidíme.Zkusme to!
NahoruRe: nepřizpůsobiví
11. Říjen 2011 - 13:18 | Of the Moon
http://streit.blog.idnes.cz/c/215422/Policii-neverim-kdyz-nahravku-z-metra-dva-mesice-utajovala.html
NahoruRe: nepřizpůsobiví
11. Říjen 2011 - 16:21 | Šťoural
Pane Tichý, děkuji. Darku Side také děkuji, pouze mě napadá, že čteš moje příspěvky rád, protože ti lichotím (souhlasím s tebou nejméně z 80%). :-)
Mirku, ono je to téma o pomáhání si navzájem (z hlediska kdy více a kdy méně), obtížné. Nejspíš to nebude mýtus, že je to dnes horší, ale rozhodně byly drsnější období. Ono je to už v biblickém příběhu o Samaritánovi. V takové Sodomě a Gomoře nemohoucího člověka ležícího u škarpy nejspíš také v nejlepším případě okradli a pomočili. Kdoví, kdy vzniklo rčení: Každý dobrý skutek bude po zásluze potrestán. Je to hezky ztvárněno v dobrodružném francouzském filmu Černý tulipán s Alainem Delonem v hlavní dvojroli (kdo viděl?). Souhlasím s Vaším názorem(13:57), pouze bych se pozastavil u rómské soudržnosti. Jistě máte na mysli jednotlivé rodiny, klany, protože já mám jiné zkušenosti, plynoucí z kontaktů s nimi; spíš bych řekl, že jsou velice vzájemně nevraživí. Může to být ovšem dnes už jinak(?).
NahoruRe: Stručně k doporučeným odkazům:
11. Říjen 2011 - 16:50 | moldavit
Růženínovu spikleneckou teorii o našich politicích ale nesdílím – vždyť se nedokážou shodnout ani na volbě prezidenta :o)
NahoruPane Tichý,viděl jste televizní dokument o Oposmoiuvě?Sami tehdejší politici v něm bez skrupulí mluví o tom,jak duševnímu plebsu-voličům hráli divadélko o boji mezi ODS a ČSSD a v zákulisí táhli za jeden provaz.Myslíte,že je to dnes jinak?
Kolik místa se věnuje cikánům,žárovkám,špatné EU.To není to,co sžírá tuto společnost,to je to,na čem si vybíjíme naši bezmocnost.Opencardy,Izipy,Gripeny,Pandury,Appiany ,Mostecké uhelné,česká specialita-anononymní akcie atd. atd.,to je rakovina státu naočkovaná námi zvolenými zástupci.
Než aby se řešily tyto kauzy,při nichž by v mnohých státech lidé vyšli do ulic je nepřemýšlivému plebsu předhozena žárovka,kterou mu zakazuje zlá EU.Tomu rozumí každý blbec/doslova/ a navíc tu máme strašáka,který to stádečko nepřemýšlivých stmeluje,zlou EU.Tím se současně eliminuje potencionální klepnutí přes prsty té sebranky nahoře.
Re: nepřizpůsobiví
11. Říjen 2011 - 17:30 | Šťoural
Kurňa, to zní logicky. Jak má společnost (rozuměj vrchnost) nepřítele, vládne se jí lépe. Tady máme hned dva: vnějšího: byrokracii EU, vnitřního: Rómy, nácky.
Ale stejně je nejlepší starý dobrý c. a k. rum. Ty třtinové navoněné, ať si pijí v Bruselu. Pakáž jedna vysokokomisařská.
NahoruOznačení
11. Říjen 2011 - 17:52 | Hudec
S předřečníky musím souhlasit v tom, že lidi se nechají snadno oblbnout, a pak jen valí bulvy, když se například dozvědí (jako před chvílí v regionálních zprávách na ČT 24), že soukromý majitel začal bourat autobusové nádraží v Ústí nad Labem, které tam fungovalo 65 let! Vysvětlení? Patří mu, a tak si s ním může dělat, co chce! Kdo mu ho prodal a jak zajistil, aby se právě tohle nemohlo stát? Na to se pan redaktor ani nezeptal. A jestli má město nějaké náhradní řešení? No, MOŽNÁ by lidi mohli nastupovat na některých zastávkách MHD, protože na stavbu nového autobusového nádraží nejsou peníze. A to, prosím, berte jen jako pars pro toto, tedy jako jeden příklad za mnohé. Už chápete, proč se právě nyní tak hodí označit nějakého zlého nepřítele (např. Rómy), jehož lze přehodit rozzuřenému davu? A jak vládnoucí kleptokracii perfekktně přisluhují všichni, kdo se k tomu honu na Rómy připojují?
NahoruRe: nepřizpůsobiví
11. Říjen 2011 - 18:20 | Of the Moon
Šťourale nebudu ti doufám podkuřovat,když budu souhlasit.Samozřejmě že každá vláda potřebuje nějakého nepřítele,kterého hodí lidu k okousání.Stejně tak je i svoboda taková kost.Jak tu ale jeden podotkl,lid není až zas takový blbec.Těch problémů je hodně a to,že se poukazuje na vysokou kriminalitu cikánů,neznamená,že (lid) souhlasí se zlodějinami našich volených zástupců. Toto se nám snaží podsunovat jenom ti,kteří z toho žijí a tyjí.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
11. Říjen 2011 - 18:24 | Šťoural
Ono je to s tou morálkou naší kleptokracie na šikmé dráze. Když se ptali zkušeného úředníka, který sloužil na ministerstvech za c. a k. a za 1.republiky, zda politici dříve také tak strašlivě kradli, prohlásil: "Kradli i za Rakousko-Uherska, ale tenkrát se ještě styděli." Z toho dedukuji vývoj: styděli, nestyděli, neskrývali, chlubili se, vysmívali se poctivým...
Právě jsem v TV zprávách na Primě slyšel, zhruba cituji: "Připravili jsme pro vás otřesné záběry vraždy mladé dívky, neměly by je vidět vaše děti. Rozhodně neodcházejte od obrazovky, stojí to za to." Tak jsem přešel sem. Postěžovat si. A zeptat se: a co ti, co to hltají?
NahoruRe: nepřizpůsobiví
11. Říjen 2011 - 18:27 | Of the Moon
Zapomněl jsem na ten rum.Chtěl bych podotknout,že není nápoje nad něj,zvlášť v kombinaci s tou imperialistickou coca colou.Tady bych hledal ten multikuturalismus.Ti,co pijí mléko to snad časem taky pochopí.Ale oni většinou to mléko jenom kážou :-))
NahoruRe: nepřizpůsobiví
11. Říjen 2011 - 18:31 | Of the Moon
Ano,dnes už se nestydí.Považují se za celebrity a někteří o tom i píší podivné spisky.
NahoruTelevizní noviny jsem neviděl už dlouho a to díky seriálům,které sleduje rodina.Začínám ty seriály velebit.
Re: nepřizpůsobiví
11. Říjen 2011 - 18:32 | Šťoural
Darku, příliš nepodkuřuješ, ono to totiž není čistě z mojí hlavy. :-) Dočetl jsem se to ve sci-fi románech Ledová společnost. Tam vláda inscenuje nejenom nepřítele, ale dokonce i válku s nepřítelem na vzdálených hranicích. Na frontě se na dálku navzájem ostřelují a vraždí všichni vládě nepohodlní. Nemluvě o ekonomické výhodnosti: lid suší hubu a nemá na otop.
Celkově nic nového pod sluncem, je to historická záležitost.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
11. Říjen 2011 - 18:34 | Šťoural
Rum a kolaloka, to je ono. Rum potěší i v čaji, nebo s horkou vodou. Ano, seriály velebit můžeme, ovšem pozor, i ty zanechávají následky.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
11. Říjen 2011 - 18:41 | Of the Moon
Kalousek chystá 100%ní zdražení vyvážení odpadů.
NahoruSci fi jsem taky svého času spořádal na kila,ale ty dnešní fantasy nemohu.Nemohu.ale ten Kalousek,to je tedy krutá realita.Ten syčák se tak možná snaží,co by altruista,odvést pozornost od problémů s cikány.Za ně to zaplatí jiní,jako vše.
Re: nepřizpůsobiví
11. Říjen 2011 - 18:43 | Of the Moon
Pro příštích 20 minut je Kalousek veřejný nepřítel č.1
NahoruRe: nepřizpůsobiví
11. Říjen 2011 - 18:59 | Šťoural
Darku, měl jsi přejít od sci-fi k fantasy (meč a magie) a s Kalouskem by jsi se srovnal. Je to zlý čaroděj. Však už se na něj určitě chystá nějaký barbar Conan!
Je zajímavé, jak jsi obrátil Mirkovu "zbraň" a přitom jsi Rómům přitom ještě uškodil. Jsi opravdu těžký soupeř. Už se těším, až se v něčem neshodneme - to bude, panečku, řežba. :-)
NahoruRe: nepřizpůsobiví
11. Říjen 2011 - 19:03 | Of the Moon
Říkáš že těžký soupeř? Tohle mi nikdy neřekla ani vlastní manželka,ale zmíněný Mirek by mi určitě nějakou diagnozu vymyslel.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
11. Říjen 2011 - 19:05 | Of the Moon
Asi bychom se neshodli (možná) v pohledu na muziku.Tam jsem dost vyhraněný.To víš,rodiče byli chudí přisluhovači komunistů.Zde by se asi Mirek vydováděl.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
11. Říjen 2011 - 19:06 | moldavit
Výše zmíněné poplatky za odpad přeci platí obce.Jenom jim byl dán strop platby za obyvatele.Ten je nyní navýšen.Čili opět účelová lež.Správně by mělo být napsáno ....Kalousek umožnil obcím vybírat poplatky ve výši skutečných nákladů.Toho ale zastupitelé nemusí využít.
NahoruJenže dnešní člověk snad těmi lžemi chce být manipulován.Nebo snad přemýšlení bolí?
Re: nepřizpůsobiví
11. Říjen 2011 - 19:10 | moldavit
A jaký je Tvůj pohled na muziku?
NahoruRe: nepřizpůsobiví
11. Říjen 2011 - 19:11 | Of the Moon
Bolet nás bude asi hlavně ten účet.Ale nechejme se (tady mám chuť dát uvozovky) překvapit.(?)
NahoruRe: nepřizpůsobiví
11. Říjen 2011 - 19:12 | Of the Moon
Růženíne,mohl bych ti tu vypsat pár jmen,ale nechci tě uvádět do rozpaků.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
11. Říjen 2011 - 19:25 | moldavit
Neuvedeš mne do rozpaků,muzika mne živí.Ještě přesně,co zaznělo ve sněmovně.A srovnej,co z toho udělali novináři.
Nahoru„Návrh samotný poplatky nezvyšuje. O jejich výši může totiž rozhodnout pouze zastupitelstvo obce, a to na základě konkrétní situace,“ vysvětluje iniciátor novely poslanec Jan Husák a dodává: „Obce ale nesmí za žádných okolností zvýšit poplatek nad skutečné náklady rozpočítané na jednoho poplatníka.“
Návrh dále ruší diskriminační zvýhodnění některých poplatníků. „V současnosti neplatí poplatek cizinci s povolením k dlouhodobému nebo trvalému pobytu, osoby pronajímající byty a také osoby užívající rodinné domy bez ohlášení trvalého pobytu. Tato neodůvodněná osvobození chceme odstranit, aby nebyla dotována ostatními poplatníky,“ říká spolunavrhovatel František Laudát.
Já už si vše ověřuji
Re: nepřizpůsobiví
11. Říjen 2011 - 19:26 | Šťoural
Já jsem ohledně muziky poměrně tolerantní. Každému se něco líbí a je to jeho věc. Mládí jsem si užil s beatovým šansonem (Petr Novák), to je asi tak můj neojoblíběnější styl dodnes. Od smrti Petra Nováka nemůžu tvrdit, že mám oblíbeného autora, ale písničky. Možná převážně původem z popíku, šansonu, beatu. Nepočítám se za znalce stylů.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
11. Říjen 2011 - 19:37 | Of the Moon
Šťourale,víš,že zrovna tohle jsem u tebe předpokládal? Nemyslím to nijak hanlivě.Tento a podobné směry beru jako milníky v popu,ale raději mám něco složitějšího (a teď se docela rád shodím),co může pochopit i antoušek .-))
NahoruRe: nepřizpůsobiví
11. Říjen 2011 - 19:38 | moldavit
Ještě bych dodal,že Kalousek přidal menším městům příští rok peníze na úkor Prahy a spol.U České Lípy je to o 9,4 %.U menších ještě víc.Kalousek by se měl blahořečit a ne mu nadávat!
NahoruRe: nepřizpůsobiví
11. Říjen 2011 - 19:40 | Of the Moon
Právě poslouchám kapelu Searchers z 60tých let a to je nějaká komerce.Když mě to popadne tak nepohrdnu takovými jmény jako jsou Nucleus,Soft Machine,Miles Davis nebo Mahavishnu Orchestra.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
11. Říjen 2011 - 20:15 | Šťoural
Když ty zahraniční..., ale vzpomínám na douvdýdejzybikimikyendtyč. To se mi taky líbilo. A Smokie, Drupi, Abba, ta rodina s dětmi, jak tančily i kytky (tanec bamb - kyčlový). A Afric Simon, Frenkí Sinatra, můj jmenovec (trošku moc nasládlý styl, ale kam se hrabe božský Kája). Jo, a ta co se svlíkala, hlavně dlouhé rukavice - Amanda Lear. Mahavishnu Orchestra - to bude indický styl? Také miluju. A flamengo, čardáš a některé lidovky, country a trampské. Se mnou je to těžké...
NahoruRe: nepřizpůsobiví
11. Říjen 2011 - 20:39 | Of the Moon
Dave Dee,Dozy, Beaky,Mick & Tich a ti ostatní,to sakra néé.Mahavishnu = John McLaughlin,fenomenální kytarista skoro jazzrockového (fussion) stylu,ale takovej Jiří Suchý - Včera neděle byla,Pramínek vlasů,Klokočí,Sluníčko,Marnivá sestřenice,to ano! Nakonec i ten Petr Novák,proč né? Není všechno tak jednoznačné.To jenom psychiatři a politici vesnického formátu to mají jednoduché.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
11. Říjen 2011 - 20:41 | barta
Tak si založte jiný téma. Zajímá mě ta diskuse o hudbě, ale už se překročilo 150 příspěvků a musím sem lézt na tři kliky.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
11. Říjen 2011 - 20:47 | Of the Moon
Co jsou to v našem věku tři kliky?
NahoruRe: nepřizpůsobiví
11. Říjen 2011 - 20:58 | barta
A ještě rolování. A to už je znát
NahoruRe: nepřizpůsobiví
11. Říjen 2011 - 21:04 | Of the Moon
Kolik klik ještě budeme muset v životě vyleštit?
NahoruRe: nepřizpůsobiví
13. Říjen 2011 - 20:14 | moldavit
Tak socialistický senát zamítl povinnost dlouhodobě nezaměstnaných pracovat.Snad si to jen novináři zase vymyslili.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
13. Říjen 2011 - 20:42 | Šťoural
To je nepřesné. Zamítl, aby například vysokoškolsští profesoři dohodáři nezametali v září, třetí měsíc nezaměstnanosti.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
13. Říjen 2011 - 20:58 | moldavit
Citace... Podle Drábka však bude veřejná služba zacílena na dlouhodobě nezaměstnané; cílem je podle něho zvýšit současný počet 15 000 lidí ve službě zhruba na 50 000.
NahoruVysokoškolští profesoři dohodáři?Není už toto ostuda?Asi si vydělá tolik,že se může 3měsíce flákat.Nebo žít na úkor nás všech.
Re: nepřizpůsobiví
29. Říjen 2011 - 10:30 | Pedro
Útoky ci...ů neustále pokračují.
Nahoruhttp://www.denik.cz/z_domova/romsky-gang-prepadl-v-uusti-bezmocneh.html
Re: nepřizpůsobiví
29. Říjen 2011 - 12:19 | Of the Moon
Takhle dopadne každej bezmocnej rasista.Neměl si začínat.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
29. Říjen 2011 - 12:53 | Radosta
Údajně je ten slepec provokoval bílou holí.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
29. Říjen 2011 - 13:09 | Of the Moon
Dyk jo !
NahoruRe: nepřizpůsobiví
29. Říjen 2011 - 17:46 | Šťoural
Růženíne! To je síla. Oni vydají zákon, že třetí měsíc nezaměstnanosti dostanou lidi košťata a současně říkají, že se nebude dodržovat, že se zaměří na dlouhodobě nezaměstnané? V tom je podporuješ? No, to teda fuj.
NahoruVysokoškolští profesoři (někteří) si měsíčně vydělávají méně, než životní minimum. Ve volném čase se "živí" prodejem na tržištích. Je ostuda tohle nevědět, to jsou současné dějiny.
Re: nepřizpůsobiví
30. Říjen 2011 - 13:25 | Of the Moon
Když je demokracie bezzubá...
NahoruRe: nepřizpůsobiví
30. Říjen 2011 - 14:47 | Šťoural
Darku, v jednom ohledu je bezzubá (například: "CENZUROVÁNO pro rasismus a urážku majestátu"), v jiném zubatá (například se mi zakousla, prevít, do peněženky, nechce pustit a po Novém roce jí další kus urve, aby bylo pro CENZUROVÁNO a na CENZUROVÁNO a aby to mohli produpat CENZUROVÁNO).
Když koukám na tu snůšku autocenzury, přemýšlím, jestli má vůbec ještě cenu psát to, co si myslím, že je pravda.
Ale k tématu: byl jsem (bohužel) naivní, když jsem předvídal, že rasistické násilnosti na severu do měsíce dvou skončí pro nezájem médií a že to samo vyšumí. Nenapadlo mě, že NĚKTEŘÍ Romové to pochopí jako signál, že můžou přitvrdit a to až tak, že vytáhnou policistu z auta, aby mu vysvětlili, kdo je tady pánem. Že dokonce "něco" udělají v samotném Novém Boru, kde je rozjitřeno. Vím, asi bych to měl smazat (zcenzurovat) a nahradit: ... Nenapadlo mě, že někteří rasističtí štváči budou nadále organizovat demonstrace a pochody.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
30. Říjen 2011 - 15:20 | Of the Moon
Cikán někdy něco pochopil? Ten se vždy řídil svými instinkty.Ale taky si někdy myslím,že o tom už nemá ani cenu psát.Naopak si myslím,že hodně lidí o své instinkty přišlo,ale aktivisté jim určitě vysvětlí,že je to zcela v pořádku.Pro koho?
NahoruRe: nepřizpůsobiví
30. Říjen 2011 - 17:49 | Šťoural
Moje instinkty říkají, že je cosi shnilého ve státě dánském. Už tenkrát se Šejkspír bál napsat o Hamletovi, kralevici anglickém!
A víš, Darku, proč není dneska potřeba cenzura? Když napíšeš něco "zlovolně" pravdivého, stane se buď:
a) přejede tě auto.
b) je toho tolik, že to už nikoho nezajímá.
Řekl bych, že dneska už jsme pokročili zcela převážně do bodu b. Už se nic neděje, vlak s chrochtajícími kleptokraty se řítí dál. Četl jsi Vlak do pekla? Tak to se jim nepodaří!
NahoruRe: nepřizpůsobiví
30. Říjen 2011 - 18:05 | Of the Moon
To já spíš Hellbound Train od Savoy Brown.Rok 1972.Kdo napsal tohle?
NahoruRe: nepřizpůsobiví
30. Říjen 2011 - 19:34 | Šťoural
Robert Bloch. Hrdina povídky prodá ďáblovi duši za to, že smí vyslovit přání, aby chvíle jeho největšího štěstí v životě nikdy neskončila, dokud to sám neodvolá.. A to je pěkná nachytávka, protože každá pěkná chvíle (žranice, romantický večer s milovanou osobou, orgasmus, vítězství Sparty v LM atd.) se dřív nebo později omrzí, člověk řekne dost - a šup do pekla. Náš hrdina odolal všem svodům a teprve ve vlaku do pekla, spolu v družné zábavě s ostatními hříšníky, si přál, aby ta chvíle nikdy neskončila. Zajímavé, že? Asi proto, že byl přizpůsobivý!
NahoruRe: nepřizpůsobiví
30. Říjen 2011 - 19:49 | Of the Moon
Tohle mi nějak uniklo.Není ta povídka v nějakém výběru? Možná bych ji pak našel.Několik takových výběrových bichlí mám.
NahoruMyslím,že na tu chvíli,která by nikdy neskončila,dojel Faust.Alespoň ve hře J.Suchého Doktor Faust...
Re: nepřizpůsobiví
30. Říjen 2011 - 20:24 | Šťoural
Bylo to ve více výběrech, mám povídku někde doma, ale to bych nedohledal. Je to Blochova asi nejlepší povídka.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
31. Říjen 2011 - 14:50 | Of the Moon
Sehnal jsem to.V knihovně to neměli,ale podařilo se mi celý ten výběr stáhnout.
NahoruRe: nepřizpůsobiví
31. Říjen 2011 - 20:06 | Šťoural
Budeš moci posoudit, jak dobře nebo špatně si pointu pamatuju!
NahoruRe: nepřizpůsobiví
31. Říjen 2011 - 20:12 | Of the Moon
Tam jde o to,že prožil všechno,co se prožít dalo a na starý kolena,co by sešlý stařec zastavil těmi hodinkami čas,aby do toho pekla ten vlak nkdy nedojel.Kdyby uzavřel tu smlouvu s andělem,dopadl by líp.Ale ti současní dáblovi spřeženci do toho pekla dojedou.Vždyť ani ten otec Školastyk potrestání neušel.
Nahoru