Dnes je 25. 11. 2024
svátek má Kateřina

Předvolební dotazník: ANO 2011

Jako tradičně před komunálními volbami jsem rozeslal všem kandidujícím subjektům předvolební dotazník s obecnějšími otázkami. Odpovědi vám mohou pomoci se zorientovat před vaším výběrem. Za ANO 2011dotazník vyplňovala Alena Šafránková.

Jaká jsou hlavní volební témata, jimiž chcete oslovit své voliče?

Ve většině případů je program stran občanem vnímán jakožto prázdný slib, kritika starého vedení a nastolení těch nejlepších vizí. Oblastní organizace ANO Česká Lípa svůj volební program sestavila na základě odezvy vás občanů (udělali jsme si průzkum na základě dotazníkových akcí) a podrobně jsme studovali základní principy fungování města Česká Lípa. Ožehavá témata jsme konzultovali s odborníky na danou problematiku, snažili se sondovat, co v kterém městě funguje dobře a co by stálo za to využít i v České Lípě.  Mezi nejdůležitější oblasti, které budeme aktivně prosazovat, patří: Zavedení přehledu faktur pro zvýšení transparentnosti výdajů radnice, odtajnění smluv a centrální evidenci smluv, realizaci vnitřního auditu včetně prověření výhodnosti stávajících nájemních smluv, zavedení přehledu nemovitého majetku na internetu a efektivní a důsledné využívání dotačních titulů pro rozvoj města. Současně si ale uvědomujeme, že tyto oblasti se týkající především zefektivnění fungování radnice, ale v našem městě budeme prosazovat i zajištění větší bezpečnosti občanů například přes cílenou kontrolu činnosti Městské policie. Budeme aktivně podporovat neziskové organizace a kluby. Podílet se a vytvářet zajímavé aktivity a akce pro seniory. Starat se o efektivní využívání stávajících sportovních zařízení v majetku města. Budeme usilovat o racionální regeneraci areálu koupaliště Dubice pro možnost trávení volného času pro občany České Lípy. Zefektivníme využití stávajícího kulturního domu Crystal. Svoji podporu budeme věnovat podnikatelským aktivitám směrujícím ke zvýšení atraktivnosti města, především v otázkách volnočasových aktivit a kulturního vyžití. Naší stěžení oblastí bude i zajištění vyššího počtu míst ve školských zařízeních a zajištění flexibility služeb hlídání dětí, a to i v jiných časech než jsou pro školská zařízení obvyklá. Podporujeme realizaci jeslí a vznik a rozvoj dětských skupin.

Jaké jsou vaše investiční priority v následujících čtyřech letech?

V předchozí otázce bylo víceméně odpovězeno. Dle našeho názoru město Česká Lípa postrádá život. Zcela nám chybí možnost aktivního trávení volného času. A to ať již z důvodu neefektivního využívání stávajících sportovních zařízení, tak z důvodu chybějících zařízení pro rekreaci a trávení volného času. Naše investiční akce by se měly zaměřit na tyto chybějící služby, ale to až po provedené revizi investic a zjištění napáchaných škod na stávajícím majetku. A priori se zaměříme na možnost podpory aktivit v oblasti divadla, kulturních akcí pro občany, regenerace rekreačního areálu. Chceme vyřešit situaci s již téměř dožitým a především málokapacitním Jiráskovým divadlem. Projekt, kterým se hodláme zabývat by měl využít především dotačních programů na rozvoj kultury. Budeme usilovat o vytvoření resp. navrácení kultury do České Lípy. Pochopitelně s těmito akcemi jsou spojené i možnosti vyváření nových pracovních míst.

Jak vnímáte situaci kolem městské policie? Budete tuto otázku chtít řešit?

Vnímání městské policie v České Lípě mezi občany není vůbec dobré a v zájmu každého zastupitele města by mělo být, aby tato složka města vytvářela podmínky pro uspokojování potřeb občanů. To obsahuje ochranu veřejného pořádku, respektive místních záležitostí veřejného pořádku a  jeho zabezpečení, což se v České Lípě příliš neosvědčuje. Je tedy velice žádoucí a my se o to skutečně budeme snažit, aby zaměstnanci Městské policie byli řádně obeznámeni s novými trendy ve vývoji legislativy, aby se samovzdělávali, popřípadě jim byla umožněna možnost dalšího vzdělávání a jejich orientace v oboru byla na vysoké profesionální úrovni.

Velkým tématem Českolipanů je rovněž parkování ve městě. Jakého ideálního stavu byste chtěli během volebního období dosáhnout? Ať už jde o parkování na sídlištích či v centru, anebo způsobu výběru parkovného.

Problém parkovacích míst je problémem téměř veškerých větších měst. Nelze ho snižovat, ale zároveň je zřejmé, že nelze prohlásit vybudujeme parkovací místa na každé zelené ploše ve městě. S tímto názorem se nemohu ztotožnit. Pokud bychom chtěli tuto otázku prodiskutovat hlouběji, pak je to vždy otázka efektivního využití stávajících ploch a popřípadě regenerace stávajících sídlištních útvarů. Přesto si dovolím trochu polemizovat o smyslu položené otázky….pravděpodobně se spíše jedná o probíhající nejasnosti ohledně parkovacích míst v samotném centru města, poněkud nepovedený způsob řešení tohoto problému, který se datuje již nějaké to volební období zpětně. Co k tomu dodat? Snad jen buďme rádi, že jsme se i v České Lípě dostali do 21. století a výběr parkovného neprovádějí najmutí jedinci, kteří z vás vysloveně parkovné nepříliš hezkým způsobem vydolovali. Nejsme ve středověku, tedy sláva a buďme hrdí na parkovací automaty. 

Sociální bydlení se stalo byznysem, do kterého stát pumpuje miliardy, ale vydělávají na něm soukromníci. Plánujete nějakou iniciativu v podobě výstavby či koupě sociálních bytů?

Ano, Hnutí ANO tvrdí, že sociální bydlení je byznys a pokud se správně orientuji, tak se snaží tento problém řešit. Aktivně řešit. Což bude to cesta strastiplná a náročná, ale ono se povede…..sociální bydlení prostě nebude obchod. Nelze těžit na nemohoucnosti druhých a následně strastiplně řešit nevhodnost sociálně patologických jevů spojených s vytvářením ghett. Co je zcela v možnostech radnice respektive vedení města a jeho zastupitelstva je ochrana stávajícího nemovitého majetku v jeho rukách a následně jeho řádné spravování tak, aby nedocházelo k neuváženému rozprodeji a následnému využití k těmto účelům.

Budete podporovat kulturní akce typu festivalů Lípa Musica, Všudybud apod?

Zcela jistě budeme podporovat kulturní akce jakéhokoliv typu, což ostatně vychází i z našich tezí. Možná je poněkud s otazníkem využití finančních prostředků v daném rozsahu pro festival Lípa Musica, tento totiž dle našeho názoru neoslovuje tak širokou veřejnost.

Jak se stavíte k problematice rekonstrukce Jiráskova divadla a přesunu knihovny do KD Crystal?

Rekonstrukce Jiráskova divadla je otázka do pranice. Již několik let se diskutuje nad jeho stavem a jeho reprezentativností. Ostatně dalo by se to celkem očekávat, pokud se původně jednalo o prostory určené ke sportu. Ovšem největším kamenem úrazu je jeho malá kapacita a neutěšený stav. Současně je zřejmé, že péče o klienta není hlavním cílem příspěvkové organizace Kultura Česká Lípa. Budeme se snažit o nápravu stavu, ale především nebudeme a priori zadávat finančně nákladné zpracování architektonických studií či projektů, které ve všech případech skončily někde ukryté pod nánosem špíny. Budeme se občanů ptát, jakým způsobem by chtěli návrat kultury do města a jejich názorům budeme naslouchat. Budeme se snažit dosáhnout na vyhlášené dotační programy, které by měly být například propojené i s cestovním ruchem. I my tady žijeme a chceme žít ve městě přívětivém a živém.

S přesunem městské knihovny do prostor KD Crystal z principu nesouhlasím. Přiznávám, že nemám k dispozici ucelený finanční obrázek týkající se této akce, ale již ze zásady se neztotožňuji s přesunem něčeho tak potřebného pro rozvoj ducha, jako je knihovna, do stávajících prostorů KD Crystal. Nezdá se mi to důstojné a pokud by tento záměr měl být rozpracován z důvodu malé kapacity nynější knihovny, pak navrhuji přesunout pouze část záměru (např. – výpůjčky audio, video, odborné literatury a časopisů), pak by architektonický ráz budovy krystalu nebyl na škodu věci.

Chystáte se nějak změnit systém financování sportu v České Lípě?

Určitě chystáme a to nejen způsob financování, který je tak neprůhledný a těžko rozklíčovatelný, ale co je naší doménou je způsob využití těchto sportovních zařízení. Již několikrát jsem zaslechla reakce, že dotyčné zařízení se nevyplatí provozovat pro veřejnost, protože veřejnost nedorazí. Není to pravda, pokud vyčlení i kdyby jen některé dny a několik hodin pro veřejnost a umožníte trávit rodině volný čas aktivně a spojíte to i s možností zábavy, pak určitě zájem veřejnosti bude.

Budete podporovat rekonstrukci nové sportovní haly, aby více odpovídala nárokům sportovních svazů a také divákům, kteří z většiny míst v hledišti nevidí?

Je skutečně neuvěřitelné, že se něco takového může navrhnout, vyprojektovat, dokonce i postavit a následně celé zaplatit. Je na zvážení se zabývat především otázkou, jak se něco takového může povést. Zpět k položené otázce, za naše hnutí musím říci, že nevidím jako prioritní úkol rekonstrukci sportovní haly. Může být zajímavé rozpracovat záležitost později, ale nebude to na programu dne.

Jak hodláte změnit ne zrovna lichotivou statistiku města v případě využívání „evropských“ peněz?

Hnutí ANO se již ve své politice dostatečně presentovalo, ale především také dokázalo, že lze efektivně dosáhnout na „evropské“ peníze. Pokud máte za sebou sílu hnutí, které vás podporuje, metodicky vede a nejste líní, pak toho dosáhnete. Základ je v dobré politice a tady máme nakročeno pravou nohou. Budeme využívat „evropské“ peníze především v oblasti rozvoje cestovního ruchu (můžeme se inspirovat městem Doksy) a v oblasti rozvoje kultury. Znalostí a zkušeností druhých hodláme využít a vynaložíme velké úsilí. Nám se to povede, statistiku nakloníme na naši stranu.

Podporujete přímou volbu starosty (starostky)?

Nevidím příliš velký důvod. Pochopitelně řada občanů vyslovila svoji nevoli v posledních volbách respektive ze závěrů, které z nich vzešly.  Ale musíme si uvědomit, že přímá volba je finančně velmi nákladná, proč vyhazovat další finance, když stačí předpoklad, že v zastupitelstvu budou lidé noví a hlavně lidé poctiví.

Provedli byste rádi nějaké změny v řízení městských organizací či městského úřadu?

Na otázku bylo odpovězeno již v několika bodech. Budeme usilovat o změny. Především o změny týkající se městských organizací a jejich bojem s financemi. Trápí mě neefektivnost v rozhodování při rozdělování financí, nevyužitelnost stávajících sportovních areálů a špatná  správa nemovitého majetku.

Vím, že podobnou otázku nemáte rádi, ale koho považujete za svého přirozeného koaličního partnera?

V životě i v politice je pro mě dobrým partnerem člověk slušný s morálním kodexem. Ano, tak to skutečně je.

Komentáře

Re: Předvolební dotazník: ANO 2011

Pane Bárto, mohu se zeptat, kdy Vám přišel vyplněný dotazník hnutí ANO? V jednom ze svých článků jste psal, že jej ještě neposlali a to už podle mě vycházely dotazníky ostatních stran. Pokud tomu tak skutečně je, nepřijde mi to fér a myslím si, že dotazník neměl být vydán. Za mě pro ostatní: Nemusíte si číst ostatní dotazníky - ANO už vám udělalo výpisky.

Nahoru

Re: Předvolební dotazník: ANO 2011

Žádný deadline jsem stranám nedával. Myslíte, že opravdu opisují? Ale máte pravdu, že některé strany mohly taktizovat a získat výhodu. Vzhledem k čtenosti se ale asi zatím vyplatilo poslat dotazník mezi prvními. Podobné to může být s rozhovory. Posledně ti, co vše přetaktizovali, měli trochu smůlu, protože rozhovory jim vyšly až týden po volbách.

Nahoru

Re: Předvolební dotazník: ANO 2011

Ano, myslím si, že ANO udělalo výtah z dotazníků ostatních (TOP09, Svobodní). Můžete mi prosím odpovědět na otázku, kdy Vám dotazník poslali, nebo je to tajemství? A co Starostové, ODS, Skokan a Vladimirov? Také ještě vyčkávají? Díky.

Nahoru

Re: Předvolební dotazník: ANO 2011

Musel bych to hledat v poště, ale Ano rozhodně mezi posledními nebylo. Nemyslím si, že by opisovali přímo z dotazníků, jen tak obecně vybrali, co chtějí lidi slyšet. Dyť jsem jim těmi otázkami vlastně nahrál. Nechci už víc žalovat na ty, co otáleli, protože mám rozdělané rozhovory a rád bych je dotáhl. Někteří politici jsou v tomto čase hodně popudliví. Ale ano, je tam ještě jeden subjekt, který otálel do poslední chvíle, a jeden, u kterého nepočítám, že by mu dotazník vůbec vyšel.

Nahoru

Re: Předvolební dotazník: ANO 2011

Vůbec bych o tom tady nepsal, kdyby to neplatilo obecněji. Bohužel, paní Šafránková to tedy odnese i za ty nejmenované:

Nešlo by s voliči hovořit stejně prostě, srozumitelně a česky, jako mluvíte se svou kamarádkou?
- je program stran občanem vnímán jakožto prázdný slib = voliči chápou programy stran jako prázdné sliby...
- tyto oblasti se týkající především zefektivnění fungování radnice = tyto změny zjednoduší chod radnice...
- Budeme usilovat o racionální regeneraci areálu koupaliště Dubice pro možnost trávení volného času pro občany České Lípy = opravíme koupaliště v Dubici, abyste se tam mohli zase koupat...
A ještě perla nakonec:
- Naší stěžení oblastí bude i zajištění vyššího počtu míst ve školských zařízeních a zajištění flexibility služeb hlídání dětí, a to i v jiných časech než jsou pro školská zařízení obvyklá = Zajistíme školy (a družiny? a školky?) pro všechny zájemce a prodloužíme jejich provozní dobu.

Stačí? Pro vyjadřování politiků platí přece stejná pravidla jako při hodnocení slohové práce z češtiny. Popsaná "politická čeština" není ani odbornější ani vznešenější - je jenom zbytečně složitá, a proto méně srozumitelná!

Nahoru

Re: Předvolební dotazník: ANO 2011

To bude asi záměr, ta nesrozumitelnost, ne?

Nahoru

Re: Předvolební dotazník: ANO 2011

Jen k poznámce "Spikea" - také jsem o tom uvažoval, hned po obdržení dotazníku, a chtěl jsem se p. Bárty na ten systém (zda "zadrží" odpovědi do té doby než se sejdou všechny, nebo jestli dá deadline) zeptat, ale nakonec jsem to nechal být.
To už bych mohl p. Bártu rovnou podezírat, že nejprve všechny odpovědi posílá panu Kočandrlemu, protože, podle mne, jemu a TOP09 nepokrytě fandí ...

Nahoru

Re: Předvolební dotazník: ANO 2011

Už mě nařkli i z toho, že fandím komunistům :o)). Myslím, že TOP poslala mezi prvními. Nebojte, pane Chote, vybírám si kandidáty napříč kandidátkami, hlava, nehlava, zprava, zleva,. Spíše mě podezírejte z toho, že některé kandidátky bych vyhodil, i kdyby na nich kandidoval Karel H.

Nahoru