Úspěchy slaví projekt Libereckého kraje s názvem Křišťálové údolí neboli Crystal Valley, který prezentuje světu výběr toho nejlepšího z díla regionálních šperkařů, sklářů a bižuterníků.
V souvislosti se současnou epidemickou situací bohužel nelze dílny a továrny, kde řemeslníci působí, navštěvovat. Liberecký kraj proto uchystal sérii online videí na internetu. Vzhledem k tomu, že nyní se téma zdraví skloňuje ve všech pádech, nese kampaň příznačný název Na zdraví řemeslu.
„V současné situaci se do většiny skláren zájemci nepodívají. Přitom je skutečně co vidět a obdivovat. Alespoň prostřednictvím videí tak bude možné procestovat celý kraj od Kamenického Šenova a Nového Boru přes Turnov až do Harrachova. Stačí jim věnovat každý den chvilku a diváci se dozvědí mnohé o našem kraji a jeho umění. Věřím, že videa zájemce navnadí, a až bude možné navštívit výrobce osobně, vydají se k nim,“ uvedla Květa Vinklátová, náměstkyně hejtmana pro resort kultury, památkové péče a cestovního ruchu.
Seriál začíná na sociálních sítích a webu www.nazdraviremeslu.cz ve středu 25. listopadu. Celkem uvede 46 dílů. V minutových videích výrobci, ale i muzea a školy představují sebe a své produkty. Mnozí z výrobců mají navíc vlastní e-shopy a je proto možné je v této nelehké době podpořit nákupem výrobků. „Věřím, že zde zájemci najdou i inspiraci před blížícími se Vánocemi,“ doplnil David Pastva, manažer Křišťálového údolí.
Značku Křišťálové údolí původně vlastnila společnost Preciosa. Liberecký kraj ji převzal v květnu 2019 se záměrem posílit pozici na poli cestovního ruchu o témata, která jsou v regionu tradiční, a sice o sklářství, bižuterii a šperkařství.
Projekt, který zajišťuje Agentura regionálního rozvoje, se setkal s velmi dobrým ohlasem ze strany řemeslníků i veřejnosti. Do akce Víkend Křišťálového údolí, která se konala loni na podzim, se zapojilo 42 muzeí, škol a výrobců skla, šperků a bižuterie a celkem Křišťálové údolí navštívilo více než 20 tisíc hostů z celé republiky.