Dnes je 24. 11. 2024
svátek má Emílie

Cyklisté MS AUTO na dvou frontách

Náročný víkend čekal tým českolipských silničářů MS AUTO. V neděli klub pořádal další ročník oblíbené časovky do vrchu Českolipské Kozly a ve stejný čas hájil barvy týmu v Hodonicích u Znojma momentálně jeho nejlepší jezdec – Vladimír Novák, v rámci podniku Extraligy masters.

Zatímco počasí udělalo v České Lípě pořadatelům čáru přes rozpočet, na Moravě panovalo po oba dny teplé a slunečné počasí. Vladimír Novák nejprve jako úřadující mistr ČR potvrdil svoji dominanci v sobotní časovce, když prolétl trať rychlostním průměrem 44,3 km/h a jasně zvítězil. V neděli pak v rámci hromadného závodu po taktickém boji obsadil čtvrté místo, což mu v součtu časů z obou dnů vyneslo i vítězství v tomto minietapovém závodě. Je potěšující, že jeho forma před blížícím se mistrovstvím ČR roste a že je připraven obhájit mistrovský trikot s trikolórou. Sám jezdec shrnul oba své závodní dny takto: „Materiál (nová kola na časovku) ještě pořád nedorazil, takže jsem časovku jel sice na novém rámu Canyon, ale s normálními koly. V týdnu se mi podařilo téměř už dopilovat pozici, takže se mi jelo daleko líp než třeba v Hassfurtu (časovka v rámci závodu kolem Bavorska) nebo v Bělči. Dosáhl jsem daleko vyššího výkonu (o téměř 30 wattů). Mám ale pocit, že posed můžu ještě o pár milimetrů změnit jak na sedle, tak na řídítkách. Na výsledek to nemělo vliv, v kategorii jsem celkem suverénně vyhrál. V průběhu závodu síly tak trochu docházely, jestli to bylo čtvrtečním těžkým tréninkem, to nedokážu říci. Ale splnil se mi jeden velký sen - vyhrát závod v dresu mistra republiky. Nedělní závod byl díky profilově nenáročné trati dost podivný. Po ránu se nohám tak nějak moc nechtělo, ale v průběhu prvního kola se to celé probralo. Hned od začátku jsme si všimli, že nám tam závod kazí závodník s číslem 590 (nikdo ho neznal). Když někdo jel, tak se pustil za ním a jakmile měl jít do větru, tak podstatně zpomalil. Při nástupech se držel a tím to každému znechutil, také nechával díry a pak odstupoval a vystavoval tak jiné závodníky do větru.
Ujet po rovině se nedalo, tak jsem za to poprvé vzal po dojezdu prvního kola na menší vlně za Hodonicemi. Krátce poté přišel jediný kopeček na trati, který má někde snad 800 metrů. Tam jsem zaútočil podruhé a vyjel ho na doraz. Na čele skupiny se mě udrželi Jirka Boštík a Láďa Vlček. Ti šli pak dopředu, já si všiml, že za nimi jede 590ka a snaží se mě poslat do větru za nimi. A tak jsem ho odblokoval a přestal jet. V tu chvíli tam odskočil ještě jeden jezdec, takže tam vepředu byli tři. 590ka se snažila je dojet, já se mu pověsil na nosič a když chtěl, abych ho vystřídal, tak jsem opět vyvěsil nohy. Takhle jsem to provedl 2× nebo 3× a tím umožnil klukům vepředu odjet. No a pak jsem se totálně vytratil z čela skupiny a nechal ostatní jet, jak chtějí. Tempo bylo hodně pomalé a trojice vepředu náskok stále zvyšovala, až nám zmizela z dohledu.
Po projezdu cílem druhého kola jsem opět zopakoval taktiku totálního nasazení přes kopečky. Na vrcholku tam bylo ještě ale dost lidí, bohužel pro ně jsem si všiml, že jsou absolutně v laktátu a vzal za to ještě jednou. Poodskočil za mnou ještě jeden jezdec a v tu chvíli jsem začal jet. Druhou polovinu závodu jsme strávili ve dvou, poctivě střídali, přičemž ten druhý měl s přibývající dobou čím dál tím větší problémy nasazené tempo udržet. Mně bylo jasné, že ho potřebuji, že s ním budu rychlejší. Šlo mi o to, snížit náskok vedoucí trojice a udržet si tak naděje na celkové vítězství Hodonického víkendu.
V druhé půli závodu se mi podařilo tu ztrátu opět sjet a nakonec to dopadlo tak, že jsem dojel 4. se ztrátou 47 vteřin na vedoucí trojku, což by na vítězství mohlo i stačit, to se ale ještě uvidí, až budou výsledky. Na to, že jsme první půlku závodu dost "odpochodovali", jsme dosáhli ještě celkem solidní průměr 38,6 km/h.“

Nedělní domácí závod Českolipské Kozly velmi výrazně poznamenalo počasí, kdy déšť i bouřka odradily od účasti mnoho závodníků, napříč kategoriemi. O to větší dík patří všem skalním příznivcům, kteří dorazili, zejména pak bratrům Živným, kteří v tomto nečase do České Lípy přijeli na kole z Mladé Boleslavi, kam se také po závodu opět kolmo vrátili.

Vzhledem k intenzitě deště byl odložen start nejmenších dětí a začínalo se žákovskými kategoriemi. Zde exceloval drobounký David Červíček z Loun, který zvítězil před domácím Matějem Balážem. Přesně v poledne pak vyrazil na trať o délce 8,2 km od koupaliště v Dubici, přes Kozly až na Taneček, první dospělý jezdec. Bylo jasné, že v nepříznivém počasí se nepodaří atakovat traťový rekord Kryštofa Bogara, přesto nejrychlejší čas dne 16 min a 33 vteřin, který zajel Martin Šlégl, snese nejpřísnější měřítka. Po dospělých odstartovaly na krátký rovinatý okruh podél koupaliště děti. Peloton mládežníků přivedla do cíle jako první talentovaná Julie Frydrychová.

Další akcí, na které se cyklisté MS AUTO představí, bude Časovka družstev v České Lípě, kterou klub pořádá v neděli 21. června.

Výsledky závodu Českolipské Kozly:
Kat. do 29 let: 1. J. Hradecký, 2. J. Marvan (oba Ski Paudera), 3. J. Šlégl (Cyklo VAPE), 5. M. Munzar, 6. P. Nováček ml. (oba MS AUTO)
Kat. do 39 let: 1. M. Kubíček (SSC Železný Brod), 2. M. Živný (KC Kooperativa Lbc), 3. P. Veselý (SP kolo)
Kat. do 49 let: 1. M. Šlégl (LAWI Granfondo), 2. J. Valeš (Bohemie N. Bor), 3. J. Matoušek (SK Maxbike), 5. P. Nováček (MS AUTO)
Kat. do 59 let: 1. V. Holub (Ski Paudera), 2. P. Lauda (Všetaty), 3. J. Kánský (AC Sparta Praha)
Kat. nad 60 let: 1. O. Hacaj (KL sport Most), 2. A. Ježek (TJ DNT Chomutov), 3. M. Hanus (MS AUTO)
Ženy: 1. T. Mikulová (SSC Železný Brod), 2. R. Vlasáková (SKP Rohas Č. Lípa)
Žáci 13-14 let: 1. M. Baláž (MS AUTO), 2. M. Musil (Superior Cyklofit)
Žáci 11-12 let: 1. D. Červíček (Team Louny), 2. D. Anderle (MS AUTO)
Děti 8-10 let: 1. J. Frydrychová, 2. Š. Holcová, 3. L. Křenčilová (všechny MS AUTO)
Děti 6-7 let: 1. K. Křenčilová (MS AUTO), 2. L. Červíčková (Team Louny), 3. L. Frydrych (MS AUTO)
Děti do 5 let: 1. J. Nádvorník (Děčín) 

alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt