Rada města Nový Bor se na své schůzi v pondělí 20.6.2011 opětovně zabývala situací v Jednotce Sboru dobrovolných hasičů Nový Bor (JSDH), která nastala poté, co koncem měsíce května postupně podala většina členů JSDH výpověď dohody o pracovní činnosti uzavřené s městem, a to jako reakci na organizační změnu, kterou se sníží počet zaměstnanců Organizační složky města JSDH o jednoho zaměstnance.
Rada města Nový Bor nezměnila své rozhodnutí ze dne 30.5. 2011 o snížení počtu pracovních míst ze tří na dva v této organizační složce města.
„Město má zájem na fungování Jednotky sboru dobrovolných hasičů ve stávající kategorii JPO II/2. Zajištění a udržení její akceschopnosti je především odpovědností velitele jednotky. Město vytváří pro bezproblémovou činnost nadstandardní materiálové a finanční podmínky,“ sdělil starosta města Jaromír Dvořák a zároveň dodal, že Rada města Nový Bor je nadále připravena vést dialog o způsobu fungování a další budoucnosti této organizační složky města.
Komentáře
Re: Rada města opětovně jednala o aktuální situaci u hasičů
21. Červen 2011 - 18:23 | Jiří Bláha
Tak jsem teď četl stanovisko hasičů na stránkách jejich, tak i města a tam se píše úplně něco jiného. Kdo teda vlastně lže. Faktem je, že hasiči uvádí jejich nějaký Zákon o Požární ochraně 133/1985 Sb. a to přímo § 29,68, kde se uvádí za co vlastně město a starosta nese zodpovědnost a § 71, kde má povinnosti velitel jednotky. Bohužel nechci hájit hasiče, ale pan starosta by si měl přečíst tento zákon, kde je opravdu napsáno, že nese zopovědnost on a potažmo zastupitelstvo obce. Pane starosto, zde jste asi přestřelil a může vás to stát hlavu. Jen jsem zvědav, když hasiči v Boru nejsou, kdo bude první a podá trestní oznámení na obecné ohrožení.
NahoruRe: Rada města opětovně jednala o aktuální situaci u hasičů
23. Červen 2011 - 11:24 | Quitman
Kdo někdy alespoň trochu přičuchl k trestnímu právu, tak ví, že panu Dvořákovi trestní stíhání nehrozí, neboť to, co je propíráno v médiích, zcela jistě není trestným činem. Jestli je pravdou, že někteří novoborští hasiči, kteří jsou stále vázáni platnou smlouvou, nevyjeli na místo požáru s výmluvou, že tři je málo, tak teoreticky spíše hrozí trestní stíhání jim.
NahoruRe: Rada města opětovně jednala o aktuální situaci u hasičů
23. Červen 2011 - 15:03 | Novoborák
Vážený pane Quitmane, asi omyl a nepravda na vaší straně. Podle zákona 133/1985 o Požární ochraně je jasně dáno, kdo a za co odpovídá. Zde je uvedeno v §29 a §68, že město nebo aspoň starosta. Dále další vaše nepravda. Podle nařízení nemohou hasiči provést výjezd v menším počtu než je družstvo jeden velitel a tři hasiči. A v neposlední řadě opět lež. Pokud jsou tři hasiči jako zaměstnanci města, jako že jsou, tak mají pracovní dobu od do, ale určitě ne v 3,15 hodin ráno. Pokud jste trochu pobral rozumu, tak si prosím zjistěte fakta a poté uvádějte něco, aby na tom trochu pravdy bylo. Děkuji
NahoruRe: Rada města opětovně jednala o aktuální situaci u hasičů
23. Červen 2011 - 19:58 | Quitman
Pane Dobroto, Vámi uváděné skutečnosti se tváří, že jsou v rozporu s mými, ale není tomu tak. Na svém prvním tvrzení si trvám na 100 procent a nic na tom nezmění jakákoliv podobná, obecná formulace o odpovědnosti starosty či obce v kterémkoliv zákoně či jiném právním předpisu. Běžte podat trestní oznámení a dejte nám potom prosím vědět, jak to dopadne. K druhé věci, kterou jsem uvedl, se přiznám, že nejsem odborníkem v této oblasti, ale tak trochu jsem čerpal z této zprávy "Argument, že tam jsou jen tři, příliš neobstojí, mohli vyjet v sestavě jedna plus dva a zajišťovat některé operace," řekl ředitel profesionálních hasičů z České Lípy Vladimír Formánek." Takže i na svém druhém tvrzení, že "teoreticky" spíše hrozí trestní stíhání uváděným hasičům, si trvám. Přiznávám, že reálné to není.
NahoruRe: Rada města opětovně jednala o aktuální situaci u hasičů
22. Červen 2011 - 14:16 | Josef Doškář
V Boru dnes již hořelo a protože v Boru nemáme hasiče, tak naši nehasili!
Jsem zvědavý, jak se z toho starosta vyseká?
NahoruRe: Rada města opětovně jednala o aktuální situaci u hasičů
22. Červen 2011 - 16:22 | barta
Jen pro úplnost zde kopíruji výše zmíněné prohlášení hasičů samotných:
Vážené dámy a pánové,
Nahorutímto Vám oficiálně oznamujeme, že s okamžitou platností končíme svou činnost jako JSDHO Nový Bor. Důvodů je několik a v současné době není možnost a prostor provádět svou práci, protože vedení a RM Nový Bor nám to již delší dobu neumožňuje. Myslíme si, že naše práce je nejen posláním, ale také dobrou věcí nejen pro občany Nového Boru a okolí. Na včerejším jednání našeho vedení na Měú Nový Bor, kde bylo přítomno krom starosty pana Dvořáka také několik radních a to paní MUDr. Hladká, Ing.Arch.Rýdl a pan Džavík. Při tomto jednání bylo sděleno VJ (velitel jednotky) panu Kočímu, že má ukončit svou činnost jako VJ a odejít do starobního důchodu s tím, že dostane odstupné a nějaké poděkování. S tímto jako jednotka zásadně nesouhlasíme. Dále bylo uvedeno, že na vedoucího organizační složky Hasiči bude vypsáno výběrové řízení a bude dosazen nový VJ, který bude vše řídit včetně celé jednotky. Myslíme si, že náš VJ splňuje veškerá potřebná školení, zdravotní prohlídky atd., které ke své funkci potřebuje. Proto se celá jednotka rozhodla ukončit svou činnost v Jednotce Sboru dobrovolných hasičů města Nový Bor. Jednotka se postupně dostaví na Měú k paní Kubešové, aby ukončila pracovní smlouvy s městem Nový Bor. Dalším důvodem odchodu celé jednotky je propuštění současného vedoucího organizační složky pana Pavla Štyndla Dis, který doposud nejen naší JSDHO řídil. Důvodem jeho výpovědi je porušení rozpočtové kázně a za toto dostal od nadřízeného pana starosty Dvořáka výtku. Podle nás a Zákoníku práce je toto v rozporu. Myslíme si, že jako celá jednotka splňujeme veškerá nařízení, školení, zdravotní prohlídky a pracujeme nejen pro své občany města, ale i okolí, což se poté promítá i v našich výjezdech, kterých každým rokem přibývá. Naší RM a vedení města toto vůbec nezajímá a po nastoupení do svých funkcí nám ruší zaměstnance, vedoucího složky, velitele a další kroky, které narušují chod jednotky hasičů. Z tohoto důvodu vzniklo toto vyjádření a žádáme Vás o okamžité zajištění ochrany obyvatel Nového Boru.
Re: Rada města opětovně jednala o aktuální situaci u hasičů
22. Červen 2011 - 17:16 | Radosta
Viděl jsem v TV reportáž o tom dnešním ranním požáru a slyšel i vyjádření vedení města, že hasiči přijeli z České Lípy a že to stihli v limitu. No, nepřál bych jim, aby jim jednou jako pozůstalým někdo řekl, že se život sice nepodařilo zachránit, protože scházelo 5 minut, ale že to bylo v limitu.
NahoruRe: Rada města opětovně jednala o aktuální situaci u hasičů
22. Červen 2011 - 17:38 | moldavit
ČSSD má své Odbory,kdopak má zde své Hasiče?
NahoruWaldman - porcování medvěda
22. Červen 2011 - 17:42 | Míra
Reportáž o Novém Boru od 2:27 min.
Nahoruhttp://www.ct24.cz/vysilani/2011/06/21/10118379000-211411000140621-18:00-udalosti-v-regionech-praha/1/
Re: Rada města opětovně jednala o aktuální situaci u hasičů
24. Červen 2011 - 8:05 | Josef Doškář
Zastupitelstvo skončilo cca ve 21.00 hod..
NahoruV Boru během večera zasahovala hasičská jednotka ze Cvikova.
Starosta se choval vůči hasičům jako kantor, kterého zlobí hasiči ve škole a chtěl neustále rozdávat známky z mravů. Jednoho hasiče chtěl dát do polepšovny / do důchodu/.
Nakonec se ZM dohodli, že spor mezi starostou a hasiči se pokusí smírnou cestou vyřešit exstarosta Ing. Nastič.
Gesto dobré vůle - při odchodu ze ZM Josef Kočí oznámil, že hasiči opět nastupují do služby!
hasiči - Novy Bor na CT 24
23. Červen 2011 - 6:39 | Míra
Hasiči Nový Bor na CT 24.
Nahoruod 7:35 min.
http://voyo.nova.cz/multimedia/nocni-televizni-noviny-22-6-2011.html?s=0
Re: Rada města opětovně jednala o aktuální situaci u hasičů
23. Červen 2011 - 9:12 | moldavit
Už Vám z toho nějak hrabe,proč sem taháte Tichého a ředitelku muzea?Sudety jsou Sudety už pár tisíc let a jestli Vám to vadí ,tak se odstěhujte.
NahoruAle alespoň je vidět,co stojí za jednáním hasičů.Ti se již podstatně více věnují politice než hašení.
Re: Rada města opětovně jednala o aktuální situaci u hasičů
23. Červen 2011 - 11:05 | moldavit
Ale ,ale......to máte hodně krátkou paměť.Kolikrát už se pletli hasiči do konání radnice?Ale omlouvá Vás to,že většinu Vašeho mozku zabral pan Tichý.
NahoruRe: Rada města opětovně jednala o aktuální situaci u hasičů
23. Červen 2011 - 15:49 | moldavit
Tak tohle je stínový starosta?Dovede jenom napadat,nic jiného.Do hasičů zamotáte Tichého,na dotaz o minulých angažovastech hasičů ve věcech města nedovedete odpovědět.Jestli dle Vás Dvořák hasiče známkuje,Vy by jste se nezmoh ani na to.Dovedete jenom stupidně urážet.Je mi Vás líto,ale to je tak vše,co pro Vás mohu udělat.Jinak politika je o správě věcí veřejných,doplňte si vzdělání.Demokraticky zvolenými zástupci.Vaše truma tkví evidentně v tom,že jste dopad,jak jste dopad.163 hlasů z 2033 odevzdaných.Tak to je ostuda.Dvořák jich dostal šestkrát víc.
NahoruRe: Rada města opětovně jednala o aktuální situaci u hasičů
23. Červen 2011 - 16:03 | moldavit
Sudety již používali Keltové,jestli vám to něco říká.A v je již v mapě Ptolemaia/skoro 2000 let .Doplňte si velice chabé vzdělání.
NahoruRe: Rada města opětovně jednala o aktuální situaci u hasičů
23. Červen 2011 - 17:56 | moldavit
Ptolemaios nebyl kelt,ale řek, jeden z nejvýznamnějších geografů své doby.Čili tento geografický pojem existuje téměř 2000 let.To nezmění žádná vyhláška.Nemusíte za tím hledat nějaké záměry.Navíc pojem Sudety byl za první republiky používán čechy k označení oblastí s převážně německy mluvícím obyvatelstvem.Sami čeští němci,jak výše uvedeno, tento termín neužívali.
NahoruRe: Rada města opětovně jednala o aktuální situaci u hasičů
23. Červen 2011 - 19:25 | moldavit
To máte pravdu,některé studie posumuly tyto hory z Ptolemaiovy mapy na západ.
NahoruRe: Rada města opětovně jednala o aktuální situaci u hasičů
23. Červen 2011 - 19:52 | Fox von Zillergut
Haf! Voni, Bumerang, Dobrá Zpráva, Vltavín i Alan by furt něco iniciovali, ale von je furt nikdo ne a ne poslouchat. Copak minulý starosta, tam Robertovi stačilo malinko zapátrat, v tom on se vyzná, a měl ho v hrsti. To se to pak v Boru vládlo. Ale teď má Robert peška, ne a ne najít tu cestičku na radnici znova. Tak jako obvykle obviňuje, vymýšlí si, lže a intrikuje, tentokrát v hasičárně, protože se mu to hodí do krámu. A může mít aspoň trochu radost, když za hasiče bude teď vyjednávat jeho kamarád, bývalý starosta, v jehož prospěch kdysi Robert svědčil ve známé korupční kauze. Pamatujete? "Von nic, von si jen vzal sponzorskej dar na fotbalisty." Haf!
NahoruRe: Rada města opětovně jednala o aktuální situaci u hasičů
24. Červen 2011 - 21:27 | moldavit
Hasičské autíčko RADEK bylo vidět i v televizi.Jinak souhlas.Haf
NahoruRe: Rada města opětovně jednala o aktuální situaci u hasičů
23. Červen 2011 - 19:26 | moldavit
Tak podle hejtmana jsou ostudou poctivých hasičů.
NahoruRe: Rada města opětovně jednala o aktuální situaci u hasičů
24. Červen 2011 - 8:15 | Pták Kohák
Tak Sudety a citaci Pavla Pavla z Wikipedie máme už na jedné hromadě s hasiči i s pomníkem dohromady. Já si myslím,že stejně za všechno může Tichý. Ten totiž rozkradl tu tombolu v Hoří má panenko a nechce nyní dodávat další selata do hasičárny na zabijačky.
NahoruNení mi jasná jedna věc- proč v Novém Boru musí být placených dobrovolných hasičů mnohem více,než v jiných městech? Jak to dělají tam,kde mají jednoho? Vždyť to tam taky funguje!Jenom je asi průhlednější hospodaření.A o to taky asi taky jde v celém sporu.A proč by nemohl velet sboru někdo mladší,třeba mladý Kočí,který výpověď prý nepodal? Určitě na to má kvalifikaci.
Není tedy jádro pudlíčka jinde?
Starostové Mikroregionu se prý postavili za novoborskou radu a starostu.
Hejtman Eichler z ČSSD počínání hasičů odsoudil. Copak na to asi Standa ,že ho takhle stranický kolega podtrhl?
Přeji hezký den.
Re: Rada města opětovně jednala o aktuální situaci u hasičů
24. Červen 2011 - 15:46 | Josef Doškář
?
Starostové Mikroregionu se prý postavili za novoborskou radu a starostu.
Kde jsem to prý slyšel. Už vím říká, to ten Tichej!
Ještě jednou k tomu našemu českému pohtaničí!
Paní Ajšmanová řekla v, zřejmě neúmyslně větu, že si musíme uvědomit, že žijeme v Sudetech. Tak nyní trochu o tom…
Současnost
NahoruZatímco československo-rakouskou smlouvou byla otázka odškodnění odsunutého německého obyvatelstva do Rakouska fakticky vyřešena, někteří sudetští Němci, vzdor uzavřené česko-německé deklaraci (ratifikovaná 1997), nepovažují problém svého odsunu a zabavení majetku na základě „kolektivní viny“ (podle Benešových dekretů) za uzavřený.
K zákazu používání pojmu "Sudety" v Česku a na Slovensku
Československý exilový prezident Edvard Beneš napsal v červnu 1942 Wenzelu Jakschovi:[7]
• ”A: vědecky, geograficky, historicky slovo ”sudetský” znamená zcela něco jiného, nežli to, v jakém smyslu se ho nyní používá.
• B: slovo to je výrazem politického podvodu, jaký z německé otázky v Československu učinil Henlein a německý fašismus. Chtěl zvláštní terminologií vytvořit politické skutečnosti. Byl to od něho podvod a je to podvod. Snad by bylo možno chápat, když se ze stran jiných chtělo u nás proti podvodné politické agitaci Henleinově působit tím, že se proti tomu reagovalo a termínu toho z důvodů taktických také užívalo. Byla to politická chyba: obtíže se nikdy nevyřeší následováním chyb nebo demagogie odpůrcovy. Chceme-li se však od henleinismu a nacismu definitivně emancipovat, dělejme to důsledně a nepodléhejme jeho metodám! Vraťme se ke své dobré dřívější tradici!
• C: Slovo ”sudetský”, ”Sudetenland”, ”sudeťák” bude navždy v českých zemích spojeno s nacistickým zvířectvím na nás Češích i na demokratických Němcích prováděným v osudné krizi před a po roce 1938. Musíme se snažit o novou dohodu zbavení se i těch smutných, politicky osudných a pro nás nepřijatelných rekvizit nacistické politiky.
• D: Češi po dnešní válce toto slovo nepřijmou, budou je perhoreskovat; a je tudíž v našem zájmu, abychom se včas shodli, že z naší politiky na obou stranách zmizí. Je v zájmu dobré politiky, aby se to nemuselo dělat zákony a nařízeními. Bylo by směšné, kdyby i českoslovenští antihenleinovci a antinacističtí demokraté se po válce mezi sebou hádali o slova a dělali z henleinovského dědictví a z terminologie politické aféry. Soudíme, že naši němečtí občané dobře to uváží a vše potřebné k tomu připraví.”
Dne 31. VIII. 1942 přijalo exilové Prezidium čs. Ministerské rady (na návrh čs. exilového ministerstva vnitra z 14. II. 1942) vyhlášku, podle které se užívání pojmů spojených se slovem sudetský Němec stává protiústavním a může být i trestné.[8]
Dne 22. května 1945 vešla v platnost vyhláška, hovořící o nepřípustnosti užívání pojmu Sudety: ”Název ”Sudety” nepřípustný: ministerstvo vnitra upozorňuje, že používání názvu ”Sudety”, jeho odvozenin a podobných výrazů, obvyklých v době okupace, je nepřípustné. Pro označení příslušného území buď užíváno názvu ”pohraniční území”. Opatření tohoto dlužno dbáti zejména v úředním styku veškeré veřejné správy.”[9]
Re: Rada města opětovně jednala o aktuální situaci u hasičů
24. Červen 2011 - 21:25 | moldavit
No a vidíte,Beneš je vedle jak ta jedle i se svou dávno neplatnou vyhláškou.Česká slova Sudety,sudetský se běžně používají i v televizi či rozhlase.Natož mezi běžnými lidmi.Ale pořád nechápu,proč je to tu pořád spojováno s hasiči,k nimž má být diskuze.
NahoruRe: Rada města opětovně jednala o aktuální situaci u hasičů
25. Červen 2011 - 6:10 | Josef Doškář
Beneš není vedle jak jedle! To jenom náckové posilují!
Zpět k hasičům ! Včera byl podán návrh na odvolání neschopného , ješitného starosty.
NahoruBude se projednávat 30.8.2011.
Re: Rada města opětovně jednala o aktuální situaci u hasičů
25. Červen 2011 - 6:43 | Fox von Zillergut
Haf! A těch 11 hlasů pro odvolání chcete uplatit Robertovým sklem? Ale no tak, pane Doškáři, aby to nedopadlo stejnou ostudou, jako ten váš nápad s čestným občanem. Haf!
NahoruRe: Rada města opětovně jednala o aktuální situaci u hasičů
25. Červen 2011 - 8:52 | Josef Doškář
Neudělení čestného občanství Ing. Františku Arnoštovi, je ostuda zejména Foxe von Zillerguta a páničky Šepsové a pánička Šepse!
Hezký víkend! Bůh nám v Boru zachovej hasiče!
NahoruRe: Rada města opětovně jednala o aktuální situaci u hasičů
26. Červen 2011 - 10:40 | Fox von Zillergut
Haf! A co těch 11 hlasů? Předpokládám, že až odejdete s nepořízenou, ponesou za vaši ostudu zodpovědnost zase jiní, my Foxové a všichni ti Tiší, Smejkalové, Bártové, růženínové, Koháci, DarkSidové, Kafkové atd., kteří si s vámi někdy dovolili nesouhlasit? A nebo ten vzývaný Bůh, který vám taky nejde na ruku, ačkoliv jeho úradek je nevyzpytatelný? Tak co? Už začal rozvoz vkusných skleněných dárků vybraným zastupitelům? Haf!
NahoruRe: Rada města opětovně jednala o aktuální situaci u hasičů
25. Červen 2011 - 19:00 | Josef Doškář
Růženíne / hnědeli/, Vy jste skutečně hodně běžnej!
NahoruRe: Rada města opětovně jednala o aktuální situaci u hasičů
26. Červen 2011 - 15:52 | moldavit
No jsem běžnej člověk.Ten diskutuje a neuráží.Což se vás netýká.Vy se dokonce tváříte jako pronásledovatel nacistů a přitom kryjete konfidenta zločinného Gestapa.Necháte ho dokonce žít s nálepkou hrdiny.Viz i-noviny 20.1.2011.
NahoruRe: Rada města opětovně jednala o aktuální situaci u hasičů
26. Červen 2011 - 20:22 | Josef Doškář
Jste nevšedně běžnej!
NahoruRe: Rada města opětovně jednala o aktuální situaci u hasičů
24. Červen 2011 - 17:17 | Novoborák
Vážený Ptáku Koháku,
Nahoruono je těžké něco psát, když všude je názor jen pana starosty. Již několikrát se říkalo a psalo, že hasiči nemusí být tři pod městem, ale ať se zajistí ve městě lidem práce, což naše současné vedení neudělalo dodnes. Zatím jen vše ruší, prodává a hlavně ničí. Pokud se budete o tuto problematiku více zajímat, tak zjistíte, že v dalších městech jako je Cvikov pracují hasiči pod městem na technických službách, ve Skalici pracuje velitel také pod obcí, Sloup v Čechách jich je také několik v Mimoni, Zákupech a dalších městech, jen v Boru to nejde. Proto již dříve vedení města rozhodlo o tom, že hasiči budou dva, třetího si přibral extajemník Metál, aby hasiče hlídal. Takže zde vidíte, že hasiči pod městem pracují a třeba zmiňovaný Cvikov jich má mnohem více, ale je to spíše o tom jak kdo přemýšlí, což v Boru asi nikdo neumí.