Vyřídit si potřebné věci na městském úřadě od podání žádosti, jejího doplnění až třeba po podpis smlouvy mohou nově občané Nového Boru prostřednictvím internetu v kteroukoliv denní či noční dobu. Městský úřad spustil novou aplikaci Portál občana, která zjednodušuje komunikaci mezi občany a úředníky.
„Portál občana je moderní internetová aplikace, díky níž může občan elektronicky přistupovat ke službám úřadu vzdáleně přes počítače, tablety či smartphony pouze pomocí webového prohlížeče. Klient tak s námi může jednoduše a efektivně komunikovat z domova, práce nebo třeba z kavárny, aniž by se musel dostavit na úřad a bez ohledu na úřední hodiny,“ vysvětluje tajemnice Městského úřadu Nový Bor Lenka Kazberuková.
Aplikace je dostupná na webové adrese http://obcan.novy-bor.cz, popřípadě přímým odkazem z webových stránek města novy-bor.cz. Na novém portálu jsou přehledně seřazené různé životní situace. Pod nimi jsou dostupné formuláře v elektronické podobě.
„Občan, který má aktivní datovou schránku, se do portálu občana přihlásí pomocí přihlašovacích údajů k datové schránce, zvolí si potřebný formulář. Ten se automaticky předvyplní jeho identifikačními údaji, pak ho jen doplní, může jej i elektronicky podepsat a prostřednictvím datové schránky nebo e-mailem na epodatelna@novy-bor.cz odeslat na úřad,“ popisuje Lenka Kazberuková.
Některé záležitosti si ale lidé musí přijít na úřad vyřídit i nadále osobně. To se týká například vyzvednutí osobních dokladů či podání vysvětlení v rámci přestupkového řízení.
Tato aplikace byla pořízena jako součást projektu „Konsolidace IT Nový Bor“ z integrovaného operačního programu.