Petr Skokan mi poslal petici za zachování stravenek. Nechci ho dávat do zpráv, ale diskuse by mě docela zajímala.
Toto je část průvodního dopisu:
O zrušení stravenek se bude v brzké době znovu jednat v parlamentu, rád bych znal Vaše stanovisko, zdali mám prosazovat zachování stravenek.
V případě, že se domníváte, stejně jako já, že stravenky mají být zachovány, tak můžete své kladné stanovisko vyjádřit prostřednictvím přiložené petice.
Petiční arch naleznete v příloze tohoto emailu, případně si ho můžete stáhnout na stránkách www.zachovejme-stravenky.cz
Zde naleznete i celou řadu doplňujících informací.
Petice je určena ministru financí Kalouskovi, který je jejich hlavním odpůrcem.
- Pro psaní komentářů se přihlašte
Komentáře
Re: Stravenky
11. Říjen 2011 - 19:10 | barta
Přestože Kalouska chápu, myslím si, že stravenky by měly být zachovány. Jejich zrušení by ekonomicky mělo daleko více záporů než pozitiv. A že zvýhodňuje jednu skupinu zaměstnanců? Každé povolání má nějaké výhody a nevýhody. To by za chvíli mohl přijít s tím, že učitelům zkrátí dovolenou, že se nebudou moci stravovat ve školních jídelnách.
NahoruRe: Stravenky
11. Říjen 2011 - 19:14 | moldavit
Proč by se nemohli stravovat ve školní jídelně?
NahoruRe: Stravenky
11. Říjen 2011 - 19:19 | Of the Moon
No právě,s tím by mohli přijít.
NahoruRe: Stravenky
11. Říjen 2011 - 19:24 | Of the Moon
Mě teď rmoutí nejvíc ten euroval.Vysvětlí tu nekdo,oč se jedná?
NahoruRe: Stravenky
11. Říjen 2011 - 20:03 | moldavit
Ten dopis mi připadá asi tak,že potřebuje užitečné idioty.Vyjádřil tam nějaký podložený racionální názor?A zdůvodnění?
NahoruNebo Vás jenom strašil,že nebudete moc do jídelny?
Co o tom víme,než se fundovaně rozhodneme? Podpoříme dvě skupiny zaměstnanců ...ty s dotovanými stravenkami, za které se kupuje alkohol a cigára.
A ty z dotovaných statních drah,kteří mají dále navíc dotované drážní uhlí a ještě si mohou vozit zadky zadarmo?
Nebo dáme hlas Kalouskovi,který prosazuje daňové zvýhodnění zaměstnanců tzv.daňovým bonusem,pro všechny zaměstnance spravedlivě stejným?
Re: Stravenky
11. Říjen 2011 - 20:24 | barta
Daňový bonus? To je samá úleva, výhoda, výjimka,různé úrovně paušálu apod. Já bych si představoval daňový přiznání na A5 pro všechny a jen z jedné strany.
NahoruRe: Stravenky
11. Říjen 2011 - 20:29 | Šťoural
Daňový bonus? Co je to zase za lež?
A stravenky? To považuji jenom za další utahování opasků v nekonečné řadě. Ne JEJICH opasků.
NahoruRe: Stravenky
11. Říjen 2011 - 20:32 | Šťoural
A mezitím UE zakázala dětem nafukovat balónky a frkat do frkaček.
To se odpoutává pozornost od české kleptokracie, co?
NahoruRe: Stravenky
11. Říjen 2011 - 20:37 | barta
Cituji, kdyby si někdo myslel, že si děláte srandu: Děti do osmi let věku nesmí samy podle nejnovějšího bezpečnostního nařízení Evropské unie nafukovat obyčejné balónky. Potřebují k tomu dozor plnoletých osob. Bez jejich přítomnosti nesmí děti ani foukat do frkaček. Ty jsou nově vedeny jako nebezpečné pro všechny děti do 14 let.
NahoruRe: Stravenky
11. Říjen 2011 - 20:43 | Quitman
Stravenky si pravidelně kupuji, ale "vydělávám" na tom cca 300,-- Kč měsíčně, což mě rozhodně nevytrhne a když stravenky nebudou, tak určitě nebudu méně chodit na oběd. Maximálně koupím méně potravin v Andy, kde utrácím ty, které nestačím projíst za obědy. V tomto případě bych více potravin nakupoval někde jinde a asi i celkově levněji. Jelikož jsem státním zaměstnancem, tak si firma nějakými odpočty stejně nepomůže. Přestože na tom trochu vydělávám, tak jsem spíše názoru, že zaměstnanec by měl být odměněn za svou práci jen mzdou a ne, aby se další mzdové prostředky rozhazovaly do různých dalších položek a fondů (třeba FKSP), které někdy čerpají všichni, ale občas jen ti, kteří mají známosti, informace a drzost. Kdybych ty peníze dostal jako součást mzdy, nebo byly užity organizací smysluplně jinde, tak mi to je milejší. Domnívám se, že ve výsledku na tom stejně vydělávají hlavně vydavatelé stravenek. Přestože jsem nejprve chtěl napsat, že mi to je v podstatě jedno, tak po přečtení svých vlastních řádků jsem spíše pro zrušení stravenek.
NahoruRe: Stravenky
11. Říjen 2011 - 21:17 | moldavit
Doufám,že ta zpráva je natolik pravdivá,jako že Klousek zdraží odpad o 100%.Už se těším na Matějku
NahoruRe: Stravenky
11. Říjen 2011 - 21:29 | Radosta
Pokud někdo považuje rušení stravenek za utahování opasků, tak já už ho mám utažený hodně dávno. Pracuji v privátním sektoru a se zrušením pokladní zabývající se výplatami finanční hotovosti byl zrušen i nákup, evidence a výdej stravenek. Při stravování v restauračních zařízeních si nelze nevšimnout, že nejvíce stravenkářů je mezi "ouřady" živenými ze státního či obecních rozpočtů a že zvyšující se hodnota stravenek vyvolává i růst cen na jídelních lístcích. Takže se nevyplatí chodit na obědy tam, kde například platí stravenkami pracovníci soudu nebo státního zastupitelství. Jinak souhlasím s názorem Quitmana a bylo by asi zajímavé zveřejnit zisky firem distribujících stravenky, které se na tomto daňovém zvýhodnění přiživují.
NahoruRe: Stravenky
11. Říjen 2011 - 22:22 | moldavit
Takže ze směrnice EU o Baloncích
NahoruHračky a jejich části musí mít takové rozměry, aby nepředstavovaly riziko, že
dojde k udušení zamezením přístupu vzduchu z důvodu vnitřního zablokování dýchacích
cest předměty, které se zaklínily v ústech nebo hltanu nebo uvízly na vstupu do dolních
cest dýchacích.
Tento požadavek se týká rizika vnitřního zablokování dýchacích cest, které může vést
k udušení. To může být způsobeno zamezením přístupu vzduchu předměty, které se
zaklínily v ústech nebo hltanu nebo uvízly na vstupu do dolních cest dýchacích. Tento
požadavek, který ve směrnici 88/378 neexistoval, se vztahuje na takové výrobky jako
přísavné držáky, balonky a malé míčky.
.....U balonků by se upozornění mělo týkat dětí do 8 let.
udělejte si obrázek sami.Nejsme náhodou obklopeni neustálými lžemi?
Re: Stravenky
12. Říjen 2011 - 8:36 | Jan Tichý
Kalouskova snaha omezit všelijaké skupinové výjimky a výhody má racionální základ. Zvažte jen jako příklady kromě stravenek třeba režijní jízdenky ČD pro celé rodiny (v dotacích pro dráhy se na ně skládají všichni ostatní), studium bez školného (na to se skládají zase všichni plátci daní - a vysokoškoláci mají pak statisticky mnohem vyšší výdělek) atd. Podobných "drobností" jsou určitě desítky.
NahoruPokud zaměstnavatel nebo škola na to má, může přispívat (nebo naopak odpustit školné, s tou možností se počítá) ze svého rozpočtu. O zneužívání stravenek jako jakýchsi bonů víme všichni.
Re: Stravenky
12. Říjen 2011 - 9:21 | barta
Ale to bychom mohli říct, že na silnice se skládají taky všichni, přestože po nich jezdí jen někteří. Dotují se divadla, přestože do nich chodí jen někteří. Kina, sportoviště, základní školy, léčba narkomanů ...
NahoruRe: Stravenky
12. Říjen 2011 - 9:34 | Radosta
Řekl bych pane Bárto, že je v tom trochu rozdíl. Po silnicích jezdí jen někteří, ale možnost po nich jezdit mají všichni, na dotované divadelní nebo filmové představení může jít také každý. Ale režijní jízdenku jako nezaměstnanec ČD nedostanete i když ji ze svých daní jiným dotujete. A advokátovi, kterému zaplatíte už za otevření dveří jeho kanceláře přispíváte z daní na studia také. A věřte, že přijde doba, kdy Vás advokáti odrbou mnohem víc.
NahoruRe: Stravenky
12. Říjen 2011 - 10:24 | barta
Ale nikdo vám nebrání opustit své bezvýhodné zaměstnání a jít k nádražákům. Ti advokáti, lékaři, vědci, učitelé také platí vyšší daně. Možná by se mohlo napsat, že jako jedni z mála ještě platí daně. Ale jinak si myslím, že nejsme v rozporu - klidně bych podobné výhody sebral, ale myslím si, že to ekonomicky výhodné není, a ve výsledku se to dotkne dost lidí, kteří žádné takové výhody nemají.
NahoruRe: Stravenky
12. Říjen 2011 - 12:35 | Radosta
Pane Bárto, k nádražákům mě to netáhne a ani nemám zájem o režijní jízdenku, neboť vlak využívám vyjimečně. Jenom mi přijde podivné přispívat z daní na jízdné rodinným příslušníkům profesních pracovníků ČD, když zaměstnanci obdobných profesí v jiných resortech tyto výhody nemají.
NahoruS argumentem, že ten advokát platí z vysokého příjmu vyšší daň Vám možná uniklo, že tu daň zaplatí advokát z peněz, které jsem mu sám odevzdal. Takže to vyšší zdanění zase odskáče obyčejný klient. Hlavně mi neříkejte, že jsem měl možnost jít také na práva. Tam, kde se neplatilo a stále neplatí školné, se totiž každý pro enormní zájem nedostal.
Re: Stravenky
12. Říjen 2011 - 12:45 | assam
Jsem pro zruseni. Viz Ruzenin.
NahoruRe: Stravenky
12. Říjen 2011 - 12:49 | barta
A navrhujete školné i na středních školách a učilištích? Proč bych měl přispívat někomu, kdo si v osmnácti udělá živnostňák, bude opravovat pračky a platit tři stovky ročně na daních, zatímco jiný více či méně poctivě studuje deset let a první peníze si vydělá třeba až v pětadvaceti? Anebo můžeme advokáty zrušit, a vůbec soudy, vrátíme se ke krevní mstě a ono to nějak dopadne. Mimochodem 3000 za hodinu práce advokáta mi taky přišlo docela dost :o))
NahoruRe: Stravenky
12. Říjen 2011 - 15:03 | Radosta
Neřekl jsem, že se mají zrušit advokáti a soudy. Jenom si myslím, že to je obor, kde se investice do vzdělání bohatě vrátí, proto takový zájem o daňovými poplatníky placené studium práv. Dostane se tam jen někdo na úkor stejně nadaného jiného, když ne lepšího. Proto si myslím, že zrovna u těchto fakult by bylo zavedení školného s odloženým splácením spravedlivé.
NahoruA těmi vyučenými opraváři bych zase tak nepohrdal, někdo holt poctivě studuje a jiný se poctivě naučí řemeslo. Opraváři svými daněmi státní rozpočet nezachrání, to co tu rozkradli "bílé límečky" s tituly se pohybuje v daleko vyšších řádech.
Re: Stravenky
12. Říjen 2011 - 15:07 | moldavit
Když si někdo udělá v 18 živnostňák a je schopen se postarat sám o sebe by měl od státu dostat nějaký bonus:-).Jestli má někdo za půlhodinový soud 4 a půl tis. a to dle oficielních tabulek,nebo chce plat 60 až 80tis.jako doktor,jinak pacienti uvidíte ať si to studium platí.To nesrovnávám náklady na vyučení elektrikáře a doktora námi zaplacené.A pokud nedostane alespoň pětinásobek průměrného platu půjde do zahraničí lépe zúročit to,co jsme tady do něj investovali.
NahoruMoje dcera studovala Humboltovu univerzitu v Berlíně.Ačkoliv získala stipendium,samozřejmě nepokrylo vše.Ale ta investice se vrátila,na trhu práce nemá problem.
Re: Stravenky
12. Říjen 2011 - 15:26 | barta
Já proti placení studia nebyl ani v době, kdy jsem sám studoval. Ale to byla jiná doba. Náklady do tisícovky měsíčně, oba dva rodiče zaměstnaní, z brigád jsme si mohli vybírat. Dnes se děsím, jestli oba synové půjdou studovat. Náklady na vysokoškoláky se pohybují od osmi tisíc výše. Bez školného. A ne v každém oboru se berou peníze, o kterých mluvíte, viz učitelé. Navíc trendem v Evropě je zvyšování procenta nezaměstnaných mezi absolventy. Nepohradám řemeslníky, naopak (teda naopak u některých), ale když já končil vysokou školu, bez opakování jediného ročníku, dokonce bez opakování jediné zkoušky, moji spolužáci, kteří základku často proflákali, už třeba osm let pracovali a já teď někdy dosáhl jejich úrovně platu. Líbí se mi jeden z modelů, kdy se školné splácí až od určité úrovně platu.
NahoruRe: Stravenky
13. Říjen 2011 - 16:45 | Šťoural
Mám důvěrnou informaci, jedna paní povídala, že stravenky nezruší, protože je tam zavéčkovaná lobby. Kamarádi kamarádů vydělávají... Uvidíme, jestli bude mít "Kalousek" sílu.
NahoruRe: Stravenky
13. Říjen 2011 - 19:45 | moldavit
Jakeš....Ne my,to lid to chce.
NahoruRe: Stravenky
13. Říjen 2011 - 22:22 | jejka
Stravenky by měly být zrušeny úplně, nesouhlasím s tím, že každé povolání má svoje a proto se někomu přispívá na oběd 5O,- Kč a někomu 2O,- Kč. No a někomu vůbec nic, hlavně soukromníci si to buď nemohou dovolit nebo šetří. Skutečně se nejvíce stravenky vyskytují u státních zaměstnanců. Kdyby byly aspoň využívány na obědy, ale někteří zaměstanci si je kupují vyloženě na nákupy. A školné ? Školné ano, na vysokých školách, a to formou půjček, aby si studium mohli dovolit všichni. Co je placené, toho si lidé více váží, tím myslím, že studenti by za peníze vyžadovali i lepší činnost školy, tak je tomu venku a funguje to. Školné na středních školách a učilištích ne, ale pokud budou žáci na těchto školách považováni za výkony, nikoliv žáky školy, a budou jim promíjeny všechny přestupky, právě z důvodu, aby škola nepřišla o výkony, tak se úroveň středních škol a učilišť nezlepší. A pokud se týká pana Skokana, ten má snad benefitů dost, pokud by chtěl spoluobčanům učinit dobře, přimlouvám se za snížení ceny vody, která byla třetí nejvyšší v republice. A závěrem pane Bárto, nedošlo k záměně osob, určitě se pan Skokan obracel na Vás, nemohlo se jednat o jiného Bártu ?
NahoruRe: Stravenky
14. Říjen 2011 - 7:28 | Radosta
Podle Skokana by zrušení stravenek mělo negativní dopad na zdraví zaměstnanců v důsledku změny stravovacích návyků, citelně by se propadly tržby restaurací a jídelen.
NahoruJe dojemné, jakou starost má Skokan o osud restauratérů a jejich zaměstnanců. Škoda, že neprojevil starostlivost, když se v České Lípě propouštělo 1400 zaměstnanců firmy Delphi Packard. Ti dnes asi těžko disponují stravenkami. S tím negativním dopadem na zdraví stravenkářů je to také relativní. Já naopak míval po návštěvě některých restaurací jisté zdravotní potíže.
Re: Stravenky
14. Říjen 2011 - 9:42 | assam
Kdyby se v Lipe zavrela zrusenim stravenek pulka hospod, tak by to bylo pro zdravi stravniku jedine dobre. A mozna by lidi daleko vic premysleli, co do sebe za svoje prachy cpou,
NahoruRe: Stravenky
14. Říjen 2011 - 14:07 | Šťoural
Tomu se říká pestrý pohled na problém. Vaše názory hovoří, o tom žádná pochybnost. Doma je to většinou lepší a zdravější, jenže pracovní proces je pracovní proces. A na adresu Kalouska: když se řekne A, mělo by se říci i B. Poukazování na zrušení jedné výhody je vědomá lež, farizejství, pokrytectví. Výhody a nevýhody - to je spektrum bohatější než politické spektrum. Trvám na tom, že je to jen další utahování opasků v řadě, systémem kopytem sem, kopytem tam. Neboli asystémové, nahodilé.
NahoruRe: Stravenky
14. Říjen 2011 - 14:46 | Radosta
Kdyby se ty výhody týkaly všech, tak s Vámi souhlasím. Pokud bude se zrušením stravenek, které nemohli dostávat všichni, zaveden daňový bonus, tak já osobně jako nestravenkář na tom budu líp. Ale ono to tu už kdysi všechno bylo. Třeba výběrové rekreace ROH. Jezdili jen "zasloužilí", ale příspěvky platili všichni.
NahoruRe: Stravenky
14. Říjen 2011 - 14:58 | Šťoural
Alane, možná nevíte, že v řadě firem lidem sebrali z výplaty tisícovku a jako neplnohodnotnou náhradu jim dali stravenky. Ti ostrouhají, ne pouze jenom nějací nesympatičtí břichatí státní ouřadové a nepoctiví restauratéři.
A bonus? To bude něco procentního, aby si namastili kapsu hlavně Kalousek a spol.? Ti, co se nestydí přispívat na povodně z platu stejných 100 korun jako ti, co pobírají minimum? Bonus bude větší šmejd, než výběrová rekreace nebo stravenky, o tom nepochybuji.
NahoruRe: Stravenky
14. Říjen 2011 - 19:24 | Radosta
Že to v mnohých firmách udělali samozřejmě vím, vždyť stravenky a jiné motivační benefity jsou pro ně jednou z možností jak si snížit daně.
NahoruAle možná, že nevíte, že v Brahině v Bělorusku zaměstnanci místo peněz dostávají cibuli. Již před dvěma lety o tom nformovala Komsomolskaja Pravda. Toto rozhodnutí přijala místní samospráva.
Úředníci z Brahinu zjistili, že je na trhu nedostatek zeleniny a cibule, nezbytná v každé domácnosti, je stále dražší a proto rozhodli, že obyvatelům svého regionu pomohou. Všechny instituce a továrny dostaly příkaz k vytvoření velkých zásob cibule a k jejímu vydávání místo výplaty. Každý zaměstnanec tak dostal 10 kilogramů. Úředníci tvrdili, že jakmile skončí zásoba cibule, budou své obyvatele zásobovat jinou zeleninou. Podle nich to mělo vést ke spokojenosti zaměstnanců, neboť dostanou produkt dobré kvality za cenu třikrát nižší než je v obchodech.
A hlavně to pomohlo tamějším pěstitelů zeleniny, udrželo to zaměstnanost a pomohlo k dobrým stravovacím návykům.
U nás by ale cibuli jako další benefit už asi Kalousek neskous.
Re: Stravenky
14. Říjen 2011 - 19:35 | Šťoural
Neskousl by takovou cibuli, protože byla pro zaměstnance třikrát levnější než na trhu. Tedy skoro tak levná jako ta kantýnská v naší poslanecké sněmovně.
Možná by ale skousl toaletní papír (myslím dosud nepoužitý). Toaletní papír místo mzdy vyplácela firma v Rusku. Prodávali ho u silnic ve svém volném čase. Ovšem nekupovali si ho učitelé, protože těm vláda dlužila mzdu zpravidla půl roku i déle, tak ve volném čase pěstovali zeleninu. Hlavně zelí, na tom ruský člověk už přežil všelijakou mizérii.
Pravděpodobně Kalousek preventivně chystá nějakou speciální daň na zelí.
NahoruRe: Stravenky
14. Říjen 2011 - 19:54 | Radosta
S daní ze zelí by si moc nepomohl. Teď táhne exotika - mango, citrusy, mexické dýně, jablka a hrušky z Jižní Ameriky, hrozno z Jižní Afriky, jahody z Izraele.
NahoruRe: Stravenky
14. Říjen 2011 - 20:15 | Šťoural
To je fakt. Proto pro jistotu chce zdanit všechno a pokud možno od 1.1.2012 dvaceti procenty. Jak to jde dohromady s pravicovou rétorikou, s tím si hlavu neláme.
Tento měsíc už zaměstnancům vydávají stravenky s platností do konce příštího roku. Možná je Kalousek stihne zrušit dřív, toho 21.12.2012.
NahoruRe: Stravenky
15. Říjen 2011 - 9:44 | moldavit
Štourale,nepřichází náhodou pomalu účet za 20.leté hýření?Já si myslím,že se modelu Řecko stejně nevyhneme.Pomůže nám někdo?
NahoruKalouska lidé posuzují dle zaručených novinářských zpráv,že zdraží popelnice.Zaznamenal jsi od těch novinářů,kolik miliard již tento "lump" ušetřil našemu státu?
Re: Stravenky
15. Říjen 2011 - 13:17 | Of the Moon
Kdo že to tady hýřil?
NahoruRe: Stravenky
15. Říjen 2011 - 17:34 | Šťoural
Hýří a produpává?
NahoruRe: Stravenky
15. Říjen 2011 - 19:02 | Of the Moon
Když vidím u pokladny v hytlermarketu někoho ,kdo platí stravenkami,je mi za něj docela stydno.Nemůžu si pomoct.Zrovna tak ,když někdo platí kartou.To je stejné, jako když před válkou chodili lidi nakupovat k Bočanovi ( Zelená knížka a Frantík Severýn) na dluh.
NahoruRe: Stravenky
15. Říjen 2011 - 20:34 | moldavit
Kdo hýří?Všichni,kdo mají dluh 140tis.,který mají v ruce ponejvíce číňani.Nebo jste zažili nějaké demonstrace proti zadlužování?
NahoruNakupování kartou je pro mne vyloženě praktické,nevím,proč bych se měl stydět.Prakticky toho využívám,kde to jde.
Re: Stravenky
15. Říjen 2011 - 20:43 | Of the Moon
Praktické jsou i školy,které byly donedávna pomocné.Využívej prakticky,ale nediv se při splácení.
NahoruRe: Stravenky
15. Říjen 2011 - 21:48 | assam
Vyuzivej prakticky internet a kdyz se vyjadrujes k necmu, cemu nerozumis, tak si o tom neco nejdriv precti. Neni karta jako karta. Debetni kartou se vam normalne strhavaj penize z uctu a kdyz jste na nule, nic s ni nezaplatite. Ja kartu platim bezne. Stejne tak jsem si za stravenky kupoval v Andy potraviny, z kterych jsem si varil obedy.
NahoruRe: Stravenky
16. Říjen 2011 - 7:41 | Šťoural
Představte si, že já žádný dluh nemám. Pokud mi bude chtít nějaký kulíšek (nebo kalousek) namluvit, že mám dluh 140 tisíc, protože manželka dostává příspěvek zaměstnavatele na stravenky, tak to je směšné. Horší je, že takový kulíšek se nebude k zodpovědnosti hlásit a jak píše Mirek, svede to na Rómy, kteří pobírají sociální dávky. To jsou ti, co nás zadluižili?
NahoruRe: Stravenky
16. Říjen 2011 - 7:43 | Šťoural
Ještě jsem zapomněl: kdybych si půjčil 100 tisíc, v tu ránu dlužím minimálně 140 tisíc. Jestlipak to není především virtuální? Prakticky jenom hra s čísly?
NahoruRe: Stravenky
16. Říjen 2011 - 7:45 | Šťoural
A ještě jsem zapomněl: každý předmět, který jsem koupil, podléhá amortizaci. Já vlastně dluh neustále snižuji!
NahoruRe: Stravenky
16. Říjen 2011 - 9:04 | moldavit
Kdo nás zadlužil?Ti co navolili politiky,kteří slibovali na co neměli.A ti,kteří nevolili a strkali před tím hlavu do písku.Ti co věřili Paroubkovi,že státní dluh se neplatí.Což po pravdě bylo...my si dáme zahrát,děti nám to zaplatí.
NahoruRe: Stravenky
16. Říjen 2011 - 9:51 | moldavit
Nakonec tady Vám to big-bloger Matějka vysvětlí.Už se taky jednou nohou vidí ve Sněmovně.
Nahoruhttp://frantisekmatejka.blog.idnes.cz/c/217736/Po-svete-protestuji-vinici-soucasneho-stavu-Obycejni-lide.html
Re: Stravenky
16. Říjen 2011 - 10:42 | Of the Moon
assame,máš pravdu,nerozumím tomu,ale hlavně nevěřím už proto,že placení kartou svádí k většímu utrácení.Hotové peníze jsou víc vidět,když ubývají.A samotná ta karta taky není zadarmo.Mě stačí bankomatní.
NahoruRe: Stravenky
16. Říjen 2011 - 10:55 | Šťoural
Po světě protestují viníci současného stavu: obyčejní lidé.
To je opravdu skvělá slovní ekvilibristika. To už by mi bylo milejší, kdyby za všechno mohl Paroubek.
S tímhle výsměchem by si kleptokracie neměla zahrávat. Nebo chtějí opakování roku 1848?
NahoruRe: Stravenky
16. Říjen 2011 - 11:23 | Šťoural
Článek jsem si přečetl a ono opravdu: za všechno může Paroubek, respektive jeho voliči (obyčejní lidé), kteří pijí pivo z kelímků a jedí podřadnou uzeninu na roštu.
Opravdu jsem uchvácený genialitou a jasnozřivostí hlubokého rozboru světových ekonomických potíží.
NahoruRe: Stravenky
16. Říjen 2011 - 14:45 | moldavit
A copak se stalo v roce 1848?
NahoruRe: Stravenky
16. Říjen 2011 - 15:20 | assam
Tragedie u Windischratzu. Nejak zbloudila kulka, pic a bylo po ni.
NahoruRe: Stravenky
16. Říjen 2011 - 15:20 | Šťoural
Po celém světě vypukly revoluce a většinou byly krvavě potlačeny, nicméně vyvolaly následné společenské změny. Vyhledejte si na netu. Historie událostí 1848 je i v hledáčku záhadologů, protože vzhledem k chabé informovanosti je pozoruhodné, jak se celý svět najednou postavil vzhůru nohama.
NahoruRe: Stravenky
16. Říjen 2011 - 18:38 | Of the Moon
O té zbludilé kulce psal tehdy veškerý Blesk.Bylo po ní i když se pátralo téměř tak usilovně jako dnes.Možná se tam někde ještě dodnes válí.
NahoruRe: Stravenky
16. Říjen 2011 - 18:51 | Šťoural
Eleonora, nebo ta kulka?
NahoruRe: Stravenky
16. Říjen 2011 - 19:29 | moldavit
Co jsem četl na stránkách svobodných zednářů,tak v těch revolucích měli značně prsty.Mimo moci ekonomické chtěli taky politickou.No a v Praze.To ,je strašně zajímavé čtení ,jak to popisuje autenticky Havlíček.Akorát opět trochu odlišně než se to oficalně vykládá.
NahoruKaždopádně ten mazec.co tu vyvolali Srbové/příznivci CZ Beograd na Spartě byli slabým odvarem/ a studenti,kteří jeden den provolávali některým slávu a druhý den je zavřeli,stál opět český lid hodně.Vše bylo na dobré cestě.
Re: Stravenky
16. Říjen 2011 - 19:55 | Of the Moon
Chudák Eleonora,ta to tenkrát taky nějak odnesla.Ti zednáři,ženatí i svobodní,ti mají prsty všude.
NahoruRe: Stravenky
16. Říjen 2011 - 19:56 | Of the Moon
ani se starýmu Vindišovi moc nedivím.
NahoruRe: Stravenky
16. Říjen 2011 - 20:11 | moldavit
Tak jak to psal K.H.Borovský já taky ne.Ale jeho reportáže,to bylo po dlouhé době čtení jedním dechem.
Nahoru