Dobrý den,
dostal jsem se k informaci, že podél silnice II/262 z České Lípy na Stružnici budou pokáceny všechny topoly (cca 60 ks). Dojde ke změně krajinného rázu, topoly lemují tuto komunikaci desítky let a vytváří jedinečný charakter pohledu západním směrem z České Lípy. Alternativu vidím ve zkrácení stromů jako např. u Paráda shop (u Sparu v Dolní Libchavě), topoly již nejsou nebezpečné, rychle obrůstají. Náhradní výsadba je velký omyl - podívejte se na stav před 20 lety vysazených jeřábů vedle těch topolů - jeřáby nerostou, usychají, nejsou vhodné do zdejšího prostředí. Nevím, zda už je kácení povoleno, ale pokud ano, je to další ekologická ujma.
- Pro psaní komentářů se přihlašte
Komentáře
Re: Nekácejte všechny topoly, prosím !
5. Únor 2011 - 13:47 | Of the Moon
Proč budou pokáceny?
NahoruRe: Nekácejte všechny topoly, prosím !
5. Únor 2011 - 13:54 | josefhm
Dobrý den,
údajně pro jejich špatný zdravotní stav, ale během desítek vichřic až orkánů za uplynulých 5 let spadlo pár suchých větví, proto vidím řešení v tom stromy zkrátit a suché větve ořezat. Ani nehodovost tam nebyla díky těm stromům snad žádná, pokud ano, informaci, nechť doplní čtenáři, jteří toto ví, já jsem žádný takový zdroj nehodovosti na této silnici nenašel s vyjímkou ostré zatáčky u Dolní Libchavy ve směru na Českou Lípu, kde je naní snížena rychlost na 50 km/hod.
NahoruRe: Nekácejte všechny topoly, prosím !
5. Únor 2011 - 14:01 | Of the Moon
Nabízí se jedno z více vysvětlení - pokácení: jeden kšeft,náhradní výsadba: druhý kšeft.
NahoruRe: Nekácejte všechny topoly, prosím !
5. Únor 2011 - 16:07 | Kafka
To je nějaká fáma, to by Miroslav hudec už mobilizoval. Jednoznačně jsem ale proti, je to opravdu krásná álej, zdálky viditelná, pro Lípu z této strany symbolická.
NahoruRe: Nekácejte všechny topoly, prosím !
5. Únor 2011 - 17:15 | Šťoural
Naši předkové udělali spoustu moudrých věcí. Kdykoliv jedu touto topolovou alejí, dýchá na mě pohoda a smekám před lidským rozumem a umem.
Obávám se, že Dark má pravdu, kšeft je kšeft.
Také jsem proti kácení. A to opravdu až do doby, kdy by být proti připomínalo vtip, jak starý Skot říká synovi: "To se na to podívejme, můj dědek ho používal celej život, můj táta ho používal celej život, já pomalu také celej život a mladýmu je najednou ten čaj vyvařenej!".
Až budou staré!!!
NahoruRe: Nekácejte všechny topoly, prosím !
5. Únor 2011 - 18:16 | jindrich
A nesouvisí to kácení s budoucím obchvatem ČL z Dubice přes D.Libchavu na nový Bor? Tam někde u topolů má obcvat vyusťovat.
NahoruRe: Nekácejte všechny topoly, prosím !
5. Únor 2011 - 18:19 | Šťoural
Že by jedna část prováděčů nepostřehla, že MD akci uprostřed výstavby zrušilo?
To je vysoce pravděpodobné!
NahoruRe: Nekácejte všechny topoly, prosím !
5. Únor 2011 - 20:46 | krtenek
Bohužel je to pravda.
http://mucl.cz/customers/mucl/ftp/File/Zivotni/Uredni%20deska/Uredni%20deska%202011/06OZP2011%20Kaceni%20DL_379.pdf
NahoruRe: Nekácejte všechny topoly, prosím !
5. Únor 2011 - 20:54 | Of the Moon
Ano,havarijní stav.To je důvod.Papír snese mnoho a stav mé peněženky je též podobný.Chápu ;-)
NahoruRe: Nekácejte všechny topoly, prosím !
5. Únor 2011 - 21:11 | krtenek
Ano, jseš hlavička. Zajímalo by mě, jak bys to řešil jako pracovník orgánu ochrany přírody. To už není taková prdel jako písat do nějaké diskuse.
Předpokládám, že k tak masivnímu kácení si KSSLK nechala zpracovat dendrologický posudek zdravotního stavu dřevin.
NahoruRe: Nekácejte všechny topoly, prosím !
5. Únor 2011 - 22:33 | Of the Moon
Nejsem pracovník orgánu ochrany přírody ani jiného orgánu,ale předpokládám,že nějaký posudek vypracován byl.Ostatně v poslední době se s posudky roztrhl pytel.To opravdu není žádnej konečník.
NahoruRe: Nekácejte všechny topoly, prosím !
5. Únor 2011 - 22:41 | krtenek
Typicky vyhýbavá odpověď . Dobrou noc.
NahoruRe: Nekácejte všechny topoly, prosím !
5. Únor 2011 - 23:06 | Of the Moon
Typicky vyhýbavá dobrá noc.Zrovna mám rozečtenou Noční můru na Elm Street.Tak bacha :-))
NahoruRe: Nekácejte všechny topoly, prosím !
6. Únor 2011 - 7:00 | krtenek
Noční můry si dávám k snídani, preferuju klasiku.
Škoda topolů, ale takový už je život. Javorová alej za 40 let bude určitě pěkná.
NahoruRe: Nekácejte všechny topoly, prosím !
6. Únor 2011 - 10:47 | Hudec
Liberecká silniční správa skutečně požádala o vykácení všech 73 topolů u silnice mezi Dolní Libchavou a Stružnicí. Zdejší pobočka STUŽ už se přihlásila do řízení, a samozřejmě nebude souhlasit s vykácením těchto stromů, maximálně s náhradou těch, které by na tom byly opravdu špatně, jak tvrdí silniční správa. Ale zmíněné stromy známe dobře, nezdá se, že by na tom byly tak špatně, aby musely padnout. Podobně měly být vykáceny topoly u Sparu na Děčínské, které patří do téže aleje, a kde se dendrolog vyjádřil, že ošetření ořezem jim pomohlo, a že nyní je není třeba kácet. Věřím, že odborný posudek na těch 73 dalších bude obdobný. Máme i vyjádření historika zdejšího muzea Mgr. Smejkala, že alej má i svou historickou hodnotu. K tomu správní orgán při svém rozhodování také bude muset přihlédnout.
Jinak, zástupce silniční správy se asi před 14 dny vyjádřil, že dostali nějaké větší peníze na zeleń a že tedy uvažují, jak je využít! Čekali jsme tedy, že je napadne něco podobného.
NahoruRe: Nekácejte všechny topoly, prosím !
6. Únor 2011 - 10:54 | krtenek
Tak to zní dobře, doufám, že to tak dopadne.
NahoruRe: Nekácejte všechny topoly, prosím !
6. Únor 2011 - 14:43 | josefhm
Když dostala KSSLK nějaké peníze na zeleň, tak bych nejprve vysadil mezi ty topoly jiné stromy, třeba lípy, když už máme v názvu města takový krásný strom, ořezal bych ty topoly a za pár let by lípy plně nahradily topoly. Když člověk kouká z paneláku na Jižní směr západ, ty topoly jsou fakt jedinečné, určitě maj historickou hodnotu.
NahoruRe: Nekácejte všechny topoly, prosím !
6. Únor 2011 - 17:15 | krtenek
To by šlo. Otázka je, nakolik by konkurence topolů zbrzdila růst nové výsadby. Myslím hlavně zastínění.
NahoruRe: Nekácejte všechny topoly, prosím !
6. Únor 2011 - 17:16 | Šťoural
Souhlasím a topolům držím palce, aby ustály jak lidskou byrokracii a chamtivost, tak znečištěný vzduch a zemi, tak neúprosný zub času.
NahoruRe: Nekácejte všechny topoly, prosím !
6. Únor 2011 - 18:35 | Hudec
Myslím, že nezabrzdila. Jde o topoly štíhlé formy "italica", které příliš nestíní. Dendrolog podobný postup navrhl u topolů na Děčínské (u Sparu).
NahoruRe: Nekácejte všechny topoly, prosím !
8. Únor 2011 - 23:53 | Václav
A nešlo by ty peníze využít smyslplněji ? Třeba opravit aspoň ty nejhorší díry na silnicích, ve stavu našich vozovk bych viděl větší problém než v těchto topolech,
NahoruAť někdo odborně posodí jejich stav a pak se uvidí. A jestli někdo potřebuje kšeft, tak ořezání stromů které by myslím stačilo také něco stojí...
Re: Nekácejte všechny topoly, prosím !
9. Únor 2011 - 8:10 | Petr Stary
Systém tvorby a plnění rozpočtu měst asi neumožní v lednu či únoru vzít paníze plánované do kolonky Údržba zeleně a vložit je do oprav silnic. Ani vy manželce peníze uložené na nákup jídla neutratíte za koupi televize. Což neznamená, že se musí šmahem vykácet alej, jen abych plánované výdaje na zeleň honem utratil. Možná by lepší informace poskytl odbor životního prostředí Městského úřadu, budova F, vchod i z náměstí, přízemí. Zajděte a hoďte řeč, pak sem napište co jste zjistil.
NahoruRe: Nekácejte všechny topoly, prosím !
9. Únor 2011 - 11:02 | Hudec
Ty peníze nejsou městské, patří správě silnic Libereckého kraje . Ale je pravda, že mohou být účelově vázány.
NahoruRe: Nekácejte všechny topoly, prosím !
12. Únor 2011 - 19:15 | josefhm
Drtivá většina těch topolů neprosychá, sice jejich obvyklý věk je kratší, ale velmi dobře reagují na zkrácení, vytvoří velmi rychle novou korunu a při větru se nezlomí, protože mají nízkou výšku a tím, že jsou štíhlé a nevětví se, tak nemají velký odpor větru. Zkrácení je řešením. Poslední roky se podél komunikací velmi kácí stromy a nové se téměř nevysazují.
NahoruRe: Nekácejte všechny topoly, prosím !
12. Únor 2011 - 19:55 | krtenek
http://ceskolipsky.denik.cz/zpravy_region/rozhoduji-o-osudu-aleje-topolu20110209.html
http://ceskolipsky.denik.cz/zpravy_region/rozhoduji-o-osudu-aleje-topolu20110209.html?diskuse=1
NahoruRe: Nekácejte všechny topoly, prosím !
16. Únor 2011 - 21:07 | josefhm
No uvidíme, jak to dopadne, není to lehké rozhodnout, ale v Č,Lípě se kácí jako nikdy za posledních 20 let !!!!
NahoruRe: Nekácejte všechny topoly, prosím !
16. Únor 2011 - 21:07 | josefhm
No uvidíme, jak to dopadne, není to lehké rozhodnout, ale v Č,Lípě se kácí jako nikdy za posledních 20 let !!!!
NahoruRe: Nekácejte všechny topoly, prosím !
18. Únor 2011 - 22:38 | josefhm
Snad se obě strsny domluví a nedojde za měsíc k toátílní likvidaci aleje.
NahoruPřeju dobrou vzájemnou spolupráci s taky žádné emoce.
Re: Nekácejte všechny topoly, prosím !
19. Únor 2011 - 7:52 | Hudec
No, držme si palce. V každém případě budeme bojovat, nevzdáme to.
NahoruRe: Nekácejte všechny topoly, prosím !
22. Únor 2011 - 20:39 | Kadol
Minulou sobotu probíhala probíhala v Kravařích protestní akce za záchranu lesních porostů v okolí Rané a Sezimek. Nakonec bylo kácení zastaveno a probíhá další jednání za pomoc odborníků.
NahoruPodívejme se na kterékoliv lesní porosty v okolí České Lípy,ať se jedná o lokalitu Špičáku, Sosnovou či Svárov. Všude dochází k naprosté devastaci přírody. Zeleně rapidně ubývá a získané prostory většinou slouží pro komerční využití a nebo pro nedomyšlené komunikační systémy.
Dáme přednost bezpečnosti při dopravě a budeme žít za deset let v betonové džungli? Zajímal by mě poměr mezi vykácenými a nově vysázenými stromy.
Jsem pro, aby se staré a nemocné stromy pokácely, ale vážně pochybuji, že je nutné zničit celou alej.
Rozhodnutí příliš zavání komercí.
Re: Nekácejte všechny topoly, prosím !
23. Únor 2011 - 7:48 | Hudec
Argumentace bezpečností dopravy je falešná. Zrovna dnes jsem četl, že někde na Českolipsku auto nabouralo do sloupu elektrického vedení. Zbouráme tedy sloupy elektrického vedení u silnic? Tu a tam se někdo zabije tak, že vlítne do autobusové zastávky. Zbouráme tedy autobusové zastávky. Jiný zas nabourá do pilíře silničního nadjezdu (Sosnová!). Zbouráme tedy silniční nadjezdy? Odstraníme ve stometrovém pásu podél sebezapadlejší okresky cokoliv, do čeho by se dalo nabourat? Třeba i obytné domy? Nebo raději odstraníme ze silnic ty, kteří jsou schopni strefit se doslova do čehokoliv, včetně do jiných aut, která měla tu smůlu, že takyřidiče potkala?
NahoruRe: Nekácejte všechny topoly, prosím !
23. Únor 2011 - 13:31 | Of the Moon
Až se vymláti,ti co za volant nepatří,bude klid.Jsou řidiči,kteří jsou schopni se zabít o jediný strom v okolí.
NahoruRe: Nekácejte všechny topoly, prosím !
10. Březen 2014 - 22:06 | Jesenius
Tak dnes na silnici II/262 nastal den "D", jejich dny (topolů) jsou sečteny, takovou rychlostí kácet stromy u tak frekventované silnice jsem ještě neviděl. Vím, že tam nedávno jeden spadl mimo vozovku, když žádná škoda nevznikla, ale některé z těch stromů jsou v naprosto zdravém stavu ! Asi bude velká poptávka po dřevní hmotě a za jakou cenu bude k prodeji a komu, prosím (tyto veřejné informace je snad možné sdělit, cena 1 metru krychlového se dnes již šplhá k 800 -1000 korunám). Ano jsou to krátkověké dřeviny, ale celých 50. let nikdo mezi nimi nevysazoval dlouhověké a bezpečné stromy, alby zůstala celistvost stromořadí zachována, která by lemovala trasu silnice a tím zvyšovala bezpečnost provozu. Ty sporadicky vysázené jeřáby živořily a nic z nich není, takže silnici nebude nic lemovat a tudíž bude svádět jezdit po té silnici ne 120, ale tak 180 a více - no a co ta zatáčka, no uvidíme, velmi nerozumný krok. Čekal jsem od zastupiteů za Stranu zelených snahu okamžitě něco řešit -něco vykácet, ale podpořit ty jeřáby mezi nimi. Teda odpusťte, pokud bude vedle postavena cyklostezka na tomtéž místě, nenamítám nic, jen bych doporučoval někde nějakou náhradní výsadbu. Předpokládám, že posudky znalců jsou všechny udělány, ono není divu, fyzika je fyzika, vysoký a štíhlý strom má vyšší lom, ale tomu se dalo zabránit, ne to nechat být , mezi stromy nechat jen křoví a rákos a pak to vše vykácet. Chtěl bych slyšet názor STUŽ a pak případně žádost o informaci dle zákona č. 106/1999 Sb. , zda se tam bude vysazovat nová ale či bude bude budovat cyklostezka. Jinak obchvat, který je na papíře 30 let, stejně nebude a není to důvod pro pokácení. Děkuji za laskavé přečtení příspěvku a prosím o informaci, ajké záměry uvažuje Krajská správa silnic. Povolení vydává MěÚ Česká Lípa nebo ČIŽP ? Děkuji za laskavou odpověď.Jinak nechci jen kritizovat, údržba zeleně se v mnohém ve městě zlepšuje. Děkuji
NahoruRe: Nekácejte všechny topoly, prosím !
11. Březen 2014 - 8:46 | obcancl
Včera jsem taky jel od Stružnice na Českou Lípu.
Jedná se o jedno z mála míst, o kterém stačí říct např. "zatáčka u topolů" a každý českolipan ví, kde to je.
Po těch letech mi to místo přirostlo k srdci, aniž bych si to do té doby uvědomil.
Bohužel musím konstatovat, že když jsem včera viděl ty stromy pokácené, musel jsem uznat, že to smysl mělo. V řezu je naprosto patrné, že půlka stromů hnije a druhá půlka je úplně dutá.
Rozhodně nejsem odborník do dřeva, ale zde už není bohužel co zachraňovat.
Zbývá zamáčknout slzu a doufat, že o novou alej bude postaráno lépe, Občan ČL
NahoruRe: Nekácejte všechny topoly, prosím !
11. Březen 2014 - 13:26 | F. Chot
Dobré popoledne všem,
ano, je to tak, jak píše Občan ČL. Dnes dopoledne jsem se šel do aleje podívat. Už byla vykácena celá levá strana směrem na Stružnici a dělníci začínali kácet a straně protější - tady má být provedena jen probírka nejvíce poškozených a nebezpečných stromů. Takže možná již dnes, ale nejpozději zítra bude alej, tak jak ji po více jak 40 let pamatuji, a mnozí také, minulostí.
Zřejmě ještě letos by měla být zahájena náhradní výsadba pyramidálních dubů (přiznám se, že tak nějak "z fleku" nevím co jsou /jak vypadají/ pyramidální ...).
Jak jsem na místě viděl, nebylo zbytí, nebylo jiné řešení. U mnoha topolů, zvláště těch nejobjemnějších, nejen ztrouchnivělé dřevo, ale přímo dutiny představovaly i více jak 70% průřezu. Několik fotografií jsem poslal redakci i-novin, ale nevím, zda kvalitou a pod. vyhoví.
Takže, vše se mění a snad se dočkáme nového vzhledu této tak typické českolipské aleje.
S pozdravem
František Chot
NahoruRe: Nekácejte všechny topoly, prosím !
11. Březen 2014 - 13:41 | kocovka
Zmíněné fotografie naleznete zde: http://www.i-noviny.cz/ceskolipsko/foto-topolova-alej-na-struznici#.Ux8D....
NahoruRe: Nekácejte všechny topoly, prosím !
11. Březen 2014 - 14:57 | Radosta
Většina stromů, zejména topolů neroste až do nebe, mají svůj věk dožití, ale porazit i ztrouchnivělý strom je problém. Zejména, když aktivisté brání staré stromy před poražením i pomocí úředního razítka.
NahoruProto by nebylo od věci přijmout zákon, že ten kdo brání i pomocí úředního razítka staré a nemocné stromy, by měl být trestně a hmotně odpovědný za škody, které padající strom způsobí.
Re: Nekácejte všechny topoly, prosím !
11. Březen 2014 - 18:04 | Hudec
Aktivisté rozhodně nemají úřední razítka. To za prvé. Za druhé, určitě nikdo nebrání skácení ztrouchnivělého stromu. To spíš různí vychcánci leckterý strom účelově označí za ztrouchnivělý nebo nebezpečný, když si například potřebují místo něj udělat vjezd do garáže. Takto padly například krásné lípy na Starých Ladech, kde si jeden prominent postavil barák a odmítl si udělat výjezd na ulici v místě, kde nebyl žádný strom. Právě kvůli takovým vychcánkům existuje ochrana stromů ZE ZÁKONA - tedy žádná svévole aktivistů. Pro změnu zákona jsem. Takovou, že kdo chce skácet strom, musí zaplatit jeho PLNOU hodnotu. To jsou desítky tisíc korun, u stoletých může cena dosáhnout až miliónu. Pak by si snad konečně ti, kdo jej považují za bezcenný plevel, uvědomili, jaká hodnota takový strom je a kolik užitku nám přináší.
NahoruRe: Nekácejte všechny topoly, prosím !
11. Březen 2014 - 20:56 | Jesenius
Hm, tak teď se bude dělat nová výsadba, když 20 let tam jsou mezi topoly vysázeny jeřabiny. Takže ekologové nic za těch x let neudělali, kdyby třeba s předstihem iniciovali náhradní výsadbu nebo intenzivní péči o ty jeřabiny, aby ty nové stromy byly už vzrostlé, takže nic. Je jasné, že topoly byly totálně shnilé, musely jít dolů, aby nikomu nezpůsobily pád na projířdějící vůz, ale škoda slov o ekologických skutcích, jenom řeči jenom řeči. Tak dálnici a 200 km/hod zdar......... (nebo máte jiný názor ?) děkuji za reakci
NahoruRe: Nekácejte všechny topoly, prosím !
12. Březen 2014 - 5:58 | Hudec
Zvláštní, mě by v životě nenapadlo, že by o stromy na mé zahrádce měli pečovat ekologové - pečoval bych o ně naprosto samozřejmě, i kdybych nevěděl, že to majiteli ukládá zákon, v případě stružnické silnice tím majitelem je Správa silnic Libereckého kraje. A samozřejmě se tou péčí nemyslí kácení. To je možné jen v případech stanovených zákonem. A pokud je o ty topoly na silnici ke Stružnici, samozřejmě existuje čerstvý dendrologický posudek, v němž je hodnocen každý z těch topolů zvlášť. Ale o "totální shnilosti" se tam neříká nic. Však se také bude kácet jen asi polovina z nich. Jako náhrada za ně budou vysázeny duby letní pyramidové formy.
P.s. alej u této silnice je i historická záležitost, najdeme ji už na zobrazeních ze začátku 19.století. A naši předci věděli, proč tam ty stromy sázejí. Nejen ke zpříjemnění prostředí a z estetických důvodů, ale také proto, že na otevřené planině je silnice vystavena dost nepříjemnému a nebezpečnému bočnímu větru, který při silnějších nárazech dokáže převrátit i kamión a způsobit neštěstí. Stromy kolem silnice tedy působí jako větrolam a zvyšují bezpečnost provozu.
NahoruRe: Nekácejte všechny topoly, prosím !
12. Březen 2014 - 6:56 | F. Chot
Pane doktore!
Nejprve Vám přeji hezké ráno a dobrý den. Vím, že existuje dendrologický posudek. Také vím, že běh událostí okolo aleje jste velmi pečlivě sledoval - to je naprosto v pořádku, je taková úloha ekologických aktivit a Vy se v nich angažujete jistě více než čtvrt století.
Jen se, prosím, nenechávejte unést - jak se říká "nestartujte na první našlápnutí".
Výsledkem posudku je pokácení, aktuálně cca 60, stromů. Nevím jaké pojmy používají dendrologové, ale já jsem se tam byl osobně podívat, a jako "kluk z vesnice" (zdravím Horní Polici!) stav topolů nazývám, zřejmě neodborně - laicky, ale jsem přesvědčen, že zcela pravdivě - jsou ztrouchnivělé, jsou vykotlané. Jestli pan J. S. Hejný použil pojem "totálně shnilé", tak to možná není odborná terminologie, ale faktický stav stromů popisuje věrně.
Svoji osobní lítost nad, jak pevně věřím jen dočasným, zánikem této aleje jsem už vyjádřil. Jsem si ale vědom, že takový je běh života, běh času.
A prosím, pane doktore, nechtějte lidi přesvědčovat, že naši předci sázeli alej kvůli bezpečnosti kamionů. To snad opravdu ne.
Ještě jednou hezký den
František Chot
NahoruRe: Nekácejte všechny topoly, prosím !
12. Březen 2014 - 13:09 | Hudec
Též Vám hezký den, pane Chote. Docela jste mne svým údajem o cca 60 stromech zaskočil. Tak jsem si nalistoval předmětné rozhodnutí OŽP MěÚ ze 4.11.2013, a tam je výslovně povoleno skácet 41 topolů na levé straně silnice a sedm na straně pravé. Náhrada je samozřejmě 1:1, na tom jsme jsme se předběžně dohodli už loni s Ing. Růžičkou, ředitelem SSLK, a paní Svobodová, která rozhodnutí psala, tuto neformální dohodu respektovala.
Pokud pak jde o "dutost" stromů, přece jen si o tom troufám za ta léta něco vědět, to ještě nemusí mít na jejich stabilitu žádný vliv, někdy spíše naopak. Ono je to podobné jako u jiných materiálů, vyrábí se i duté cihly, betonové sloupy atp., aniž tím byly méně pevné. Navíc strom je živý a brání se pádu aktivně, u dutin utváří tzv. závaly, zpevňuje kořeny atd. Je to tedy trochu složitější, než se může na první pohled zdát.
A pokud jde o ochrannou funkci alejí, on, pane Chote, boční nárazový vítr vadí nejen dnešním kamiónům, on už odedávna vadil jakýmkoliv povozům, ale i chodcům.
NahoruRe: Nekácejte všechny topoly, prosím !
12. Březen 2014 - 10:12 | Radosta
A navíc se před tím bočním nárazovým větrem mohl chodec-pocestný schovat do bezpečnostní dutiny toho stabilního stromu.
NahoruRe: Nekácejte všechny topoly, prosím !
12. Březen 2014 - 11:00 | Hudec
Dnes už by to ale bylo bezpečnostní riziko, někdo by ho tam mohl přeříznout při náhlém havarijním kácení. Na to totiž není třeba předběžné povolení.
NahoruRe: Nekácejte všechny topoly, prosím !
12. Březen 2014 - 11:23 | Radosta
Ale zase by zelení mohli mít konečně svého svatého a ta pila by se mohla stát symbolem jeho mučednické smrti.
NahoruRe: Nekácejte všechny topoly, prosím !
12. Březen 2014 - 11:53 | Hudec
Ono bych těch adeptů bylo více než dost už teď. Například v Jižní Americe, kde desperáti najatí developery ochránce stromů (nejčastěji místní indiány) i vraždí. Ne nadarmo právě papež František, ne nadarmo František a ne nadarmo původem z Jižní Ameriky, vyzval k lepší ochraně přírody a odsoudil její ničení.
NahoruRe: Nekácejte všechny topoly, prosím !
12. Březen 2014 - 20:18 | Jesenius
No domnívám se, že mělo být již dříve vyvinuto úsilí, aby mezi těmi starými topoly byly vysazeny třeba ty duby, byla povinnost o ně pečovat a dneska by byly vysoké třeba 10 metrů a po pokácení topolů bychom ani nezaznamenaly změnu..... Kdo měl vyvinout to úsilí ? To ať si každý odpoví sám. Je to velmi smutný pohled, takový až krutý a bezcitný na ty podřezané kmeny stromů, byť byly většinou shnilé a velmi nebezpečné.
NahoruRe: Nekácejte všechny topoly, prosím !
12. Březen 2014 - 20:18 | Jesenius
No domnívám se, že mělo být již dříve vyvinuto úsilí, aby mezi těmi starými topoly byly vysazeny třeba ty duby, byla povinnost o ně pečovat a dneska by byly vysoké třeba 10 metrů a po pokácení topolů bychom ani nezaznamenaly změnu..... Kdo měl vyvinout to úsilí ? To ať si každý odpoví sám. Je to velmi smutný pohled, takový až krutý a bezcitný na ty podřezané kmeny stromů, byť byly většinou shnilé a velmi nebezpečné.
NahoruRe: Nekácejte všechny topoly, prosím !
13. Březen 2014 - 9:33 | F. Chot
Dobrý den, pane doktore.
Počet 60 stromů byl můj odhad z místa - Vy uvádíte (podle rozhodnutí OŽP) celkem 48, no odchýlil jsem se ...
"Dutost" jsem také zvažoval - stébla travin, rotační hyperboloid Ještědu ... Pak jsem usoudil, že pokud by to Příroda zamýšlela :-), byly by stromy byly duté tak nějak běžně.
Hezký den, F. Chot
EDIT: se to zařadilo na konec, nikoliv k: 12. Březen 2014 - 13:09 | Mirek
NahoruRe: Nekácejte všechny topoly, prosím !
13. Březen 2014 - 19:57 | Hudec
Příroda je ve svých projevech a projektech velmi rozmanitá, pane Chote, neseká všechno na jedno brdo. Mnoho durtých stromů přežívá v pohodě celá staletí. Mrkněte třeby na lípy u Majdalenky.
NahoruRe: Nekácejte všechny topoly, prosím !
17. Březen 2014 - 18:42 | Kadol
Vyhotovění patřičného posudku je dnes také slušný job. Nasypeš-li, dostaneš negativní posudek třeba i na chráněný strom.
NahoruRe: Nekácejte všechny topoly, prosím !
17. Březen 2014 - 19:18 | Radosta
Zrovna tak by se potom dalo říct, že nasypeš-li, dostaneš pozitivní posudek třeba i na totálně ztrouchnivělý strom.
NahoruRe: Nekácejte všechny stromy Co zkusit Arniku?
18. Březen 2014 - 7:50 | Josef Doškář
http://arnika.org/podporte-nas?ml=1
Zachraňme stromy!
NahoruZa lepší ochranu stromů a alejí
Zpravodaj pro státní správu a samosprávu, březen 2014
Zachraňme stromy!
Za lepší ochranu stromů a alejí
Re: Nekácejte všechny topoly, prosím !
22. Březen 2014 - 17:55 | Michaels
Jel jsem tam ráno v době kácení. Ráno měli pokáceno jen pár stromů a nezdálo se mi, že by byly nějak duté. Ale nejsem odborník, ale doufám, že na životním jsou ... je to fakt teď hnus :(
NahoruVideo z odpoledne ze dne kácení, kdy už "padla" https://www.youtube.com/watch?v=kjsXet8g56c