Pan Ing. Canov byl ochoten posoudit včerejší vyhlášku o zákazu hazardu v NB a souhlasí se zveřejněním svého právního názoru.
Dobrý den,
na Vaši žádost Vám zasílám svůj právní názoru na Vaši vyhlášku.
Právní názor:
Vaše vyhláška zakazuje provozování videoterminálů v restauracích a obyčejných hernách nikoli v kasinech.
Podrobné zdůvodnění:
zákon v § 50 odst.4 povoluje obci vyhláškou omezit či zakázat hry dle §2, písm. písm. e), g), i), l), m) a n) a loterie a jiné podobné hry podle § 2 písm. j) a § 50 odst. 3,
ve Vaší vyhlášce jste zakázali dle §2, písm. písm. e), l), m) s výjimkou odst. 1, dále n) a loterie a jiné podobné hry podle § 2 písm. j) a § 50 odst. 3,
Tzn.nezakázali jste §2, písm. g) a i).
Podstatné je to i)
"sázkové hry provozované ve zvláště k tomu určených hernách (kasinech), a to i za pomoci mechanických zařízení, při nichž není předem určen počet účastníků a ani není známa výše vsazených částek jedné hry, například ruleta, kostky, karetní hry, kdy sázející hrají proti provozovateli kasina, případně další hry schválené v herním plánu, jakož i varianty těchto her. Výhra se vypočítává z výše vkladů podle podmínek stanovených herním plánem. Sázkové hry podle tohoto ustanovení nelze provozovat v mobilních hernách (kasinech);".
Protože jste nezakázali dle písmena i), znamená to, že v kasinech lze provozovat všechno včetně videoterminálů (sic!).
Nic na tom nemění ani to, že jste zakázali např. videoterminály dle §2 písm. l). Písm. l) týkající se videoterminálů ostatně na konci svého článku uvádí: "Pomocí tohoto systému nelze provozovat loterie a hry podle písmen a), c), d), f), g), h), m) bodu 1 a n);"
Jinými slovy lze podle i) - a to jste nezakázali.
Definice kasina vychází z definice herny §17 odst.8:
"...Více než šest výherních hracích přístrojů smí být provozováno pouze v hernách a kasinech."
Odst. 10:
"Hernou se rozumí místnost (soubor místností) určená zejména k provozování výherních hracích přístrojů. V herně musí být po celou dobu provozu zajištěn dozor. Do herny je zákaz vstupu osobám mladším 18 let. Provoz herny se řídí schváleným herním řádem."
Kasino nemá dle mých informací nějaké zvláštní podmínky na stavební část - pouze na provozovatele - bude muset mít kapitál 100 mil. Kč (§32 odst. 3) a vše bude muset být monitorováno (§37) a zákazníci budou evidováni (§36). Povolení vydává Ministerstvo na dobu 10 let.
Lze očekávat, že se herny přemění v kasina (s movitějšími majiteli).
Vyhláška je účinná od 1. 1. 2012. od této doby můžete v případě zaslání vyhlášky na Mionisterstvo financí žádat zrušení již vydaných povolení pro rozpor s vyhláškou. Pro ministerstvo musí být dle nálezu Ústavního soudu 56/10 dostatečným důvodem ke zrušení rozpor s vyhláškou. V případě, že nebude konat, vyzývá Ústavní soud k podání komuální Ústavní stížnosti. Ale jak výše uvedeno, lze očekávat prakticky s jistotou, že se změní herny v kasina a tím nebudou v rozporu s Vaší vyhláškou, kterou jste včera vydali.
S pozdravem Michael Canov - starosta města Chrastava
- Pro psaní komentářů se přihlašte
Komentáře
Re: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
15. Prosinec 2011 - 17:07 | Josef Doškář
Nyní uvidíme, kdo, kdy a jak rychle svolá mimořádné jednání ZM!
NahoruRe: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
15. Prosinec 2011 - 17:21 | Pavel Dvořák
Pane Doškáři, zastupitelé dostali jasné zadání od občanů, od 1.1.2012 Nový Bor jako město bez hazardu. Pokud starosta města spolu s dalšími pohůnky hazardu úkol nesplnil a podvedl při včerejším zastupitelstvu ostatní zatupitele i všechny občany, tak je donutíme odstoupit. Demonstrancemi a dalšími protestními akcemi vyjádříme své občanské postoje. Padli jiní diktátoři po celém světě, padnou i ti, kteří se postavili jasnému zadání od občanů. Jinak prý starosta Dvořák, včera pohrdl občany města, kteří mu předali a podepsali petici proti hazardu a na včerejším zastupitelstvu ji neprojednal, ta jak mu ukládá zákon.
NahoruRe: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
15. Prosinec 2011 - 17:36 | moldavit
Tak to nás tedy všechny chytrulín Doškář pěkně oblboval a nevěděl pro co hlasuje.A teď oblbuje znova.
NahoruUž vidím ty čtyři demonstranty :o))) Jak si prospěvují melodie z opery Tam u nás v Baku.
Už vidím,jak se do NB ženou lidi se stovkami milionů,aby tam stavěli kasina.No třeba vznikne Las Vegas pobočný závod Nový Bor.To bude pracovních příležitostí.
Re: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
16. Prosinec 2011 - 0:40 | Josef Doškář
Ano, hlasovali jsme pro zákaz hazardu, předkládal jsem návrhy a oblbovávali nás a oblbují nás ti druzí!
Já jsem myslel, že jste se ráno radoval se mnou. Bohužel, nám tu radost Viktor zkazil.
Tak si zase lehněte a udělejte si pohodlí v tom německém území!
Je jasné, že šlo zřejmě o podvod za velké prachy! Chlapci mlčí. Možnosti je několik. Je to politická dohoda za prachy. Nebo text připravený " expertem" V. Novotným, nebo pokušení, kterému podlehli úředníci našeho města.
NahoruNastává období mrtvého brouka.
Kdopak nám to vysvětlí!!!
Re: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
16. Prosinec 2011 - 2:03 | viktor
Pan Canov zřejmě přehlédl §6 toho zákona (http://www.psp.cz/sqw/text/tiskt.sqw?O=6&CT=495&CT1=0), který říká, že MF k tomu povolení potřebuje souhlas zastupitelstva. Josefe Doškáři, ty se chystáš povolovat kasina? Kolik ti za to dali?
NahoruRe: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
16. Prosinec 2011 - 7:16 | Michael Canov
Dobrý den,
omlouvám se, že zasahuji do vaší diskuse, ale na upozornění, že zde byl uveden příspěvek pana Viktora Novotného s tím, že jsem zřejmě přehlédl § 6 tohoto zákona, to považuji za vhodné.
Takže - Platné znění § 6 zákona č. 202/1990 Sb. žádný souhlas zastupitelstva pro povolení MF nevyžaduje (schválený zákon č.300/2011, který zákon č.202/1990 novelizuje a který je účinný od 1. 1. 2011 tento § nijak nemění).
Odkaz v příspěvku pana Viktora Novotného vede sice na text, kde je souhlas zastupitelstva vyžadován, tento text ovšem není zákonem, ale pouhým návrhem zákona, a to návrhem zákona, který předložil do parlamentu Ústecký kraj (kde je zařazen pod číslem 495/0).
Pro úplnost doplňuji, že tento návrh zákona dosud neprošel ani prvním čtením v poslanecké sněmovně. První čtení má být v těchto dnech (viz. bod 52 na http://www.psp.cz/sqw/ischuze.sqw?o=6&s=32 sněmovní tisk 495). Stanovisko vlády (495/1) je k tomuto návrhu záporné (viz. http://www.psp.cz/sqw/text/orig2.sqw?idd=75426 ).
NahoruRe: Je to tady!!! Pojďme tu "chybičku" společně napravit!..
16. Prosinec 2011 - 8:07 | Josef Doškář
Viktore Novotný, předpokládám, že ti vysvětlení od pana Ing. Caneva stačí.
Tvoje reakce pouze potvrzují, že jsi to byl ty, kdo otevřel možnost pro otevírání kasin v Novém Boru.
Byl jsi to ty, kdo tuto záměnu provedl. Vyhláška, kterou připravoval Ing. Anděl, byla v pořádku. Pan starosta věděl i o tom, že v Andělově vyhlášce chybělo jen písménko "a". Ing. Anděl to potvrdil mně i panu Chitussimu a sdělil nám, že to provede.
Viktore Novotný, jsi to ty, kdo jednal se zástupci hazardu a jsi to ty, kdo otevřel cestu k otevírání kasin v Novém Boru. Od začátku ti v nejde o jednoznačný zákaz hazardu v NB, jde ti o to kolik z toho hazardu dostat. Snažím se stále ještě sám sebe přesvědčit, že ti jde o peníze, které by přišly do pokladny města. Tvé jednání s majiteli ( a údajně i výrobci hracích přístrojů) vyvolává podezření, že ti jde o něco jiného. Tebou navržená vyhláška, toto podezření podporuje.
Nic však není ztraceno.
Stačí do tebou navržené vyhlášky doplnit " §2, písm. g) a i)." a je to!
Kdy to Viktore uděláme? Na posledním ZM s tím 20 zastupitelů nemělo problém.
Vůle tady je . Stačí se pouze sejít a doplnit!!
Sešli jsme se již jednou / mimořádně/ kvůli muzejním sbírkám. Toto je však podstaně závažnější!
Petice 1395 občanů nás zavazuje.
Povolení k provozování kasin nevydává město, ale MF! Takže když nezměníme vyhlášku, máme je tady a budou nás blikající reklamy lákat do kasin stejně jako v České Lípě!
NahoruRe: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
16. Prosinec 2011 - 8:59 | Nachtigall
Dle Doškáře otevřel pan Viktor Novotný cestu k otevírání kasin v Novém Boru.
NahoruJde mu prý o to,kolik z hazardu dostat.jd eo závažný poznatek a obvinění.
Doložte tedy veřejnosti prosím fakty.
Re: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
16. Prosinec 2011 - 9:23 | Josef Doškář
Stačí si přečíst pozorně rozbor pana Ing. Canova.
NahoruTen, kdo připravil vyhlášku je odpovědný. Umožňuje provádět věci, které vyhláška umožňuje.
Odovědný jsme i my ZM, protože jsme vyhlášku odsouhlasili.
V případě, že vyhláška umožňuje přeměnu jedné herny v kasino, je vyhláška špatná.
Máme čas vše napravit. Doplníme vyhlášku o pár písmenek a vše je OK.
Jiná města to mají ošetřené. Nechápu, proč bychom to neměli mít ošetřené i my!
Proč tam těch pár písmenek chybí?
Re: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
16. Prosinec 2011 - 9:27 | Nachtigall
Právní odpovědnost je jedna věc.Ale vy jse se vyhnul odpovědi na otázku,že dle vašeho názoru jednomu zastupitelovi pan u Novotnému Viktorovi,jd e o to, kolik z hazardu dostat.Nejsem jeho přítel ani advokát.,ale
Nahorupokud máte takové poznatky,podejte velmi rychle trestní oznámení. Je to stejné jako by někdo napsal,že z té haluzny vedle Vás, před kterou Rusky ztrácejí balíky peněz,neplatí jejich majitelé za ubytování osob daně z příjmu.
Re: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
16. Prosinec 2011 - 9:56 | viktor
M. Canov - Díky za vysvětlení, omlouvám se za zavádějící informaci. Když jsem včera přišel ze dvou vánočních besídek, nestačil jsem se divit zjištění p. Doškáře. V mailu zastupitelům jsem psal, že jsem jen narychlo mrknul do předpisů a snad vybral ten správný (mám toho staženo celkem hodně, sám jistě víte, jaký je v tom chaos). V této diskuzi používá ale Pepa zcela nevybíravé osočování, tak jsem se přizpůsobil. Tušíte, jak by povolení kasina obstálo proti ustanovení, že stanovujeme hazard za činnost, která by mohla narušit veřejný pořádek?
NahoruRe: Je to tady!!! Pojďme tu "chybičku" společně napravit!..
16. Prosinec 2011 - 10:40 | moldavit
Vltavín Povolení k provozování kasin nevydává město, ale MF! Takže když nezměníme vyhlášku, máme je tady a budou nás blikající reklamy lákat do kasin stejně jako v České Lípě!.....
NahoruNemusím jezdit do České lípy.Mně stačí,když na mne neustále blikají reklamy na hazard v i-novinách.Na co se tahat do nějakého kasina.Doma, v klídku,bez monitorinku a prokazování se občankou.A zahrát si mohou i bystrá děcka.
Myslím,že je to takový částečný populismus.Kdo tíhne k hazardu má příležitostí habakuk.Bez VHA se spolehlivě obejde.
Re: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
16. Prosinec 2011 - 11:03 | Michael Canov
Dobrý den pane Novotný,
protože, pokud tomu dobře rozumím, tak se větou: "Tušíte, jak by povolení kasina obstálo proti ustanovení, že stanovujeme hazard za činnost, která by mohla narušit veřejný pořádek?"
obracíte na mě, tak se pokusím odpovědět.
Preambule:
Po rozhodnutí ÚS 56/10 ve věci Františkových Lázní, mohou obce dle §10, písm. a) zákona o obcích v této oblasti rozhodnout vyhláškou prakticky jakkoliv.
K Vaší vyhlášce poznamenávám: Je naprosto legitimním rozhodnutím obce vydat vyhlášku, kde se zakazují herny a nezakazují kasina (tzn. vynechání §2, písm. i) v zakázané činnosti ve vyhlášce).
Může se tak stát např. z důvodu, že kasina na rozdíl od běžných heren vyžadují movitého provozovatele (kapitál 100 milionů Kč), nepřetržité monitorování a evidenci návštěvníků.
Odpověď na Váš dotaz: Ministerstvo financí by nepochybně žádosti o vydání povolení kasinu dle §32 odst. 1 na dobu deseti let vyhovělo, neboť by k tomu mělo velmi důležité a rozhodující stanovisko obce a to její vyhlášku, kde je zakázáno prakticky vše právě s výjimkou kasin (obec tím de jure sdělila, že tato činnost nemůže narušit veřejný pořádek v obci, viz. §10 odst. a) zákona o obcích).
Doplněk odpovědi: Je velmi pravděpodobné, že po vydání povolení by toto povolení nebylo Ministerstvem následně zrušeno ani po případné Vaší nové vyhlášce, kde by již kasina byla zakázána a to právě z důvodu, že by nové kasino vzniklo až po vydání Vaší předvčerejší vyhlášky, kdy jste je mohli zakázat, ale neučinili jste tak (a tím jste dali najevo, že u kasin nehrozí narušení veřejného pořádku), pokud mezitím nedojde v daném kasinu k něčemu podobného typu mačetového útoku.
Doplněk odpovědi č.2: Po konzultaci se šéfem našeho stavebního odboru sděluji: Stavební zákon nezná pojmy herna a kasino. Stavební nároky na herny vyplývají z loterijního zákona. V případě, že majitel zkolaudované herny požádá o změnu užívání na kasino s tím, že doloží věci výše zmiňované ( zajištění monitorování a evidence návštěvníků z hlediska stavebních úprav, pokud to nějaké vyžaduje), nemá stavební úřad zákonný důvod tuto změnu užívání nepovolit.
NahoruNovoborský folklor:
16. Prosinec 2011 - 12:15 | Jan Tichý
Dva (nebo snad tři?) páni bez mandátu a jasné identity už zase "odvolávají starostu a jeho pohůnky hazardu". Nečekaná originalita a občanská odvaha!
NahoruKdo na ZM byl, ví, že s existencí petice seznámil přítomné zastupitel Doškář, a starosta jen doplnil, že petici dostal do ruky před čtvrthodinou. Nemohl si ji tedy ani pořádně pročíst...
Komusi holt uniklo, že petice žádala vyhlášku o zrušení heren a ta byla většinou schválena. Zdravý rozum napovídá, že už nebude třeba petici projednávat ani příště.
Ale co zastupitel, který nehlasoval pro? Toho nedonutíte odstoupit?
Re: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
16. Prosinec 2011 - 12:30 | Nachtigall
Jak lze vést kultivovanou věcnou diskusi ukázal pan Canov a pan Novotný.
NahoruDěkuji.
Potvrzuji,protože jsem tam také v řadách diváků byl,že pan Tichý mluví pravdu o předložení petice.
Nehlasoval MUDr. Coufal,zdržel se.On ale na zastupitelstva z vysoka, chodí tak 2-3x ročně , takže to je jedno.
Re: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
16. Prosinec 2011 - 14:36 | moldavit
Pan Dvořák je moc hodný starosta.Správně měl vyrazit Doškáře i s peticí.Ať se signatářům pochlubíjak nedodržel úřední postup.Petice totiž musí projít podatelnou,sekretariat starosty má posoudit právní náležitosti petice a podstoupit ji dále.Odpověď je do 30.dnů.Ale to byl jistě Doškářův záměr postavit starostu na poslední chvíli před hotovou věc a nedat mu šanci na promyšlení odpověďi.Nebo opět prokazuje jako zastupitel,že nezná ani organizační řád města.Obojí je velice zavrženíhodné.Zkrátka takovej,jak říká Nečas ,dubnovej partizán
NahoruRe: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
16. Prosinec 2011 - 17:06 | Josef Doškář
Bylo by dobré, kdyby jste pánové /Nachtigal, Walter, Jan Tichý/, při veškeré úctě k vašim znalostem, nechali diskutovat "autora" naší vyhlášky Viktora Novotného, s oponentem panem Ing. Canovem. Z diskuze vyplývá, že přece jenom bude nutné vyhlášku urychleně doplnit. Předkládám
proto dva poslední příspěvky. Na tahu je Viktor Novotný! Nerušme je, prosím. Udělejme jim prostor, aby diskuze byl přehledná.
16. Prosinec 2011 - 9:56 | Viktor Novotný
M. Canov - Díky za vysvětlení, omlouvám se za zavádějící informaci. Když jsem včera přišel ze dvou vánočních besídek, nestačil jsem se divit zjištění p. Doškáře. V mailu zastupitelům jsem psal, že jsem jen narychlo mrknul do předpisů a snad vybral ten správný (mám toho staženo celkem hodně, sám jistě víte, jaký je v tom chaos). V této diskuzi používá ale Pepa zcela nevybíravé osočování, tak jsem se přizpůsobil. Tušíte, jak by povolení kasina obstálo proti ustanovení, že stanovujeme hazard za činnost, která by mohla narušit veřejný pořádek?
Dobrý den pane Novotný,
protože, pokud tomu dobře rozumím, tak se větou: "Tušíte, jak by povolení kasina obstálo proti ustanovení, že stanovujeme hazard za činnost, která by mohla narušit veřejný pořádek?"
obracíte na mě, tak se pokusím odpovědět.
Preambule:
Po rozhodnutí ÚS 56/10 ve věci Františkových Lázní, mohou obce dle §10, písm. a) zákona o obcích v této oblasti rozhodnout vyhláškou prakticky jakkoliv.
K Vaší vyhlášce poznamenávám: Je naprosto legitimním rozhodnutím obce vydat vyhlášku, kde se zakazují herny a nezakazují kasina (tzn. vynechání §2, písm. i) v zakázané činnosti ve vyhlášce).
Může se tak stát např. z důvodu, že kasina na rozdíl od běžných heren vyžadují movitého provozovatele (kapitál 100 milionů Kč), nepřetržité monitorování a evidenci návštěvníků.
Odpověď na Váš dotaz: Ministerstvo financí by nepochybně žádosti o vydání povolení kasinu dle §32 odst. 1 na dobu deseti let vyhovělo, neboť by k tomu mělo velmi důležité a rozhodující stanovisko obce a to její vyhlášku, kde je zakázáno prakticky vše právě s výjimkou kasin (obec tím de jure sdělila, že tato činnost nemůže narušit veřejný pořádek v obci, viz. §10 odst. a) zákona o obcích).
Doplněk odpovědi: Je velmi pravděpodobné, že po vydání povolení by toto povolení nebylo Ministerstvem následně zrušeno ani po případné Vaší nové vyhlášce, kde by již kasina byla zakázána a to právě z důvodu, že by nové kasino vzniklo až po vydání Vaší předvčerejší vyhlášky, kdy jste je mohli zakázat, ale neučinili jste tak (a tím jste dali najevo, že u kasin nehrozí narušení veřejného pořádku), pokud mezitím nedojde v daném kasinu k něčemu podobného typu mačetového útoku.
Doplněk odpovědi č.2: Po konzultaci se šéfem našeho stavebního odboru sděluji: Stavební zákon nezná pojmy herna a kasino. Stavební nároky na herny vyplývají z loterijního zákona. V případě, že majitel zkolaudované herny požádá o změnu užívání na kasino s tím, že doloží věci výše zmiňované ( zajištění monitorování a evidence návštěvníků z hlediska stavebních úprav, pokud to nějaké vyžaduje), nemá stavební úřad zákonný důvod tuto změnu užívání nepovolit.
NahoruRe: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
16. Prosinec 2011 - 17:21 | barta
Tak přece jen to není dialog, ale hyde park, takže budu rád, když do toho vstoupí i někdo jiný, než můj oblíbený chemik Michal Canov, Viktor Novotný či samozvaný moderátor Josef Doškář. Mě by třeba zajímalo od pana Novotného, jestli vypuštění kasín byl záměr, nedopatření apod. A závidím Novoborským, že zastupitelé diskutují, to Lipští dělají většinou mrtvé brouky.
NahoruRe: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
16. Prosinec 2011 - 18:43 | moldavit
Já bych se zeptal.Od rána do odpoledne tu pod diskuzí tradičně blikala reklama na "bedny".Kliknul jsem si.Dalším klikem bych byl na videoterminálu nebo v kasinu a po naplnění kreditu bych hrál jak v herně v pohodlíčku domova.
NahoruV Novém Boru zmizí cca 90 "Beden".S velkou slávou a natřásáním některých místních politiků.
Zato zůstane 2-3000 IPadres,které lze během několika vteřin na PC přeměnit v bednu ,videoterminál či kasino.
Io je tedy dost velký nepoměr.Vím,že to nemůžete ovlivnit.
Ale přesto.Nezdají se vám hesla typu Město bez hazardu apod.tak trochu falešná?Kdo zjistí kolik je už v NB počítačových gemblerů?Kdo zjistí,kolik dětí se už zacvičuje?Není to tak spíš podle pořekadla ...sejde s očí,sejde s mysli?
Pro úplnost pro ostatní/mimo J.Doškáře/.Nejsem geneticky germán,nebydlím na německém území a moji rodiče nestříleli do spojenců.
Re: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
16. Prosinec 2011 - 19:54 | Josef Doškář
Ještě dnes jste se s námi radoval ze zákazu heren. Vy jste se někam odstěhoval? Ještě nedávno jste psal o Německém pohraničním území. Dobrá zpráva o rodičích ze Cvikova. Walter chce odvést pozornost od Viktora Novotného, kterému se zřejmě nepodaří obhájit chybu ve vyhlášce.
NahoruTo však není podstatné. Podstatné je to, že se to nechá ještě brzy napravit vložením několika písmenek.
Dotaz na Viktora Novotného trvá.
Re: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
16. Prosinec 2011 - 20:13 | moldavit
Psal kdysi jsem jasně ,že nejsem příznivec hazardu.Z každého kroku mám radost.A položil jsem jasnou otázku.I s upozorněním na Vltavína,čili Josefa Doškáře,který když nemá argumenty/což bývá obvykle/,řeší to pomluvami diskutujících.
NahoruTakže pane Doškáři,v městě Nový Bor,městě bez hazardu, nemají lidé přístup k internetu?Máte přehled jako zastupitel,kolik lidí,kolik dětí je pravidelně na nějakém internetovém videoterminálu?V internetovém kasinu?
Zcela upřímně vám řeknu,když tak o to přemýšlím,že bych vyměnil zákaz anonymního hazardu na internetu za povolení kasin,kde je vše monitorováno,kontrolováno.Když už tedy by hazard musel být.A veškeré daně bych dal obci.
Děkuji za vaše konstruktivní odpovědi,ne za podsouvání lží.
Re: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
16. Prosinec 2011 - 20:28 | Nachtigall
Bujarou radost mohou mít jenom naivové. Nejsem příznivcem hazardu též. Mnoho lidí hraje doma ze svého kompu.Je to jejich věc,ale ničí to rodiny ,děti,vztahy stejně jakjo veřejné automaty.Ty jsou pravda často v příjemných provozovnách.Navrhuji je teda přesunout v rámci podnikatelského záměru do té barabizny naproti Ajetu,prý to obhospodařuje pan Stehlík.Budeme tak mít opět nějaké prvenství v Boru.Z vybraných daní bych pořídil hráčům pryžové galoše ,čepice,a hřebeny na vyčesávání omítky.
NahoruRe: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
16. Prosinec 2011 - 21:06 | Josef Doškář
Re: Je to tady !!! V Novém Boru odsouhlasen zákaz VHA ...
15. Prosinec 2011 - 8:33 | růženín
V podstatě jednomyslně.Tak ti radní nejsou zas tak špatní.Sdílím s vámi vaši radost a gratuluji
Růženín
To napsal růženín!
NahoruDohnat a předehnat Las Vegas?
16. Prosinec 2011 - 22:05 | Jan Tichý
Vážení pánové, už 28 hodin je tady k přečtení taky tento odstavec ing. Canova:
Kasino nemá dle mých informací nějaké zvláštní podmínky na stavební část - pouze na provozovatele - bude muset mít kapitál 100 mil. Kč (§32 odst. 3) a vše bude muset být monitorováno (§37) a zákazníci budou evidováni (§36). Povolení vydává Ministerstvo na dobu 10 let.
Kolik tady v okolí znáte podnikatelů, kteří mají 100 milionů jen tak volného kapitálu?
Kdo myslíte, že si troufne právě do Boru naplánovat kasino, když víc než tisíc místních lidí už podepsalo petici proti jakémukoli hazardu? A vyplatilo by se mu to vůbec?
Opravdu myslíte, že v současné situaci bude ministerstvo dál vydávat povolení komukoli kamkoli na požádání, vyhlášky-nevyhlášky?
Myslíte, že když ve vyhlášce chybí jedno písmeno, tak do roka budeme mít v Boru zbrusu nové přepychové kasino? Kde asi?
Spíš si myslím, že jsme svědky zas jedné typické "diskuze boráků", způsobené povrchním čtením a nepochopením smyslu přečteného. Do včerejška i ctihodný Vltavín prosazoval zrušení beden obou typů - o nějakých kasinech ani v diskuzích ani na ZM nepadlo přece ani slovo.
NahoruRe: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
16. Prosinec 2011 - 22:07 | moldavit
Ano napsal a zopakoval.A teď ještě kdyby jste zodpověděl moji otázku,kterou také pokládám již měsíc..Jak zajisíte,aby se v tom Městě bez hazardu nepřemístili hráči,gembleři a děti na PC.
NahoruA hazard nekvetl ještě více?
Jde o skutečné řešení problémů hazardu,nebo politický populismus,podepřený heslem... sejde z očí sejde z mysli?Voliči mají rádi jednoduché pravdy.To jsem od různých Nováků,Dvořáků apod.slyšel mnohokrát....všechno zlo pochází z heren.Kdy bude vyhláška o zákazu trafik,protože tam v NB mlátil kdosi dlažební kostkou lidi do hlavy.Kdy se konečně zavře Městský park,kde došlo k rasovému útoku a jacísi Doškáři s pár Danysi na tzv Hydeparku pro několik účastníků toto místo označili za nejnebezpečnější místo v NB?
Těším se na fundované odpovědi multifunkcionáře a zastupitele Nového Boru Josefa Doškáře.Doufám,že odpovědi budou smysluplné,jak se na takovou perzonu sluší a patří.
Re: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
16. Prosinec 2011 - 22:34 | Josef Doškář
Absolutní zákaz hazardu / beden všeho typu/ se týká i kasin. O kasinech hovořil i Viktor Novotný se mnou a hovořil o tom i na finančním výboru!
Pane Tichý, vy jste nikdy nepodnikal, a vaše představy o podnikání uvízly ve mzdové účtárně Jednoty.
Herna a kasina jsou úžasným zdrojem zisku. 100 MIO Kč pro tento bysnys je k dispozici v širokém okolí našeho městaa i mimo území ČR. Určitě si vzpomenete na protest Malty o omezení podnikání cizinců u nás.
Chybí mně tady vyjádření Viktora Novotného, který je zodpovědný za nekvalitní vyhlášku. Dal jsem dotaz některým svým kolegům.
Všichni mně sdělili, že není problém urychleně úpravu vyhlášky udělat.
Růženínovi dopručuji vést diskuzi s Janem Tichým. Již několkrát jsem mu sdělil, že s tímto nehusitou nekomunikuji. Těším se na soudní jednání.
Podstatné je to, že Viktor Novotný není schopen obhájit "svoji vyhlášku".
NahoruRe: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
16. Prosinec 2011 - 23:08 | moldavit
Takže na konkretní otázky pan Zastupitel a multifunkcionář J.Doškář opět nedovede odpovědět.Charakteristické..Pane Tichý jste nula,protože jste nevyráběl die Zwerge pro němce.Pardon,nebyl jste podnikatel v tradici Zimlů.
NahoruJinak skutečně nejsem stoupenec husitů a v historické veřejnosti nejsem sám.Hnutí,které nahánělo stovky lidí do kostelů,aby je tam upálilo,vyplenilo Svatovítský chrám,zničilo nejcenější kulturní dědictví České země,pořádalo sexualní orgie, jehož příslušníci močili na ostatky českých králů,lilo jim víno do lebek se slovy chlastej s námi náš králi jaksi není podle mého gusta.I proto,že vyvolalo občanskou válku kde vymřela 1/3čechů.Jejich řádění zpustošilo zemi,která hrála prim v Evropě.Takto oslabená země se pak stala cílem protestantských Sasů,kteří poněmčili obyvatele pohraničí.Ale chápu milovníky románů Jiráska.Jaksi nepochopili,že román a realita je rozdíl.
Pane Tichý buďte rád,že nejste Zwergehersteller.
Ctihodný Vltavíne,
16. Prosinec 2011 - 23:11 | Jan Tichý
jak je vaším zlozvykem, odpověděl jste sotva na jednu z mých řečnických otázek, a hned jste mě zase nutkavě začal kádrovat. (Ale podklady máte blbé a neúplné, šéfoval jsem odboru PaM, jako mzdová účetní jsem se neživil nikdy.)
S "bysnysem" opravdu nemám zkušenost, ani s trpaslíkama, ale to vím, že vám vlezou všude.
Zkuste si přečíst otázky znova, bylo jich 6. A jdu spát!
NahoruPodvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
16. Prosinec 2011 - 23:34 | Josef Doškář
Pane Tichý ,
na naší vyhlášku čekají mocné firmy a jedna z těch mocných firem z celostátní působností, kteří budou provozovateli v podniku místního podnikatele, kterému dají přístroje do kasina a on on nich bude dostávat nějaký peníz (nerozhoduje majetek toho místního podnikatele, ale provozovatele tj. majitele těch beden). A hlad firem bude tím větší, čím více měst hazard omezí. A protože jich určitě bude víc než jich bylo do roku 2011 (prakticky nula - neboť ministerstvo dosud na obce kašlalo) tak ten hlad se dá čekat fakt velký.
Diskutujte si pánové Waltrové a Tichý mezi sebou!
NahoruViktor Novotný neobhájí svoji vyhlášku.
16. Prosinec 2011 - 23:37 | Josef Doškář
Viktor Novotný neobhájí svoji vyhlášku, protože je neobhajitelná!!!
Byli jsme podvedeni!! Buď úmyslně, nebo z nedbalosti!!!
Končím diskuzi!
NahoruRe: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
17. Prosinec 2011 - 0:48 | viktor
Pan zastupitel hlavně lže, v souvislosti s mou osobou se mu to stává v poslední době až příliš často, doufám, že mi vysvětlí, proč to dělá. Též stále neslyší či neumí číst (můj příspěvek ke znění vyhlášky), pořád jen opakuje své paranoie. Jen k dokreslení toho podvodu, na který slavně přišel den po schválení vyhlášky - zmiňované písmeno i) nikde nevypadlo, nebylo prostě už v návrhu, který dostali zastupitelé více jak týden před ZM. Nemluvě vůbec o tom, že v listopadu předkládal zastupitelstvu vyhlášku, která obsahovala toliko písmeno e), tedy povolovala např. i VLT.
Milan Bárta - autor vyhlášky, vedoucí finančního odboru, který herny a automaty dozoruje, musel zákonitě vědět při výběru písmenek, že tam kasina nedává. Diskutoval rozsah vyhlášky ("písmenka") prý mnohokrát s ministerstvem a dalšími institucemi, při výběru je nutno nezakázat třeba tomboly či jiné obdobné věci. Dnes ve svém vyjádření napsal, že kasína jsou úplně jiný level a že si v souladu s názorem řady odborníků a institucí myslí, že jsme přijali dobrou vyhlášku, která sehraje přesně takovou úlohu, která se od ní očekává. A k těm diskuzím - účastním se rád, ale tady s tou skupinkou, která akorát pomlouvá a překrucuje, to fakt nemá cenu. Jejich posledním hitem je sledování IP adres anonymů a odkrývání jejich totožnosti - to se asi naučili od chlapců z DSSS, u těch jsem to taky viděl. Politika v Novém Boru má holt svá specifika...
M. Canov - Díky za odpověď, to zní celkem realisticky, budeme se na to muset ještě podívat.
růženín - na Wikipedii píšou u kasin, že v poslední době se velmi rozmáhají hlavně on-line kasina, která nabízejí vstupní bonusy a jiné výhody. Trend je jasný. Hazard nevymýtitelný. Přesto jsme se rozhodli udělat něco pro jeho omezení, snížení svodů pro bývalé i současné hráče. Aby neskončili cestou z práce či na nákup někde u bedny. Jeden takový mi děkoval, za to jsem moc rád, protože jinak mám velké pochybnosti, že lze ten boj s hazardem vyhrát. Josef Doškář mi ještě dluží odpověď na otázku, zda dáme takhle 3 miliony (můj odhad na rok 2012 podle nové legislativy) třeba i na alkoholiky a feťáky, kteří do toho spadli. Tam je jen nevýhoda, že z heroinu ani perníku nemá obec žádné odvody, obce by ale mohly začít bojovat za část spotřební daně z alkoholu....Jinak táta chtěl navrhnout vyhlášku, že by se v Novém Boru lidem nesměly půjčovat peníze - špatně počítají a půjčky přivedly do neštěstí možná ještě více lidí, než ty herny...
NahoruRe: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
17. Prosinec 2011 - 6:50 | Josef Doškář
Oavoávám se opět na věcnou diskuzi s Ing. Canovem. Viktor Novotrný neobhájil " Svoji vyhlášku".
NahoruOdpověz na argumenty pana Ing. Canova!
Re: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
17. Prosinec 2011 - 7:14 | viktor
Říkám pořád, že neumíš číst - není to má vyhláška, argumenty Ing. Canova beru.
NahoruPanu Novotnému o zákoně a odboru 34 Ministerstva financí
17. Prosinec 2011 - 8:15 | Michael Canov
Dobrý den pane Novotný,
tvůrce novely zákona (což byla skupina poslanců okolo Jana Farského, nikoli odbor 34 Ministerstva financí) nezařadil do možnosti zákazu úplně všechna písmenka §2.
Citace zákona: "zákon v § 50 odst.4 povoluje obci vyhláškou omezit či zakázat hry dle §2, písm. písm. e), g), i), l), m) a n) a loterie a jiné podobné hry podle § 2 písm. j) a § 50 odst. 3,"
Nejsou tam taková písmenka, kde by byl zákaz nesmyslný jako např. b) tomboly, a) a c) losy atd.
Vím o řadě měst (jenom se mnou osobně kozultujte cca 20 měst, o dalších vím z internetu), kde se diskutuje zda zákaz všude či jenom někde a zda dají přechodné opatření či nikoli a pokud ano, tak na jak dlouho, ale nikde se vůbec nediskutuje o tom, která písmenka z §2 - to novela zákona předložila jak na podnose.
Ke konzultacím s Ministerstvem - s plnou zodpovědností tvrdím, že nic není horšího než konzultace s odborem 34 (ty to mají na starosti) Ministerstva financí. Ty stojí dlouhodobě a jednoznačně na straně hazardu. Bývalý šéf tohoto odboru Ing. Petr Vrzáň je dnes ředitelem asociace hazardu SPELOS a jeho nástupci mu zdatně sekundují. Proč si myslíte, že všechno u Ústavního soudu (Chrastava, Františkovy Lázně, Kladno) prohráli...no protože porušovali léta zákony).
K přechodnému ustanovení - Farský a spol dali do novely zákona, že na tři roky se nevztahuje zmocnění vyhlášky na stará povolení. Dali to tam proto, aby alespoň zkrátili 10 let, které u heren nezákonně povoloval odbor 34 Ministerstva financí. Vzápětí však Ústavní soud rozmetal i toto a platí jenom to, co si stanoví obec (Ustavní nález přebíjí toto ustanovení zákona). Tzn. Vy nemáte ve vyhlášce přechodná ustanovení - Vy můžete žádat MF o zrušení starých povolení okamžitě, žádné čekání 3 roky (uznává to i sám Jan Farský - můžete ho kontaktovat), více na http://www.chrastava.cz/2011/ruseni-videoterminalu.htm .
Pro dokreslení hrůzné pozice odboru 34 Ministerstva financí doplňuji, že se nevzdalo a pokusilo do budoucna vyřadit obce ze hry, když dalo do připomínkového řízení svůj návrh zcela nového zákona, který by měl platit od 1. 1. 2013 a kde dle jejich návrhu by obce vůbec žádné vyhlášky nemohli vydávat. Udělali to nesmírně fikaně, kde obcím dali právo tzv. závazného stanoviska...kdy by v případě záporného stanoviska ze zákona souhlas dát nesměli, ale zapomněli dodat, že v případě odvolání by povolení tzv. Specializovaný finanční úřad vydat musel (neboť by to již bylo ze zákona nárokové). Dle mých informací to již Jan Farský napadnul v připomínkovém řízení a dal tam požadavek, aby v připravovaném zákoně možnost vyhlášek byla, nic to však nemění na tom, že odbor 34 MF chtěl možnost vyhlášek zrušit.
NahoruRe: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
17. Prosinec 2011 - 8:18 | Nachtigall
Pane Doškáři,je to pravda,že jste v listopadu předkládal návrh vyhlášky,která povolovala i VTL?
NahoruKonec konců se to dá najít v zápisu ze zastupitelstva. Z toho se nevykroutíte.Byl to od Vás tedy jasný záměr! Povolit VTL!! Co Vám za to provozovatelé dali? S kým jste se sešel? Můžrete odpovědět?
Re: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
17. Prosinec 2011 - 8:53 | Michael Canov
Dobrý den pane Nachtigalle,
Nahorupokud by Nový Bor přijal v listopadu vyhlášku, která by se stala účinná po 15 dnech, byla by ještě dle starého zákona (účinného do 31. 12. 2011), kde se písmeno e) vztahovalo i na VLT a Ministerstvo financí by bylo povinno dle nálezu ÚS zrušit všechna již vydaná povolení pro VLT dle tohoto starého znění zákona.
Re: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
17. Prosinec 2011 - 9:10 | barta
Díky panu Novotnému za objasnění. Teď koukám, že tu opravdu máme reklamu na hrací automat :o)). Asi jsem je měl odstíněné. Tohle neovlivníme, je to kontextová reklama, čím více se zde bude o automatech hovořit, tím jí zde bude procentuálně více :o))). Paradoxy. Až se budeme bavit o prostitutkách, bude tady něco jiného. Osobně jsem vůči hracím automatům imunní. Není to podle mě žádná hra, když má počítač nastaveno, kolik může vyplácet v procentech. To si raději vsadím na koně nebo fotbal. A nevím, jestli klasické gamblery, ty, o které nám jde - to znamená otce od rodin, pobírače dávek - zrovna zaujme hraní po netu. Podle mě tam chybí něco z té atmosféry. Nevím, ale znám za svou kariéru (studenti, rodiče studentů) pár gamblerů, ale vždy šlo o hospodské gamblery. Má někdo zkušenost se závislákem na hraní peněžních her po netu?
NahoruRe: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
17. Prosinec 2011 - 9:47 | Nachtigall
Děkuji panu Ing.Canovi(jestli píši špatně 3. pád,omlouvám se) za věcnou diskusi. Hyperbola mého příspěvku směřovala k tomu,že pan Doškář vidívá za spoustou věcí záměr,spiknutí,podvody atd.a lidi,kteří s ním nesouhlasí,je schopen okamžitě z něčeho nařknout ,obvinit,aniž k tomu má jakékoliv důkazy.Jak staré přísloví stále platné ovšem říká-zametej si nejprve před svým prahem!
NahoruRe: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
17. Prosinec 2011 - 10:37 | moldavit
Souhlasím s panem Bártou.Odstranění beden z hospod jsem přivítal.Ta atmosfera je jediné-alkohol.Kdo by nikdy nehrál, po pár pivech ztratí zábranu a jde na to.
NahoruNa netu pravidelně sleduji tipovani.cz,kde běží on line všechny fotbalové zápasy Gambr. ligy.
Vedle jsou pod nicky vsazené částky 150 tis.je běžné.
Uvědomuji si,že za komunismu byly moje 2 babičky a jeden děda gemblery.Pravidelně sázeli Sportku i Matesa.To napětí když probíhalo losování.Ani špitnout jsme nemohli.A to se vyplácelo jako výhra pouze 50% vsazené částky narozdíl od 70% z VHA.
Myslím si,že hesla typu Město bez hazardu je pouhým populismem některých komunálních politiků,kteří mají potřebu se zviditelnit a ukázat jak se bijí za občany města.
Je to úplně to samé ,jako kdyby po Vyhlášce o zákazu pití alkoholu na veřejných prostranstvích se vyhlásilo Město bez alkoholu.
Re: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
17. Prosinec 2011 - 11:34 | moldavit
Machtigalle,přesně jste to vystih.Pod Dalajlámou jsem si dovolil přirovnat,že čínská okupace Tibetu zdůvodněná tradičním čínským územím je podobná Protektorátu,zdůvodněném Tradičním německým územím.Okamžitě jsem nácek,bydlím na německém území atd.Dovolil jsem si moc-kritiku čínských komunistů.Pan J.Doškář totiž bojuje proti totalitě,ale pouze té nacistické.Ta komunistická je fajn,protože se obklopuje komunisty,bývalými i současnými a pracuje ve službách komunistické kandidátky na prezidenta.Nesmiřitelný bojovník s nacismem vyslal do boje o senátorské křeslo se svou rodnou stranou pána,který má za "skvělou" knihu sestavenou z myšlenek tvůrců nacismu.Protestuje proti náckům v NB a nevadí mu že jejich kandidát v krajských volbách za tyhle nácky kandidoval.Protestuje proti zločinným novoborským nacistům,kteří vstoupili do legální čsl strany,která dokonce vyhrála volby.A rozhodnutím nahoře se po anexi včlenila do NSDAP.Kupodivu mu ale nevadí člověk,který vidí,jak jsou od r.1948 jeho spolubojovníci ze západní fronty zavíráni do koncentráků komunismu,jak je v r.1949 popraven i jeho přímý velitel a legionář z východu Heliodor Píka,jak probíhají v r.1950 politické procesy a vraždy Horákové a dalších.Zřejmě na podporu těchto činů vsoupí v r. 1951 do KSČ.Nedivím se,že s tímto pánem byl vyražen z rady.
NahoruA mohl bych pokračovat....Faktem je,že s takovým charakterem jsem se nesetkal a to mám důchod za pár.K vašemu pořekadlu o zametení před vlasním prahem bych jedno přidal.
Na hrubý pytel hrubá záplata.
Odstoupení pohůnků hazardu
17. Prosinec 2011 - 11:38 | Nachtigall
To znamená všech 20ti zastupitelů,kteří hlasovali pro. Zdržel se jen.MUDr. Coufal.Ten by mohl vést rozvášněný dav .Řádně ,dle zákona ohlášeným demonstracím nic nebrání.Nejlepší by to bylo uděla na Silvestra na náměstí,kdy tam budou hasiči dělat šou a dávat grog a guláš zadara.Nebo průvod,když vyrazí ulicemi, vzít od Egermanna kolem Landova řeznictví v Nádražníjako první zastávku.Hezky to tam voní.
NahoruRe: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
17. Prosinec 2011 - 11:38 | moldavit
Milouši do ulic!!!!Dobrý nápad.Ale vyhněte se parku,je tam velmi nebezpečno.A zatím nebyl zakázán.
NahoruHlavně aby ty ulice nevypadaly jako ten Hydepark,organizovaný D+D
Re: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
17. Prosinec 2011 - 11:48 | Nachtigall
Vždyť Vám říkám: Volejte Chocholouška!
NahoruAle vážně, když čtu pana Canova a pana Novotného vidím,jak se lze kultivovaně bez urážení a napadání diskutovat.Oba zřejmě vědí,že nemusí být jen jeden výklad a jedna pravda. A nemusí to být zrovna úmysl. Amíci,když posílal jednu sondu do vesmíru,tak si nevšimli,že některé rozměry jsou v metrické soustavě a jinév inch(ích) atd. A to je NASA nějaká instituce !
Vodňanský &Skoumal přeci zpívali Ó paranoia moja! nám už u Vltavína nic jného nezbude,než na hrubý pytel,hrubá záplata.A ještě ¨je další pořekadlo: Každý svého štěstí strůjcem.
Re: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
17. Prosinec 2011 - 11:50 | Nachtigall
V parku by mohl dav sbírat psí hovínka.
NahoruRe: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
17. Prosinec 2011 - 12:34 | Nachtigall
Možná,že by bylo nejlepší začít tu demonstraci rovnou v Maiselově ulici v Praze. Jakými prostředky budete pořed vánoci vynucovat odstoupení pane Miloši Nováku?Budete rozdávat demonstrantům kolekce?
NahoruRe: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
17. Prosinec 2011 - 13:05 | moldavit
V Českolipském deníku,v diskuzi na toto tema přednáší svá moudra Josef Doškář.Pod těmi moudry mu přitaká a chválí ho jakýsi Vlastislav Smutný.Zajímavé je,že u obou je stejná IP-90.176.228
NahoruCo k tomu dodat?Kdopak je tu podvodníkem?
Vyhlášku o zákazu hazardu ve městě, je třeba co nejdříve upravit
17. Prosinec 2011 - 17:35 | Josef Doškář
Vlastislav Smutný, vltavín a Josef Doškář jsou totéž. Všichni tři píšou za Josefa Doškáře. Vlastislav Smutný je takto registrován i v Novoborském měsíčníku. Nikdo z těchto tří autorů to nikdy netvrdil jinak.
Byla to jenom taková hra pro růženína, jinak též Růžu a Jiří Waltra,
a dále pro Pavlíčka, který je také Ludmilka, lájošnadmaroš a Frömmel.
Pánové, držte se tématu. Jde o zrušení úplného hazardu v Novém Boru.
Právě jsem se vrátil ze Žitavy / ne- z Hradu/, města, kde na mne neblikala jediná herna, či automat.
Žitava má / 20.000/ s okolím cca 29.000 obyvatel. Podle informací "íčka" je na kraji města jedna herna.
Žitavou zněly vánoční koledy.
Já myslím že, pan Ing. Canov dostatečně vysvětlil úlety naší vyhlášky.
Cesty jak dál, jsou dvě.
1. Vyhovět vůli ZM a občanů našeho města, kteří svoje přání projevili v petici a proto je potřebné vyhlášku co nejdříve upravit.
2. Vyhláškou se již nezabývat a neupravovat ji. Dnes po důkladném právním rozboru však víme, že naše vyhláška povoluje přeměnu heren na kasina, ve kterých se budou dále provozovat hrací automaty. To však odporuje vůli ZM i přání občanů NB. Bylo by to i porušení usnesení předminulého ZM, které uložilo příslušným úředníkům města, připravit vyhlášku pro úplný zákaz hazardu ve městě Nový Bor.
Pro Viktora Novotného bych rád připomněl vyjádření Ing. Válka poslední věta z jeho příspěvku:
15. Prosinec 2011 - 13:46 | Otakar Válek
Viktor Novotný má největší zásluhu na tom, že se po mnohačetných jednáních, rešerších a přezkoumávání každého slůvka, doufejme, podařilo připravit kvalitní nezpochybnitelný dokument.
NahoruRe: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
17. Prosinec 2011 - 18:09 | moldavit
Citace Josefa Doškáře...
NahoruPánové, držte se tématu. Jde o zrušení úplného hazardu v Novém Boru.Konec citátu.
A co je ten hazard neúplný?
Jak chcete vydat vyhlášku O úplném zákazu hazardu v NB.
Hazardní hra je z definice věci taková, že o výsledku rozhoduje především náhoda. Navíc pravděpodobnost vítězství je u hazardní hry vždy nižší než šance na prohru.
Proto jsou všechny hry dle loterního zákona od číselných loterií přes automatové hry až po dostihové sázky hazardní.
Tohle všechno zkontrolujete? Jak to zakážete?
Vzpamatujte se.
Jestli vám připadá normální,že někdo píše pod jménem Doškář a pak si pod tím pochlebuje jako Smutný,tak já k tomu nemám slov
Re: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
17. Prosinec 2011 - 18:24 | Nachtigall
Hazard je někdy i manželství...
NahoruRe: Vyhlášku o zákazu hazardu ve městě, je třeba co nejdříve ...
17. Prosinec 2011 - 18:44 | Otakar Válek
S "každým slůvkem" jsem to zjevně přehnal. Viktora jsem chtěl pochválit za to, že tomu věnoval hodně volného času, prokázal jsem mu tím však, bohužel, medvědí službu.
NahoruPokusím se o shrnutí současného stavu, přičemž jsem si vědom, že se mohu dopustit zjednodušení a nepřesností, neboť problematika je - jak jsme se přesvědčili - hodně složitá, a málokdo jí rozumí opravdu dobře. Mám za to, že je třeba zdůraznit, že bez ohledu na aféru kolem písmenka i je přijetí vyhlášky velkým úspěchem. Zrušili jsme oba druhy hracích automatů, navíc máme naději, že nebudeme muset čekat tři roky na ukončení jejich provozu. Tím jsme zašli dál, než osvícená Chrastava, která prý ponechává 3-4 herny. Nyní bychom rychle měli nechat opravdu důkladně přezkoumat možnosti vzniku kasín v našem městě. Pokud se prokáže, že jde herny přejmenovat na kasína, která by jela bez většich překážek dál, musíme co nejrychleji opravit vyhlášku. Pokud se ukáže, že nám nic takového nehrozí, a že - jak někteří tvrdí - je nemožné, aby kasina zaplavila Nový Bor, můžeme diskutovat o tom, zda připustíme či nepřipustíme jedno kasino s regulovaným provozem a důslednou kontrolou.
Re: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
17. Prosinec 2011 - 18:55 | Nachtigall
To je pro mne asi nejen pro mne novinka,že Chrastava si ponechává prý 3-4 herny. Ing.Canov jako starosta to bude vědět zdaleka nejlépe .Určitě se k tomu vyjádří. Děkuji předem.
NahoruJosef Doškář opět lže
17. Prosinec 2011 - 19:27 | moldavit
Že je jakákoliv lež panu Doškářovi prospěšná je známo.Dnes nás masíroval svým tvrzením o Žitavě bez heren a kasin.Ani neví ,že se lze přesvědčit o jeho "pravdě".
NahoruDal jsem si Zittau casino.A hned na mne jukli čtyři!!! Dvě na náměstí,jedno vedle na Topfenbergu a čtvrté v hotelu.Dal jsem si Spielhallen a už na mne koukala první zvaná Gambler.Dál už jsem radši nehledal.
Pane Doškáři,není vám trapné,neustále veřejně lhát?Stojí vám to za to?Kdy s tím konečně přestanete?
Re: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
17. Prosinec 2011 - 19:53 | Nachtigall
Pan Doškář o několik příspěvků výš píše,že je současně Vltavín,to víme,ale ještě i jakýsi Vlastislav Smutný ! Bůhví,kdo tedy a kde vlastně byl a kdo na to zastupitelstvo vlastně chodí a kdo zůstává doma nebo jezdí po světě.Můžeme se ještě nadít velkých překvapení.
NahoruRe: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
17. Prosinec 2011 - 20:52 | Josef Doškář
Informaci mám pane Waltře z "íčka" a jako takovou jsem ji z " íčka" uvedl: Ne, lež pane magistře, ale informace z " íčka".
Při uvedení této informace jsem věděl, že informace z "íčka" bude podrobena kritice. V každém příladě jsme s kamarády prošli dva rynky a jednu hlavní ulici. Do herny nás nikde nic nelákalo a nic na nás neblikalo ani nevolalo.
Inormaci z íčka ještě jednou upřesňuji. Paní ve službě nám sdělila, že ve městě byly dvě herny. Jednu zavřeli a že ve městě je pouze jedna.
Oceňuji vaší "korektnost".
NahoruRe: Josef Doškář opět lže
17. Prosinec 2011 - 20:12 | moldavit
Vaše zaručené informace od překladatele gestapu a ička jsou dobře známy.Bylo by dobré přestat konečně lhát,nezveřejňovat nepodložené informace.Ale to by jste to pak nebyl vy.Pěkně se do toho zaplétáte.
NahoruDiskutujeme již o tom, kolik kasin v NB ponecháme. ...
17. Prosinec 2011 - 21:38 | Josef Doškář
Nechtěl jsem, bohužel musím připomenout znovu příspěvek pana Ing. Válka.
15. Prosinec 2011 - 13:46 | Otakar Válek
Ujišťuji pana Vltavína a čtenáře i-novin, že nevím o žádném koaličním zastupiteli, který by si přál zachování "výherních" automatů. Naše úsilí od počátku směřovalo k tomu, aby vyhláška neměla chyby, protože jsme nechtěli riskovat prohraný soud. Nemusím připomínat, že lobby provozovatelů hracích automatů disponuje brilantním právním zázemím. Poslanec Josef Novotný a starosta Ing. Canov nejsou - při vší úctě - právní autoritou, na níž bychom se mohli spolehnout. Viktor Novotný má největší zásluhu na tom, že se po mnohačetných jednáních, rešerších a přezkoumávání každého slůvka, doufejme, podařilo připravit kvalitní nezpochybnitelný dokument.
Já se musím vyjádřit k tomu, co se již Viktorovi podařilo:
- zpochybnit autority boje proti hazardu, pány Josefa Novotného a Ing. Caneva
- vyzdvihnout právní znalosti Viktora Novotného
- Viktor Novotný se stal nepostradelným odborníkem v boji proti hazardu
- Viktor Novotný se setkal s majiteli heren
- Viktor Novotný odmítl veškeré ověřené / Ing. Canovem/ vyhlášky, které jsme předali Ing.Andělovi
- Viktor Novotný "přezkoumal každé slovíčko"
- Viktor Novotný dosáhl svého, diskutujeme už i o tom, že ponecháme jednu nebo dvě herny
- je to to, co lobby od počátku chce, zlikvidovat všechny malé, aby zůstala 1, nebo 2, nebo 3. kasina
Mistrovský kousek na několik tahů. Přesto, že pan Ing. Canev prokázal, že naše vyhláška je
jednoznačně sestavená tak, aby herny v NB být mohly. Herny budou v kasinech, ve kterých potečou děsné prachy!!
Partii s Ing. Canovem, Viktor Novotný prohrál na celé čáře.
Lobby zatím vyhrála, postaral se o to Viktor Novotný!
NahoruViktor Novotný nevystudoval práva. Toto je jeho první vyhláška k úplném zákazu hazardu v NB.!
Re: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
17. Prosinec 2011 - 20:59 | Otakar Válek
Pane Doškáři, nejsem příznivcem ani kasina. Nikdy jsem v žádném nebyl, znám je jenom z filmů. Je jisté, že v něm musí být automaty? Dosud ani nevíme, zda by vůbec někdo o zřízení kasina v NB stál. Na diskusi přece není nic špatného. Jde o to, aby zastupitelé dostali úplnou informaci a jejich úmysl nemohl být zvrácen úřednickou chybou.
NahoruRe: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
17. Prosinec 2011 - 21:12 | Pavel Dvořák
Pane Doškáři, Viktor Novotný není žádný právník. Ani, peníze jeho otce nepomohly, aby dostudoval. Zkouška na VŠ propadne po dvou letech. Viktor Novotný je tedy jenom maturant, který za peníze svého otce a veřejné peníze nakoupil hráče pro svůj šachový klub. Což je primitivní úkon, kdy podle dosažených bodů ELO nakupujete hráče. Ti dobří jdou tam, kde zaplatíte nejvíc. Peníze jeho otce mu pomohly i na cestě do zastupitelstva, kde mu místo uvolnil pan Žíla. Viktor, se prezentoval před volbami jako jednatel šachového klubu a až příjmy vyschnou, tak se snaží být zabezpečen. Jeho otec by z něj měl nejraději starostu, alespoň to všude říká. Zatím se jen lidé diví, jak se nechají vysokoškolsky vzdělaní lidé Viktorem oblbovat. Nerozumím tomu u ing. Válka a lékařek Hodečkové a Hladké. Tito lidé sami něco dokázali a nikdy neparazitovali na veřejných penězích. Velmi tak ztrácejí body u občanské veřejnosti, že se nechají vodit za nos, nedoukem a a koupenou funkcí jednatele šachového klubu.
NahoruRe: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
17. Prosinec 2011 - 21:55 | Nachtigall
Pokud vím,tak pan VIktor Novotný v i-novinách nedávno uvedl,že VŠ nedokončil. Není to žádné tajemství.
NahoruJestliže nakoupil za veřejné peníze hráče, upřesněte nebo podejte podnět k prošetření.POKud je to vše v pořádku,tak je to v pořádku. Já jsem taky psal,že nejsem jeho advokát nebo příznivec,ale pak postupujte stylem padni komu padni a ne jedna závistivá paní povídala. Slovník Dvořákův totiž připomíná nějakého Roberta U.který je prý sám absolventem nějakého právního rychlokursu u "Kindlů" .
Re: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
17. Prosinec 2011 - 22:25 | moldavit
Nachtigalle,ten Robert U.je ten pán,který v katastru nemovitostí figuruje jako majitel majetku na který je uvalena exekuce i s příkazem k prodeji?
NahoruCo říkáte těmto praktikám péče o svůj majetek?
Re: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
17. Prosinec 2011 - 22:37 | Pavel Dvořák
Zcela evidentně si Viktor Novotný, jako radní a vedoucí finančního výboru navrhl a doporučil a následně jako zastupitel schválil veřejné peníze, granty Města Nový Bor, pro svůj šachový klub. Samozřejmě se měl vyloučit pro podjatost. Dostal nejvíc peněz ze všech. Napiš Nachtigale, kde můžeme sledovat průběžné čerpání těchto grantů, kde nalezneme vyúčtování jednotlivých akcí i s podrobným rozúčtováním. V jeho případě by to měla být naprostá samozřejmost. Jen podotýkám, že jeho otec Petr Novotný je předseda sportovního výboru. I naprostý dement pozná, že lépe už to vošéfovat nelze. Takže Nachtigalle jseš jejich advokát, příznivec a možná i něco dalšího, tak pátrej dál.
NahoruRe: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
17. Prosinec 2011 - 22:58 | moldavit
A jak hlasoval pan Doškář?Byl proti?Nebo to taky vošéfoval?
NahoruRe: Diskutujeme již o tom, kolik kasin v NB ponecháme. ...
17. Prosinec 2011 - 23:10 | moldavit
Já myslím,že když se tak panu Doškáři tak líbilo v Zittau,kde vlevo,vpravo,vepředu i za rohem měl kasino,měl by tuto radost dopřát i obyvatelům NB.
NahoruTento pán,který tu po dva měsíce otiskoval vyhlášky jednu za druhou a tvrdil jak je to jednoduché prostě selhal jako samozvaný odborník a opoziční zastupitel.To je naprosto jasné konstatování.
Také selhal svou neznalostí organizačního řádu Města NB,čímž neumožnil projednat řádně v termínu Petici jeho občanů.Měl by se jim za to jednoznačně omluvit a přiznat svá pochybení.
Pokud má nějaký charakter.O čemž ale pochybuji.
Re: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
17. Prosinec 2011 - 23:16 | Nachtigall
Tak to nevím, to mi je novinka.Pokud to tak je,tak je to klasický případ odvádění pozornosti od svého problému.Ale prý se nepohodl s Novotným starším v případě konání sklářského sympozia.Takže asi odtud plyne ta nenávist . Zloděj křičí: Chyťte zloděje!
NahoruRe: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
17. Prosinec 2011 - 23:30 | moldavit
Zadejte si toto- katastr nemovitostí
NahoruNový Bor,najděte si objekty EGERMANNU a vyjde vám
Exekuční příkaz k prodeji nemovitosti
Nařízení exekuce
Omezení dispozičních práv
Zapsáno do soupisu konkursní podstaty
Zástavní právo smluvní
Re: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
18. Prosinec 2011 - 0:52 | viktor
Všem dobrým lidem přeji krásnou zlatou neděli! Jelikož se zde zase používá praktika, že stokrát opakovaná lež se stává pravdou, dovolím si znovu zopakovat, že můj příspěvek ke znění vyhlášky bylo doplnění pís. a) §10 zák. o obcích a ustanovení, že považujeme hazard za činnost, která ohrožuje veřejný pořádek - toto obecné ustanovení jsem tam chtěl mít proto, že pomohlo před Ústavním soudem Františkovým Lázním. Teď můžeme zase začít odpočítávat, kolikrát bude kafemlejnkem zopakováno, že je to moje vyhláška. Písmenka jsem zkontrolovat nestihl, nestihl to ani Josef Doškář, který má jako důchodce nepochybně více času (i podle zdejších diskuzí), i když je to jeho téma číslo 1. Stane se, zastupitelé jsou jen normální (většinou:-) lidé, kteří pracují pro město nad rámec svých jiných aktivit.
Lži "Pavla Dvořáka" už jsem v internetových diskuzích taky párkrát zahlédl, tak jednou něco i k nim, když už je o mě takový zájem:-). Především Vláďa Žíla, který z 8. pozice získal o 8 hlasů více než já, byl sice mile překvapen ze svého zisku, se zvolením do ZM ale nepočítal, rozhodl se nechat svůj mandát dalšímu v pořadí, tedy mně, který jsem na to jako jednička pochopitelně připraven byl. To, že tu zcela nesmyslně obviňujete tátu a pana Žílu z úplaty za tento krok, je jen známky vaší ubohosti či vašeho pokřiveného charakteru.
NahoruA něco k šachu. Funkcionařím ve zdejším oddílu už asi 15 let, kdy jsme měli pár členů a hráli nejnižší soutěže. Dnes je Nový Bor evropská extratřída a já jsem byl zvolen předsedou Šachového svazu ČR - dvanáctého nejmasovějšího sportu v rámci ČSTV. Je pouze dalším dokladem vašeho charakteru a projevem typické české závisti, že na tuto nejen moji práci dokážete zase jen plivnout. Mohu vás ubezpečit, že táta oddíl finančně nepodporuje (díky mu ale samozřejmě patří za mnoho "střepů"). Prostředky z veřejných rozpočtů (za rok 2011 to bylo přes 100.000 Kč - vše lze dohledat) nejdou samozřejmě na odměny hráčů, ale využívají se plně v souladu s pravidly na jejich čerpání. Dovolil bych si podotknout, že kontrolní výbor, který našel řadu nedostatků, neměl z velkých sportů v Novém Boru jedinou výhradu právě k šachistům (později se vysvětlila i většina ostatních zjištění). Hlasování o rozdělování peněz na sport jsem se pochopitelně neúčastnil, pravděpodobně to najdete i v zápisu. Táta svou roli ve sportovním výboru charakterizuje jako ochranu pokladny města před sportovci.
Pro zájemce o šachy si neodpustím dva odkazy. Obrovskou reklamu městu dělá Novoborský šachový server (www.nss.cz), který třeba v listopadu zaznamenal přes 118 000 návštěv (http://www.toplist.cz/stat/498365). Druhý odkaz je takovým povzdechem nad aktuálním vnímáním šachu v ČR. Nový Bor již dvakrát skončil na Evropském poháru lépe než Mika Jerevan, která nastupuje prakticky jako arménská reprezentace. Vloni skončil náš přímý souboj remízou. Když Arméni jako dvojnásobní olympijští vítězové vyhráli letos i světový šampionát družstev, vítal je na letišti prezident země a Sergej Movsesjan žijící v Praze přirovnal jerevanské oslavy k našemu hokejovému Naganu. Však mrkněte na krátké video: http://www.youtube.com/watch?v=d2UXRl1quBU.
Re: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
18. Prosinec 2011 - 1:14 | Brdek
Viktore, nenechte si kazit zlatou neděli a už vůbec ne od "Pavla Dvořáka"... Hezké svátky a držte se!
NahoruJeště k sociálně-patologickým jevům
18. Prosinec 2011 - 1:39 | viktor
Panu Doškářovi ještě jeden námět k zamyšlení. Starám se v Novém Boru a okolí aktuálně o 8 šachových kroužků mládeže. Není to, Josefe, užitečnější činnost a větší boj proti sociálně patologickým jevům, než co tady předvádíš? Zjisti (nejrychlejší bude laskavá prosba na pana Canova, který se i přes veškerou naší snahu evidentně orientuje v tématu lépe než my dva dohromady), zda je nějaký zádrhel v doplnění zákazu kasín do vyhlášky na lednovém ZM, pokud v tomto nevěříš úřadu, a můžeš hned taky začít. Zastupitelé si jistě v lednu s kasíny poradí i bez další zdejší plané diskuze. Možná budeš i pochválen za pozornost a zpřesnění vyhlášky, když si to nezkazíš nějakým paranoidním projevem o odhalení podvodu. Úplně stačí poděkovat za pomoc Ing. Canovovi, který objevil chybějící i). Budu ti držet palce, může to být tvůj velký okamžik v boji proti hazardu v Novém Boru.
Doplnění "Pavlu Dvořákovi" - dnes bylo mládežnické družstvo na krajském přeboru v Liberci, do vyúčtování veř. prostředků tak přibude 2xauto á 4 Kč/km a 300 Kč za celý den odměna pro trenérský doprovod, jednoho nezaměstnaného (pravidelné platby trenérům jsem zavedl teď od září, když jsme se dobrovolnicky již vyčerpali a zájem o šachové kroužky stále roste - dobrovolných pracovníků s mládeží je obecně málo). Děti nic neplatily.
Pavel Brdek - Díky, nápodobně:-).
NahoruRe: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
18. Prosinec 2011 - 10:08 | Josef Doškář
Přeji všem krásnou zlatou neděli!
Děkuji všem co pracují s mládeží a co proslavují Nový Bor.
Zejména oceňuji ty, kteří proslavují České sklo a udržují zaměstnanost v našem městě!
Chci tímto veřejně poděkovat panu Ing. Canovovi za nezištnou pomoc při prosazování úplného zákazu hazardu v našem městě! Bez Vás bychom se, pane Ing. Canove, motali v začarovaném kruhu. Díky Vám je Zlatá neděle zlatá dva krát. Doufám , že ještě dokonce roku budeme společně slavit ještě jeden zlatý den. Předpokládám, že to bude den, kdy bude mimořádně zasedat ZM a kdy budou /ve vyhlášce/ schválena chybějící písmenka, případně slova.
Na posledním zasedání jsme se na tom schodli skoro všichni! Přesně řečeno 20 zastuptelů!
Vše bylo řečeno! Skoro vše bylo objasněno a odhaleno!
NahoruKrásné vánoce všem! Hodně zdraví, spokojenosti a klidu přeje vltavín!
Re: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
18. Prosinec 2011 - 10:19 | moldavit
A mně se chce něco říct,......mně se chce něco říct........
NahoruRe: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
18. Prosinec 2011 - 10:43 | Nachtigall
A já to řeknu!!
NahoruMimochodem,koukal jsem na vaše doporučení na ten katastr a ty exekuční výměry.
I tak končí kariéry veksláků.
V restauraci U kalicha je napsáno: Člověk by chtěl být gigantem a je hovno...
A dodal bych,když ne už celostátní h.,,tak aspoň lokální, novoborské,co vyrábí transparenty a nosí na zastupitelstva.
Hezké svátky všem a panu V.Novotnému taky přeji,aby si nekazil se závistivými omezenci Zlatou neděli i jiné dny.
Odpověď panu Nachtigallovi i dalším
21. Prosinec 2011 - 13:21 | Michael Canov
17. 12. 2011 v 18.44. Otakar Válek mj.napsal "Tím jsme zašli dál, než osvícená Chrastava, která prý ponechává 3-4 herny."
Na to reagoval pan Nachtigall tentáž den v 18.55 : "To je pro mne asi nejen pro mne novinka,že Chrastava si ponechává prý 3-4 herny. Ing.Canov jako starosta to bude vědět zdaleka nejlépe .Určitě se k tomu vyjádří. Děkuji předem."
Takže se vyjadřuji (omlouvám se, že až teď, byl jsem mimo internet).
Ano - od počátku - tzn. od první vyhlášky v roce 2009 jsme ve městě povolovali 4 místa (pak to kolísalo na 3 a zase na 4). Povolili jsme to z původně 17, kde se hrálo původně na 71 přístrojích celkem. Od počátku jsme nezvolili prohibici, ale regulaci. V současnosti je na povolenýcj místech dohromady celkem 6 (slovy šest) přístrojů (tzn. 1 až 2 na jednu povolenou restauaci)....a zde nastává jádro pudla o co nám od počátku v Chrastavě šlo...nám nešlo o totální zákaz...nám šlo o to, aby naše vyhláška nebyla cárem papíru, aby přes ní nejel vlak, aby přístroje neexistovaly nikde jinde než naše vyhláška povoluje, neboť to je naše ústavní právo.....na tom jsme my a další obce vyhráli Ústavní soud, na tom se nám podařilo dosáhnout zrušení již vydaných povolení a tak jsme dokázali jako první a pokud vím tak dosud jediné měst v ČR, že přístroje jsou jenom tam, kde to naše vyhláška dovoluje, nikde jinde.
Pokud někde dále dávám na pořádání svůj právní názor najevo, nevyjadřuji se tím k tomu, zda má být v jiném městě zakázáno vše nebo skoro vše nebo jenom někde, nebo skoro nikde nebo vůbec nikde, to mě mimo Chrastavu nepřísluší a i popravdě řečeno nezajímá....to je v plné moci a zodpovědnosti tamních zastupitelů vůči svým občanům. Mě zajímá jen ta právní stránka věci, že platí...že vůle obce prostřednictvím vyhlášky je neomezená a po nálezech Ústavního soudu je tento právní názor nezvratitelný. Co si obec stanoví do vyhlášky, to platí. Tzn. pokud si nestanoví přechodné období, tak žádné prostě žádné neexistuje. Čemuž paradoxně nemohou uvěřit sami zástupci řady obcí a tvrdí, že nemohou ještě tři roky nic dělat. Nesmysl, pokud si sami nestanoví přechodné období do vyhlášky, tak MF musí začít odebírat již vydaná povolení hned a naopak pokud např. nezakáže kasina, tak prostě nejsou zakázané a může se v nich hrát cokoliv....to píši proto, že mě přistál v poště tento přeposlaný názor:
Citace jiného právního názoru z e-mailu: "Osobně nezastávám názor, že se herny budou měnit na kasina a nedokáži si to vůbec představit, že by se to tu hemžilo kasiny. Podle zákona 300/2011 Sb. podle i) se jedná o hry, kdy sázející hrají proti provozovateli kasina – nemohou to být tedy VHP a IVT, zde se o tento typ hry nejedná. Ale líbí se mi názor, že pokud OZV kasina nezakázala, tak budou, ale pokud OZV zakázala VHP, IVT a další sázkové hry, tak nebudou nikde, ani v hernách, ani v kasinech. ... A pokud OZV nezakázala i), tak nezakázala kasina, ale s jejich speciálním zařízením. Do kasin se povolovaly VHP a IVT na jinou měnu než Kč. Ale pokud je v OZV zákaz na VHP nebo IVT a další sázkové hry, tak nebudou v místě a čase zákazu nikde ani v kasinu, protože tam se podle herního plkánu povoluje jiný druh hry. "
S tímto právním názorem osobně naprosto nesouhlasím. Dobře si prosím přečtěte ono písm i):
"sázkové hry provozované ve zvláště k tomu určených hernách (kasinech), a to i za pomoci mechanických zařízení, při nichž není předem určen počet účastníků a ani není známa výše vsazených částek jedné hry, například ruleta, kostky, karetní hry, kdy sázející hrají proti provozovateli kasina, případně další hry schválené v herním plánu, jakož i varianty těchto her. Výhra se vypočítává z výše vkladů podle podmínek stanovených herním plánem. Sázkové hry podle tohoto ustanovení nelze provozovat v mobilních hernách (kasinech);"
A všimněte si těch slůvek..."a to i za pomoci..." (to znamená, že i bez pomoci), "například" (to znamená, může tam být cokoliv jiného) "případně další hry stanovené herním plánem" (a do herního plánu si lze dát jakékoliv další hry). Co se týče té cizí měny....na to povolení může kasino od MF získat dle §33, ale také nemusí, hrát v kasinu na cizí měnu není povinné. Kdepak...kdo nezakazuje §2 i) ten dle mého jednoznačného právního názoru povoluje kasina se vším všudy včetně VHP i ILV, protože tyto hry tam nebudou hrány dle §2 písm. e), resp. l) ale dle i). "
NahoruRe: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
21. Prosinec 2011 - 14:18 | Nachtigall
Děkuji panu Ing. Canovi za věcnou odpověď a přeji mu hezké svátky.
NahoruRe: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
21. Prosinec 2011 - 14:20 | moldavit
Je vidět,že jste starosta na svém místě.Prohibice nikdy nic nevyřešila,zakázané věci se pouze dostaly do ilegality a nabalily se na ně ještě horší věci.Vám jde správně o to,dostat věci pod jakousi veřejnou kontrolu.
NahoruHazard je, jak víte ,od rulety přes Sportku až po tombolu na plese.Šířená hesla v NB z některých úst zastupitelů jako Město bez hazardu,nulová tolerance hazardu,všechno zlo pochází z hazardu apod. je tedy naprostá pitomost a svědčí spíš o populismu než o zodpovědném řešení problemu.
Osobně mám největší strach z hazardních her na internetu.Pokud se potencionální hráči přesunou tam,no nevím.
Již jsem vyslovil názor,že radši kasino s kontrolou,monitoringem,registrací hráčů než hraní na PC,kde se mohou zaučovat i školáci.
Mgr.J.Walter
Re: Je to tady!!! .. Občané proti hazardu vyhráli!!!
11. Duben 2013 - 12:56 | Josef Doškář
Gratuluji Vám i sobě. Dnes ÚS zrušil část novely loterijního zákona viz http://www.novinky.cz/domaci/298734-odpurci-hazardu-slavi-uspech-obce-ho-mohou-regulovat-hned.html .
Ode dneška je vše "pouze" (?) na zastupitelích.
NahoruRe: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
11. Duben 2013 - 15:27 | viktor
Josefe, gratuluji! Možná jsi měl ale raději založit nové téma, protože zde jsi akorát připomněl své tehdejší výkřiky, které se ukazují jako liché - stále jsme se nedočkali jediného kasina:-). Jsem teď zvědav na doporučení Brnění,o.s. a přístup MF k povoleným VLT...
NahoruRe: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
11. Duben 2013 - 19:06 | Josef Doškář
Krásný slavnostní večer, zakládat kasína nebylo třeba. Mocná lobby zabezpečila zvýšení vsázených peněz, bez potřeby zakládání kasín. Dobře to bylo ,Viktore, vymyšlené.
NahoruPřežijí šachy, bez peněz z hazardu?
Re: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
11. Duben 2013 - 21:37 | viktor
Pepo, když tedy nebyl podvod ve vynechání zákazu kasin, obviňuješ mě hned další nesmyslnou konstrukcí? Je to ubohé i sprosté.
NahoruŠachy byly ve středověku i zakazované, protože se hrály i jako hazard. Přežijí i dnešní nález Ústavního soudu, ten s nimi nemá totiž vůbec žádnou souvislost. Naopak jsem je dnes zastupoval na Plénu Českého olympijského výboru, kde získaly status řádného člena ČOV. Pravda, ČOV usiluje o peníze z hazardu, ale tam má jít jen o kurzové sázky a číselné loterie.
Pokud bys snad dokonce myslel ty novoborské šachy, z podkladů pro ZM zjistíš, že zatímco extraligovým mistrům přispívá město dotací ve výši cca 6% jejich rozpočtu, mnoha jiným platí i přes 50% jejich rozpočtu. Nemusíš tedy mít vůbec obavu, že by zrovna šachisté žili z veřejných rozpočtů.
Re: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
11. Duben 2013 - 22:09 | Josef Doškář
Milý Viktore, již od 2. třídy národní školy jsem byl považován za talentované dítě ve hře šachy.Porážel jsem všechny starší spolužáky včetně učitelského sboru a soudruha ředitele.
Nahorušachy jsou ušlechtilá hra, kterou jsem měl velmi rád a dodnes jsem přesvědčen, že tato hra nepotřebuje peněz z hazardu.
Jsem rád, že hra v šachy nezatěžuje a nebude zatěžovat rozpočet města a že i ty se staneš tahounem snu a přání občanů našeho města- za město bez herních automatů K tomu nám pomáhej Bůh a Rada našeho města, včetně pana starosty a celého ZM, včetně pedagogů a lékařů, kteří jsou v našem zastupitelstvu zastoupeni.
Re: Věcný příspěvek starosty Canova v NP
14. Duben 2013 - 17:43 | Jan Tichý
http://neviditelnypes.lidovky.cz/pravo-dostala-hazardni-mafie-definitivne-smrtici-ranu-ppl-/p_spolecnost.asp?c=A130411_222250_p_spolecnost_wag
Když vltavín píše "Ode dneška je vše "pouze" (?) na zastupitelích", měl by pro nezasvěcené čtenáře poznamenat, že je taky jedním z nich (za Suverenitu, blok JB).
NahoruRe: Je to tady!!! Podvod se podařil, byl ale včas odhalen! ...
14. Duben 2013 - 19:45 | moldavit
Videoterminály povolila Zemanova vláda,zajímavé.A stejný názor jako můj
Autor: M. Bezouška Datum: 13.04.2013 12:27vítězství, podobná těm v článku:
Nahorupopsaným mají společnou vadu: jsou to vítězství pouze zdánlivá. Zákaz a regulace hazardu je naprosto k ničemu - stačí se poohlédnout v dějinách. Za bolševika byl hazard (snad, jistý si tím nejsem) dokonce trestným činem a jediným výsledkem bylo, že se pořádaly plátýnkové a jiné dýchánky "u starýho Růžičky". Bylo-li tenkrát hazardu víc nebo méně než dnes je těžko říci, patrně téměř stejně, důležité ovšem bylo, že na to nebylo tolik vidět.
Mohu potvrdit.
Nicméně narcisové se mohou tlouci v hruď jak se samozviditelnili péčí o své voliče.