Alžběta byla zvyklá v hodinách fyziky i chemie na nejrůznější dotazy.
Některé sloužily žákům k natahování hodiny, jiné k tomu, aby jí dali najevo, že také neví všechno. Občas se objevila i otázka praktická. „Táta mi řekl, abych se zeptala, čím by šlo protáhnout odpad v koupelně. Prý to jako učitelka chemie budete vědět,“ tlumočila dotaz žákyně osmé třídy.
Alžběta samozřejmě věděla: „Ať si táta koupí v drogérii hydroxid sodný. Nebo Krtka. Ale hydroxid vyjde levněji a je to prakticky to samé.“
„A nevíte náhodou, jak dokázat moč?“ pokračovala žačka ve vyptávání.
„Moč?“ Alžběta se zarazila. „Jak dokázat moč?“
Uvažovala, že když bude moč trochu odstátá, stačilo by k ní přidat hydroxid a prostě přičichnout. Uvolnil by se čpavek, a ten už by se podle čichu dal poznat. Třeba by šla dokázat i samotná močovina. Existuje třeba biuretová reakce. Také si vzpomněla, jak alchymista Brand moč zahříval tak dlouho, až mu začala světélkovat, a díky svému úchylnému pokusu objevil fosfor.
„A k čemu to vlastně potřebuješ?“ zeptala se nakonec Alžběta.
„Ale, máme podezření, že nám babička čůrá v koupelně na podlahu, a potřebujeme jí to dokázat.“
Komentáře
Re: Pointovka na víkend – Alžběta
19. Listopad 2011 - 23:24 | Of the Moon
Už jsem se lekl,že tam někdo chčije do umyvadla.
Nahoru