„Nešlápnout do hovna,“ to je podle stoletého staříka, který vylezl z okna a zmizel, základním uměním politika.
To, co nám předvádějí vrcholní představitelé města, spíše připomíná nějakou hru, ve které je cílem skákat z lejna do lejna.
V pátek jsem se pokusil sestavit přehled pozitivních věcí, které koalice zařídila (zde). Nyní se vrátím do reality. Pro mě je naprosto největším zklamáním, jakým způsobem starostka a její nohsledi útočí na nezávislost médií. Jedno číslo Městských novin je zaplácnuté reakcí na můj žebříček hodnotící počáteční přešlapy koalice (zde), šíření informací (drbání) je věnován i starostčin úvodník. To jsem ještě přešel jako komickou vsuvku a čekám, jestli bude v rámci vyváženosti Městských novin zmíněno, že jsem se také pokusil chválit. Nenechávají mě však chladným útoky na Michaela Poláka z Českolipského deníku. Co je tohle za scénář? Čtyři roky kritizovat, že jsou Městské noviny hlásnou troubou Hany Moudré a pak ji během tří měsíců ještě překonat. Vyhrožovat i-novinám, že po volbách skončí. Zastrašovat redaktora Českolipského deníku. Úspěšná snaha vyhodit glosátora Petra Jeníka z poradního orgánu města.
Co to ta starostka vlastně vystudovala? Musí vědět, že noviny, ať jsou jakékoliv, seriózní nebo bulvární, nebudou každodenně vychvalovat její činnost. Naopak: všichni číháme na chyby, protože ty k nám táhnou čtenáře. Můžeme si o tom myslet cokoliv, ale je to fakt. Mě také více baví jít na narvaný koncert a rozebrat jeho úspěšnost, ale když vydám rozostřenou fotku bouračky na Děčínské, otevře si ji minimálně pětkrát tolik čtenářů. A starostka by tohle všechno měla vědět o to více, že mluvím zejména o jejích voličích, o těch, kteří dají přednost rozostřené fotce. Jsou to často ti, kteří před volbami v diskusích anonymně nadávali Moudré a nyní nadávají jí.
Přitom koalici nelze upřít snahu o nápravu věcí, o vylepšení města, o splnění předvolebních slibů. Minimálně starostka měla být dost zkušená, aby věděla, že jinak vypadá realita z opoziční židle a jinak ze židle starostky. Ale její PR je momentálně tragédie, naprosté zoufalství.
Samostatnou kapitolou je ANO. Do vedení města jejich volební pseudoúspěch vynesl nejprve jednu politikou nepolíbenou ženu, pak i druhou. A obě nyní určitě dost špatně spí. Místostarostku Šafránkovou bude ještě několik měsíců provázet nálepka zrádkyně. A je otázkou, jestli už z ní někdo sundal předchozí dvě nálepky. Ještě ve středu ráno uvolněnou radní Procházkovou zase musí štvát, že jen co si na svou stranu naklonila městské strážníky, udělal z ní zbytek koalice vlezdoprdelku, neschopnou a nekomunikující manažerku. Načež ANO demonstrativně opustilo koalici. Z mého pohledu běžného občana její členové nafoukli ústa, praštili bábovičkami, zahrozili pěstičkami a šli se domů koukat na Večerníček. Jen mě to utvrdilo v přesvědčení, že ANO nikdy nemělo vzniknout. Snad i události v Lípě napomohou k postupnému rozkladu tohoto spolku. Mrzí mě to ale kvůli lidem, kteří do tohoto projektu naskočili a chtěli se v politice angažovat. Ale dejme tomu, že třeba Zdeňka Ježáka to neotráví, otrká se a jednou bude skutečně platným zastupitelem.
Nenávidět ANO je v intelektuální lumpenkavárně stejně módní jako nenávidět Zemana. O to více mě pobavila čísla zveřejněná v pondělním vydání časopisu Týden. V tabulce je uvedeno, kolik procent hlasů dostali předsedové stran na stranických sjezdech. Pro mě je symbolem demokratičnosti strany, když v ní existuje ideologická opozice, která způsobí, že předseda dostane třeba rozumných osmdesát procent (pokud jen lehce nad padesát, měl by to podle mě takový předseda vzdát, protože hrozí rozklad strany). Ale k číslům. Babiš je kritizován, že ho volilo všech 100 % oveček. Ale stejného čísla dosáhli v minulosti například Martin Půta (Stan, 2014) nebo Václav Klaus (ODS, 1992). O tom, že TOP 09 je stále ještě nevyzrálá strana, svědčí skutečnost, že Karel Schwarzenberg získal poprvé 99,4 %, podruhé 95,9 %, potřetí 92 % hlasů účastníků sjezdů. Takové stranické shody nedosáhl ve dvou případech ani komunista Miroslav Grebeníček v roce 1995 – 94%.
Posuzováno těmito kritérii, máme v současnosti v Čechách jen tři významné demokratické strany – ODS (Fiala 81,3 %), KDU – ČSL (Bělobrádek 89,4 %) a nově i ČSSD (Sobotka tento víkend 85 % - což je od minulé volby posílení o 34 %).
A nyní nějaké tipy na příštích sedm dnů. Nový týden můžete zahájit například koncertem barokní hudby v českolipském kostele sv. Máří Magdaleny. V úterý můžete v Boru do kina na legendární film Perný den nebo do Doks na stejně legendárního Vetřelce. Ve čtvrtek proběhne v českolipské ZUŠce už desátý Večer s Jazzovou farmou. V pátek budou v Crystalu Kaťáci. Pokud nevíte, kdo je ten stoletý stařík citovaný v úvodu dnešního deníku, pak si zajeďte do Doks i v sobotu - filmová adaptace tam bude promítnuta coby film na přání.
Anebo si prostě jen skočte do Pekla na bledule. Následující fotka je od Zubrnic a jen mobilem.
Komentáře
Re: 8/2015
15. Březen 2015 - 13:36 | Zdeněk Ježák
Dobrý den,
Nahorucelý problém, který ted v koalici mame a resime, se pred verejnosti zuzil pouze na to, zda nam nekdo zboural hrad z pisku jmenem MP a my si pry babovicky odnesli nastvane domu. Z koalice jsme nevystoupili jen proto, ze s nami zmena ve vedeni MP nebyla resena. Problemy jsou deletrvajici a my citime, ze jsme v koalici jaksi jen do poctu. Nikdo s nami na jednani cele koalice neresil odvolani p. Meryho (mimo zakon), nikdo neresil odvolani p. Zizkove ze Sport CL a dosazeni odbornika z rad CSSD (pritomni hovori o zapeceteni kancelare a okamzite vypovedi), nikdo se s nami nebavi o tom, proc je na jednanich 3. mistostarosta.
Na me otazky k temto vecem jsem se dockal odpovedi typu: na MP chodime tak, jako na kazdou jinou organizaci mesta (5 krat behem 10 dni), jednani s 3. mistostarostou jsou jednani koalicni (MP stala naseho kolalicniho partnera podle jeho slov 200 az 300 hodin casu). Ja se tedy ptam, kdy pani starostka resi veci tykajici se chodu mesta, kdyz je sama navstveva organizaci mesta a same koalicni jednani? Kdy stiha rozhodovat ve vecech, o kterych by bezny obcan - nezvoleny (i kdyz zastupce 3 zastupitelu) nemel vedet?
Re: 8/2015
15. Březen 2015 - 14:10 | Ivan
Zcela souhlasím s panem Bártou až ke zmínce o ANO a zcela také souhlasím v komentáři s p. Ježákem.
NahoruANO možná bylo naivní, ale bylo stejně naivní jako asi většina nás voličů, kteří žádali změnu k lepšímu. Koalice je možná o jistých ústupcích, ale není o tom, že do počtu budu ze sebe dělat vola. Bohužel tragédií je v tomto zaprodaném městě i to, když jsou už i někteří jedinci z opozice pro své chlívečky rovněž ochotni zradit své voliče, jako jsme tomu byli svědkem na posledním jednání ZM zejména u komunistů. Zrovna vám já dal hlas a říkám: "Jděte k čertu!"
Pro mě jsou představitelé ANO mimo paní Šafránkové těmi, kteří si zaslouží poděkování, že se nezaprodali svým ideám. Je mi jedno, jestli měl být jejich politický tah jiný, protože politika je špinavá hra. Osobně v tom lejnu nechť zůstanou jen ti, kteří si to zaslouží a přeji jim, ať si to vychutnají plnými doušky.
Re: 8/2015
15. Březen 2015 - 14:19 | barta
Za vším hledej voliče ... či spíše občana. Půlka jich k volbám nepřijde, čtvrtina volí na základě slibů a nějakých iracionálních pocitů. Co se týká Ano, nemám problém s lidmi, kteří se do politiky vrhli, nedovolil bych si všechny podezírat z nějakého prospěchářství, je přece normální, že řada lidí má ambice (bez těchto lidí bychom se asi stále mlátili klackama po hlavách), ale já mám prostě rád, když má někdo nějaký skutečný, idejemi vyšperkovaný program, a u Ano ho zkrátka nevidím. Všichni přece slibují, že bude líp, takže nechápu, že na to někdo slyší.
NahoruRe: 8/2015
16. Březen 2015 - 11:06 | F. Chot
Dobrý den, pane Kupfe
Je mi skutečně líto, že někdo, kdo se prohlašuje za voliče KSČM, píše o jedincích z opozice, hájících si své "chlívečky". Máte zřejmě neúplné či nepřesné informace - viz můj dnešní článek.
Hezký den
F. Chot
NahoruRe: 8/2015
15. Březen 2015 - 14:35 | Petr Jeník
Nuž což paní starostko:
NahoruPleteme se všichni? Já totéž co pan Bárta napsal na vaše FB stránky. Ironicky jste mi poděkovala a napsala jste, že na názor, ač mylný, mám nárok. Komentáře jste smazala a udělila mi ban.
Jste mimo paní starostko. Naprosto mimo.
A fakt nechápu, jak můžete jako svou odbornost uvádět PR, protože to co teď předvádíte, je naprostá tragédie. Nechutný, hloupý, ubohý, směšný ukazování moci, která vám jak se zdá, přerostla přes hlavu.
Re: 8/2015
15. Březen 2015 - 19:17 | Mateson
Jako občan a obyvatel České Lípy (někdo je občanem Č.Lípy a zároveň obyvatelem okolních vesnic jak jsme se všichni dozvěděli) a volič ANO bych chtěl reagovat na Váš článek pane Bárto. S něčím souhlasím a s něčím nesouhlasím. To že ANO vzniklo a poskytlo voličům další alternativu koho volit je přirozený vývoj v demokratické zemi. Raději budu doufat a věřit, než rezignovat a na všechno jen nadávat. Strany jako ODS, ODA, US, KDU-ČSL, ČSSD, KSČM se už předvedli v 90 letech. Teď mě tak napadá, že to není ani tak o politické straně, ale o lidech co se účastnili, přihlíželi atd., všem těm tunelům, úplatkářství nebo vzniku opozičních dohod (ve světě asi unikát). Možná se drželi hesla z dob komunismu - KDO NEKRADE, OKRÁDA RODINU. Velká pravda také je - MÁME TAKOVOU VLÁDU JAKOU SI ZASLOUŽÍME. Že je lidem v ANO vyčítán amatérismus, to je docela úsměvné. Docela by mě zajímal ten dlouhý seznam politických profesionálů v České Lípě nebo rovnou v České Republice. Je to Kalousek, Klaus, Zeman, Paroubek?? :-) Odchod ANO z koalice byl pak přirozený krok, pokud se někdo nechce dál podílet na populistické vlně šířící se z radnice. Intrik, bulváru, sprostoty a praktik z dob totality bylo snad už dost. Jaký máte názor na Uděláme pořádek s panem Rubickým a spol., kteří jsou jako nastrčené figurky osoby v pozadí pana Vladimirova. Nabízí se domněnka, že si dotyčný podnikatel chtěl pohlídat dění ve městě a proto založil sdružení. Přeci jen hrozilo zbourání Banca a postavení nového nákupního centra hned naproti Andy.
NahoruRe: 8/2015
15. Březen 2015 - 19:33 | barta
Nevidím do zákulisí. Pro mě je to směska lidí podobná těm, co kandidovali za ANO. Jedni dělají kulisy panu Babišovi, druzí panu Vladimirovi. Svůj názor vyjadřuji ve volbách a já se snažím tyhle rychlokvašené soubory nevolit. Respektuji, že je mezi těmi lidmi určitě dost těch, kteří chtějí Lípu lepší atp, ale mě to, jak vsadili na populismus, vadí.
NahoruRe: 8/2015
16. Březen 2015 - 8:47 | P. Ruhe
Loutka pana Babiše je výraz dosti přitažený za vlasy, ten v Lípě ani žádné osobní zájmy nemá. U druhého pána to sedí. Vznik těchto uskupení je opravdu logickým vyústěním marasmu "tradičních" stran. A skupina ANO mě přesvědčila svým odmítnutím pokračujících zlořádů a vystoupením z koalice, že je to cesta správná. Najdou se lidé, kteří se postaví většině a mají snahu si zachovat tvář. Najdou se výjimky, ale těch je v naší místní ANO skupině jako Šafránu. Smutné je, že v zastupitelstvu se najdou jiné prodejné skupiny v čele s koministy a tak zvaně nepoddajnými piráty konče.
NahoruRe: 8/2015
16. Březen 2015 - 7:57 | Primitif
Stejně jako ostatní nechápu, jak se s takovým vyjadřováním mohla paní starostka Žatecká ŽIVIT v PR. Její současné vyjadřování nestačí ani na průměrného copywritera...
Volit strany, v nichž jsou nezkušené rychlokvašky, které pro město a občany nikdy před volbami nic neudělaly a akorát před volbama mají hubu plnou keců, to je taky moderní.
Souhlasím s tím, že lidé mají takové vedení, jaké si zaslouží. Lidé by se ale měli více zajímat, kdo to opravdu je a nejít volit dle barev či ksichtů z bilboardů.
NahoruKomunální politika se děje u nás, v českolipských lumenkavárnách, a ne v Praze či ve Vodňanech!!!
Re: 8/2015
16. Březen 2015 - 9:03 | P. Ruhe
Plně souhlasím s Primitif - ním názorem. Jen upřesňuji, že před volbama měli plnou hubu keců všichni, včetně "tradičních" politických stran. A ejhle - skutek opět utek...
NahoruRe: 8/2015
20. Březen 2015 - 20:25 | Tony
Tenhle scénář už by několikrát zfilmován, mně se hlavně vybaví NEJISTÁ SEZÓNA a poznámka:"...zlaté prciny". Občané České Lípy, BDĚTE!
Nahoru