V rámci předvolební kampaně se kandidáti věnují všem tématům, které jejich město nebo obec trápí. Považuji to za normální a rozumné. Vzhledem k jistým nepřesnostem bych rád tuto předvolební diskusi doplnil o svůj pohled na věc, který předvolební není.
Řešení dopravy na Českolipsku, napojení regionu na Liberec, Děčín a Prahu a samozřejmě dokončení obchvatu České Lípy, je pro Liberecký kraj a pro mě osobně prioritou. Proto jsem se od listopadu 2012 v této věci opakovaně sešel se třemi ministry dopravy a pan ministr Prachař na jednání v září přislíbil zařazení prací na projekční přípravě stavby obchvatu České Lípy do státního rozpočtu roku 2015. Vnímám to jako pozitivní posun v přípravě tohoto projektu a směrem k jeho realizaci.
Dnes se ukazuje, že zastavení projektu za doby pana ministra Bárty (VV) znamenalo výrazné zdržení jeho přípravy a projekt jako takový dostalo ve vnímání priorit na úrovni Ministerstva dopravy na vedlejší kolej.
Pokud některý z kandidátů na českolipského starostu nemá dost informací o obchvatu Dubé, případně se neorientuje v minulosti tohoto projektu, chtěl bych připomenout to, že projekt byl schválen ŘSD a MD v prosinci 2005, tedy v době, kdy byl hejtmanem Libereckého kraje pan Petr Skokan.
Po volbách jsem samozřejmě připraven se s novým vedením České Lípy sejít a plánovat společně další kroky při podpoře tohoto z pohledu města a kraje významného projektu. Bez společného postupu totiž mnoho nedosáhneme.
Komentáře
Re: Řešení dopravy na Českolipsku je pro Liberecký kraj ...
8. Říjen 2014 - 9:19 | Mirek 63
Děkujeme pane hejtmane!
NahoruJen aby to platilo i po volbách....
A aby bylo jasno; "...přislíbil zařazení prací na projekční přípravě... "! Bohužel, již hotové projekční práce se musejí dělat znovu. Platnost stavebního povolení skončila...
Re: Řešení dopravy na Českolipsku je pro Liberecký kraj ...
8. Říjen 2014 - 10:01 | Hudec
Kdo chce řešit problémy silniční dopravy odděleně od železniční, nemůže nikdy uspět. Kolik jen kilometrů nových silnic a dálnic se od revoluce postavilo, a přesto jsou ty silnice čím dál ucpanější, čím dál rozbitější. Dopravní síť, to jsou spojité nádoby. Je třeba daleko více prostředků věnovat na modernizaci železnice a vrátit tam těžkou nákladní dopravu. Je ostuda, když už se tu mluví o silnici I/9, že krátce po vstupu do schengenského prostoru, což v podstatě v rámci Unie zrušilo hranice, byl taky zrušen provoz na souběžné železniční trati z Rumburka do Jiříkova a dál do Saska. Nerozpakoval bych se to nazvat sabotáží. Moc by mě zajímalo, jaká je vlastně státní dopravní politika, když ekonomicky znevýhodňuje ty, kdo by chtěli své náklady vozit po železnici. V podstatě tím znemožňuje silnice uvolnit a nese spoluzodpovědnost za vše zlé, co se na silnicích děje.
NahoruRe: Řešení dopravy na Českolipsku je pro Liberecký kraj ...
8. Říjen 2014 - 20:56 | hlodavec
Čím více ja krajina a příroda zastavěná komunikacema, tím více jsou komunikace zacpanější a zacpanější. Chtěl bych život pro lidi, ne pro spalovací motory.
Nahoru