Jako zastupitel mám právo i povinnost číst neveřejné zápisy z rady města. Některé body programu minulých schůzí a jejich nestandardní řešení musím ale veřejnosti odhalit.
Začneme pomalu. Na svém 31. jednání dne 4. 1. 2016 si radní aktualizovali Směrnici pro poskytování darů a individuálních dotací. Než se dostanu ke změnám, které odhlasovali, je nutné vysvětlit, že rada města má svůj fond, ze kterého podle svého uvážení rozděluje individuální dotace nebo dává peněžité dary fyzických nebo právnickým osobám, které si požádali. Žadatel může obdržet individuální dotaci až 50 tisíc korun nebo dar až 20 tisíc korun, pokud se 4 ze 7 radních a stálý host z KSČM František Chot (předseda kontrolního výboru – ale člen koalice, nikoli opozice, tedy korel zahradníkem) tak rozhodnou. V minulém roce bylo rozpočtováno ve Fondu rady města 500 tisíc, v průběhu roku dokonce dosahoval jeho stav přes 800 tisíc, protože se do ně přelily peníze, které zbyly z dotačních programů. Např. ve školském výboru zbyla částka více než 200 tisíc, můj návrh na ušetření peněz však neprošel přes předsedkyni Evu Vlastníkovou (ČSSD) a radost z toho měla právě předsedkyně rady města, starostka Romana Žatecká (ČSSD). Osobně nejsem zastánce utrácení peněz za každou cenu, zvlášť veřejných, ale v tom se právě s ČSSD rozcházíme. I když, abych jim nekřivdil… existují zápisy ze zastupitelstva města, z dob, kdy ČSSD křičela v opozici a šetřivá byla. Tenkrát zastupitelka Romana Žatecká starostce Haně Moudré navrhovala do rozpočtu, aby Fond rady města obsahoval pouze padesát tisíc korun. Rychle na to zapomněla. Do rozpočtu 2016 totiž sama navrhla částku 400 tisíc a k tomu všemu převod zbytku nerozděleného z roku předchozího, dalších 470 tisíc. Tento rok tak začíná rozdávání dárečků s limitem skoro 900 tisíc. Velká je ale změna Směrnice, podle které může rada dotaci přidělit. V důvodové zprávě ji starostka obhajuje slovy „z důvodů praktických zkušeností“. Tedy z důvodu praktických zkušeností nově existuje možnost poskytnout dar bez předchozího předložení žádosti a nově existuje možnost udělit dotaci i na účel totožný s účelem v některém dotačním programu. Ve zkratce – žádná žádost, žádné doporučení výborem města, žádné omezení, žádná kontrola. Opravdu je tak obtížné vyplnit jeden papír, napsat jednu žádost? A pokud je to tak těžké, co brání radě města vyplnit ten papír za žadatelem, kterému chtějí dar dát? Důvod asi bude jiný. Peníze je potřeba utratit a to rychleji než minulý rok, aby zbytečně nezbývaly. Prostě projíst. I doslova. Není totiž bez zajímavosti, že např. dar 20 tisíc korun dala rada města na občerstvení na jednání podnikatelů konaných ve Ville Hrdlička, jistě uhádnete, který místní podnikatel dýchánky pořádá. Od teď už ani žádat nemusí, radní svačinku přinesou rovnou. Radši už ani nezmiňuji, že na reprezentaci, pohoštění a upomínkové předměty má vedení v rozpočtu k dispozici dalších 520 tisíc. Opravdu chceme, aby se takto hospodařilo s veřejnými penězi?
Další bod, který mě zaujal a opravdu rozčílil, měla rada města na programu mimořádného zasedání dne 17. 12. 2015. Proč se radní museli sejít ještě takhle narychlo před Vánoci, to pochopíte záhy. Materiál nesl název „Zadávací podmínky pro veřejnou zakázku projektová příprava stavby venkovní bazén u Sportareálu“. Neznám příliš lidí, kteří by nevěděli, že vedení města chystá venkovní bazén. Neznám ale také příliš lidí, kteří by věděli, kdo bazén vlastně připravuje a rozhoduje o tom, jak bude vypadat. Vedení vše velmi tají, zastupitelé se o stavbě bazénu dozvěděli vlastně až na zasedání ZM v září, kde už bylo rozhodnuto o místě stavby a ani jeden z radních a předseda výboru pro rozvoj města a památky Jan Rubický na můj dotaz neznal odpověď, o kterých jiných dalších lokalitách přemýšleli – pouze věděl jejich počet, ale všech šest lokalit konkrétně určit neuměl. Docela trapas si myslím. Další a podle mě nejzásadnější utajovaná skutečnost byla právě chystaná projektová příprava. Vedení zcela záměrně zveřejnilo soutěž 22. 12. 2015 s termínem konce 7. 1. 2016. Ukažte mi nějakého architekta, který stihne připravit celý projekt za 15 dní – navíc přes vánoční svátky. Ačkoli s bazénem v daném místě nesouhlasím, při hlasování zastupitelstva města byli odpůrci demokraticky (rozuměj s podporou KSČM) KSČM) přehlasováni a to je potřeba respektovat. Nemůžu se ale smířit tím, že nevznikla nějaká veřejná soutěž českolipských architektů, kteří tady žijí, kteří město znají, ale město oslovuje (ano, samo oslovuje) čtyři firmy mimo liberecký kraj (3x Praha, 1x Pardubice). Neumím si představit větší podraz na Českou Lípu, než je vypsání zakázky za 1,9 miliónu (těsně pod hranicí dvou miliónů, aby se vyhnuli zakázce velkého rozsahu a tím i veřejnému výběrovému řízení) dva dny před Vánoci a větší podraz na Českolipáky, kteří o podobě bazénu sami rozhodnout nemůžou. O tom bazénu, na který podle starostky čekají už 20 let. Veřejně prohlašuji, že udělám maximum vedoucí k zrušení takhle připravovaného projektu stavby a podám podnět na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, pokud rada města toto usnesení nezruší.
Třetím pro mě zajímavých bodem, kterým se rada města zabývala dne 7. 12. 2015, byla věc s názvem „Zveřejnění dohody o mimosoudním vyrovnání s panem Šiktancem a přijetí pravidel chování města při neoprávněné kritice“. Správně nechápete, proč jsou tyto dva body spojeny. Ani já to nechápal. Zprvu. Materiál obsahuje vymezení pojmů jako politika, vysvětluje co je oprávněná a neoprávněná kritika a dále je v něm návod, jak se má úřad chovat při kritice od politiků, jak politici při kritice od politiků i jiných osob a tak podobně. Chybí už jen instruktážní video. Prostě Kocourkov. Nesmím zapomenout na doporučení, že cituji „vzhledem k tomu, že nesmyslné výroky či neoprávněná kritika je činěna ve většině případů na sociálních sítí, je vhodné tyto útoky monitorovat a podávat zprávu vedení“. Tak proto má tiskové oddělení nyní 2x více zaměstnanců než za minulého vedení – hlídají Facebook, zda se o vedení zle nepíše (potom nechápu, proč mi starostka v mailech tvrdí, že sociální sítě nesledují, stejně tak to psala i v Městských novinách – no lež má ale krátké nohy). Materiál byl však přerušen, asi to nakonec pochopili i radní, že je to nesmysl. Důsledkem toho ale bohužel bylo i odložení zveřejnění mimosoudní dohody s velitelem stínové městské policie (velí jednotce o počtu nula) Karlem Šiktancem, na kterou podle zápisu ani nedošla řeč a po které pozice už rok volá. Navíc se rada města k tomuto bodu na dalších dvou jednáních nevrátila a celá věc asi podle nich nějak tak zapadla. Musím však zmínit další důležitou věc. Starostce města nic nebrání v tom tajnou dohodu okamžitě zveřejnit. Souhlas se zveřejněním dostala od Karla Šiktance už 26. 5. 2015 a ze zastupitelů, kteří po zveřejnění volají, dělá jenom blázny. Takhle si nejvyšší autoritu města nepředstavuji.
Předkládám zde tři důvody, proč by podle mě měla starostka města buď zapřemýšlet o novoročních předsevzetích a svém chování, nebo ještě lépe – svůj úřad rovnou opustit.
Na závěr ještě trochu o dřevěných stáncích na náměstí a vánočním programu. Rada města dne 17. 12.2015 rozhodla o zrušení sazebníku služeb pro stánkový prodej ke dni 9. 12. 2015, tedy zpětně. Stánky byly nakonec zdarma a to včetně energií. A přesto se všechny nepodařilo obsadit. A přesto si vedení prosadilo nákup dalších 35. Celkem jich tedy bude 50, Jeden vyjde na 40 tisíc. Dalším zajímavým údajem bude určitě celkový účet za hosty typu Marka Ztraceného. Ale o tom až příště.
Zdeněk Ježák, zastupitel města Česká Lípa ( ANO 2011)
Komentáře
Re: (Z)Rady města: Tajemství a stín
15. Leden 2016 - 20:11 | podnikavysenior
Vážený pane zastupiteli Ježáku, forma demagogie, kterou jste zvolil, není zrovna tou nejšťastnější. Konspirační teorie, které někdy spřádáte a ještě publikujete, jsou již na hraně Vašeho duševního zdraví. Chápu, že se cítíte zřejmě zhrzený, protože jako řadový zastupitel z opoziční strany nemáte moc možností rozhodovat o zásadních věcech. Jste velmi znám svojí ctižádostivostí, urputností, paktováním se s bývalým vedením města pouze za cenu svého vlastního zviditelnění a zdiskreditováním současného vedení. Víte, nejsem nejmladší, v České Lípě jsem zažil mnoho velmi nešťastných rozhodnutí vedení města, zadávání veřejných zakázek svým známým (Moudrá) a vůbec rozkrádání města v přímém přenosu. Nemyslím si, že je současné vedení města tak špatné, jak se ho snažíte pokaždé vylíčit buď Vy, pan Vlček či paní Procházková. I opozice může být velmi konstruktivní opozicí, pokud má zájem na rozvoji našeho města. Opozice ve Vašem podání však pouze kritizuje, haní a hlavně veřejnost mate. Vedení města stihlo i mnoho užitečných a přínosných věcí, o nich se Vám ale zřejmě psát nechce. Vzhledem k Vašemu věku, minimálních zkušeností ve funkci zastupitele, považuji za troufalost zrovna od Vás vyzývat starostku města, aby opustila svůj úřad. Troufalost je možná slabé slovo, nazval bych to spíše drzostí a aroganci k tomu všemu, co současné vedení pro město dělá. A není toho málo. O tom se Vám ale psát nechce, že? Pouze stručně:
Nahoru- dřevěné stánky na náměstí - konečně jednotný styl, ještě vychytat mouchy, udělat nějaký ten monitoring, jak stánky vyhovují/nevyhovují prodávajícím a lidé si zvyknou trávit svůj adventní čas právě tam (chvilku to ale potrvá)
- bazén - tolik let mělo město možnost tuhle problematiku řešit a nedělo se vůbec nic, pouze se "utápěly" peníze v Dubici. Nyní je naděje na důstojné koupání, tak sem s ním, těšíme se všichni. Komu se nelíbí, pojede jinam.
- Šiktanc - snad bez komentáře, nikoho (kromě pár remcalů) to fakt už nezajímá
- Rada města a finance - k tomu se určitě vyjádří město samo, stejně tak jako k výběrovému řízení na projektovou přípravu bazénu. Jsem přesvědčen o tom, že není vše tak, jak to podáváte.
- "dýchánky" ve Ville Hrdlička - neslyšel jsem tedy o tom, že by někdo z místních podnikatelů tyto dýchánky pořádal. Obohaťte nás o informaci, o co se jedná. A ještě údajně za městské peníze? O tom bych něco musel vědět!
Nezvažujete zůstat raději u učení matematiky? V politice totiž docela plavete, za mě tedy máte za 5 ;-).
Re: (Z)Rady města: Tajemství a stín
15. Leden 2016 - 21:07 | holany45
Myslím, že od toho, aby veřejnost byla pravdivě o dění ve městě informována, by měly sloužit Městské noviny. Napadat opozici za to, že nesouhlasí s jednáním radnice je neopodstatněné.Kritika ještě neznamená , že opozice nejedná ve veřejném zájmu. Investice ve výši více než 50 mil. , kterou představuje výstavba venkovního bazénu se nedá uspěchat . Tento záměr se měla veřejnost dozvědět z oficielního zdroje, proč tomu tak není?
NahoruNikdo neví, proč dostala zelenou lokalita u Kauflandu, nikdo se veřejnosti neptal. Jednání radnice vzbuzuje rozpaky už jenom nekoncepčností. Nedávno vybudované parkoviště / za nemalé peníze/, které je jediné zatím nezpoplatněné stání a slouží jak návštěvníkům OSBD, ČSOB a veřejnosti se zlikviduje a zřídí se venkovní bazén? Proč takový spěch v rozhodování ?
Pořízení 15 dřevěných stánků, dosti drahých ,nebylo dobrým řešením. V době adventu bylo otevřeno nejvíce 6, bez valného zájmu veřejnosti. Vychytávat mouchy tím, že pořídíme dalších 35 ks? Na to, aby se využívaly jenom v době adventu je to dost velký přepych pro zadlužené město.
Re: (Z)Rady města: Tajemství a stín
15. Leden 2016 - 21:49 | podnikavysenior
Rebelko, píšete o tom, že veřejnost má být pravdivě informována. Ano, souhlasím. Pravdivě informována však z pera zastupitele Ježáka rozhodně není. Naopak. V článku je mnoho nepravd, polopravd či dokonce lží. S jakým cílem? Pokud chce být pan zastupitel něčím užitečný, ať navrhne sám řešení výstavby koupaliště. Ani Vy nemáte pravdu v tom, že by snad město nedostatečně informovalo o tom, proč dostala zelenou louka u Kauflandu. Bylo o tomto rozhodnutí napsáno již mnoho, argumenty to byly celkem pádné a srozumitelné. Ke stánkům - určitě nebudou využity pouze v době adventu. Pokud bude město chtít pro obyvatele dělat něco navíc, než tomu bylo doposud, existuje mnoho příležitostí, jak tyto stánky využít (jarmarky, trhy, Velikonoce, slavnosti apod.) Z pohledu podnikatele se na stánky dívám jako na velmi správný tah. Pouze mám několik výhrad k jejich velikosti, možná nepraktičnosti, ale to zřejmě řešila i jiná města, kde již dřevěné stánky fungují řadu let jako součást důstojných adventních trhů. Stačí, aby si provozovatel interiér měl možnost včas uspořádat dle druhu prodávaného sortimentu. Co já vím, tak tomu letos nebylo. Proto ta malá využitelnost stánků. Do budoucna věřím v jejich zaplněnost, není to nic složitého. Ono je tady v Čechách dobrým zvykem vždy na vše nové, inovativní nejdříve nadávat a hanit to. Bohužel!
NahoruRe: (Z)Rady města: Tajemství a stín
19. Leden 2016 - 7:44 | F. Chot
Poznámka: potřebu vyvážené informační úlohy Městských novin vůbec nezpochybňuji, jen podotýkám, že tištěné mají 24 stran včetně různých rozsáhlých oznámení - v prosincovém čísle např. přehled pořadí zimního úklidu komunikací, a také reklam. Veřejné záležitosti jsou nesmírně mnohovrstevnaté a každý z nás má zájem o něco, ne úplně, ale trochu, jiného. Prostě se tam všechno nevejde.
Další poznámka: konkrétně záměr bazénu byl a je diskutován na různých úrovních, v různých médiích a na různých fórech, dost a dost (podle mého mínění), navíc návrh umístění vedle Sportareálu není novinka roku 2015, ale několik let starý záměr.
Třetí, poslední poznámka: není vyhlášeno výběrové řízení na nákup dalších 35 stánků. Prosím, neopakujte stále dokola tuto nepravdu. Děkuji.
Hezký den
F. Chot
NahoruRe: (Z)Rady města: Tajemství a stín
21. Leden 2016 - 9:51 | Karel Tejnora
Venkovní bazén je příběh minimálně 10 let - původní projekt byl na břehu vodní nádrže Dubice, to ale nedostalo podporu a hledala se v letech 2010 -2014 jiná lokalita a byla asi 5-7 možných vybrána, sice ne zcela ideální, ale k ostatním realizovatelná u sportareálu. Je to v zápisech býboru z těchto let pro rozvoj.
NahoruAsi je fakt, že tyto zápisy se moc nečtou, ač tam jsou občas zajímavé věci o minulosti České Lípy a tím i nemají mediální ohlas.
Jinak fond rady existuje leta - nemám rád tento i ostatní fondy a to hlavně z důvodu určité nespravedlnosti. Ten, kdo požádá, nebo mu někdo poradí, aby požádal, má, ten kdo nepožádá utře. Ale je to taková všeobecná móda.
Někdo doma topí v kotli za své, v jiném kraji dostanou na kotel od státu atd. atd. atd., někdo vybydlí 3 byty a žádá o bydlení ve čtvrtém. kt
Re: (Z)Rady města: Tajemství a stín
21. Leden 2016 - 10:34 | F. Chot
Kvůli některým dotazům jen doplním, že bazén v Dubici měl mít vodní plochu cca 60% rozlohy navrhovaného bazénu u Sportareálu.
NahoruRe: (Z)Rady města: Tajemství a stín
18. Leden 2016 - 9:44 | holany45
Kolem výstavby venkovního bazénu je mnoho otazníků. Předně, nejedná se o umístění na nějaké louce, ale na současném parkovišti.
NahoruBylo opravdu záměrem radnice, dle vyjádření místostarosty postupovat "svižně" při výběrovém řízení ověřovací studie VZ-050-2015 a projektové dokumentace VZ-093-2015 ? V obou případech šlo o minimální lhůtu 15 dnů danou zákonem 137/2006 /veřejné zakázky/ Následně to znamená rychle zahájit stavbu , která je možná v rozporu s přáním obyvatel CL. Asi se najde více rebelů než jsem já, kteří se s umístěním venkovního bazénu do středu města, vedle frekventované silnice ke Kauflandu, nedaleko přemostění / smog, prach, hluk / nad Českou Lípou nedokáží srovnat. Určitě to nebude oáza klidu , kdo bude toto zařízení využívat? Při rozhodování investice v takovém rozsahu bych předpokládala, že město má zpracovanou dlouhodobou koncepci, která vychází z platného územního plánu / což dosud není / a podporu obyvatel ověřenou alespoň anketou, když už ne seriozním průzkumem. Získat názor na stavbu široké veřejnosti lze nejen anketou, ale i průzkumem ve školách, institucích,u zaměstnavatelů apod. Vše rychle, levně , žijeme v době internetu. Tvrzení, že si přejeme venkovní bazén je zavádějící, otázkou je současně za kolik, kde a kdo toto zařízení hodlá využívat. Chválit radnici za tento "svižný" posun ve výstavbě koupaliště jistě není na místě.
Re: (Z)Rady města: Tajemství a stín
18. Leden 2016 - 20:45 | F. Chot
Jen poznámka ke lhůtám:
V případě obou zakázek se jedná o "zakázky malého rozsahu" na které se zákon o VZ, s výjimkou ustanovení § 6 - dodržení zásad transparentnosti, rovného zacházení a zákazu diskriminace - nevztahuje. Nevztahují se na ně tudíž ani lhůty v zákoně. V obou případech byly lhůty delší než 15 dní.
Tyto zakázky se nyní řídí Směrnicí rady města č. 2/2015.
Předpokládám, že dnešní rada města rozhodne o zadání VZ na zpracování dokumentace a každý tak bude moci posoudit sám.
S pozdravem
F. Chot
NahoruRe: (Z)Rady města: Tajemství a stín
18. Leden 2016 - 17:55 | Vendelin Svidrnoha
Pokud město (rada) není schopno nebo ochotno, nějak svoje kroky odůvodnit a ani nemá potřebu nějak více s veřejností komunikovat, je to opravdu poměrně podivné a dává to prostor ke spekulacím, které možná pan Ježák má, ale je to jeho názor a jsem rád, že alespoň někdo nás seznamuje s děním v zákulisí a tedy s vlastním názorem zvoleného zastupitele na věc. Nebo už je zase ta doba, kdy se má jen přihlížet a mlčet, nebo se za svůj názor stydět ?? Osobně ve vyjádření pana Ježáka žádnou demagogii a konspiraci nevidím a toto označení, jakožto další výpady na pana Ježáka, mi přijdou jako dosti nemístné, řekl bych až ubohé. Jinak celé současné vedení je s tím, co bylo před volbami slibováno a s tím jak se chovají a co umí, jedno velké zklamání. Ano, třeba i na ty stánky si budeme muset zvyknout, myšlenka to třeba taky nebyla zase tak špatná, jen to bylo opět špatně prezentováno a promarnila se tu třeba i šance využití efektu novinky, neokoukanosti a nastavení nějaké tradice. Bazén, no opět tím jak se to tlačí a hlavně kam, tak je to prostě udělat za každou cenu něco, prostě tam ten prostor nějak zaplácnout, aby bylo splněno, když už se to slíbilo. Využívat se to bezesporu bude, to ano, proč taky ne, bude to nové a provoz na silnicích taky všem nevadí, jen se to mělo nějak více konzultovat a posoudit, jsou zde špatné přístupy - příjezdy, potom bude asi i horší parkování nebo případný rozvoj území, prostě nechat třeba i vyjádřit odbornou veřejnost atd. Psát tady na to můžeme asi dlouho.
NahoruRe: (Z)Rady města: Tajemství a stín
19. Leden 2016 - 14:32 | holany45
Je otázka, zda se chceme smířit s arogantním chováním města, slibů před volbami jsme vyslechli hodně. Nejvíce dostává na frak slibovaná "otevřenost a vstřícnost" radnice k občanům.Já osobně jsem se starostkou dne 14.9.2015 při dnu otevřených jednala a žádala o písemné vyjádření. Do dnešního dne, přestože byl zřízen nový odbor pro styk s veřejností mi radnice nebyla schopna odpovědět. Zřízení odboru jsme jako občané pocítili pouze ve výdajích , jinak se bohužel nic nezměnilo. Pouze čteme samé chvály na jednání radnice ,které nám dělá, co nám na očích vidí.
NahoruNapadat pana Ježáka, který veřejnosti pouze trochu odkryl pozadí chování města a hlavně jeho "hospodárnost" je dost tristní. Stanovisko "padni, komu padni" , které starostka slíbila při řešení otázky penále nefunkční kogenerační jednotky / pouhých 750 tis./ máme na papíře v Městských novinách, to ano.Zkrátka máme krátkou paměť a papír , jak známo vydrží hodně.
K otázce umístěním venkovního bazénu mi vadí především podezřelá rychlost a postrádám jakoukoliv komunikaci s veřejností a hlavně seriozní seznámení s celým záměrem.Na koupaliště čekáme přes 25 let , tak si snad zasloužíme , aby s námi radnice o tom diskutovala. Není to investice jenom na toto funkční období radnice...
Re: (Z)Rady města: Tajemství a stín
19. Leden 2016 - 14:33 | holany45
Je otázka, zda se chceme smířit s arogantním chováním města, slibů před volbami jsme vyslechli hodně. Nejvíce dostává na frak slibovaná "otevřenost a vstřícnost" radnice k občanům.Já osobně jsem se starostkou dne 14.9.2015 při dnu otevřených jednala a žádala o písemné vyjádření. Do dnešního dne, přestože byl zřízen nový odbor pro styk s veřejností mi radnice nebyla schopna odpovědět. Zřízení odboru jsme jako občané pocítili pouze ve výdajích , jinak se bohužel nic nezměnilo. Pouze čteme samé chvály na jednání radnice ,které nám dělá, co nám na očích vidí.
NahoruNapadat pana Ježáka, který veřejnosti pouze trochu odkryl pozadí chování města a hlavně jeho "hospodárnost" je dost tristní. Stanovisko "padni, komu padni" , které starostka slíbila při řešení otázky penále nefunkční kogenerační jednotky / pouhých 750 tis./ máme na papíře v Městských novinách, to ano.Zkrátka máme krátkou paměť a papír , jak známo vydrží hodně.
K otázce umístěním venkovního bazénu mi vadí především podezřelá rychlost a postrádám jakoukoliv komunikaci s veřejností a hlavně seriozní seznámení s celým záměrem.Na koupaliště čekáme přes 25 let , tak si snad zasloužíme , aby s námi radnice o tom diskutovala. Není to investice jenom na toto funkční období radnice...
Re: (Z)Rady města: Tajemství a stín
19. Leden 2016 - 21:12 | F. Chot
Na MěÚ nebyl zřízen “nový odbor pro styk s veřejností“.
NahoruRe: (Z)Rady města: Tajemství a stín
19. Leden 2016 - 21:28 | barta
Styk s veřejností - stejně to zní nějak dvojsmyslně. Co ty lidi vlastně dělají?
NahoruRe: (Z)Rady města: Tajemství a stín
19. Leden 2016 - 21:53 | F. Chot
Jj, možná by to chtělo zkrátit - ten název :-)
NahoruRe: (Z)Rady města: Tajemství a stín
19. Leden 2016 - 21:58 | barta
Jako jen ODBOR PRO STYK
NahoruRe: (Z)Rady města: Tajemství a stín
20. Leden 2016 - 9:49 | Vendelin Svidrnoha
Pane Chote, proč tady zbytečně chytáte každého za slovo?
NahoruSám asi víte o co jde, a že na úřadu byl v minulém roce zřízen nový odbor a to Odbor organizační, jehož součástí je Úsek pro komunikaci s veřejností.
Jinak asi je veřejným tajemstvím, že vedoucí tohoto odboru se stala kandidátka na tajemníka a že v době nástupu již byla tak trochu v jiném stavu.
;-)
Re: (Z)Rady města: Tajemství a stín
21. Leden 2016 - 10:31 | F. Chot
No, "chytání za slovo" ... Jen jsem chtěl upřesnit vyjádření "rebelky", která to napsala takovým způsobem, že u ne zcela znalých vnitřní struktury MěÚ mohl vzniknout dojem, že jde o zcela nový odbor, do které byli přijati zcela noví zaměstnanci - úředníci. Tak tomu není. V podstatě byly "sesypány" na jednu hromádku - do jednoho odboru, pod jednoho vedoucího, pod jedno vedení - v minulosti vzniklé samostatné úseky, útvary a oddělení: sekretariát, oddělení školství a CR, městské informační centrum, úsek příspěvkových organizací, úsek pro komunikaci s veřejností, úsek projektů a úsek krizového řízení a BOZP.
NahoruRe: (Z)Rady města: Tajemství a stín
21. Leden 2016 - 13:24 | holany45
Děkuji za upřesnění, podstatné je , že ani nové promyšlené funkční schema asi nefunguje tak ,jak bychom si přáli. "Sesypání " asi stejně nepomohlo. Pro normálního smrtelníka je podstatné, jak s ním radnice komunikuje , či spíše nekomunikuje.Prosím nepodceňujte lidi, číst funkční schema není zase žádný rébus.
NahoruMohl byste prosím také reagovat na položenou otázku ohledně penále od RWE za nedodržení plánovaného odběru elektřiny v souvislosti s nefunkční kogenerační jednotkou ve Sportareálu?
Děkuji.
Re: (Z)Rady města: Tajemství a stín
22. Leden 2016 - 6:04 | F. Chot
Dobrý den.
Zcela souhlasím s tím, že: "Pro normálního smrtelníka je podstatné, jak s ním radnice komunikuje ...". Výše jste zmínila jednání s paní starostkou - do toho se nebudu vměšovat, to je mezi Vámi a nevím, čeho věcně se týkalo.
Myslím si, že snaha "města" komunikovat tady bezesporu je. Město má cca 38 tisíc obyvatel, asi 180 zaměstnanců, 25 zastupitelů ...
I já se snažím, možná pro Vás někdy nevhodně, to nevím, komunikovat třeba právě zde na stránkách i-novin s těmi aktivnějšími občany a jsem rád, že se najdou.
K penále od RWE bych mohl, ale zatím nebudu - šetření není hotové.
Hezký den
František Chot
NahoruRe: (Z)Rady města: Tajemství a stín
22. Leden 2016 - 12:26 | holany45
Děkuji za zprávu. Asi opravdu patřím mezi rebely, ale v poslední době je pozitivních zpráv z radnice jako šafránu. Chápu, že se vám moje kritika nelíbí, ale co si mám myslet o záležitosti s RWE, vyšetřovat lze do nekonečna a pak pokračovat do vytracena...
NahoruNa jedné straně obdivuhodná rychlost s nepřiipravenou a skoro utajenou stavbou bazénu a na druhé straně "šetření" o fatálním pochybení, s nemalým finančním dopadem na městskou kasu,které vyšetřujete již 2 roky - asi mně termínově opravíte a doplníte, podstata ale zůstává.
Ještě k otevřenosti radnice - město má sice necelých 37 tisíc obyvatel, ale s písemnými žádostmi to asi nebude tak žhavé. Snaha ještě neznamená , že se něco zlepšilo a lepší.
Re: (Z)Rady města: Tajemství a stín
22. Leden 2016 - 12:28 | holany45
Děkuji za zprávu. Asi opravdu patřím mezi rebely, ale v poslední době je pozitivních zpráv z radnice jako šafránu. Chápu, že se vám moje kritika nelíbí, ale co si mám myslet o záležitosti s RWE, vyšetřovat lze do nekonečna a pak pokračovat do vytracena...
NahoruNa jedné straně obdivuhodná rychlost s nepřiipravenou a skoro utajenou stavbou bazénu a na druhé straně "šetření" o fatálním pochybení, s nemalým finančním dopadem na městskou kasu,které vyšetřujete již 2 roky - asi mně termínově opravíte a doplníte, podstata ale zůstává.
Ještě k otevřenosti radnice - město má sice necelých 37 tisíc obyvatel, ale s písemnými žádostmi to asi nebude tak žhavé. Snaha ještě neznamená , že se něco zlepšilo a lepší.
Re: (Z)Rady města: Tajemství a stín
20. Leden 2016 - 8:43 | holany45
Oba pánové mají smysl pro humor, oceňuji. Omlouvám se, slovo styk, který se oběma pánům líbí, nahrazuji za KOMUNIKACI , čtu na webových stránkách města. Nově zřízený odbor organizační, ve kterém se nachází úsek pro komunikaci s veřejností , má stránky ve výstavbě, takže dále pátrat je zbytečné.Náš zastupitel by mohl napsat více, ale proč,- když už mu v článku slovo vadí styk, mohl by se také rozepsat např. o faktech které v článku uvádím. Co např. kogenerační jednotka ?
Nahoru