Snadněji a přímo z terénu mohou lidé od 1. června letošního roku nahlašovat závady, které objeví při procházení Českou Lípou. Starý systém závad a nedostatků, který ve městě funguje od roku 2011, totiž nahradí moderní aplikace „ProblemReport“. Ta funguje pro chytré telefony se systémem Android nebo přes odkaz na webových stránkách města.
„Jedná se o moderní aplikaci, díky které mohou lidé nahlašovat závady prostřednictvím zařízení, které mají u sebe 24 hodin denně – mobilního telefonu. Dosavadní systém fungoval tak, že odpověď se lidé dozvěděli jen z webových stránek města. V rámci nového systému budou informováni o stavu řešení prostřednictvím svého e-mailu. Navíc díky aplikaci v chytrém telefonu mohou závadu odeslat přímo z místa. Stačí závadu vyfotit a přes aplikaci poslat příslušnému pracovníkovi úřadu. Systém tak bude efektivnější a rychlejší nejen pro občany, ale také pro úřad. Každý z občanů tak může snadno přispět ke zlepšení prostředí, ve kterém žije,“ uvedl českolipský místostarosta Juraj Raninec s tím, že systém funguje zdarma a bez nutnosti registrace. O tom, jak se problém řeší, budou lidé informování přes zadaný e-mail.
Mobilní aplikaci si lidé mohou do svých mobilů zdarma stáhnout přes Google Play nebo pomocí QR kódu v Městském informačním centru nebo na letáčcích rozmístěných na pracovištích českolipského městského úřadu. Nahlášení problému je velmi jednoduché. Stačí rozbitý koš, nefunkční osvětlení, výtluk v komunikaci a další závady vyfotit, označit místo závady v mapové aplikaci, zadat svůj e-mail, závadu případně ještě podrobněji popsat a poslat. Pokud máte v chytrém telefonu zapnutou GPS a posíláte závadu přímo z místa zjištění, nemusíte bod v mapě vyhledávat, GPS si místo najde sama.
Pro ty, kteří nemají chytré telefony, bude na webových stránkách města připraven odkaz na elektronickou mapu. V mapě je nutné kliknout na tlačítko „Nahlásit problém“ a poté lokalizovat místo, kde se problém nachází. Lidé mohou ťuknout přímo do mapy nebo využít připraveného okna pro zadání adresy. Po kliknutí na obrázek lupy se místo samo lokalizuje. Pak už stačí do tabulky vyplnit podrobnější popis problému, zadat svůj e-mail, případně vložit fotografii a odeslat. Všechny zadané problémy jsou v mapě vidět, lze se tak lehce vyhnout opakovanému nahlašování problémů.
Stará e-mailová adresa zavady@mucl.cz, přes kterou lidé posílali nedostatky doposud, bude k 1. červnu zrušena. Veškeré nahlášené závady, které do e-mailu přijdou do 31. května, budou samozřejmě zaznamenány a vyřešeny. Aby se lidem nový systém snadněji hledal, bude odkaz na něj umístěn na webu města v sekci „závady a nedostatky“, jak jsou zvyklí.
Mobilní i webová aplikace funguje zcela zdarma a bez nutnosti registrace. Aplikaci poskytuje městu firma Hrdlička, spol. s r.o. za zhruba 36 tisíc korun ročně.
Komentáře
Re: Město spouští novou službu pro nahlašování závad
6. Červen 2015 - 7:23 | F. Chot
Mno, aplikaci jsem vyzkoušel před týdnem - zřejmě funguje podle popisu v článku, potvrzovací mail mi přišel. Teď jen, kdy bude opravený ten chodník :-)))
NahoruRe: Město spouští novou službu pro nahlašování závad
7. Červen 2015 - 9:04 | MiVe
Tak službu jsem chtěl vyzkoušet, protože bych chtěl nahlásit 2 místa, kde je nutné instalovat zrcadla do křižovatky a další místa mám vytypovaná pro opravy. Bohužel mám iPhone a aplikace je dostupná pouze pro Android. Myslím si, že zhruba 50% přispěvovatelů nemá možnost informovat přes mobilní aplikaci. A přiznejme si otevřeně, v mobilu nebudu přistupovat přes webové rozhraní.
Je šance, že bude aplikace přístupná i přes App Store? Nebo mám tento technický dotaz směřovat rovnou na společnost Hrdlička?
Přeji hezý den
NahoruRe: Město spouští novou službu pro nahlašování závad
8. Červen 2015 - 9:22 | F. Chot
Dobrý den, pane Vencovský
Tak to s operačními systémy chodí - já například téměř nepoužívám různé produkty MS, ale bohužel firmy, úřady ...
Návrhy na umístění zrcadel a pod. můžete jistě uplatnit obyčejným mailem.
Hezký den.
NahoruF. Chot