Špatný stav vozovek, chodníky z litého asfaltu, které se kvůli svému stáří začínají hromadně rozpadat, špatná průjezdnost některých ulic související s nedostatečným počtem parkovacích míst, rozpadající se kontejnerová stání, to je ve zkratce aktuální stav dvou českolipských sídlišť, Špičáku a Lad. Město samozřejmě o této tristní situaci ví, již tento měsíc proběhne vyhodnocení soutěže na výběr projekční kanceláře.
Po nutné revitalizaci Špičáku a Lad, především komfortnějším parkování, volá mnoho občanů zmíněných sídlišť. Podstatnou částí právě vznikajícího projektu, který obsáhne nejen navýšení parkování, ale i opravu komunikací a rozšíření zeleně, je budoucí veřejné projednávání právě s lidmi, kterých se revitalizace týká. Cílem tohoto projednávání je nalezení ideálního řešení pro většinu obyvatel sídlišť a najít kompromis protichůdných zájmů samotných obyvatel (např. starší občané často odmítají nová parkovací místa, která by vznikla na úkor zeleně, ale pracovně činní lidé potřebují kde zaparkovat a žádají zlepšení dopravní obslužnosti). Proto už nyní, tedy od samotného začátku příprav, jednáme se zástupci společenství vlastníků. Vzhledem k finanční situaci města dokážeme svépomocí udělat jen drobné zásahy, ale rozsah revitalizace je tak široký, že se neobejde bez evropských peněz.
V prvotní fázi budeme revitalizovat sídliště Špičák, je zde větší manipulační prostor pro úpravy než na Ladech a realizace bude pravděpodobně snadnější. V ulici U Nemocnice se nabízí spolupráce s krajem – velkokapacitní parkoviště by mohlo vzniknout na severní části pozemku nemocnice. Nová parkovací místa by přes den mohli využívat lékaři, zaměstnanci nemocnice či návštěvníci a v odpoledních hodinách by parkoviště bylo volné pro obyvatele sídliště. Další ulice, kde lze vybudovat nová parkoviště, jsou: Vladimírská, Alexandrovská, Na Svahu, Bardějovská, Budyšínská, Zhořelecká, Brněnská, Hradecká, Na Výsluní. Souběžně či po úpravě Špičáku samozřejmě přijdou na řadu Lada a další problémové lokality.
Tolik probírané parkovací domy, v nichž by parkování muselo být placené, jsou dle mého názoru až poslední variantou. Parkování by muselo být placené a s největší pravděpodobností by se jednalo o PPP projekt, např. soukromý subjekt by parkovací domy nejen vystavěl, ale i provozoval, a teprve po určité době by tyto domy přešly do vlastnictví města. Jaká bude finální realizace však ukáže až veřejné projednávání s občany sídlišť a názor projektanta.
Jiří Kočandrle, místostarosta České Lípy
Lípa rozkvete, když budou lidé spokojení...
Více článků naleznete na našem facebooku.
Komentáře
Re: J. Kočandrle: Nutná revitalizace českolipských sídlišť
7. Říjen 2014 - 10:31 | Saša
.... a co vám bránilo pane místostarosto v revitalizaci během uplynulých 4 let? Chrlíte na i-novinách jeden názor za druhým ale skutek, utekl. A když chcete stavět velkokapacitní parkoviště na pozemcích nemocnice, proč město nepodalo nabídku do výběrového řízení? Lípa rozkvete a lidé budou spokojeni až vy tam nebudete..
NahoruRe: J. Kočandrle: Nutná revitalizace českolipských sídlišť
7. Říjen 2014 - 13:58 | jirlo
Dobrý den,
NahoruMyslím, že v letošním roce jsme toho na obou sídlištích udělali, zejména co se týče chodníků, opravdu hodně. Zejména pak díky tomu, že jsme díky novým smlouvám ušetřili jen letos cca 9 miliónů korun, z čehož většina šla do chodníků právě na zmíněná sídliště. A revitalizace sídliště Špičák se začíná projektovat - v posledních týdnech byla vysoutěžena projekční kancelář. Bohužel nejde dělat vše zároveň a ani tak rychle, jak bychom si přáli. V minulých letech jsme se zabývali především nastavovnáním nových smluvních vztahů, prodejům majetku, péči o zeleň a komunikace. Nyní nazrál čas na komplexnější řešení co se týče sídlišť. Nejprve je potřeba projekt na základě kterého se budeme moci ucházet o evropské peníze, neb finanční možnosti města samotného na takto ambidiózní projekt zdaleka nedosahují.
Re: J. Kočandrle: Nutná revitalizace českolipských sídlišť
7. Říjen 2014 - 16:28 | F. Chot
Tak nevím :
Citace první z článku p. Kočandrleho: "Podstatnou částí právě vznikajícího projektu, který obsáhne nejen navýšení parkování, ale i opravu komunikací a rozšíření zeleně, je budoucí veřejné projednávání právě s lidmi, kterých se revitalizace týká."
Citace druhá: "... najít kompromis protichůdných zájmů samotných obyvatel (např. starší občané často odmítají nová parkovací místa, která by vznikla na úkor zeleně ...)."
Tak jak to tedy je s tou zelení? Nevím, nevím, několikrát v životě jsem na různých sídlištích byl a nabyl jsem takového dojmu, že se skládají naprosto převážně z: ploch zastavěných obytnými domy (tzv. králíkárny), z ploch zastavěných několika málo obslužnými stavbami (energocentra, školy, školky /zhusta už bývalé - dnes různé fitnesy či přímo restaurace/, obchodní centra ...), ploch zastavěných komunikacemi (silnice a chodníky a nějaké to parkoviště) a na "zbytku" prostranství mezi těmito stavbami bývá tzv. sídlištní zeleň. Které z těch domů přijdou zbourat až do základů, aby se na sídlištích "rozšířila zeleň"?
Mimochodem, proběhne "vyhodnocení soutěže na výběr projekční kanceláře", nebo " ... právě vzniká projekt ..." - že jste ho chtěl projednávat s lidmi?
K úspoře 9 milionů - není v úsporách náhodou započítáno 7 milionů, které "zbyly" po předešlé mírné zimě?
Hezký den
F. Chot
Nahoru