Nesouhlasím s názorem mého kolegy Zdeňka Ježáka, že koalice ČSSD, ANO, Uděláme pořádek a ODS v České Lípě nefungovala a hnutí ANO v ní bylo otloukánkem (viz i-noviny zde a Českolipský deník 30. 3. 2015).
Troufám si říci, že za poměrně krátkou dobu ve funkci místostarostky České Lípy se mi díky výborné spolupráci jak s koaličními partnery ve vedení města Romanou Žateckou (ČSSD) a Jurajem Ranincem (ODS), tak i našimi úředníky, povedlo nastartovat řadu projektů za více než 55 milionů korun. A tím také prosazovat program hnutí ANO, s nímž jsme šli do voleb. Současnou vnitřní situaci proto považuji jen za zastírání manažerských pochybení ANO při řízení Městské policie.
Ve vedení města jsem se osobně zasadila například o to, aby se letos z rozpočtu města investovalo rekordních celkem 49 milionů korun do zateplení ZŠ Slovanka a dalších tří mateřských škol (Šikulka, Sovička a Roháče z Dubé). V rozpočtu je navíc dalších osm milionů korun na opravy v ostatních školských zařízeních. Díky tomu se tak letos na ZŠ Pátova dočkají výměny oken (cca 2 miliony korun), v MŠ Severní opravíme terasy (cca 1,5 milionu korun), na ZŠ Sever dokončíme opravy rozvodů vody a ústředního vytápění za milion korun, stejná částka pokryje rekonstrukci vodoinstalace na ZŠ Lada, nezapomněli jsme ani na úpravy dvoru mezi hlavní budovou a šatnami na ZŠ Dr. Miroslava Tyrše. Vedle toho investujeme dalších 3,5 milionu korun do výměny střešních krytin na některých pavilonech ZŠ Sever a Základní umělecké škole, které jsou v havarijním stavu.
Intenzivně také jednám s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) a ministerstvem dopravy o urychlení dostavby obchvatu České Lípy, který by konečně měl přinést zklidnění dopravy jak ve městě samotném, tak i okolních obcích. A to i ve vztahu k plánované rekonstrukci mostu na komunikaci I/9 (nad ulicí Moskevská), která má proběhnout příští rok. Protože do té doby obchvat stát nebude, povedlo se nám alespoň s ŘSD vyjednat, že oproti původním plánům nedojde k úplné uzavírce I/9 v inkriminovaném úseku, ale řidiči budou moci projíždět kyvadlově. Vedle toho ale pracuji třeba i na tak „obyčejných věcech“, jako je například lepší fungování útulku pro kočky.
Domnívám se, že jen úzký výčet toho, co bylo výsledkem pětiměsíční koaliční spolupráce, je pro běžný život obyvatel České Lípy důležitější než vnitřní neshody v oblastní organizaci ANO. Proto nebudu ani veřejně řešit, zda budu na návrh svých kolegů zbavena funkcí v rámci ANO či dokonce vyloučena, jak veřejně prezentuje Zdeněk Ježák mé „potrestání“ za to, že jsem zvedla ruku pro odvolání Pavly Procházkové z vedení městské policie kvůli jejím pochybením při řízení, u kterých jsem byla osobně přítomna. To ponechám na rozhodnutí vnitřních orgánů ANO. Na pozici místostarostky jsem šla pracovat pro město a jeho obyvatele, ne se handrkovat o posty v ANO či krýt závažná manažerská pochybení jen proto, že jde o moji kolegyni z hnutí.
Alena Šafránková
místostarostka České Lípy
Komentáře
Re: Koalice fungovala a odvedla kus práce
31. Březen 2015 - 14:04 | Petr Jeník
Docela trapas připisovat si zásluhy i za to, co bylo schválené ještě před volbami, kdy jméno Šafránková znaly tak akorát v hospodách.
NahoruRe: Koalice fungovala a odvedla kus práce
31. Březen 2015 - 14:43 | je
Vypadá to , že Vy budete ta spása která všechno vyřeší .
NahoruNáhodou byste neprozradila co bylo impulsem , že tolik míříte do vlastních řad .
Re: Koalice fungovala a odvedla kus práce
31. Březen 2015 - 14:43 | Luboš Gabriel ml.
Tak to je krásná trefa. Ač s panem Jeníkem většinou nesouhlasím tak teď mu musím dát za pravdu. To že něco vyjedná a zařídí můj předchůdce si opravdu připsat nemohu, nebo v tomto případě bych píše neměl. Po hospodách se toho povídá více a hlavně u vína. A zatím jediné práce co jsem si u paní Šafránkové, volené hlavně jako občan České Lípy a ne za hnutí ANO, byla při projednávání rozpočtu škrabka na brambory a kuchyňský robot. Nejsem si jist co má toto jednání ještě společného s osobní hrdostí ale chápu že se paní " první místostarostce" nechce od dobře placeného korýtka. Každý kdo nemá žádné pravomoci a povinnosti by jistě také rád čas od času za tuto mzdu a radnici docházel a zvedal ruku jak se po něm chce.
NahoruRe: Koalice fungovala a odvedla kus práce
31. Březen 2015 - 15:02 | Ivan
Ano, pan Jeník to shrnul do jediné věty, která vystihuje vše.
NahoruKdo paní Šafránkovou nezná a neslyšel ani její projev, mohl by si myslet, že je schopna toto dílo stvořit sama. Její koaliční partneři za ní už nejen myslí, pomáhají jí zvedat ruku, ale tvoří i tato literární díla.
Bohužel, i kdyby tam seděla cvičená opice, vlastně tři cvičené opice, vše popisované by se událo stejně, jen by bylo méně ostudy.
Re: Koalice fungovala a odvedla kus práce
31. Březen 2015 - 18:30 | podnikavysenior
Pane "Ivane Kupfe", buďte v klidu. Otevřený dopis pana Gabriela mladšího vedení města z doby nedávné zcela evidentně není jeho dílem, nic takového by nikdy nedokázal sepsat. Někde v diskuzích na Facebooku to jedna paní celkem logicky vysvětlovala, ale její komentář se tam dlouho neohřál, i FB stránky, které se tváří, že informují o tom Jak se věcí mají v ČL, jsou cenzurovány. Já myslel, že to dělá pouze Šiktanc. Pravda ale někdy bolí. Jestli text paní Šafránkové prošel nějakou korekturou, ví jenom ona sama. Ačkoli nejsem žádným příznivcem ANO a paní Šafránková mi před volbami doslova vyrazila dech svým prohlášením o "nekulturním městě", musím teď uznat, že obdivuji její odvahu. Jako jediná se totiž držela slibu zastupitele, který prioritně jedná v zájmu města, nikoliv v souladu či na pokyn své strany. Souhlasím s paní Šafránkovou, že vedení města zatím odvedlo kus dobré práce. Pevně doufám, že začne konečně pracovat i na hloubkových kontrolách příspěvkových organizací, zkontroluje pochybná výběrová řízení na různé stavby, které jakoby náhodou dostávala přítel paní Moudré a dotáhne tak do konce to, na co veřejnost už dlouhou dobu čeká. Ostuda není žádná, to pouze Skokanovci pokračují ve svojí trapné frašce s cílem dosáhnout rezignace vedení. Jak píšu pod jiným článkem, tuším pod Ježákem, je vás pár, jste domluvená banda, která má za cíl mediálně šířit špatný zvuk radnice a tím ji očernit. Myslím, že byste se měli všichni stydět! Makat pro město neumíte (viz Skokan a jeho pokaždé trapné vystoupení na zastupitelstvu), tak alespoň škodíte. Takže za mě a mnoho mých známých a přátel, paní Šafránková, to nekulturní město jsme vám již odpustili a držíme vám palce do nové práce. Neztrácejte elán a nenechte se odradit Ježákem, Procházkovou, Volfovou a spol, nesahají vám ani po kotníky! To oni nejednali podle svého vlastního rozumu, ale až přímo "sektářsky" se drželi toho, co si jeden usmyslel/la.
NahoruRe: Koalice fungovala a odvedla kus práce
31. Březen 2015 - 18:56 | Petr Jeník
1) Proč píšete anonymně?
2) Skutečně si myslíte, že Šafránková je strůjcem toho, co všechno napsala (resp. někdo za ní napsal) v článku?
ad 1 - odpověď nechám na vás. Osobně to považuji za ubohé.
Nahoruad 2 - není. Ona sama je tam jen do počtu, na podepisování a zvedání ruky. To co vyčítáte (a bohužel nejspíš i oprávněně) některým odpůrcům radnice (tedy skákání jak Skokan píská), tak platí v bledě modrém o Šafránkové. Spíš je to ještě horší. Je naprostou koaliční loutkou. Za flek místostarostky bude zvedat ruku a podepisovat se tam, kde jí ukážou a bude publikovat bláboly podobné tomu dnešnímu pod svým jménem, které ona sama nesplodila ani omylem. Nebo si myslíte, že by snad tohle dokázala napsat? A že by tam napsala i o věcech, které prokazatelně nedělala a nejspíš o nich nemá ani páru? Ale vůbec ne. Tenhle článek je dokonalou ukázkou toho, jaká je to poslušná loutka, která udělá beze zbytku to, co jí řeknou.
Je mi jí vlastně i trochu líto. Psychický tlak na ní musí být opravdu velký. Na jednu stranu je mediálním otloukánkem a na druhou stranu "musí" dělat, co se jí řekne. A když ne, tak ví, že její vodiči, ji snadno hodí přes palubu.
Mám skoro strach, jak ustojí soud, kde figuruje jako poškozená. Až se do ní já a můj advokát pustíme, tak to pro ni nebude snadný. Když ji dokáže rozhodit vítání občánků tak, že nedokáže přečíst co má na papíře, nebo když ji vidím jak huhlá na tiskovce, tak si neumím představit co s ní udělá atmosféra v soudní síni.
Chudák se tam rozsype. A jen proto, že poslechla starostku a Ranince a podala nesmyslný trestní oznámení protože si starostka paranoidně představuje Skokana za vším.
Až ji tihle dva odepíšou, protože ji nebudou potřebovat, tak ji budou mít na svědomí
Re: Koalice fungovala a odvedla kus práce
31. Březen 2015 - 19:50 | Jan
Shodit, zadupat a zničit. Začínám mít pocit, že ani nic jiného neumíte, pane Jeníku. Pokrytecky politujete p. Šafránkovou a jedním dechem ji vyhrožujete, jak to s vámi a vaším advokátem nebude mít snadný. Nebudete vy jen loutkou svého ega?
NahoruRe: Koalice fungovala a odvedla kus práce
31. Březen 2015 - 20:48 | podnikavysenior
Odpovědi jsou jednoduché, pane Jeníku.
NahoruAd 1 - jsem podnikatelem v centru města řadu let, znám osobně skoro všechny zde diskutující osoby, nejvíce Petra Skokana a to léta letoucí, ještě když nebyl politikem, ale tak trochu dost zkrachovalým podnikatelem. Nemám důvod se podepsat, mám rodinu a nebudu jí nijak ohrožovat, hlavně pokud znám osobnost P.S.
Ad 2 - Abych byl spravedlivý - Paní Šafránková jednoznačně není strůjcem toho všeho, co popsala. Nicméně je ve vedení a města a tyto věci se tam řeší. Nemám jí ani za zlé, že tam některé projekty vyjmenovala, alespoň je veřejnost více informována i o činnosti města a nejenom a těchto tragikomických výlevech opozice. Stoprocentně to není její slohová práce, nějaká korektura zřejmě proběhla. Na druhou stranu se nemyslím, že je loutkou, tou dokáže být každý chvilku, než se rozkouká a začne mu to lézt na nervy. Soudní proces je záležitostí vás obou, ať to dopadne, jak dopadne. Bohužel musím popřít, že by byla starostka paranoidní. Věřte mi, že Petra znám, mám doteď na něho vazby a vím na milion procent, že za vším stojí on. Je to už jakási nemoc, tak se to snad i dá pochopit.
Re: Koalice fungovala a odvedla kus práce
31. Březen 2015 - 20:08 | MiVe
Vážený anonyme. Škoda, že nechcete zveřejnit své jméno, nicméně pro to máte asi velmi dobrý důvod. Ono urazit někoho jako anonym, může působit více než afrodisiakum (je to i někde popsáno) a asi to i uspokojuje.
Ač jsme neměl původně v úmyslu odpovědět, přesto tak činím.
Urážíte pana Gabriela ml., ale to je věc jeho a vaše (no vlastně nějakého mouly beze jména). Beru v potaz, že jste senior, tedy asi neumíte rozkliknout příspěvek Martiny Maximky Benešové, kde prezentuje své názory nejen vůči příspěvku pana Gabriela, ale i dalším. Ač se s ní neztotožňuji, vyjádřila názor svým jménem. A to je určitě smysluplnější, než vykřikovat nesmysly, které nejsou pravda. Takže asi tak, více nemám k vašemu rádobypříspěvku co dodat.
Hezký větrný den/večer :-)
NahoruRe: Koalice fungovala a odvedla kus práce
31. Březen 2015 - 21:04 | podnikavysenior
Vážený pane Vencovský, výše již u příspěvku pana Jeníka uvádím, proč se pod svoje příspěvky nepodepíši. Znám vás všechny osobně a hlavně znám Petra. Vím, čeho je schopen. Dokonce bych řekl, že to zmíněné afrodisiakum dávkuje on vám, když se ho neustále v diskusích zastáváte a píšete bláboly. Vždyť víte velmi dobře jaká spousta škody se za jeho působení způsobila. Stačí jmenovat díru na Jeřábkově náměstí (Tille) za více než 30 milionů Kč, předražené bytové domy Lada, za které město doplácí nesmyslné desítky milionu Kč a je toho mnohem více. Stačí?!
NahoruPanu Gabrielovi odepíši níže. Martinka Maximka Benešová zůstala na Spolehnutí, ale na Jak se věcí mají její komentáře záhadně zmizely. Byly trefné a mnohým z nás otevřely oči. Ačkoli jsem staršího data narození, s Facebookem umím celkem dobře, nemusíte mít starost. A jak píšu jinde - raději se věnujte smysluplnější práci pro město, než očerňování vedení radnice. Nejenom že je to už ohrané a leze to všem na nervy, ale dokazuje to i vaší neschopnost spolupráce, jakési kooperace s koalicí tak, aby se za 4 roky stihlo udělat něco pro občany. Já tu možnost nemám, do voleb jsem nešel. Pan Skokan v zastupitelstvu sedí, ale zatím s ničím přínosným pro město nepřišel. Neoslnil a zřejmě neoslní! Také vám hezký večer! ;-)
Re: Koalice fungovala a odvedla kus práce
31. Březen 2015 - 23:42 | MiVe
Nevím co je Jak se věci mají, nicméně za mne, jako admina Spolehnutí, se nic nemazalo. To by se dít nemělo, každý má právo vyjádřit svůj názor, ať pozitivní, či negativní. Nicméně mi vadí osobní invektivy, to již není věcná poznámka.
Zní to možná divně, ale s p.Skokanem spolupracuji od loňského roku a nepozoroval jsem, že by někdy uhnul ze svých názorů nebo udělal nějaký podraz. Sám jsem v minulém období byl členem TOP09, vstupoval jsem s nadšením, ale přestalo mi vyhovovat centralizované řízení, které nereflektovalo potřeby města, navíc v podání představitele místní TOPky, se kterým jsem se názorově rozešel. Jednoduché, projekt Spolehnutí mi vyhovuje. Je to o lidech, nikoli o stranické příslušnosti.
Prezentace 1.místostarostky bez pravomocí, kde sděluje co se povedlo, není správná. Dotační tituly a soutěže byly jednak vypsány a jednak schváleny předchozím ZM a vedením města, současné vedení s tím nemá co společného, tedy za mne, chlubí se cizím peřím. Ač jsem neměl bývalé vedení v oblibě, přesto si myslím, že mají zásluhu na zmíněných projektech.
Dost dobře nechápu narážky typu mám rodinu, podnikám atp. No, hodnotit nehodlám. Vlastně mi je i jedno, kdo jste a že mne znáte nebo vlastně znáte všechny. Vaše věc. Navrhuji vám, zrovna jako vy nám :-), věnujte se tedy svému podnikání a své rodině a určitě vám bude lépe na duši, pokud to budete dělat správně, než-li anonymně dávat rádobyrady.
Jsem rád, pokud je více počítačově gramotných uživatelů, delší dobu jsem se věnoval lektorování IT a zejména starší generace měla problémy s ovládáním VT. Pokud nemáte, jak píšete, prosím tedy jen o přesné označení vašeho problému (viz.příspěvky na fcb. - výše).
Jinak i za námi je vidět určitá práce, ač jen s jedním hlasem v ZM - viz.výbory a komise, kde se snažíme prosazovat naše programová prohlášení. Je spousta věcí, které uvidíte, pokud jste členem poradních orgánů ZM nebo RM a řeknu vám, někdy to není k popukání, resp. nechápete nelogičnost věci jen proto, že je to názor opozice. No a potom jim dejte pochvalu, to snad ani nejde myslet vážně.
Hezký den/večer a méně větrů (těch, co berou střechy samozřejmě)
NahoruRe: Koalice fungovala a odvedla kus práce
31. Březen 2015 - 19:51 | Luboš Gabriel ml.
Drahý anonyme.
Ohledně komentářů paní Benešové na FB bych neřekl že se tam neohřáli ale jsou tam do teď. Ohledně mého dopisu se mají věci asi takto. Stojím si za tím že je to výhradně mé dílo. Těší mne že je to tolika lidem proti srsti jelikož se ukazuje že jsem rýpl do živého. Nemyslím si že bych musel nutně kohokoliv přesvědčovat že to psal někdo jiný, už vůbec ne nikoho kdo se stydí za své jméno, nicméně jsem slyšel tolik možností kdo všechno to mohl psát až jsem se tomu podivil. Každopádně odpovím jako každému jinému. nejsem člen žádné strany ani uskupení či spolku, nehodlám být členem žádné strany ani uskupení či spolku a kdokoliv kdykoliv bude stát o můj názor či radu tak stačí napsat nebo zavolat. Jsem občanem našeho města již od narození a chci aby se tady žilo dobře ne jen mě a mé rodině ale všem co o to mají zájem.
NahoruRe: Koalice fungovala a odvedla kus práce
31. Březen 2015 - 21:16 | podnikavysenior
Drahý pane Gabrieli, než Vám odpovím na nejasnosti kolem Vašeho otevřeného dopisu, mám ještě otázku. Je pravdou, že jste byl, či ještě pořád jste členem KSČM a dokonce jste měl velký zájem o přední pozice na kandidátce do komunálních voleb? Údajně po tom, co jste pochopil, že na předních pozicích kandidátky nebudete, navázal jste užší vztahy s panem Skokanem. Tento fakt by mě docela zajímal, mění to totiž celý pohled na věc s otevřeným dopisem. Připouštím, že autorem dopisu být můžete, ale určitě na něčí popud..
NahoruPaní Benešová je smazána na Fb stránkách Jak se věci mají, takže cenzura tam je zcela evidentní. Nevadí, nevím, kdo za těmito stránkami stojí, nicméně její názory nebyly nijak zcestné.
Je hezké, že takto veřejně prezentujete své názory na žití v našem městě a věřte, že i my ostatní chceme žít ve městě rádi, v klidu a v bezpečí. Jenom nepíšeme otevřené dopisy.
Re: Koalice fungovala a odvedla kus práce
31. Březen 2015 - 21:22 | barta
Jen se zeptám, abych měl jasno: Jsem taky řízen panem Skokanem?
NahoruRe: Koalice fungovala a odvedla kus práce
31. Březen 2015 - 21:35 | podnikavysenior
Vtipný jako vždy! To snad víte nejlépe vy sám. Nemyslím si to já a ani nikdo jiný z mých známých. PS: Taky nejsem Petrem řízen! ;-)
NahoruRe: Koalice fungovala a odvedla kus práce
31. Březen 2015 - 21:41 | Mateson
Pane Bárto, pozor pan Podnikavý senior hovoří za 95% obyvatel České Lípy :-). Tato rétorika připomíná dobu před rokem 1989. Každý má právo na názor a já mluvím za sebe. PS: pana Skokana neznám ani jsem ho nevolil :D.
NahoruRe: Koalice fungovala a odvedla kus práce
1. Duben 2015 - 7:58 | Petr Jeník
Přidávám se k dotazu: Jsem já řízený Skokanem? :)
NahoruRe: Koalice fungovala a odvedla kus práce
1. Duben 2015 - 22:19 | podnikavysenior
Nikoliv, pane Jeníku. Vy sám jste neřízená střela..;-)..a tak je to asi dobře!
NahoruRe: Koalice fungovala a odvedla kus práce
1. Duben 2015 - 7:25 | Luboš Gabriel ml.
Takže věci se mají asi takhle. Členem strany jsem byl celkem krátkou dobu ale když jsem si uvědomil zkostnatělost a staré pořádky tak jsem ji opustil. Ohledně předních pozic na kandidátce se věci mají tak že jsem mohl míč číslo 5, nezdá se vám dost v popředí mne ano. Ohledně užších vztahů s panem Skokanem se to má následovně. Jelikož hlavním předmětem mého podnikání je správa a údržba budov tak u něj působíme na základě rámcové smlouvy stejně jako s řadou dalších lidí nebo firem. Je toto snad problém? Nemáme pro někoho snad pracovat jen proto že se nelíbí někomu kdo se stydí za své výroky proto se pod ně ani nepodepisuje? A v neposlední řadě k paní Benešové. Netuším kdo to je a kde všude si co na Fb píše jelikož tuto síť zase až tak moc nenavštěvuji a už vůbec nehlídám kde jaký spolek či stranu toto úsilí rád přenechám jiným co na to mají více času a chuti. A jako poslední opět můj dopis. Nepotřebuji něco psát či tvořit na něčí popud. Ve svém věku jsem se už naučil používat mozek a nedělat to co mi říkají ostatní. Veřejnou formu jsem zvolil aby se třeba už někdo chytil lidově řečeno za "rypák" a zamyslel se nad sebou. Vše co je v něm psáno za tím si stojím a jinak to ani nebude.
NahoruRe: Koalice fungovala a odvedla kus práce
1. Duben 2015 - 8:41 | PRuhe
Pane Gabrieli ml., je to sice váš spor s panem seniorem, ovšem ve světle posledního příspěvku se tak trochu jinak zdá věta z vašeho příspěvku předešlého: "nejsem člen žádné strany ani uskupení či spolku, nehodlám být členem žádné strany ani uskupení či spolku". Jak by řekli na vesnici (byť střediskové) to víno co jsme si nalili zas tak čisté také nebude...
NahoruRe: Koalice fungovala a odvedla kus práce
1. Duben 2015 - 9:51 | Luboš Gabriel ml.
Neřekl jsem že jsem nikdy nebyl. Byla mi položena otázka jak to s mou osobou bylo a na tu jsem také odpověděl. Nemám se za co stydět a do budoucna opravdu nemám v plánu být členem čehokoliv. Nicméně je zajímavé vidět a posléze sledovat jak jeden dopis spoustě lidí leží v žaludku tak "šmejdí" co na koho vytáhnout. Toto ovšem nemyslím na Vaší osobu. Bohužel mě mrzí že když v tomto městě někdo něco napíše tak za to může jen úzký okruh lidí i když skutečnost je úplně jiná. Slyšel jsem už tolik variant kdo dopis psal. Popravdě mně toto chování pobavilo a zároveň potěšilo když se ukázalo že už nikdo nevěří nikomu a to už ani v koalici která odvádí tak "dobrou" práci. A jelikož do chodu města nemám moc zasáhnout a ani tuto moc nevyhledávám tak bude zajímavé sledovat jak se toho vládnoucí na půl mrtvá koalice zhostí a povede naše krásné město dále.
NahoruRe: Koalice fungovala a odvedla kus práce
1. Duben 2015 - 11:14 | PRuhe
Já jsem váš dopis bohužel nečetl, možná bych i rád, když sem dáte odkaz, ale jen jsem reagoval na dva příspěvky, které byly tak trochu v nesouladu. Byť slovíčkově asi nikoli, ale slovíčkařit nechci. Jen zapolemizuji s poslední větou - koalice není zdaleka mrtvá, stále je zde několik podporovatelů připravených stát na stráži "změn". Skokan to ale není, aby zase nevznikly různé fabulace. Měl jsem namysli Ksč a Piráty, což je dohromady dost a není ani zapotřebí toho jednoho hlasu, kterého je jak Šafránu.
NahoruMilý voliči hnutí ANO, stydíš se? Je ti trapno? Jsi spokojený?
1. Duben 2015 - 8:58 | Primitif
Umíš číst?
NahoruRe: Milý voliči hnutí ANO, stydíš se? Je ti trapno? Jsi ...
1. Duben 2015 - 9:27 | PRuhe
Rozšířil bych dotaz na voliče Spolehnutí - stydíte se? Je vám trapno?
NahoruStejně tak minimálně i na voliče ODS, ČSSD...
K diskuzi jsou i další uskupení, to ano...