Putovní výstava Zmizelí sousedé se koná od 2. do 19. dubna v divadélku školy ZŠ Špičák. Od roku 1999 pátraly děti ve věku od 12 do 18 let po lidech ze svého okolí, sousedech, kteří zmizeli během 2. světové války.
Šlo o Židy, kteří byli díky Norimberským zákonům pronásledováni. Děti pod vedením učitelů vypátraly osudy těchto lidí před, během války i hned po válce. Byly vyrobeny panely, které putují po republice, kromě toho ještě nějaké další akce a stále běží projekt.
Komentáře
Re: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák
31. Březen 2012 - 14:32 | Jan Tichý
Škoda, že není uvedena ani jedna zmizelá rodina a její osud, nikdo z žáků-autorů, ani učitelé, kteří je inspirovali a vedli. Nebo aspoň jejich počty a zúčastněné třídy? Všichni by si to zasloužili. (Místo "díky Norimberským zákonům" by snad bylo lepší napsat "kvůli" nebo "v důsledku"?)
NahoruRe: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák
31. Březen 2012 - 17:59 | Of the Moon
Taky mi to "díky" připadá nepatřičné.
NahoruRe: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák
31. Březen 2012 - 19:23 | moldavit
V rámci spolupráce Cvikov a Johnsdorf existuje projekt Stolpersteine.Vím,že nějaké rodiny již objevili.Mně sebrali Rusove po válce strejdu,prý si pujčovali odborníky na obnovu SSSR,poničeného válkou.Nevim podle jakého zákona,ale Benešovi to nijak obzvláště nevadilo.Taky ho už nikdo neviděl.
NahoruRe: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák
1. Duben 2012 - 9:37 | F. Chot
Mne by zajímalo, jestli je výstava volně přístupná. V článečku není žádná zmínka a na webu školy jsem také neuspěl :-((
NahoruRe: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák
1. Duben 2012 - 11:06 | barta
Napíšu do obýváku ženě, ať dá do pořádku, ale předpokládám, že ano, když poslali článek.
NahoruRe: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák
1. Duben 2012 - 11:25 | barta
Doplňuji, co jsem zjistil: pro veřejnost je výstava přístupná v úterý a ve středu od 9 do 12 hodin.
NahoruRe: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák
1. Duben 2012 - 17:22 | F. Chot
Díky.
NahoruRe: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák
1. Duben 2012 - 11:39 | moldavit
Pane Novak!Mého strýce nemuseli repatriovat,on nikdy v SSSR nebyl!Maximálně jezdil přednášet, nejdál do Anglie :o)))
NahoruNormálně ho Benešovi Rudoarmějci s NKVD ukradli přímo z jeho státu!!! A on nic proti tomu nedělal!
Re: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák
1. Duben 2012 - 12:38 | moldavit
Pane Novak!
Ve stejnou dobu popisuje situaci na Novoborsku český poslanec Kopřiva takto.
Plných 6 let je většina sklářů v oblasti bez práce. Jen některým se po daří, aby na několik týdnů nebo dní v roce našli práci ve svém povolání za nedostatečnou mzdu.
Několikrát se již dříve upozorňovalo na velkounouzi sklářských dělníků a požadovala se mimo-
řádná pomocná opatření ke zmírnění ohromné nouze. Četné deputace předložily úřadům a mini-sterstvům pamětní spisy, líčící neutěšenou situaci nezaměstnaných. Kázaly však hluchým uším a
v nejlepším případě dosáhly slibů. Nouze a bída stále vzrůstá. Podpory byly sníženy, sta neza- městnaných bylo vyloučeno z vyživovací akce,mléčná akce byla zhoršena, přestárlí, mladiství,
drobní živnostníci byli vyloučeni z každé pomocné akce. Poněvadž byla zastavena léčebná
péče, jsou nemocní bez léků a lékařské pomoci.
Při tom drahota stoupá a také dále mají ka tely a monopoly zdražiti nejdůležitější životní po-
třeby. Rozedraní a nedostatečně živení nezaměstnaní chodí žebrotou s místa na místo. Z lidu pilně tvořícího se stal národ žebráků. Děti ve školách jsou živé svědectví této ohromné bídy .
Po léta se činily sliby a vzbuzovaly naděje.V létě se slibovala vydatná zimní pomoc, v zimě
nouzové práce na jaro a hladovějící byli vždy hrozně zklamáni. I na letošní jaro se mělo po-
skytnouti na investiční práce 4 1/2 miliardy Kč a
mělo se při tom zvlášť přihlížeti k sudetskoně-meckému nouzovému území. Sliboval dokonce pan předseda vlády Hodža, jenž prohlásil, že bude první úkol vlády poskytnouti mimořádné pro-
středky průmyslovým nouzovým územím. Zástupci měst ze sklářského území, kteří brali slib
vážně, vypracovali návrhy na provádění nouzových prací a předložili je, ale bylo jim řečeno,
že není peněz.
No pane Novak,nemyslíte,že takto frustrované obyvatelstvo začínalo mít dost "České vlády"?
NahoruVýsměchem nakonec bylo,že se dostalo peněz na stavbu silnice K.Šenov-Nový Bor.Ale zakázku dostala česká firma z Prahy a na pomocné práce najala poze Čechoslováky-zeptejte se pana Randuse.
Že se dalo snadno manipulovat předhazováním ćeských viníků a sliby o lepší budoucnosti?
Zvláště snadné to bylo proto,že za 15 km vzdálenou hranicí byla nezaměstnanost skoro 0% a trojnásobné platy?
Že nakonec z Liberecka dojíždělo skoro 100tis Gastarbeitrů do Německa,které jim dalo obživu?
Sám konstatujete podobnost s DSSS.Dobrý postřeh.My se ale už máme z čeho ponaučit.Narozdíl od nich.
Tím nevyjadřuji souhlas s násilím na rodině Dubových,ani se svévolným činem pplk.Sekáče.
Re: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák
1. Duben 2012 - 16:27 | F. Chot
Jen dotaz: Vámi citovaný poslanec Kopřiva se jmenoval Ladislav nebo František?
NahoruDěkuji.
Re: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák
1. Duben 2012 - 18:39 | moldavit
Řeč v PS Lad.Kopřivy,komunistického poslance.Ale obdobné reportáže vycházely třeba v různých pražských časopisech.
NahoruRe: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák
1. Duben 2012 - 18:36 | moldavit
Vaše rádoby vtipné rady jsou poněkuď vyčpělé.Hlavně,že to máte v pořádku v hlavě a tak píšete,že Wermacht obsadil Prahu 15.3.1945.Prosím pány kolegy,opravte si historii dle Milouse.Jestli tedy nejste předávkovaný těmi léky na úpravu duševního stavu.
NahoruJe dobře,že jste tu akci Rachmannů a spol.viděl a podáváte svědectví,tedy jestli jste to neviděl po požití těch léků a s datumem 21.7.1968.
Vyspělou průmyslovou zemí jsme byli na konci RU.Pak už to šlo jenom z kopce.To tvořil průmysl v oblast Sudet přes 60ˇ%.
Dubovi válku přežili!
1. Duben 2012 - 16:09 | Jan Tichý
A podle propagandisty a notorického lháře „Milose Novaka“ za všechno zlo může Hitler a Tichý!?
Už v roce 2007 jsem v Novoborském měsíčníku zveřejnil dva články o borských židovských rodinách. Helmut Schöler mj. vyprávěl toto: „Před rokem 1938 existovala v Haidě pouze jediná židovská firma, pobočka významné společnosti M. Dub z Jablonce n/N, s dalšími pobočkami v Paříži, Londýně a v Berlíně. Pobočku v Haidě založil můj otec, její ředitel až do roku 1938. Židovští majitelé firmy emigrovali v říjnu 1938 nejprve do Turnova a Prahy, později do Paříže a Spojených států amerických.
Henleinova strana v Haidě pořádala v roce 1935 významnou oslavu, tzv. Volkstag. Do Haidy přišly tenkrát tisíce lidí z celých Sudet a pochodovaly městem. Když dav dorazil k našemu domu č. 579 na Schillerově ulici (dnes Dvořákova), henleinovci se zastavili, pokřikovali cosi o „Judenknechte“ (tj. otroci nebo slouhové Židů) a rozbili nám kamením okna. Otec nebyl doma, ale já – tehdy pětiletý – jsem stál za záclonou společně s matkou a sestrou...“
V materiálech k semináři 2009, které „Novak“ jistě taky zná, ale už na ně záměrně „pozapomněl“, Helmut Schöler svědectví doplnil: „Otec v roce 1938 uzavřel s židovskými vlastníky Felixem Dubem a Ernstem Dubem dohodu, jak firmu v Boru zachránit, aby přečkala období nacismu, v jehož konec v dohledné době společně doufali. (O této úmluvě neměl můj otec přirozeně žádné písemné podklady, protože něco takového by mohlo znamenat smrtelné ohrožení.) Felix Dub se přes Prahu a Paříž nakonec dostal do bezpečí v New Yorku. Až do vypuknutí války byl ale s otcem v úzkém kontaktu. Když se roku 1939 ještě naposledy setkali v tehdejším borském hotelu „Zimmerhackel“, byl otec vzápětí předvolán na gestapo, kde mu udělili přísnou důtku.
Hned po skončení války obnovil Felix Dub dlouholetý přátelský kontakt s mým otcem. V červnu a v červenci 1945 poslal do Boru svého advokáta JUDr. Kelsona. Ten před válkou působil pravděpodobně jako právník v Praze a nyní se jako americký důstojník podílel na osvobození Československa. Dub poprosil Kelsona, aby v těchto pro Němce nebezpečných dnech držel nad mým otcem ochrannou ruku. Zpětný převod židovského majetku už ale otec nemohl uskutečnit, jelikož jsme byli 10. srpna 1945 z Boru vyhoštěni a deportováni do koncentračního tábora v České Lípě.
Když se v roce 1948 dostali k moci komunisté, byl každý pokus Felixe Duba získat zpět svůj majetek stejně odsouzen k ztroskotání. Ale brzy po válce založili můj otec a Felix Dub jako partneři v západoněmeckém Tauberbischofsheimu společnou firmu M. Dub Übersee-Handels-GmbH. Jejich přátelské styky pak pokračovaly celá desetiletí až do smrti Felixe Duba v New Yorku.“
Všechno je jinak, řekl ten moudrý rabín. A nejen „Novaka“ překvapí, že pan Schöler ml. (1935 pětiletý za záclonou) je manžel dcery zmizelého primáře Trägera a je tedy jedním z pozůstalých, kteří instalovali symbolický hrob zastřelených Němců. (Omlouvám se za výjimečně rozsáhlou citaci, ale na stránkách MěÚ nejsou tyto texty dostupné.)
NahoruRe: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák
1. Duben 2012 - 19:05 | moldavit
No to je gol,že pane Novak.Chce se mi přidat popis toho,co se dělo v českolip.koncentráku a jak probíhal první "humanitární" transport z něj pod taktovkou Sekáče.Jeho účastníky byly především matky s dětmi.Ale už výše uvedené je na prášky.Musím Vás šetřit.Tak zas někdy příště.A přidám osud židovských vlastníků cukrárny na náměstí ve Cvikově.
NahoruRe: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák
2. Duben 2012 - 9:43 | Jan Tichý
A to mám, kolego Růženíne, ještě pádný dodatek pro virtuálního "historika Novaka", kterej všechno ví, a co neví, to si vymyslí. Vzpomínka pana Schölera ml. na rok 1935 totiž pokračuje:
Mimochodem: O deset let později, v červnu 1945, pochoduje Dvořákovou ulicí jiná, menší tlupa, tentokrát to jsou revoluční gardisté nebo svobodovci, jak se jim tehdy říkalo, a ve své snaze očistit město od německých nápisů rozstřílí firemní tabuli „Cristallerie Artur Schöler KG“. Zase jsme všichni tři stáli za stejnou záclonou a třásli se strachem...
NahoruRe: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák
2. Duben 2012 - 22:47 | moldavit
V ČD lze naklikat,co chci,vypnu-li cokies.Toho využívají pilní klikači ze skupiny Borati Borákům a tzv. Odpůrci.
NahoruDěkuji za to,jak jste prokázal to tvrzení o Mudr.Trägnerovi,že házel kameny do oken Schölerům.
Nemáte ještě po ruce nějakou takovou pohádku s Happy Endem?Fakt jsem se bavil.
A ten Wermacht,jak obsadil Prahu až dva měsíce před koncem války .Jistě to bylo přes houževnatý odpor dubnových partizánů.Na oslavu si dali rakvičky a věnečky,na které si v Německu nevydělali!
Já strašně nesnáším obhájce zločinů proti lidskosti.To je dle mezinárodních zásad čin spáchaný vojáky na civilním obyvatelstvu bez dodržení platných zákonů a řádného soudního přelíčení.
Takové jako bylo spácháno např v Lidicích.A zřejmě i v Novém Boru,pokud nejsou doklady o soudním procesu.
Naštěstí již mají alespoň památník,jak je zvykem v civilizovaných zemích.Bohužel po hodně dlouhé době a za peníze především z ciziny.Doufám,že další sochy již zde nebudou kradeny do sběru.
10červen bude jistě symbolickým jubileem,kdy si připomeneme zvůle prováděné na civilistech různými režimy po celém světě.Čest všem těmto obětem.
A hanbu těm,kteří takové činy obhajují!
Re: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák
3. Duben 2012 - 8:45 | moldavit
Prohlásit někoho zločincem může akorát spravedlivý soud.Bez soudu platí presumce neviny.A to už pár staletí v celém civilizovaném světě.Natož v demokratické zemi.Vaše chápání spravedlnosti,velice blízké totalitním nezákonostem jenom dokladuje ,co jste zač.Mučit a střílet do lidí ,ponechat je na "obdiv" veřejnosti,to je vaše gusto.Promiňte,moje ne.
NahoruTy pokusy na lidech-to bude asi stejné jako když házel ty kameny do oken zeťákovi.
Re: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák
3. Duben 2012 - 20:57 | moldavit
Znáte český zákon o protiprávnosti komunistického režimu a o odporu proti němu?Zákon č. 198/1993 Sb.ze dne 9. července 1993?
Najdete tam větná spojení dle ustálené judikatury jako zločinný, nelegitimní a je zavrženíhodný.
NahoruKomunistická strana Československa byla organizací zločinnou a zavrženíhodnou obdobně jako další organizace založené na její ideologii, které ve své činnosti směřovaly k potlačování lidských práv a demokratického systému.
Takže pane Novak naši komunisté byli dle vaší teorie všichni zločinci.A mohlo se do nich střílet.
Zřejmě jste vyznavačem bratří Mašínů.Ti to tvrdí taky.
Co lze prokázat:
3. Duben 2012 - 10:30 | Jan Tichý
Že Dubovi nikdy v Boru nebydleli, žili v Jablonci a válku přežili. Že jejich firmě zde řediteloval dlouhá léta Artur Schőler. Že firmu M. Dub nakonec ukradli bolševici, ale že oba přátelé – sudetský Němec a Žid! – založili v SRN novou firmu M. Dub Übersee-Handels-GmbH. Že MěÚ má k dispozici dopis z 10.7.1973, který začíná oslovením „Lieber Herr Schoeler“, a v něm paní Dubová z New Yorku píše, že před dvěma týdny uložila ostatky zesnulého manžela, „meinen guten Felix“, na Centrálním hřbitově v Brně. Dopis končí větou: „Ich wuerde mich sehr freuen, wenn ich von Zeit zu Zeit von Ihnen hoeren wuerde und begruesse Sie beide in alter Freundschaft. Ihre Juste D.“ (její americký psací stroj neměl přehlásky)
MěÚ má taky místopřísežné prohlášení z dubna 1947: „Já, níže podepsaná Anna Wiesnerová, rozená Galleová, z Nového Boru v Čechách, manželka Karla Wiesnera, ... jsem byla členkou rudých odborů sklářských dělníků. V roce 1932 jsem nastoupila do tehdejší firmy M. Dub, protože můj muž byl kvůli svému politickému zaměření nezaměstnaný. Pan Schöler věděl, že manžel je přesvědčený komunista. Ale nikdy mi z toho nevznikly žádné nevýhody. Vždy se mnou jednal slušně, tak jako i se všemi ostatními dělníky obou národností (tj. s německými i českými)... Do května 1945 jsem byla zaměstnaná u firmy Artur Schöler a potom až do našeho přesídlení (tj. jako antifašistů) do dubna 1946 u Čechů, kteří firmu převzali. Také v době, kdy byl manžel ve vazbě, mne pan Schöler všestranně podporoval. Toto stvrzuji svým podpisem. Anna Wiesner, Wernigerode a. Harz, Ilsenburgerstr. 31
Pan Schöler ml. dodává: Také manžela Anny Wiesnerové, těžce raněného invalidu z první světové války, otec během války ve své firmě zaměstnal. Nacisté přesto Karla Wiesnera jako komunistu zatkli. Poté co ho z tábora propustili, otec mu znovu dal práci v registratuře firmy. Sám se dobře pamatuji na toho mlčenlivého, osudem poznamenaného muže. Tolik tedy o „nacistovi“ Arturu Schölerovi. O ČLOVĚKU Arturu Schölerovi, který byl sice formálním členem nacionálněsocialistické strany, což ho až do konce života velice tížilo, ale osobně se nikdy na žádném zločinu nepodílel. Že mne někdo označuje jako „syna toho nacisty“, to mi připomíná metody gestapa, které se také nerozpakovalo odsuzovat a trestat celé rodiny jako rukojmí. (konec citátu – i toto svědectví má MěÚ)
Za sebe dodávám, že už jsem si zvykl na nejrůznější obvinění a nadávky, protože to trvá od října 2008. Ale musím se důrazně zastat vyhnaných německých přátel:
Nahoru„Novak“ opět nešetří hrubými výrazy a obviněními, která byla opakovaně vyvrácena jako nepodložená. Jediným důkazem jsou totiž kartotéční záznamy o členství, jinak naprosto nic (jedna paní povídala, ale neví, zda je to pravda, říkalo se to). A přesto „Novak“ a jeho soudruzi bez zábran špiní památku zmučených a postřílených obětí, a urážejí i rodiny pozůstalých, o jejichž osudech a postojích neví vůbec nic – a kterým morálně nesahají ani po kotníky! V Německu totiž jako za starých dobrých časů ještě platí, že občan za své výroky ručí svou ctí, o kterou by velmi nerad přišel.
Je to odvrácená strana naší demokracie, když prakticky kdokoli může napsat cokoli (a nemusí se ani podepsat). Chválabohu ale „Novaci“ už nemohou zavádět svoje staré pořádky a je možné jim aspoň pádně odpovědět. Jejich zrůdná ideologie má k skutečným nacistům blíž, než sami tuší. Stačí jen přehodit znaménka...
Re: Co lze prokázat:
3. Duben 2012 - 14:09 | Jan Tichý
Pane "Novaku", v první řadě jsem vás srovnával s čestnými a váženými občany SRN, a toto srovnání dopadá jednoznačně ve váš neprospěch. A dovolil jsem si taky konstatovat, že vaše primitivní nacionalistická propaganda velice připomíná tu nacistickou. Ostatním čtenářům je už přece jasné, že jakmile s obžalobou všemožných zločinů neuspějete, okamžitě vyrukujete zas s něčím dalším (ačkoli to jindy jinde už bylo mnohokrát vyvráceno). A "příště" to rozjedete zas, jako kolovrátek...
Nemělo se tady spíš s účastí psát o zmizelých sousedech z ČL?
NahoruRe: Co lze prokázat:
3. Duben 2012 - 18:08 | moldavit
Takže konečně jsme u konce.Pan Novak obhajuje spravedlivé mučení,popravu a následné "vystavení"postřílených po dobu 24 hodin.Takže nám teď konečně uvede ten konkrétní rozsudek podle kterého to bylo umožněno.A není se o čem bavit.
NahoruAle on žádný takový neexistuje,pominu-li p.Doškářem vymyšlený Rozkaz podle stanného práva.V tom rozkaze totiž nic o stanném právu není.
Násilí na skupině civilistů vojáky bez soudního rozhodnutí je přes sto let nazýváno Zločinem proti lidskosti,pane Novak.
V zájmu objektivity dodejme,že Beneš tyto zločiny "přikryl",i když po protestech poslanců byly ty nejkřiklavější otevřeny.Bohužel již OBZ obsazovala bezpečnostní složky a tak se ze zločinců stali protagonisté nového režimu a spolupracovníci např.Adély Dvořákové/Pazúr/.
Závěrem mi dovolte upozornit na Zákon o protiprávnosti komunistického režimu a o odporu proti němu,v němž se praví,že tento režim byl zločinný a § 2
Komunistická strana Československa byla organizací zločinnou a zavrženíhodnou obdobně jako další organizace založené na její ideologii, které ve své činnosti směřovaly k potlačování lidských práv a demokratického systému.
Tedy nacisté jsou postaveni na roveň komunistům.Přesto je tu nikdo nestřílel,nevystavoval mrtvoly apod.A pobíhá tu hodně "hodných" komunistů.Chcete je jmenovat?Dokonce jsou navrhováni na čestné občany
Děkuji předem za zveřejnění toho konkretního pravomocného rozsudku.
Re: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák
3. Duben 2012 - 19:20 | barta
Tak kdo z diskutujících se byl dnes podívat? Nebo jste jen zneužili pozvánku k plodné diskusi? Ještě, že děti dnes moc nečtou - kdyby si to tady přečetly, raději by četly ještě méně.
NahoruRe: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák
3. Duben 2012 - 21:08 | moldavit
Dopoledne se tam nedostanu.Ale náhodou si dovedu představit pěknou hodinu na tema právo,spravedlnost,vina.Třeba srovnáním událostí v Lidicích a v Novém Boru.Jen jim předložit fakta a co oni na to.Na gymnaziu by to mohlo být zajímavé.
NahoruRe: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák
4. Duben 2012 - 9:00 | moldavit
Ano dodal jste pravomoci velícího důstojníka na bitevním poli v předpolí,zápolí a já nevím jak to tan bylo specifikováno.Součástí tohoto zákona jsou i možné tresty civilnímu obyvatelstvu,které jsem vám citoval.Ani jeden neumožňoval trest smrti.Takže ho pplk Sekáč evidentně porušil.
NahoruPokud postupoval podle zákona O stanném právu,který platil od 8.5.,provinil se tím,že nepostupoval dle něj,to zn.Stanný soud.Doufám,že je vám známo,že za WWI.zasedal v NB v hotelu Adler stanný soud.Kupodivu v RU se tento zákon dodržoval.Dále se provinil tím,že nejednal dle pokynů nově vzniklých Nár. výborů,kterým byla svěřena příslušným výnosem prezidenta Beneše svěřena odpovědnost za vnitřní bezpečnost na svém území,včetně vydávání vyhlášek dle stanného zákona.Stačí?Vojenští historici popsali tento akt jako svévolný čin jednotlivce.Co chcete víc?
Re: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák
6. Duben 2012 - 16:17 | moldavit
Vážený pane Novak,výše jsem uvedl 3 zákony.
Nahoru1.Zákon o branné pohotovosti státu-neumožňoval trest smrti pro civilní obyvatelstvo.
2.Zákon o soudním řízení stanném-nařizoval soudní řízení,tzn.žaloba,obhájce,rozsudek.
3.Nařízení prezidenta republiky o vniřní bezpečnosti státu.Odpovědnost a veškeré pravomoce byly dány Národním výborům.Dokazuje to,že vyhlásil stanné právo,které nezpochybňuji.
Je spíše otázkou,který zákon pplk.Sekáč dodržel.
Šetření dopadla i ve prospěch známého Pazúra,který zabíjel děti před očima matek a házel je do jámy než tam za nimi poslal i zastřelené matky.Dokonce se stal významným spolupracovníkem Adély Dvořákové.
Druhou věcí je,že takovým činům dal E.Beneš generální pardon,což také nepopírám.
Bylo by dobré se k tomu postavit čelem a ne se snižovat k urážkám,pokud nejsou argumenty.
Pplk.Sekáč asi jednal dle tajného nařízení,které zveřejnili naši historici.Jeho obsahem bylo pozabíjet a násině vysídlit co nejvíce Sud.němců ještě před jednáním v Postupimi.
Re: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák
6. Duben 2012 - 10:53 | Jan Tichý
"Milos Novak" má dost dlouhé vedení. Po semináři 2009 místostarosta Valdman do ČLD právě o něm a jeho kamarádech výstižně napsal:
Jako moderátor dalších řádně dopředu přihlášených diskusních vystoupení jsem se snažil do slov autorů nijak nezasahovat a pouze je občas upozornit na vymezený čas. Nebudu se k nim vyjadřovat, ostatně úřad je pravděpodobně vydá jako přílohu Novoborského měsíčníku. Jen mi bude líto papíru, protože šlo ze tří čtvrtin o promarněné příležitosti říci něco více ke konkrétnímu tématu, kterým byl BOR 1945. A tak jsem si připadal jak žák na opakovacích hodinách dějepisu, jenom jsem se nedozvěděl již nic nového a konkrétního o zastřelení? popravě? vraždě? sudetských Němců.
NahoruNabyl jsem však přesvědčení, že v aule se sešlo i dosti osob, pro které historie po roce 1989 nemá pokračování a za našimi hranicemi pro ně končí svět a není sjednocující se Evropa, která vznikla a šíří se i jako jakési memento toho, aby se něco podobného nemohlo opakovat. Šedesát čtyři let je dosti dlouhá doba na zapomínání, vzpomínání a možná poučení. To je však svobodná vůle každého z nás, co s tím ve své mysli učiníme. (konec citátu, není co dodat)
Re: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák
7. Duben 2012 - 8:56 | Jan Tichý
MN se ohání demokracií a přitom jaksi přehlédl, že je tady jako kůl v plotě, když dodnes nepochopil, o co v případu Bor 45 a symbolického hrobu jde. Veřejnost si postupně už třikrát zvolila své zastupitele - a ti mají legální pravomoc rozhodovat. Ne jakýsi anonymní křikloun z internetu, pro kterého historie po roce 1989 nemá pokračování...
NahoruRe: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák
7. Duben 2012 - 14:28 | moldavit
Pane Tichý.Myslím,že další diskuze s MN nemá cenu.Nesouhlasím s Vámi,že MN zůstal v dobách před r. 1989,on totiž zůstal v 50.letech.Tehdá se spravedlivě popravovalo,obžalovaní se dokonce přiznávali.To byly prima doby,že pane Novak.A pod palcem to měl jakýsi Vaš,kterému to myslelo jako dnes MN.Zákony jsou lži,je to poptřeba brát tak nějak politicky.
NahoruMN má několik souputníků,tzv. Odpůrců.Zřejmě dostal stranickým úkolem omílat několik frází,kde to půjde.Uražená ješitnost je horší než podebraná pata,říkával primář v Martiňáku.Dohadovat se s člověkem ,který místo argumentů uráží ,je pod moji důstojnost.
Re: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák
7. Duben 2012 - 21:47 | moldavit
Pane Tichý,neznáte nějaký rozsudek,že Klement Gottwald je vinný za smrt cca 10tis.lidí v souvislosti s komunistickým terorem v 50.letech?
NahoruPokud ne,tak je nevinný.Jeden takový pán má tyto jednoduché nápady.
Taky ho napadlo,že evidentní porušení zákonů není důkaz a dobře se vyzná v konspiračních postupech STB.
Též přišel na to že KSČ verbovala do svých služeb esesáky.Proto asi tolik obdivuje Adélu Dvořákovou a L.Beera.
Relikty padesátých let občas vybublají na povrch.Pšouknou ,zasmrdí.A pak se čeká než se v bahně vytvoří další bublina.Ta nejlepší byla O těch nacistech,co rozbili okna v Novém Boru člověku,který tam ale nebydlel.
Re: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák
9. Duben 2012 - 18:36 | moldavit
Vy taky rád podsouváte..jako pan Doškář.
Nahoru...Tam jsou zločinci naprosto přesně definováni. Gottwald mezi nimi jako šéf ÚV KSČ nepochybně je.
.... Komunistická strana Československa, její vedení i členové jsou odpovědni ....:o)))) je to naprosto precizní, ti Odpůrci aby se báli vylézt na veřejnost.!!!!A za vzory dávají zločince!!!!
Lepší je ale mezinárodní právo,tam je to zcela jasné.
Trestné jako zločiny podle mezinárodního práva jsou tyto zločiny:
a) zločiny proti míru
b) válečné zločiny
c) zločiny proti lidskosti
Zásada I
Každý, kdo spáchá čin, zakládající zločin podle mezinárodního práva, odpovídá za tento zločin a podléhá trestu.
Zásada II
Skutečnost, že vnitrostátní právo neukládá trest za čin, zakládající zločin podle mezinárodního práva, nezbavuje pachatele odpovědnosti podle mezinárodního práva.!!!
ZLOČINY PROTI LIDSKOSTI
- kategorie zločinů spjatá s právem lidských práv, protiprávní jednání namířené proti civilní
populaci,...právo na spravedlivý soudní proces
článek 7
ZPL je čin spáchaný za války,nebo v době míru,charakterizovaný těmito činy
a/vražda...f/mučení.....i/nedobrovolné mizení osob
. Umluva.. že účinné potrestání válečných zločinů a zločinů proti lidskosti je důležitým činitelem působícím k předcházení takovým zločinům, k ochraně lidských práv a základních svobod, k upevnění důvěry, k rozvíjení spolupráce mezi národy a k podpoře mezinárodního míru a bezpečnosti
ZPL nejsou promlčitelné.
Re: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák
10. Duben 2012 - 7:43 | moldavit
Jako svobodný člověk se dokážu podívat pravdě do očí,byť je nepříjemná.A to činí moji mysl klidnou a šťastnou.Narozdíl od těch,kteří se nedokáží vypořádat s vlastní minulostí,a mají tendenci vše omlouvat i za cenu lži.Spravedlivá poprava může být pouze podle práva.Tak to má již v základu-spravedlivá -právo-rozhodnutí soudu.
NahoruVy jste exemplární příklad-omlouvat,vymýšlet si podsouvat.Najděte jedinou větu jak velebím nacisty,esesáky a agenty Stb.Nenajdete.Přesto to tvrdíte.
Re: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák
10. Duben 2012 - 21:28 | moldavit
Víte,že nežijící osoby nelze stíhat. Milan Babić, Ramuš Haradinaj, Radovan Karadžić, Slobodan Milošević, Ratko Mladić, Goran Hadžić , Naser Orić a další měli taky všechny pravomoci....a mysleli si...
NahoruPro vás je poprava bez soudu spravedlivá,pro mne ne.Ať se týká kohokoliv
Myslím si,že člověk má nárok na označené hrobové místo,ať je komunistou,nacistou.členem Stb či SS,Vy ne
Mimochodem asi víte,že ve Cvikovských léčebnách a nemocnici zemřelo spousta německých vojáků,určitě i nacistů a SS příslušníků.Jsou pohřbeni na místním hřbitově.Co kdyby si někdo vzpomněl a dožadoval se dodržení mezinárodních dohod a našich zákonů O péči o válečné hroby?To by byl památník....
Dále se neshodnem a nemá cenu se přesvědčovat.
Nechme mrtvé v pokoji.Ani pozůstalí,ani pan Tichý nechtějí pořád něco vířit.
Bývám dojat při dokumentech o bitvách WWII,kdy si účastníci sednou spolu , podají si ruce a zavzpomínají.Ti lidé dokázali překonat zášť.Nevím,proč to tady nejde.
Ještě vás odcituji... Já jsem přesvědčen, že národ, který si neváží své minulosti, tak nemůže být svobodný a ani šťastný.....
Já jsem zas přesvědčen,že žádný národ si nemůže vážit mučení a vystavení zohavených mrtvol.
Je to věc povahy.
Novakovi ještě jednou
19. Duben 2012 - 9:00 | Jan Tichý
aspoň k třem notoricky opakovaným nejnehoráznějším lžím:
1) Hrob v jiné části Lesního hřbitova? Docela bych byl rád (a pozůstalí jistě taky), kdybyste nám někdy ten údajný hrob ukázal. Proč tak sprostě lžete, když víte, že 8 mrtvých naházeli 3. června 45 bez rakví do masového hrobu za hřbitovem, kdesi "na prostranství před pomníkem Rumburských hrdinů", jak napsal dr. Jindra - a dodnes nikdo místo přesně neoznačil?
DODATEK: Pravá strana hřbitovní knihy zůstala nevyplněna, ani umístění hrobu v ní tedy uvedeno NENÍ! Novak tedy knihu vůbec neviděl. "Pferdeloch" zmínila jedna z pamětnic, kterou jsem jen citoval.
2) Až potkáte zastupitele Doškáře, zeptejte se ho, proč v Novoborském měsíčníku v únoru 2009 na str. 18 napsal: "Pravdou je, že byli (=zastřelení Němci) veřejně trýzněni, což se nemělo stát a je to stinná stránka tehdejších událostí. Za to patří OMLUVA, kterou tímto dělám a omlouvám se i za vojáky, kteří již nežijí." (konec citátu)
DODATEK: Podle Novaka tedy zastupitel Doškář lže?
3) MěÚ má kopie dokumentů o válečné službě MUDr. Trägera v hodnosti šéflékaře ve zdravotnických jednotkách pozemní armády (Wehrmachtu) - ale o nějaké jeho činnosti v KZ ani o hodnosti v SS neexistuje vůbec žádný doklad. O historii moc nevíte, když tvrdíte, že válečný zločinec mohl 3 týdny po válce bydlet pokojně s rodinou v Boru ve svém domě a dokonce vést českou nemocnici.
DODATEK: Pořád stejný problém. Funkci šéflékaře má jistě i dnes řada německých doktorů a vůbec nic to nedokazuje. Paní HRUBÁ ve svém jedna paní povídala uvádí, že "neví, zda je to pravda, říkalo se to" - a navíc její neurčité (a v této věci jediné!) svědectví volně zapsal J. Doškář. Jakobín Novak a jeho soudruzi považují POUHÉ ČLENSTVÍ v nacistické straně za zločin. Nedávno napadli podobně i konstruktéra Porsche i skláře Pfohly, v obou případech zbytečně a bez výsledku. O postoji našeho vedení města je následující odstavec.
Ještě k tomu "zatajování" členství v NSDAP a SS, které se týká jen 3 (možná 4) z 9 postřílených: Zpočátku to nikdo rozumný nepovažoval za rozhodující, aféru z toho udělali až odpůrci na podzim 2008, tj. s víc než dvouletým zpožděním. Podstatné je, že o pouhém členství (NE tedy o nějakých zločinných aktivitách ve prospěch nacistického režimu) vědělo v pořadí druhé i současné třetí zastupitelstvo, když ve věci opakovaně rozhodovalo.
NahoruNaivní přístupy JT. Trägerovi našli troubu
26. Duben 2012 - 18:27 | Josef Doškář
Pane Tichý vaše naivní přístupy jsou neskutečné.
Potomci rodiny Trägerů potřebovali najít takového " troubu", který jim uvěří, že papá byl po válce jmenovám prímařem a že nebyl v NSDAP a již vůbec nebyl v SS.
Dokumenty dokazují, že byl zatčen a vzat do vazby pro svoji příslušnost v NSDAP a SS.
Provinilci byli popraveni pro neodevzdání zbraní na zabíjení lidí.
Při zatýkání provinilci nadávali vojákům do českých psů a sviní.
Při zatýkání muselo být použito donucovacích prostředků.
Žijeme v mírové době bez válečných křivd a nedokážeme se do dnes dohodnout, zda zatýkání paní "biomasy" Kateřiny Jacques bylo OK. Spojení Jacques biomasa je běžné
viz 090403 (1) - Kateřina Jacques neví co je biomasa (Uvolněte … Kateřina Jacques - co je … Jacques biomasa blackout, vysvětleníautor: hollanmatej 121055 zhlédnutí 9:39 Přehrát …www.youtube.com/watch?v=KC14wkw6uVA"
Pferdeloch je nesmysl a vy jste mně s tím operoval, jako s významným argumnetem / opět to potvrzuje vaše naivitu a hloupost/. Je doloženo, že celá druhá polovina hřbitova, směrem k Radvanci, je zavážka.
O hrob, kde Němci jsou pochováni, se nikdo od začátku nestaral. Místo pro hrob vybrali sami Němci, kteří nechtěli mít s provinilci nic společného.
NahoruPozůstalí i příbuzní se o hrob nikdy nestarali. Nikdy a nikdo. Teprve v roce 2006 16. ledna se našlo řešení. Rada města se souhlasem KSSONu se dohodly, že se povoluje v místě hromadného hrobu vztyčit náhrobní kámen! Všichni s tím souhlasil a nikdo by to nerozporoval. Mělo to jednu chybu. Nebyla by tam vzpomínka na esesáka Trägera což bylo pro rodinu Trägerů, která pomnk financovalo podmínkou! Gesto usmíření, které vyhovovalo všem, jste zmařil vy a rozeštval jste lidi. Každá poprava a zatýkání je hrozné. I váš otec odsoudil a nechal pověsit / podle mého názoru nespravedlivě / Němku Gebrtovou, byl přítomen její smrti, musel vidět její smrtelné křeče, muselo to být odporné. Den poté, žádal ministerstvo o zvýšení počtu katů a o větší diety pro tyto odborné pracovníky.
Re: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák
18. Duben 2012 - 12:59 | hillbill
Spíše, kluci, napište nějaké dojmy z výstavy. Na tyto výlevy stařeckého zaostávání stejně kromě vás není nikdo zvědavý.
NahoruRe: Posuďte, kdo je lhář!
19. Duben 2012 - 9:28 | Jan Tichý
Všechny 3 dnešní doplňky jsou uvozeny titulkem "DODATEK:" - a skutečně jen doplňují původní fakta, která jsem v textu ponechal BEZ JAKÉKOLI ZMĚNY!
NahoruA už vůbec nevím, co to má společného s jmenovanými pány :o)))
Ale pro Novaka je tento zůsob uvažování typický...
Re: Posuďte, kdo je lhář!
20. Duben 2012 - 10:48 | Jan Tichý
Když jinak nedáte:
"Spravedlivá" poprava bez soudu (včetně muže zastřeleného nedopatřením na útěku?) - hřbitovní kniha a místo hromadného hrobu - mučení zadržených na náměstí - tzv. "táborová" hodnost primáře - údajné pokusy na lidech v KZ - legendární svědkyně Horová, která se jmenuje jinak (a nemluvila o tom ani na semináři ani v TV) - údajné odvolání primáře z funkce (když ho pplk. Sekáč už předtím svým rozkazem "vypověděl") - atd., a to bylo jen z jediného příspěvku...
Ale zapomněl jste se zeptat Vltavína, jak vysvětluje tu OMLUVU za čs. vojáky. Měli byste si zapsat a pamatovat, co kde tvrdíte a co kde nalžete, aby to pak drželo pohromadě!
NahoruRe: Posuďte, kdo je lhář!
20. Duben 2012 - 11:19 | moldavit
Zapomněl jste na poslední historický"objev" Milose.Jak Rachmannové s Trägrem rozbili Dubům v Novém Boru okna jejich bytu!
NahoruGoebbels Novak po dvěstěosmé s pokrokem!
20. Duben 2012 - 15:04 | moldavit
Zas to samé ,obecně vedené bla bla a neschopnost uvést konkrétní §,který by to dokladoval.
NahoruNyní již ale víme,že proběhlo ZKRÁCENÉ ŘÍZENÍ.
Takže se konečně dočkáme,kdo byl soudcem,obhájcem,rozsudek,zápis,přísedící a další náležitosti zákona O soudním řízení stanném.
Nechme se překvapit!
Re: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák
20. Duben 2012 - 16:03 | moldavit
Hodnotit moji činnost starosty mohli především občané Cvikova,nikoliv anonymní Novakove.Od nich jsem dostal toto vysvědčení-pokud jsem kandidoval vždy jsem získal největší počet hlasů/jednou 1-2. s Mudr.Schneebergem/
NahoruDěkuji za optání.
Přál bych vám,aby šel i NB tak dopředu jako Cvikov.Ale to by tam nesměli být ti Odpůrci,kterým jde jenom o špinění toho,co se v NB děje.
Re: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák
21. Duben 2012 - 9:12 | moldavit
Nemusíte mít obavy pane Novak,částečný občane.Tyto aktivity na naší škole částečně sponzoruji a podporuji. Jak jsem již psal,bývalým žákům jsem za pomocí Evr.dotací umožnil podobný projekt v Ravensbrücku.Mimo to jsem tuto spolupráci inicioval já s bývalým panem ředitelem a projektu se ujala velice aktivně paní uč.Stránská,která tam dokonce vyučuje český jazyk.
NahoruAle tak mne napadlo,že by bylo dobře,aby se i dnešní mládež seznamovala s tím co se zde dělo po válce.Dokumentů je dost,jejich názor bude jistě zajímavý.
G.Novak po dvěstě sedmé
21. Duben 2012 - 13:18 | moldavit
Děkuji za bla bla.
NahoruA teď zodpovězte proč nejednal Národní výbor Česká Lípa,zodpovědný dle Dekretu prezidenta za vniřní bezpečnost,který vydal v souladu s tímto dekretem Vyhlášku o stanném právu,ale pplk.Sekáč?To provinění proti zákonu je naprosto jasné,stačí si ho přečíst.
Dále zodpovězte,jak proběhlo to zkrácené řízení,když tvrdíte,že proběhlo.
To snad pro vás není nic těžkého.
V opačném případě to byl svévolný čin,jak to pojmenovali čeští vojenští historici
Re: Novak po x-té
22. Duben 2012 - 17:37 | Jan Tichý
= ubohost od začátku do konce. Jedna pitomost za druhou, ačkoli si hraje na vševědoucího odborníka na fšechno :o)))
Všimněte si jedné jediné - zato velmi závažné - věci:
Ano, nacisté v Terezíně natáčeli propagandistický dokument o tom, že "Vůdce daroval židům město". Vystupují v něm stovky, možná tisíce nedobrovolných účinkujících.
A Novak klidně napíše: "Po natočení filmu byli všichni učinkující židé v tomto filmu popraveni esesáckými dozorci." !!!
Kdyby to měl nějaký odpovědný historik posoudit, musel by identifikovat jménem všechny osoby ve filmu a potom dohledat jejich tragický osud. Nikdo se o to zatím nepokusil a po tolika letech už to ani není možné.
Je to brilantní ukázka, jak osel Novak chápe historii: Můžete napsat cokoli, když to poslouží vaší propagandě (tak to dělal jeho dávný vzor Goebbels).
Ale Novak si to asi neuvědomuje? Nebo možná jo, a právě proto se nikdy nepodepíše skutečným jménem.
NahoruRe: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák
24. Duben 2012 - 15:26 | Jan Tichý
Zase si pletete dojmy a pojmy:
To, že byli pak většinou postupně odtransportováni do KZ (ale někteří z nich přece jen přežili a po válce o tom natáčení dokumentu podali svědectví) PŘECE NEZNAMENÁ, že "po natočení filmu byli všichni učinkující židé v tomto filmu popraveni esesáckými dozorci," jak jste si vymyslel, protože to vypadá líp. Stejně jako vymejšlíte většinu vašich "faktů a argumentů".
DODATEK: Lživý filmový dokument "předvádí", jak Židé v Terezíně bydlí, pracují, tráví volný čas na sportovních utkáních, na koncertech apod. Už z jejich počtu vyplývá, že NEEXISTUJE seznam "všech účinkujících" (stovek, možná tisíců lidí), a proto neexistuje ani žádný doklad o jejich popravě hned po natočení filmu. Kromě toho: aby nacisté udrželi v ghettu klid, nechávali tam volnější režim a mystifikovali jeho obyvatele tím, že transporty odjíždějí na Východ za prací...
(V tzv. Malé pevnosti, gestapácké trestnici, byly poměry úplně jiné.)
Takže s dovolením trvám na tom, co jsem výše napsal. Okecáváním to už nespravíte, Novaku!
NahoruRe: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák
24. Duben 2012 - 18:17 | moldavit
Ještě pro vás pane Tichý opravím další ze lží Doškáře,který napadá nápis na pomníku tím,že tehdá nebyly žádné Národní výbory,ale Revoluční národní výbory.Asi si si to splet s akčními NV.
Dekret prezidenta republiky ze dne 4.12.1944
článek 1
Na území Českolslovenské republiky,které bude osvobozeno, buďtěž ustanoveny Národní výbory a to místní,okresní a zemské...
Doškář včera... V té doběy jsem o tom pomníku moc nevěděl a mně na něm vadila hlavně věta " proti vůli NV". Už tenkrát jsem věděl, v té době žádné NV nebyly....
NahoruPane Tichý na závěr.Je zde parta primových diskuterů,kteří se chtějí bavit o společných zájmech.
Pak jsou tu dva/možná jeden/,který prostor nevyužívá ke společné diskuzi.Opakovaně hlásají své,nechci říci co,když jsme se tu shodli na lynči.Diskuzi provokují i za cenu nejapných osobních urážek,aniž by si především oni zametli před vlastním prahem.
Jsem rád,že pan Bárta takové diskuze končí,věřím i příště.
Vážený pane kolego,
25. Duben 2012 - 13:18 | Jan Tichý
on je to jen další důkaz Doškářovy snadno zpochybnitelné "odbornosti" - nebo těžké sklerózy?
Zápis č. 5.
o schůzi čsl. místního Národního výboru v Boru u Č. Lípy konané v zasedací síni městského domu, dne 5. června 1945 o 8 hod. večer.
Předseda: Taisler Josef
Jednatel: Pečený Alois ...
Těmito slovy začíná zápis z rozhodující schůze MNV.
Byl v materiálech k semináři, a včetně fotokopie celé měsíce visel na zvl. stránce MěÚ (nyní už je všechno archivováno). Citoval jsem to i na semináři, viz sborník, kde byla řeč i o "okr. nár. výboru"!
Doškář má pravdu jedině v tom, že neoficiálně - do prvních voleb - se tomu orgánu ŘÍKALO taky "revoluční národní výbor".
V místech, kde pro malý počet Čechů nebyly volby do NV uskutečnitelné, byla přímo shora najmenována tzv. správní komise.
Ale jinak pan zastupitel bez zábran velmi často lže jako když tiskne :o)))
DODATEČNĚ jsem si všiml další nehoráznosti (Doškář): "Místo pro hrob vybrali sami Němci, kteří nechtěli mít s provinilci nic společného."???
Ve skutečnosti ČEŠTÍ ozbrojenci s puškami dovedli německé vězně za hřbitov a přikázali jim, kde mají vykopat hrob... (Neuvěřitelnou představu, že v červnu 45 Němci sami o něčem mohli rozhodovat, může mít jen prosťáček Doškář.)
Jeden z Němců, kteří podle Doškáře se zastřelenými "nechtěli mít nic společného," prohlásil:
Nahoru"I když jsem tam stál jen několik minut, do konce života mě budou pronásledovat výkřiky mučených lidí a úpěnlivé prosby o milost, které jsem slyšel."
A v neděli dopoledne se k nim šel pomodlit...
Re: Vážený pane kolego,
25. Duben 2012 - 16:26 | moldavit
my jsme si vyhledali příslušné dokumenty,zákony,dekrety.Nijak je neupravujeme,nevymýšlíme si,nepodsouváme.Proto nás v otázkách lynče nikdo nepřesvědčí.
NahoruPomník na hřbitově může v některých vyvolávat různé pocity,to plně respektuji.Co jsem četl ve stanoviscích tehdejšího vedení NB,měl by být vnímán jako symbol usmíření v Nové Evropě.
Nápis o stanovisku NV ve mně evokuje myšlenku,ne všichni Češi byli takoví.A já jsem na ně hrdý.i ve složité době se zachovali mnozí jako humanisté.Vysoko tak morálně ční nad těmi,kteří se před válkou,během ní a po ní nechávali a nechávají strhávat nízkými pudy,nenávistí,myšlenkami odplaty,braním spravedlnosti do vlastních rukou.Z jedné i druhé strany.
Dovedu pochopit,že po 50. letech jednostranné masáže o vině,může evokovat i jiné pocity.Na Památník SS,jak by ho rádi interpretovali a interpretují tzv.Odpůrci, však musí mít člověk hodně bujnou fantazii.
Žijeme v takové divné době.Zákonů máme habaděj a nikdo je nerespektuje.U hrobu Gottwalda se scházejí ortodoxní komunisté, za znění internacionály zvedají zaťaté pěstě,vyvěšují zakázané symboly a velebí režim,který je zákonem pojmenovaný jako zločinný a zavrženíhodný.Až na to,že lidé kroutí hlavou,se nic neděje.
Ono to tak zlé nebylo,za Němců bylo hůř,tvrdí jejich přívrženci.K ospravedelnění si vždy něco najdou.
Tímto uzavírám,co jsem chtěl říci, jsem řekl.Budu se věnovat své oblíbené historii tohoto kraje,hlavně neznámým,bílým místům.
Provedení divokých odsunů Sekáčovými vojáky,trasy a způsob už mám zmapovány.Byl jsem upozorněn jedním cvikovským občanem,že i na zdejším náměstí došlo k "vystavení"mrtvol.Jestli je to pravda a zda to zdokumentuji,uvidíme.
Jenom doložené argumenty přesvědčí
25. Duben 2012 - 21:12 | Josef Doškář
Doškář má pravdu jedině v tom, že neoficiálně - do prvních voleb - se tomu orgánu ŘÍKALO taky "revoluční národní výbor".Pane Tichý to je jediná pravdivá věta z vašeho urážejícího příspěvku. NV v Boru byl skutečně revoluční.
V květnových dnech roku 45 se sešlo 30 Čechů, kteří sami sebe jmenovali a NV tímto způsobem jmenovali. Proto tvrdím, že tento výbor byl revvoluční Tento 30- ti členný výbor fungoval / revoluční/ fungoval až do 23.5.45 kdy podle směrnice Zemského NV / také revolučního/ byl tento 30ti členný NV snížen na 12-ti členný / viz zápis č.3 ze dne 23.5.45/. Tento revoluční NV fungoval až do voleb / první parlamentní volby byly tuším v lednu 46/.
Takže vaše tabulka o rozhodnutí NV je zavádějící. V té době sice v Boru NV byl, ale byl to NV revoluční, podle vaší terminologie samozvaný, Tak jste označil např. pluk pplk. Sekáče. Když jsme již o tohoto pluku tak tento pluk byl mobilizoval předseda ONV / opět revolučního/ Mladá Boleslav.
Zpět k našemu revolučnímu výboru. Na převzetí moci v Boru po válce se připravovala ilegální komunistická skupina okolo Josefa Taislera. Svůj „ partyzánský“ slib věrnosti a mlčenlivosti potvrdili členové přísahou na obraz Lenina ( mohu doložit). Skoro všichni členové NV byli komunisté. Situaci dokresluje připomínka ruského velitele ( viz zápis čsl. místního Národního výboru).
Tvrzení JT:“ V místech, kde pro malý počet Čechů nebyly volby do NV uskutečnitelné, byla přímo shora najmenována tzv. správní komise není opět pravda.
V našem případě správní komise snížila počet a „ třicítka revolucionářů se dohodla volbou na požadovaných dvanácti. ( viz zápis NV č. 3 z 23.5.45)
Tak nyní již krátce, podle rozkazu pohřbení zabezpečoval NV, který pověřil pana Haase, aby provinilce pohřbil. Podle vás ti „ zlí“ vojáci po popravě odpochodovali do Lípy. Mimochodem tito lipští vojáci zabránili raněnému esesáku, zabít české osazenstvo lipské nemocnice.
Pozůstalí i příbuzní se o hrob nikdy nestarali. Nikdy a nikdo. Teprve v roce 2006 16. Ledna se našlo řešení. Rada města se souhlasem KSSONu se dohodly, že se povoluje v místě hromadného hrobu vztyčit náhrobní kámen! Všichni s tím souhlasili a nikdo by to nerozporoval. Mělo to jednu chybu. Nebyla by tam vzpomínka na esesáka Trägera! Gesto usmíření, které vyhovovalo všem, jste zmařil vy a rozeštval jste lidi. Každá poprava a zatýkání je hrozné. I váš otec odsoudil a nechal pověsit / podle mého názoru nespravedlivě / Němku Gebrtovou, byl přítomen její smrti, musel vidět její smrtelné křeče, muselo to být odporné. Den poté, žádal ministerstvo o zvýšení počtu katů a o větší diety pro tyto odborné pracovníky.
.
NahoruRe: Jenom doložené argumenty přesvědčí
25. Duben 2012 - 22:01 | moldavit
Pane Tichý prosím neodpovídejte.Nemá to cenu.Popírá už platné Benešovy dekrety.Buďto byly NV založeny dle a v souladu s příslušným dekretem,.pokud ne,tak tyto jakési Revoluční výbory neměly žádnou legitimitu.
NahoruToť vše.
Re: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák
22. Duben 2012 - 20:21 | moldavit
Milos Novak si to samozřejmě úderně upravil.Třináctileté děcko je zdrojem jeho informací.
NahoruNebojte,pane Novak,příští tema bude Nový Bor-Haida červen 1945.Jistě si děti rády přečtou výplody cvikovského polobčana Novaka Nebojte,mají víc rozumu než vy.