Změna zabránila vyhození 161 milionů.
Zastupitel PhDr. Miroslav Hudec předložil na zasedání zastupitelstva České Lípy 29. června návrh na vyhlášení místního referenda s touto otázkou:
„Souhlasíte s tím, aby město Česká Lípa odkoupilo od Libereckého kraje minoritní obchodní podíl ve výši maximálně 15 % akcií ve společnosti Nemocnice s poliklinikou Česká Lípa, a.s.?“
Zastupitel Hudec navrhl, aby se referendum konalo spolu s krajskými volbami 7. a 8. října 2016. Zastupitelstvo nakonec o jeho návrhu vůbec nehlasovalo. Podařilo se však aspoň prozatím, do konání krajských voleb, zabránit tomu, aby město Česká Lípa koupilo 49% majetkový podíl v nemocnici, což by město přišlo na 161 milionů korun. Proti tomuto neuváženému kroku Změna vystoupila na tiskové konferenci 24. června.
Změna pro Českou Lípu však nadále prosazuje, aby o tak velké finanční transakci rozhodli občané. Proto bude znovu iniciovat vypsání místního referenda.
Změna pro Českou Lípu vyzývá vedení města, aby veřejně deklarovalo své konkrétní záměry týkající se vstupu města do krajské nemocnice, a to s přesným vyčíslením nákladů a závazků, které by takové řešení do budoucna přineslo, a aby samo iniciovalo otevřenou veřejnou debatu a vypsalo místní referendum.
Komentáře
Re: Ať rozhodnou občané!
1. Červenec 2016 - 14:28 | F. Chot
No, právě jsem zvažoval, že napíšu komentář k prvnímu článku z této minisérie českolipské odnože tzv. politického hnutí Změna, který pod titulkem: Starostka Žatecká rozhazuje peníze, stále vévodí hlavní stránce
i-novin.
Tímto článkem se vše výrazně zjednodušilo.
Změna ničemu nezabránila.
Její "agent" v českolipském zastupitelstvu, údajně snad člen Strany zelených, PhDr. Miroslav Hudec se při hlasování, prozatím odmítajícím koupi podílu v nemocnici za podmínek nabízených krajem, zdržel ...
Tón, dikce a především obsah obou článků jsou plně charakteristické pro tzv. Změnu. Jen namátkově:
- ad Titulek: paní Žatecká může rozhazovat tak nanejvýš svůj plat, k ostatním finančním transakcím potřebuje schválení zastupitelstva, nebo alespoň rady města. Ale tzv. Změna velmi ráda vytváří obrazy nepřátel, ráda personifikuje, ráda dehonestuje. Ona to jinak neumí ...
- ad "Vyjednat 49 procent je pro město ta nejhloupější varianta." - nevím jak a co "hloupě" paní Žatecká vyjednala, to "ví" jen pan Korytář. Zastupitelstvo kraje tuto nabídku (49% akcií pro město Česká Lípa) schválilo v květnu 24 hlasy při kvóru 23 hlasů. Ale proč neplivnout hanlivým výrazem, že ...
- "Změna pro Českou Lípu navrhuje, aby město v nemocnici koupilo jen 15% podíl, ..." Tak, děkuji náměstkovi primátora Liberce za to, že ví co je pro Českou Lípu dobré, za jeho hraběcí rady. Snad než toto, tak by bylo lepší nemocnici pravidelně nějaké prostředky prostě darovat ...
Již v průběhu jednání středečního zastupitelstva jsem přemítal, kdo asi panu PhDr. Miroslavu Hudcovi připravil písemně onen návrh na vyhlášení referenda - no, jo! Už je šídlo z pytle venku!
Takže: o návrhu, předloženém dr. Hudcem se pochopitelně hlasovalo.
Jenže, pokud tak závažnou věc předložil bez jakékoliv předchozí konzultace, upozornění, tak ..., tak to dopadne jak to dopadlo - naprostá většina zastupitelů návrh tou či onou formou prostě nepodpořila. Ale i takový postup je pro "Změnu" typický - zdánlivá, líbivá gesta "na oko", hra na transparentnost a přímou demokracii.
Zmiňuji to proto, že v České Lípě je "Změna" se svou kampaní teprve na začátku, a čtenáři - občané si nyní mohou lépe povšimnout postupů, které "Změna" používá - během kampaně před krajskými volbami jim to totiž, bohužel, zevšední. Nebudou tak vždy moci postřehnout polopravdy, překrucování, podsouvání ve skutečnosti neřečeného, nenapsaného či nevykonaného - prostě manipulace, demagogii či přímé lži.
Souběžně s krajskými volbami 7. a 8. října proběhne ve volebních místnostech v České Lípě anketa, kde bude pokládána občanům - voličům, jasná otázka o jejich postoji ke vstupu města do Nemocnice s poliklinikou Česká Lípa, a.s.
Navíc, obecní referendum vyžaduje pro svou platnost a závaznost účast nejméně 35% oprávněných voličů. V žádných dosud konaných krajských volbách se v České Lípě nezúčastnil takový podíl, takový počet voličů - účast osciluje okolo 30% (r. 2000 - 24,21%; r. 2004 - 23,77%; r. 2008 - 32,43% a v r. 2012 - 30,74%). Hezký manévr, že?! Pokud by se mělo referendum konat, je nutno ho uspořádat buďto samostatně (opět ovšem bez jakékoliv záruky dosažení potřebné účasti), nebo lépe spolu s parlamentními volbami 2017 - zde se účast voličů dlouhodobě pohybuje okolo 50%.
No, tak si to s tzv. Změnou "užívejme" - bude hůř!
NahoruRe: Ať rozhodnou občané!
1. Červenec 2016 - 15:48 | V. Sumova
Ano, ať rozhodnou občané. Uvidíme, zda vedení města splní své volební sliby. Pan Chot opět napadá Změnu ze lží, překrucování, polopravd, jak manipuluje s občany. Vůbec mu nevadí, že nezná členy Změny pro Českou Lípu.
NahoruNemůžu si pomoci, ale vše jmenované nalezneme v zápisech soudruha Chota z krajského zastupitelstva.
Nedělejte z pana Hudce nesvéprávného člověka. Málokterý z nás si tak pevně stojí za svým názorem.
" Bude hůř", ano bude hůř pokud v krajských volbách zvítězí KSČM.
Re: Ať rozhodnou občané!
3. Červenec 2016 - 11:56 | F. Chot
Ještě jednou Vás zdravím, paní Šumová
Netvrdím, že znám všechny členy tzv. Změny pro Českou Lípu. Znám "politiku" a především metody tzv. Změny. Znám Mgr. Jana Korytáře, PhDr. Miroslava Hudce a spolu s Mgr. Michalem Panáčkem jsem členem Výboru pro rozvoj města a památky, takže i jeho znám. To jsou tři ze čtyř, podepsaných pod článkem ze 26.6.2016.
Mimochodem, pan Panáček je v tomto Výboru za Starosty pro Liberecký kraj. To je nějaký signál znovu navázané spolupráce? Pokud tedy víte?
Nedělám z pana Hudce nesvéprávného člověka.
Ano, tzv. Změna, fungující na vůdcovském principu, vyhodnotila KSČM jako vážného soupeře v krajských volbách, proto, podle pokynu svého vůdce, všichni její členové nyní všude možně a všemožnými způsoby napadají KSČM.
S pozdravem, F. Chot
NahoruRe: Ať rozhodnou občané!
2. Červenec 2016 - 10:59 | Michal Panacek
Je otázkou, jestli je vůbec důstojné lidsky reagovat na soudružské demagogie. Na druhou stranu je určitě důležité, stále a opakovaně bránit občanské postoje k věcem, které se nás bezprostředně týkají.
A zvlášť v situaci, kdy nám to pisatel velmi usnadnil obsahem svého provolání. Je vidět, že se pan Chot angažování Změny v České Lípě oprávněně bojí. A to je dobře. Sám ví kolik másla má na hlavě a čeho se za ta léta účastnil a účastní (byť si důsledky svého počínání asi neuvědomuje).
Ve své reakci neuvedl jediný věcný argument co bylo v tiskových zprávách Změny, nebo v návrzích p. Hudce na zastaupitelstvu špatně, nepravdivě nebo "manipulativně, demagogicky či přímo lživě", jak sám uvádí. Pouze ošklivě a sprostě uráží a pomlouvá. Potrefená husa se ozvala a odhalila se ve vší nahotě. Díky pane Chot, ale mnohým to bylo jasné již dříve, bez Vašeho expozé.
NahoruA věřte, je bohužel velmi špatně (i díky Vám), ale Změna je tu od toho, aby to změnila!
Re: Ať rozhodnou občané!
3. Červenec 2016 - 12:16 | F. Chot
Tak, pane Panáčku.
Na Vaše trapné výpady nemá smysl dopodrobna reagovat - na to jsou příliš nekonkrétní, zato ale agresivnější a drzejší: "byť si důsledky svého počínání asi neuvědomuje" - ostatně takovouto verbální agresí (vůči jiným osobám) jste se prezentoval již na posledních dvou jednáních Výboru pro rozvoj města a památky. A ano, chápu, že obdobným budete zásobovat veřejnost nejméně po dobu předvolební kampaně, protože tzv. Změně je to vlastní.
Jen poznámka: pokud k titulku článku, pod kterým jste spolupodepsán napíšu, že je nepravdivý, což ví každý kdo zná zákon o obcích - považuji to za dostatečný argument. Pokud tvrdíte, že o návrhu PhDr. Hudce nebylo hlasováno a není to pravda - považuji to za argument. Pokud tvrdíte, že tzv. Změna něčemu zabránila a přitom nemáte jediného zastupitele města a ten jeden, který se k Vám snad hlásí, alespoň pro nastávající volby (PhDr. Hudec), se hlasování o odmítnutí návrhu Libereckého kraje zdrží - považuji to za argument, že nemáte pravdu.
A na závěr: nebojím se tzv. Změny, je mi jen líto dalšího zhrubnutí a zvýšené míry vulgarity, nepravd a manipulací, které spolu s tzv. Změnou dorazily také do České Lípy.
F. Chot
NahoruRe: Ať rozhodnou občané!
3. Červenec 2016 - 14:32 | holany45
Tak soudruhu Chote.
Vzhledem k tomu,že z oficielních stránek zmizel zápis z posledního zastupitelstva , / asi abychom nemohli kontrolovat jednání radnice/ je vaše tvrzení o tom, že o návrhu o místním referendu předložené p. Hudcem bylo hlasováno je vaše tvrzení neprůkazné, tvrdím, dokonce lživé. Je ostatně otázkou, proč nemáme jako občané možnost vidět videozáznam z veřejného jednání zastupitelstva. Co vlastně zveřejnění video záznamu brání ? Odpověď, že se mám zeptat vedení radnice neberu. Zajímá mě vaše zdůvodnění jako zastupitele. Umíte odpovědět?
NahoruK vašim opravdu trapným výpadům se nemá smysl vyjadřovat . Po dobu předvolební kampaně zatím píšete na i- noviny trvale pouze vy, a to velmi urputně, hlavně lživě a útočně. Útočnost , a pokud dochází argumenty zesměšňování oponenta je vlastní pouze vám. To, že někoho znáte, ještě neznamená, že mu nemůžete věcně na jeho připomínky odpovědět.
Já sama jsem vám jako zastupiteli položila několik konkrétních otázek, / např. hospodaření města,odpis nevymahatelných pohledávek / ,a dosud jste na ně nebyl schopen odpovědět.
Takže přeji příjemný den!
Re: Ať rozhodnou občané!
11. Červenec 2016 - 22:23 | F. Chot
Hezký večer,
pokud za poslední zastupitelstvo považujeme shodně jednání dne 29. června 2016, tak ten zápis "nezmizel". On se totiž teprve "objevil" na webu města.
Víte, na zpracování zápisu z jednání, které trvalo od 14.00 do cca 22.30 hodin nestačí asi den, nebo dva ...
Ale to nebrání Vám, a zřejmě ani dalším fanouškům tzv. politického hnutí Změna - hnutí založeného na vůdcovském principu, plivnout, tak jak jste zvyklí a jinak to neumíte, veřejně - ve svém příspěvku - jedovatou, lživou slinu.
Nejen dr. Hudcovi jsem se již omluvil za svůj omyl ohledně hlasování o jeho návrhu na vyhlášení referenda - to jen pro jistotu. Ostatně i já jsem pro využití referenda - ale tak nějak očekávám, že na něj nedojde ...
Videozáznamy - pokud nejsou pořizovány, tak nemohou být zveřejňovány. Také já osobně jsem pro jejich pořizování a zveřejňování.
Na i-noviny píši již několik let.
Nejsem si vědom, že bych Vám nedopověděl. Problém může být (a jistě je!) v tom, že Vám moje odpovědi "nevyhovují".
Hezký letní týden Vám přeje
František Chot,
Nahoruzastupitel České Lípy a Libereckého kraje
Re: Ať rozhodnou občané!
13. Červenec 2016 - 12:40 | holany45
Dobrý den.
Nahorunikde jsem nezaznamenala, že jsem plivala jedovatou , lživou slinu. Vůdcovský princip je doménou vaší strany, již několik desetiletí. Pokud vám vadí hnutí Změna, měl byste se vypořádat s jejími příspěvky, nikoliv s mými.
Pokud si nejste vědom, že mi neodpovídáte, jen tak na okraj: ptala jsem se, co jste jako zastupitel a předseda kontrolního výboru udělal ve věci likvidace dlužných "pofiderních" pohledávek , které město v účetnictví dlouhodobě vykazuje a hospodaření tak úmyslně zkresluje. Konkrétně kdy jste odpověděl???
Srovnávala jsem hospodaření CL a NB. Vyšlo jednoznačně ve prospěch NB. Čísla jste zpochybnil, aniž jste argumentoval věcně - odkaz na závěrečný účet města není odpovědí!
Jak jste se jako kontrolní výbor vypořádali s penálem za KGJ - 739 tis.??
Máte pravdu, vaše dalekosáhlé závěry bez konkrétních odpovědí , mi opravdu "nevyhovují".Je kontrolní výbor vůbec schopen , zaujmout nějaké stanovisko k finančním problémům města , nebo si budete termíny kontrol prodlužovat po celé funkční období?
Re: Ať rozhodnou občané!
13. Červenec 2016 - 12:40 | holany45
Dobrý den.
Nahorunikde jsem nezaznamenala, že jsem plivala jedovatou , lživou slinu. Vůdcovský princip je doménou vaší strany, již několik desetiletí. Pokud vám vadí hnutí Změna, měl byste se vypořádat s jejími příspěvky, nikoliv s mými.
Pokud si nejste vědom, že mi neodpovídáte, jen tak na okraj: ptala jsem se, co jste jako zastupitel a předseda kontrolního výboru udělal ve věci likvidace dlužných "pofiderních" pohledávek , které město v účetnictví dlouhodobě vykazuje a hospodaření tak úmyslně zkresluje. Konkrétně kdy jste odpověděl???
Srovnávala jsem hospodaření CL a NB. Vyšlo jednoznačně ve prospěch NB. Čísla jste zpochybnil, aniž jste argumentoval věcně - odkaz na závěrečný účet města není odpovědí!
Jak jste se jako kontrolní výbor vypořádali s penálem za KGJ - 739 tis.??
Máte pravdu, vaše dalekosáhlé závěry bez konkrétních odpovědí , mi opravdu "nevyhovují".Je kontrolní výbor vůbec schopen , zaujmout nějaké stanovisko k finančním problémům města , nebo si budete termíny kontrol prodlužovat po celé funkční období?
Re: Ať rozhodnou občané!
15. Červenec 2016 - 6:51 | F. Chot
Pokud možno hezké ráno, byť po dalším teroristickém útoku ve Francii to zní až divně ...
Víte, předpokládám u někoho, kdo sleduje zprávy, materiály ... z jednání zastupitelstva České Lípy a veřejný život ve městě všeobecně a kdo to vše celkem pravidelně a iniciativně komentuje, že je mu známo - že si povšiml, že zápisy z jednání zastupitelstva se objevují na webu města s určitým zpožděním. Takže veřejné obvinění ze "zmizení zápisu", uvedené v této diskusi čtyři dny po zasedání zastupitelstva nepovažuji za omyl, ale úmysl.
Vůdcovský princip v KSČM?! - nenechte se vysmát. O tom něco, přinejmenším jako delegát IX. sjezdu KSČM, na rozdíl od Vás vím.
Pokud ve svých příspěvcích podporujete manipulace a demagogii tzv. Změny, tak se "vypořádávám" s Vašimi příspěvky.
Nevím, co si Vy konkrétně představuje pod pojmem "likvidace pofidérních pohledávek". Zato vím, že v závěrečném účtu města za loňský rok (veřejně přístupném na internetu) je výrazně upozorněno na pohledávky města za firmou VETT a.s. - na jejich možnou nevymahatelnost - ostatně, stále jsou předmětem soudního sporu, to je jedna věc, druhá věc je vymahatelnost po případném úspěšně zakončeném sporu pro město. Závěrečný účet byl proto schválen s výhradou a byl tak schválen všemi 24 přítomnými zastupiteli města. Proto rozhodně odmítám Vaše nařčení, že město (?!) "úmyslně zkresluje" hospodaření.
Všeobecně k ekonomickým věcem - financím měst - jejich porovnání a pod.: strašlivě zjednodušujete, již jsem uvedl, že vycházet z jednoho jediného, od ostatních souvislostí odtrženého, čísla, není správné ... Zároveň jsem Vám uvedl na příkladu srovnání NB a CL jiné číslo, které naopak staví hospodaření NB do opačné pozice - pokud by se posuzovalo jen podle něj ... Obávám se ale, že: Je to marný, je to marný, je to marný ... Snad Vám jen doporučím: zkuste se obrátit na předsedu Finančního výboru.
Pokud možno hezký den
F. Chot,
Nahoruzastupitel České Lípy a Libereckého kraje
Re: Ať rozhodnou občané!
3. Červenec 2016 - 17:50 | V. Sumova
S panem Chotem si na stránkách i-novin dopisujeme již přes rok. Hned po komunálních volbách na i-novinách napadal pana Hudce, že ten se sám podivil co se děje, že snad nebudou další volby. Styl pana Chota se nemění.
NahoruO návrhu na referendum, který pan Hudec na zastupitelstvu podal, nebylo hlasováno, protože místostarosta Raninec podal protinávrh. o kterém bylo hlasováno jako o prvním. Protinávrh byl přijat, takže na podzim při KV proběhne anketa, kde občané se budou vyjadřovat, jaký podíl v nemocnici má Česká Lípa mít.
V krajském zastupitelstvu jste byl s panem Hudcem čtyři roky. Pokud ho tak sledujete, nemohl jste přehlédnout, že pokud s něčím nesouhlasí, hlasování se zdrží. Je to jeho styl.
Co se týče příkazů vůdce, tak to fungovalo a možná funguje v KSČM. Na i-noviny píši své názory již dlouhá léta, vždy pod svým jménem, za nikoho se neschovávám a rozhodně mě nikdo nešéfuje. Ostatně, kdo i-noviny čte pravidelně si mě určitě pamatuje.
Opět lžete pane Chote.
Re: Ať rozhodnou občané!
3. Červenec 2016 - 19:38 | Radosta
Zdržení se hlasování považuji za zbabělý alibismus. Kromě případů, kdy jde například o střet zájmů nebo nemá hlasující dostatek informací o předmětu hlasování. Když s něčím nesouhlasím, tak bych měl dát nesouhlas jednoznačně najevo a hlasovat proti. Ale je pravda, že zmiňovaný styl je v našich končinách běžný. Nejenom v politice.
NahoruRe: Ať rozhodnou občané!
4. Červenec 2016 - 7:45 | Otakar Válek
Dle zákona o obcích je k přijetí usnesení třeba nadpoloviční většina zastupitelů bez ohledu na počet přítomných resp. hlasujících. Zdržení se hlasování má stejný význam jako být proti.
NahoruRe: Ať rozhodnou občané!
4. Červenec 2016 - 10:10 | Hudec
Já nechci být nezdvořilý, a tak budu předpokládat, že si to pan Chot prostě nepamatuje. Třeba si v té době odskočil na WC, nebo já nevím co. O návrhu na uskutečnění referenda se skutečně nehlasovalo. Posledním podaným protinávrhem (a tedy tím, o němž se hlasovalo jako o prvním) ve věci majetkového vstupu města do NsP Č. Lípa byl protinávrh místostarosty Ranince, aby se místo referenda konala jen anketa. To mi připadlo, jako by se anketa dělala místo voleb, trochu nedůstojné vzhledem k závážnosti té záležitosti. Byť se i tak snad nějaký názor lidí zjistí. Snad. Bude záležet, kolik jich anketu vezme vážně. Proto jsem se zdržel hlasování. A logicky, jestliže zastupitelstvo podpořilo Ranincův návrh, o referendu se už nehlasovalo. Stejně jsem přesvědčen, že k rozhodování, jak naložit se 161 milióny, když jsou pochybnosti, jestli by to přineslo aspoň o málo větší užitek než třeba třetina nebo čtvrtina této částky (podle velikosti majetkového podílu), by se lidi měli pomocí referenda vyjádřit.
NahoruRe: Ať rozhodnou občané!
4. Červenec 2016 - 17:55 | F. Chot
Je to tak. Omlouvám se Vám pane doktore Hudče, ostatním diskutujícím a také pochopitelně čtenářům.
Nechal jsem se unést Vaším návrhem na referendum (a nejasnou sjetinou z hlasování) natolik, že jsem si neuvědomil, že pan místostarosta takticky vyčkal se svým návrhem až na konec.
Upřímně se omlouvám.
F. Chot
Nahoru