Rada města odvolala z funkce ředitelky příspěvkové organizace Sport Česká Lípa Mgr. Ivetu Žižkovou. Shodla se na tom, že ředitelka nedostatečně otevřeně komunikuje s vedením města a že ani ona, ani minulé vedení města nepostupovaly při řešení havárie kogenerační jednotky jako řádní hospodáři, nehledali odpovědnost za poškození stroje, jehož oprava si vyžádá náklad několika milionů korun. Závada na kogenerační jednotce se objevila na konci loňského roku, zařízení dosud není opraveno.
Rada zároveň jmenovala ředitelem příspěvkové organizace Sport Mgr. Pavla Císaře, a to na dobu určitou do 31. května 2015, a uložila starostce vyhlásit ještě do konce letošního roku řádné výběrové řízení na ředitele této příspěvkové organizace.
Pavel Císař je absolventem Univerzity Karlovy, Fakulty tělesné výchovy a sportu, obor Metodika - pedagogika a organizace tělesné výchovy a sportu. Při řízení příspěvkové organizace Sport po přechodné období se chce zaměřit na zefektivnění provozu organizace, aniž by se však zvyšovaly ceny služeb pro veřejnost. S kluby a sportovními organizacemi ve městě je připravený i nadále spolupracovat.
Komentáře
Re: Odvolání ředitelky p.o. Sport
8. Prosinec 2014 - 11:46 | barta
Nějak mi v té tiskovce chybí informace, za koho kandidoval ve volbách.
NahoruRe: Odvolání ředitelky p.o. Sport
8. Prosinec 2014 - 15:13 | Kristýna Brožová
Pan Císař nekandidoval za žádnou stranu.
NahoruRe: Odvolání ředitelky p.o. Sport
8. Prosinec 2014 - 15:50 | barta
Jsem si naběhl. Jen kopal, teda běhal. Sorry. Stejně je to na mě moc rychlý, zbytečně napadnutelný. Fakt nešlo řešit jinak?
Nahoru...
8. Prosinec 2014 - 20:31 | Zubrrubl
...
NahoruRe: Odvolání ředitelky p.o. Sport
8. Prosinec 2014 - 23:00 | Karel Tejnora
Je to překvapivé i pro mne. Věc kogenerace se opakovaně probírala na zastupitelstvu, protože bylo potřeba udělat rozpočtovou změnu na krytí opravy. Rada se tím prakticky nezabývala. Jako bývalý radní jsem musel věřit, že stran organizace bylo postupováno s péčí řádného hospodáře, jak říká litera zákona.
NahoruRoční odstávka i oprava kogenerace jde do miliónů.
Já jsem povinen mít odpovědnostní pojištění ve své profesi, předpokládám, že to je tak zařízeno i v příspěvkové organizaci. kt
Re: Odvolání ředitelky p.o. Sport
9. Prosinec 2014 - 13:07 | Mirek 63
No právě! Kogenerace, kterou lze pojistit proti poruše i proti ušlému zisku (tady lze říci úspoře, protože /zjednodušeně/ vyrábím elektřinu pro výrobu ledu a zároveň teplo pro ohřev bazénu), pojištěna nebyla!
V tomto případě, pro mne, jednoznačně managerské selhání... Nedostatečná komunikace je zbytečná omáčka a přílepek o nečinnosti bývalého zastupitelstva populistický výkřik...
NahoruOdvolání ředitele CL Kultura
9. Prosinec 2014 - 9:40 | Primitif
Prosím, prosím, odvolejte i ředitele CL Kultury! No jo, vlastně, on je to zastupitel... Tak toho lidi asi chtějí nebo jim je to jedno.... Tak teda ne,no.
PS: Je tahle kumulace funkcí ředitel p.o. (kultura), zastupitel, předseda kulturní komise přípustná? Není zde střet zájmů? Nebo je to naopak žádaná synergie? Je pan Novák odborník?
NahoruRe: Odvolání ředitelky p.o. Sport
9. Prosinec 2014 - 21:43 | MiVe
Jen konstatování: dle informací na stránkách sportlipa.cz, je zřízeno nové pracovní místo Personalistka organizace: Mgr. Iveta Žižková, zizkova@sportlipa.cz.
NahoruKdopak mi to vysvětlí?
Re: Odvolání ředitelky p.o. Sport
10. Prosinec 2014 - 0:47 | občan
Odvoláním pracovní poměr nezaniká.
NahoruRe: Odvolání ředitelky p.o. Sport
10. Prosinec 2014 - 1:39 | Lubomír Šádek
Odvolání z pracovního místa vedoucího zaměstnance nebo vzdání se tohoto místa (§ 73 Zákoníku práce).
Vedoucí zaměstnanci, jejichž pracovní poměr je založen jmenováním (§ 33 odst. 3 ZP), mohou být z tohoto místa odvoláni nebo se mohou tohoto místa vzdát. Odvolat je může ten, kdo je příslušný k jejich jmenování (§ 33 odst. 4 ZP).
Odvolání i vzdání se pracovního místa vedoucího zaměstnance musí být písemné. Výkon práce na pracovním místě vedoucího zaměstnance končí dnem následujícím po doručení odvolání nebo vzdání se tohoto místa, nebo dnem pozdějším, pokud tak bylo uvedeno v písemném odvolání či vzdání se místa.
Odvoláním nebo vzdáním se pracovního místa vedoucího zaměstnance pracovní poměr nekončí. Zaměstnavatel musí se zaměstnancem dohodnout jeho další pracovní zařazení na jinou práci, která by odpovídala jeho zdravotnímu stavu a kvalifikaci. Jestliže zaměstnavatel takovou práci pro zaměstnance nemá nebo ji zaměstnanec odmítne, jde o překážku v práci na straně zaměstnavatele a současně je dán výpovědní důvod podle § 52 písm. c) ZP.
NahoruRe: Odvolání ředitelky p.o. Sport
10. Prosinec 2014 - 2:04 | MiVe
Děkuji za citaci ze ZP :-) To je chvályhodné, že se to zde prezentuje, nicméně na to má "narážka" ukázat primárně nechtěla, přesto děkuji.
NahoruJen mne zaráží, pokud vedení města přisoudí vedoucímu zaměstnanci pochybení v řádu miliónů korun, proč je stále zaměstnancem? Tak měla znít má otázka. A už se přestaňme schovávat za paragrafy a použijme morální a lidský pohled na věc.
Re: Odvolání ředitelky p.o. Sport
10. Prosinec 2014 - 2:57 | Lubomír Šádek
Pane Vencovský,
smysl Vašeho příspěvku je zřejmý, odpovědět na Vámi vyslovený dotaz může výhradně vedení města. Za předpokladu, že vedoucímu zaměstnanci je pochybení skutečně prokázáno, zaměstnavatel by samozřejmě měl (musí) postupovat podle platných "paragrafů", nesporné právo na obhajobu podle platných §§ má ovšem také zaměstnanec.
Podle mého názoru jsou proto slova "už se přestaňme schovávat za paragrafy", navíc ve spojení s apelem na "morální a lidský pohled na věc", poněkud mimo... In merito se neorientuji a tedy nevyslovuji, od toho jsou jistě jiní, povolanější, znalí, tak či onak zainteresovaní. Nám, "obyčejným" občanům, zcela jistě (věřme optimisticky) dají odpovídající, objektivní a konkrétní informace...
Na okraj: můj předchozí příspěvek není citací, spíše stručným výtahem z příslušných §§ a s odkazy pro malou množinu případných "nadšenců". Špetka osvěty neuškodí...
NahoruRe: Odvolání ředitelky p.o. Sport
10. Prosinec 2014 - 9:38 | Petr Jeník
Odvoláním z funkce místo nezaniká. To máte pravdu.
Ale místo "Personalistky" před tím ale nebylo a tak ani zaniknout nemohlo.
p.o. Sport ČL takovou pozici do teď nepotřebovala a najednou ji potřebuje?
Výpověď pro nadbytečnost + trojnásobek průměrný mzdy jako odstupné vyjde levněji než ji tam držet na uměle vytvořeném místě.
Už takhle má ČL díru v navrhovaném rozpočtu 70 mega (a to návrh rozpočtu počítá s prodejem městského majetku za 16 mega) a oni si dovolí uměle vytvořit nepotřebné místo, které nás bude stát další půl mega.
Nahoru(vím - tenhle návrh neprojde, ale někde se ty prachy ušetřit musí. Rozhodně se ale neušetří tak, že budeme živit nepotřebnou personalistku)
Re: Odvolání ředitelky p.o. Sport
10. Prosinec 2014 - 10:48 | Karel Tejnora
Jen mne zaujalo "schovávat se za paragrafy". Pak je ještě oblíbená fráze " právní stát". Můžu být dopálen, můžu v afektu různě jednat. Ale pochybení a odpovědnost se musí prokázat. Pokud by ale město se neohlíželo na paragrafy, vytvoří si douhodobý právní spor. Třeba jako s Vettem.
NahoruNebo třeba případ Jourová. Nejdřív prezentováno, jako korupce, vazba, výhazov a sešel se rok s rokem a ona je europoslankyně. Buď byla špatná práce kriminalistů na začátku, nebo dobrá práce advokátů na konci. To se ale už asi nikdo nedozví.
Re: Odvolání ředitelky p.o. Sport
10. Prosinec 2014 - 15:35 | Petr Jeník
Líbí se mi, jak si umíte vybrat na reakci jen to, co se vám hodí :)
NahoruTo co napsal ten pisatel o "schovávání se za paragrafy" je samozřejmě blbost. Město musí postupovat podle platných zákonů. To je bez diskuse.
Jen pořád nerozumím tomu, proč uměle vytvářet pracovní pozici, kterou ta organizace nepotřebuje.
Zákon nic nenamítá proti ukončení pracovního poměru pro nadbytečnost. Naopak to přesně definuje. Takovému člověku pak náleží odstupné ve výši třech měsíčních platů.
A že je nadbytečná je myslím docela jasný. Do teď tu funkci nevykonával nikdo a přesto organizace fungovala.
Odvolali jí kvůli tomu, že nebyla "řádnou hospodářkou" a její nástupce první co udělá, tak vytvoří a bude platit nepotřebné pracovní místo. To moc jako řádné hospodaření nevypadá.
Re: Odvolání ředitelky p.o. Sport
10. Prosinec 2014 - 23:36 | občan
Důvody vytvoření nového pracovního místa (odpovídajícímu kvalifikaci zaměstnance) zůstanou spekulací. Domnívám se, že jde o určitou "fair dohodu" s bývalou ředitelkou na dočasném pracovním zařazení..
NahoruReaguji zejména na Vaši "přesnou definici zákona". V tomto případě by odstupné nenáleželo. Šlo by o fikci nadbytečnosti s použitím § 73a odst.2. Odstupné by se poskytlo pouze v souvislosti se zrušením místa vedoucího zaměstnance (ředitele) v důsledku organizační změny. (Takže pouze plat ve výpovědní době nikoliv odstupné)..
Naopak při výpovědi z "nově vytvořeného místa" by v případě jeho zrušení odstupné náleželo, a to ve výši 1-3 průměrné platy dle doby na tomto místě strávené.
Re: Odvolání ředitelky p.o. Sport
10. Prosinec 2014 - 21:19 | Karel Tejnora
Nevybírám - ale problém s kogenerací trvá rok, nebýt voleb asi by se to řešilo asi jinak. Ono je těch otázek více, třeba jak k problému přistupoval zřizovatel, zda tam nebylo také nějaké zanedbání. Ač jsem byl radní, v podstatě o problémů vím více od zaměstnanců, než vedení města.
NahoruTak doufám, že nyní jako neradní bude informací i pro veřejnost více. kt
Re: Odvolání ředitelky p.o. Sport
11. Prosinec 2014 - 2:29 | občan
Příspěvek se mi nezobrazil, tak se případně omlouvám za kopii.
Považuji za důležité reagovat na pana Petra Jeníka a jeho nesprávný právní názor.
NahoruDůvody vytvoření nového pracovního místa mohu pouze odhadovat. Osobně se domnívám, že došlo k jakési fair dohodě s bývalou ředitelkou o jejím pouze dočasném pracovním zařazení.
Souhlasím, že bylo možné uplatnit fikci nadbytečnosti, avšak odstupné v našem případě (odvolané ředitelce) nenáleží. Je nutné postupovat dle § 73a odst.2. (Odstupné vedoucímu zaměstnanci náleží pouze v souvislosti se zrušením vedoucího místa v důsledku organizační změny, a to samozřejmě nenastalo.) Nárok je pouze na plat ve výpovědní době.
Naopak při případném zrušení "nového pracovního místa" můžeme o odstupném hovořit. Konkrétně ve výši 1-3 průměrné platy, dle doby na tomto místě strávené.
Souhlasím s Vámi, že zvolený postup je o něco nákladnější.V případě vytvoření tohoto místa s dlouhodobým záměrem i nelogický. Nesmíme však opomínat, že jde o vedoucího zaměstnance a město může projevit jistou solidárnost, úctu k jeho práci (byť s ní nesouhlasilo), dočasným vytvořením nové pozice. Tím zmírní jistou "krutost" odvolání a zároveň zajistí plynulé předání vedoucího místa novému řediteli, kontinuitu v důležitých věcech.
Zatím se jedná o pochopitelný postup ve vztahu k vedoucímu zaměstnanci. Nechám se překvapit dalším vývojem a řádné hospodaření budu hodnotit na základě explicitních údajů.
Re: Odvolání ředitelky p.o. Sport
11. Prosinec 2014 - 7:29 | Petr Jeník
V zákoníku práce nejsem samozřejmě úplně kovaný. Jak jste ale sám teď napsal, právně čistá možnost jak se s paní ředitelkou skutečně a nikoli jen na oko rozloučit, existuje. A jestli jsem to správně pochopil, tak dokonce i výhodnější pro město, než jsem psal já.
Opravdu nevidím důvod proč živit dalšího člověka,
1) který tam není potřebný
2) kterého odvolali kvůli "neřádnému hospodaření"
Pokud jí tam jak píšete drží jen kvůli tomu, aby se stačila nějak rozkoukat a nebyl to pro ni nějaký šok, tak to podle mého názoru je hodně zásadní problém. Takto se řádný hospodář chovat nemůže.
NahoruRe: Odvolání ředitelky p.o. Sport
11. Prosinec 2014 - 21:59 | pozorující
To se mi snad jen zdá....?! Takže ,,vedoucí pracovník", který svou špatně odvedenou prací bude stát nás všechny několik milionů z našich daní si zaslouží solidárnost, úctu a zmírnění krutosti odvolání ?
NahoruA tou kontinuitou plynulého předání vedoucího místa myslíte třeba vození si služebním automobilem dítě do školy a ze školy, na nákupy, denně domů do Zahrádek? Nebo snad sekání vlastní zahrady služební sekačkou? A tak dále a tak dále...........O nic jiného se paní ředitelka vlastně nestarala na to měla ,,kvalitní" zaměstnance. Podle toho taky bazény, sportovní hala a hřiště po jejím několikaletém působení vypadá!
No, to se tedy zaměstnanci Sport p.o. budou mít když budou mít takovou personalistku, která pro ně bude mít jistě pochopení, když si budou potřebovat v pracovní době třeba odběhnout na rodinný nákup nebo na pár hodin si něco vydělat na živnostenský list. No přesně tak, jak tomu bylo doteď. Vždyť to přece zůstane v rodině a Sport p.o. přeci je jedna velká rodina. Jeden rodinný odborník vedle druhého.
Jen doufám, že nový ředitel nebude mít dlouho šedý zákal a tohle všechno brzy prokoukne a obklopí se jen kvalitními lidmi.
Re: Odvolání ředitelky p.o. Sport
11. Prosinec 2014 - 9:21 | Kristýna Brožová
Odvolané ředitelce p.o. Sport byla v souladu se zákonem nabídnuta jiná pracovní pozice - protože odvoláním pracovní poměr nezaniká - a ona ji přijala. Město je toho názoru, že u takto velké organizace - cca 50 zaměstnanců - je nutné se hlouběji věnovat personální politice.
NahoruRe: Odvolání ředitelky p.o. Sport
11. Prosinec 2014 - 9:55 | barta
Zatímco dosud to nutné nebylo ...
NahoruRe: Odvolání ředitelky p.o. Sport
11. Prosinec 2014 - 10:38 | Primitif
Tak na Kultura Česká Lípa, p.o. taky jedna personalistka je...
NahoruRe: Odvolání ředitelky p.o. Sport
11. Prosinec 2014 - 14:29 | Petr Jeník
Jo jo - do teď to potřeba nebylo a najednou ano.
NahoruVaši práci vám opravdu nezávidím. Obhajovat neobhajitelné, to je vskutku nevděčná práce.