O největší z nich, nové tenisové hale za 36 mil., které podle chmurnějších předpovědí stačit nebudou, již i-noviny informovaly.
Druhou největší akcí je část dopravního okruhu, se kterou počítal již územní plán minulého režimu. Silnice ve svahu kopíruje podél ZŠ Špičák a kurtů s hřištěm směr Bardějovské ulice, jíž má ulehčit od dopravní zátěže. Za 30 mil. Kč tato nová silnice propojí Purkyňovu ulici s Žitavskou.
Z někdejších 10 mil. Kč se rekultivace skládky Kozly, která se v rozpočtu objevuje již několik let, vyšplhala na 21 mil. Kč. Ani to však na realizaci stačit nebude a město má ještě získat státní dotaci 30 mil. Kč.
Další a co do výše třetí největší a dlouho odkládanou investicí je kanalizace v Dolní Libchavě. V rozpočtu je uvedena jako "dokončení kanalizace", nicméně se jedná o vybudování její podstatné části. Výstavba této kanalizace byla totiž před lety zahájena zcela nelogicky její poslední etapou, která po dokončení nebyla ani zkolaudována a již několik let chátrá. Také propadla vydaná stavební povolení na další etapy.
O nutnosti vybudovat v Dolní Libchavě kanalizaci přitom zastupitelé věděli minimálně od března 2000, kdy mj. obdrželi informaci o udělení pokuty za nepovolené vypouštění odpadních vod v této lokalitě. K zařazení zmíněné akce do rozpočtu je snad přiměla informace, že poslední výjimka končí v prosinci 2002. (Část Dubice a Lad může při nedostatku zájmu potkat podobný osud.)
Z "menších" investic pak ještě stojí za zmínku např. železniční zastávka Holý vrch za těžko uvěřitelných 10 mil. Kč. Zastupitelé její realizaci podpořili pravděpodobně a většinou ze setrvačnosti, neboť ji schvalovali již třetí rok po sobě.
Po 5 mil. Kč je pak určeno na rekonstrukci Zámecké ulice, nová parkovací místa na Špičáku u Hradecké ul., která jsou ukryta pod názvem "regenerace sídliště Špičák" a na rekonstrukci tribuny na stadionu, jež měla být hotova již loni. Na zbývající akce jsou již určeny částky menší.