V čem si myslíte, že je váš přístup tolik netradiční?
Snažíme se co nejlépe poradit nakupujícím při výběru zboží. Naší snahou není vehementně nabízet „pultové“ zboží jenom proto, že nám právě leží na skladě. Vyptáváme se a zjišujeme, po čem zákazník touží, co nejlépe vyhovuje jeho požadavkům. Naše motto zní: prodáváme to, co bychom si sami koupili.
Máte tedy na skladě takový sortiment, že uspokojíte každého, kdo se u vás zastaví?
Samozřejmě, že ne. Zboží objednáváme u výhradních dovozců. Má-li dovozce produkt skladem, pak do dvou pracovních dnů doručí přepravní společnosti objednané zboží k nám. Klientovi pak dáme vědět formou SMS zprávy či přímo telefonicky o doručeném zboží.
Zákazníka ale často zajímá především cena ...
Snažíme se garantovat nejnižší cenu. Zjistí-li zákazník u jiného prodejce IT v ČR dle jeho platného obchodního ceníku levnější cenu námi prodávaného zboží a tuto informaci nám následně sdělí, my mu zajistíme slevu. Samozřejmě si naše společnost ale vyhrazuje právo na odmítnutí garantované ceny vzhledem k nestandardním nabídkám jiných prodejců.
Co když zákazník nemá auto či se mu nechce v centru Lípy složitě shánět volné parkovací místo?
To opravdu není problém. Počítače rozvážíme zdarma po celém českolipském okrese.
Velké procento zákazníků ale není ochotno se od svého počítače ani hnout a veškeré zboží nakupuje přes web ...
Jasně. Proč se stresovat nákupem v ruchu města, když můžete sedět pohodlně doma? Na takové zákazníky číháme v naší virtuální prodejně www.trollcomputers.cz. Navíc i v tomto případě rádi poradíme s výběrem přes ICQ, mail nebo telefon.
Nabízíte i prodej na splátky?
Zboží na splátky vyřizujeme se společností CETELEM. Vždy vybíráme tu společnost, u které zákazník přeplatí nejméně. Úvěrové společnosti se vždy diví, když jim říkáme, že žádné prémie za zprostředkovanou úvěrovou smlouvu nechceme. Požadujeme pouze co nejlevnější úvěr pro zákazníka. Nic jiného nás nezajímá. Našim podmínkám zatím nejlépe vyhovuje právě společnost CETELEM, s níž máme velmi dobré zkušenosti.
Zmínil jste, že nechcete garantovat nejnižší ceny za všech okolností. Vy nepoužíváte podobné triky, jako jsou třeba baovské ceny"?
Na podobné obchodní triky vůči zákazníkům se díváme velmi kriticky. Věříme, že naši klienti nejsou hlupáci a vědí, že například PC v ceně 20.000 nestojí 19.000 , když prodejce uvede cenu 19.990,- ,ale opravdu oněch 20.000,-. Uvedeme tedy cenu 20.000,- Kč. Nemáme zapotřebí opticky lépe vypadající cenou klamat zákazníka.
Skepticky se též díváme na nabídky typu: K tomuto produktu dostanete zdarma to a ono. Opravdu věříte, ze dostanete někdy něco zdarma? Za jakou cenu? Produkty z našeho portfolia se prostě snažíme mít levné. Zákazníkovi nabídneme zboží, které nejlépe vyhovuje jeho finanční situaci a požadavkům.
Častá naše otázka pak zní: řekněte nám, kolik peněz chcete do daného produktu maximálně investovat a co vše od něho očekáváte? Následně po zákazníkově odpovědi vybereme z našeho portfolia ten produkt, o němž víme, že je kvalitní a splňuje klientovy požadavky na cenu a užitkovost. Jinými slovy, za jeho peníze vybereme to nejlepší, co se do požadované částky vejde. Samozřejmostí pak je, že zákazníkovi nabídneme i dražší a mnohdy lepší variantu. Slogan „Nejsme tak bohatí, abychom si kupovali levné věci“ má určitě něco do sebe.
Nechcete mi raději uvést nějaký konkrétní příklad?
Nějaký hodně jednoduchý. Tím Vás samozřejmě nechci podceňovat.
Zákazník si chce koupit DVD-R. Chce koupit levně, a proto zpravidla obejde Českou Lípu, aby zjistil, kde je dané médium nejlevnější. Zjistí například, že 10 kusů značky „A“ DVD-R stojí 100 Kč, 10 kusů značky „B“ DVD-R stojí 120 Kč,10 kusů značky „C“ DVD-R stojí 150 Kč. Zákazník koupí značku „A“ a z 10 kusů se mu podaří vypálit data na 6 DVD, ostatní zahodí. U značky B nepochodí se třemi vadnými médii a u značky C zjistí, že všechna média jsou v pořádku. V konečném důsledku pak zákazník utratí stejně peněz za značku A, B i C.
Ještě poslední dotaz. I na netu jsou společnosti, které již při objednávce požadují zálohu...
My v žádném případě zálohu nepožadujeme.