Vedení firmy provozující MHD se nakonec rozhodlo, že nevybrané jízdné zahrne do své režie. Česká Lípa se díky tomuto rozhodnutí přiřadila k Jablonci, Liberci, Olomouci a k dalším městům v České republice, kde byli občané v rámci Dne bez aut i takto motivováni k většímu využívání ekologičtější hromadné dopravy. A to je třeba ocenit. Je jen škoda, že se oni, ale i organizátor oslavy zmíněného dne, místní skupina Hnutí Duha, dozvěděli o tomto rozhodnutí dosti pozdě. Značně to snížilo jeho efekt.
V České Lípě se kromě uvedené konala i další akce, již 2.ročník protestní cyklojízdy městem a okolím, které se letos zúčastnilo zřetelně více zájemců. Kolem čtyřiceti cyklistů, mnozí v modrých tričkách s emblémem Dne bez aut (stylizovaný automobil obrostlý stromky) projíždělo odpoledne ulicemi. Jejich bezpečnost zajišťoval služební vůz městské policie s rozsvíceným majáčkem.
Před začátkem cyklojízdy přečetli organizátoři na shromáždění před radnicí prohlášení, v němž vyslovili politování, že se za celý uplynulý rok od předchozí podobné akce nepodařilo prosadit vyznačení bezpečných tras pro cyklisty přes město, zejména v jeho centru. Apelovali proto mimo jiné na členy zastupitelstva, aby důrazněji požadovali urychlení potřebných prací.
Zajímavostí proběhlé akce je fakt, že z téměř 900 občanů z celé ČR, kteří se na internetu veřejně zavázali, že v Den bez aut autem opravdu nepojedou (mezi nimi jeden ministr a řada veřejných činitelů včetně zastupitelů měst a obcí), bylo 104 z České Lípy. Více takových podpisů shromáždili pouze v Chrudimi (184).
Přesto a přes letos poměrně masivní propagaci tohoto ekologického svátku v celostátních médiích se našli i tací, kteří při spatření stometrového pelotonu cyklistů reagovali podobně překvapeně jako jedna dáma středního věku u svého auta před Kauflandem: „Co to má bejt jako, todleto?“