Dnes je 25. 11. 2024
svátek má Kateřina

V Libereckém kraji mohou základní školy získat z Evropy miliony

Archiv

Každá škola má možnost na realizaci jednoho projektu vyčerpat tři sta tisíc a k tomu na každého žáka cca 4200 korun, což dává školám obrovské možnosti. Ministerstvo školství připravilo jednoduchou šablonu, která nahradí složitý systém získávání dotací. Ředitelé škol a pedagogové proto budou mít možnost v úterý 23. února v budově krajského úřadu (U Jezu 642/2a, vchod C, multifunkční sál, 3. patro) od devíti hodin projít kurzem, který jim umožní bez problémů připravit projekt a získat tak pro svoji školu peníze. Ministerstvo navíc připravuje speciální telefonní linku, která by měla zvládat nápor zájemců.
 „Dotace pro základní školy budou čerpány z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Připravili jsme celkem dvacet dva šablon, které se týkají různých oblastí. To podle toho, jaký typ projektu potřebuje škola zrealizovat,“ přibližuje podstatu projektu vrchní ředitel strukturálních fondů ministerstva školství Jan Vitula. „Naší snahou je, abychom školám ušetřili co nejvíce administrativní zátěže a také, aby si za velké peníze nemusely najímat agentury na zpracování projektů,“ dodává ředitel Vitula
 Celkově je v operačním programu k dispozici dohromady čtyři a půl miliardy korun. Tato suma je rozpočítána tak, že na každou základní školu v České republice mimo hlavního města Prahy vychází průměrně milion a půl. Školy si mohou vybrat ze sedmi oblastí, které budou z operačního fondu podpořeny. Jedná se například o čtenářskou a informační gramotnost, cizí jazyky, využívání informačních technologií, matematiku, přírodní vědy, finanční gramotnost a inkluzivní vzdělávání. „Určitě je to pro školy v Libereckém kraji výzva,“ říká vrchní ředitel Jan Vitula.
 Smyslem těchto klíčových témat je, aby se pomocí projektů škola mohla zaměřit na individualizaci výuky, vytváření nových vzdělávacích materiálů, vzdělávání pedagogických pracovníků nebo například na zapojení školních psychologa a vytvoření primárně preventivních programů na škole.
Eva Fruhwirtová, Tomáš Zdechovský