"V letní sezoně k nám denně přijíždí až 30.000 rekreantů a jejich majetek zloděje láká. Policistů není tolik, aby uhlídali všechno," dodal starosta Zdeněk Krenický.
O náklady na výrobu a umístění značek se podělilo ministerstvo vnitra a dokská radnice. Šlo o několik desítek tisíc korun a většinu z nich ministerstvo zaplatilo z projektu Partnerství. Mluvčí českolipské policie Ivana Baláková upozornila, že v Doksech se v letních měsících stane téměř dvakrát více trestných činů než v jiných obdobích roku. Pachatelé využívají neopatrnosti rekreantů, kteří nechávají cennosti v autech všem na očích. Dobře technicky vybavené zloděje nezastaví ani elektronické moderní zabezpečení drahých vozidel.
"Nejlepší ochranou je nenechávat v autech vůbec nic," vysvětlila Baláková.
Deset značek s varování Auto není trezor přibude zanedlouho také v České Lípě. Motoristé na ně narazí například před velkými nákupními centry, kde pachatelé vozy vykrádají nejvíce. Řidiči obdrží i letáky s radami, jak se chovat ve chvíli, kdy opouštějí svá auta. Náklady na kampaň proti zlodějům dosáhnou v České Lípě 47.000 korun.
Z projektu Partnerství na značky a letáky půjde 30.000 korun a město přidá 17.000 korun. Na Českolipsku zloději pronikají do aut rovněž na parkovištích v okolí silnice Liberec - Děčín. V Kamenickém Šenově přišel ve středu po poledni mladý holandský turista o věci za více než 200.000 korun. Svůj Ford Fiesta nechal poblíž muzea a když se za deset minut vrátil, ve vozidle už chyběly dva batohy se třemi fotoaparáty Nikon, cestovní pas, dvě platební karty a 350 eur.