Karta je nejen časovou jízdenkou, ale i elektronickou peněženkou. Dopravce ji cestujícímu nabije. Majitel karty si na ni může vložit tolik jízd, kolik si zaplatí. Není problém, aby si uhradil dopředu cesty v MHD třeba za 5000 korun.
Podle Jindřicha Nádvorníka, ředitele firmy Mikroelektronika, která nový odbavovací systém vyrobila, zkušenosti z jiných měst ukazují, že elektronickou peněženku s oblibou využívají rodiče pro své děti. Mají pak lepší kontrolu nad jejich výdaji, než když jim dávají peníze. Doprava na karty funguje například v Děčíně.
Na jednu jízdu stačí cestujícím v České Lípě šest korun. Kartu při nástupu přiloží před čtečku a peníze se jim odečtou. Jestli cestující skutečně zaplatil, kontroluje na displeji řidič.
Do městských autobusů se v České Lípě nastupuje předními dveřmi. V České Lípě obyvatelé používají také běžné jízdenky. Kupují si je u řidiče. Od 1. září 2003 však za ně zaplatí osm korun - o dvě koruny víc než stojí jedna cesta na kartu. "Chceme, aby na karty jezdilo co nejvíc pasažérů," upozornila Homolková. Podle ní karty mohou zpočátku přinést problémy, až si na ně ale lidé zvyknou, nastupování do autobusů se zrychlí.
Zařízení dokáže vydat hromadnou jízdenku až pro 99 osob a usnadní přepravu školních tříd. Systém s čipovými kartami poskytne kromě jiného údaje o vytíženosti jednotlivých spojů. V čtyřicetitisícové České Lípě mají osm linek městské dopravy, provoz na nich zajišťuje 14 autobusů. Město na MHD letos přispěje 22 miliony korun.