Dnes je 26. 11. 2024
svátek má Artur

Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák

Putovní výstava Zmizelí sousedé se koná od 2. do 19. dubna v divadélku školy ZŠ Špičák. Od roku 1999 pátraly děti ve věku od 12 do 18 let po lidech ze svého okolí, sousedech, kteří zmizeli během 2. světové války.

Šlo o Židy, kteří byli díky Norimberským zákonům pronásledováni.  Děti pod vedením učitelů vypátraly osudy těchto lidí před, během války i hned po válce. Byly vyrobeny panely, které putují po republice, kromě toho ještě nějaké další akce a stále běží projekt.

Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák

Komentáře

Re: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák

Pane Holý .Vypadáte jako vzdělaný člověk.Přečtěte si dekret presidenta Beneše o obnově právního pořádku v osvobozené ČR.Sežeňte si tehdy platný zákon O soudním řízení stanném,kde je popsán způsob vyhlášení,zkrácené řízení,náležitosti soudu,zápis atd.Bude vám jasno.
Nalezněte si mezinárodní právo,platné a dohodnuté již před WWII.Jsou tam popsány zločiny proti lidskosti.Mimo jiné mučení,hanobení ostatků a důstojnosti člověka.Právě na základech tohoto mezinárodního práva pracoval Norimberský tribunál.
To,že nelze stíhat nežijící osobu snad nemusím dodávat.
Vojáci byli poučeni o dodržování zákonů....již 11.července 1945 označilo 1.oddělení Hlavního štábu čs.armády popravy zajištěných němců za aktivitu nižších velitelů a nařídilo zamezení těchto svévolných činů...tyto skutky jsou hodnoceny jako exesy a nezákonnosti
plukovník Mgr.Aleš Knížek
MNO ČR,pracoviště VHÚ ČR
Víc nemíním dokolečka omílat.

Nahoru

Re: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák

....Pane růženíne, příliš se upíráte na jednotlivé zákony, dekrety
Pane Holý opravím vás.Opírám se ne příliš,ale POUZE o tehdy platné dekrety,minimálně půl roku,a platnou legislativu první republiky,která byla dekretem obnovena počátkem května 1945.Nic jiného mne nezajímá.
Jinak bychom se dostali opět někam do 50.let,kdy se zákonost vykládala tak nějak ideologicky.

Nahoru

Prosba k panu Bártovi

Pane Bárta,ukončete prosím diskuzi i zde.Pan Doškář se opět uchyluje k osobním útokům,urážkám.Bez soudu platila a platí presumce neviny,on nazývá lidi dokonce biomasou.
Takto brali člověka zrůdní esesáci v koncentračních táborech,dokonce z té biomasy vyráběli různé předměty.Lživé urážky Doškáře mi nevadí,ale toto mne skutečné uráží.To už překročilo všechny meze.

Nahoru

Prosba k panu Bártovi

Pane Bárta,ukončete prosím diskuzi i zde.Pan Doškář se opět uchyluje k osobním útokům,urážkám.Bez soudu platila a platí presumce neviny,on nazývá lidi dokonce biomasou.
Takto brali člověka zrůdní esesáci v koncentračních táborech,dokonce z té biomasy vyráběli různé předměty.Lživé urážky Doškáře mi nevadí,ale toto mne skutečné uráží.To už překročilo všechny meze.

Nahoru

Re: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák

Kdo podepisuje nějaký oficielní dokument,ten za něj ručí.Skutečně mi jde o pojem spravedlivá poprava.Spravedlivá-tedy podle práva.Veškeré dokumenty jsou archivovány na MěÚ NB.Velice se omlouvám,ale další diskuzi nevedu,nechci dávat prostor panu J.Doškářovi k jeho nesčetným urážkám a vulgaritám typu lidská biomasa.

Nahoru

Shrnutí pro pány „odpůrce“

Virtuálního „Milose Novaka“ to přestalo bavit – a vynořil se jistý Karel Holý. Moc si toho nepamatuje, a tak tady švejkuje, když ze sebe dělá neinformovaného naivku:

SOUD po 67 letech nelze uskutečnit. Jistý občan SRN sice nedávno podal žalobu, zastupitelství v Hofu v součinnosti s libereckými kriminalisty případ vyšetřovalo, ale nakonec řízení zastavilo, protože nikdo z podezřelých už nežije. Česká strana nikdy případ samostatně neprošetřovala.
VEŘEJNÁ DISKUZE probíhala celý den na semináři 10. října 2009. Sborník obsahuje všechny přednesené příspěvky na 28 stranách A4 a je zdarma k dispozici na MěÚ v NB. Mj. dokazuje, že pánové dodnes nepředložili žádný nový závažný argument, jen se neustále opakují. Přítomný historik už tehdy popsal nelegální postup čs. armády a zhodnotil případ jako „mstu, odvetu nebo výstrahu“.
VÝPOVĚDI borských pamětníků jsem zveřejňoval v Novoborském měsíčníku od září 2004. (Dnes už se nedivím, že chtěli zůstat nejmenováni, aby se vyhnuli nevybíravému nátlaku a skandalizování pánů „odpůrců“.) Průběh tragických událostí 2. a 3. června 1945 potvrdily i pozdější výpovědi zveřejněné v roce 2009 na stránkách MěÚ (dnes jsou uloženy v archivu): H. Schöler, H. Markowsky, tři sourozenci Trägerovi, H. Werner, E. Stadlerová, dopisy paní E. z Bonnu (která také nechce být jmenována).
ODBORNÉ POSUDKY Vojenského historického ústavu (12/2009) a Ústavu pro soudobé dějiny Akademie věd (04/2010) si vedení města vyžádalo po semináři, který očekávané uklidnění sporů bohužel nepřinesl.

Případ je vlastně uzavřen. Přes opakované stížnosti, protesty, transparenty, pamflety i žaloby vedení města vzalo protestní petici 168 občanů pouze na vědomí, trvá na humánním a smířlivém postoji k symbolickému hrobu zastřelených, a proto taky opakovaně odmítá revokovat usnesení z ledna 2006. Ačkoli „odpůrci“ obvinili už desítky lidí z „pokusu o podvracení republiky“, "oslavy zločinců z NSDAP a SS" nebo z „propagace neonacismu“, ani u orgánů činných v trestním řízení nikdy neuspěli. Jen to stále odmítají vzít na vědomí a pokračují v nenávistných kampaních, které nejsou založeny na pravdivých argumentech a poškozují pověst našeho města.
Taky myslím, že je zbytečné v nekonečných sporech pokračovat.

DODATEK: Ačkoli valnou část z 23 bodů, které zastupitel Doškář tady najmenoval 27.04. ráno, by bylo OPĚT snadné zpochybnit nebo úplně vyvrátit, nenechám se vyprovokovat. Zčásti se dokonce případu vůbec netýkají, jako celek je to jen propaganda a fabulace bez věcných důkazů.
Sprosté hanobení památky mého táty (před únorem 48 viceprezidenta Krajského soudu v Mostě)vypovídá víc o charakteru zastupitele Doškáře, ale ani to není v Boru žádná novinka.
Podstatné je, že na předchozím odstavci nemám co měnit. Včetně poslední věty.

Nahoru

Re: Shrnutí pro pány „odpůrce“

http://www.i-noviny.cz/nazor/jeden-z-pripadu-mimoradneho-lidoveho-soudu-v-moste-1946
Tento článek už před dvěma lety věcně vyvrátil výmysly "odpůrců" o přelíčení MLS s udavačkou, která zavinila smrt svého manžela.

Nahoru

Panu zastupiteli Nového Boru J.Doškářovi

Váš noční výlev,hodný dozorce SS,či vyšetřovatele Gestapa v paměti máme.Nazval jste zabité lidskou biomasou.Sadisticky jste se vyžíval v popisu popravy němky Gebertové.
To nezmění vaše obvyklá"úprava",kterou jste provedl v 19.27.
Nesmyslné zařazení K.Jacques,odstranění smrtelného chroptění a dalších hnusů,které jste napsal,nezakryje vaši skutečnou tvář. S pozdravem J.Walter

Nahoru

Jiří Walter napsal projev hodný Goebbelse.

Walter je na dně.
Překroucení zatýkání Kateřiny Jaques , obecně známé jako" paní biomasa" ve 21.18 hod. včerejšího času je mistrovské dílo.

Waltrovské nepochopení a záměrné překroucení této formulace a její následné převedení termínu biomasa do tělesných ostatků (kohokoliv) je odporné a nelze ho ničím ospravedlnit a omluvit.

Příběh Kateřiny Jacques je dodnes příkladem problematiky zatýkaní osob. O jejim zatčení existuje videozáznam. Pro jedny násíllí, pro druhé zákonné zatčení osoby za pomocí donucovacích prostředků.

Otec Jana Tichého, nechal popravit v roce 1946 Annu Gebrtovou ( podle mého názoru nevinou).
Proces bez vyslechnutí svědků trval včetně popravy, několik hodin. Otec JT byl přítomen popravě a viděl průběh popravy, včetně smrtelných křečí a všech projevů, které s tím souvisí.
Když tato nebohá osoba přestala projevat známky života, udělal o tom písemný záznam.
Druhý den požádal ministerstvo o zvýšený počet katů a o zvýšený příděl diet pro tyto osoby.
Tento příběh silně ovlivnil psychiku " našeho" Jana Tichého.
.

Nahoru

notorický lhář

nestojí za odpověď.

Nahoru

Poslední odpověď JT, autorovi pomníku nacistů

Pane Tichý, ještě ve zkratce:
1. Bor bylo simě nacisticky orientované město.
2.Několik hodin po vyhlášené kapitulaci Německa páchali fanatičtí nacisté sebevraždy při kterých zabíjeli i své děti. V Boru to byl největší počet z celé ČSR.
3.Borem po váce prošel větší počet vězňů, kteří se vraceli domů z pochodů smrti. V Boru v té době
byli ještě francouzští, jugoslávští, ruští, ukrajinští zajatci.
4.Českolipsko "obsadili" vojáci pplk. Sekáče.
5. Ihned po osvobození bylo na celém území okresu vyhlašeno stanné právo.
6.V nedalekých Podmklech a v Doksech před koncem války byli školeni wehrwolfové pro záškodnockou činnost. Společně s fanatickými nacisty velké nebezpečí.
7. Vojáci zasahovali v českolipské nemocnici, kde fanatický esesák chtěl vystřílet české zdravotníky.
8.Vracející se vyhnané české obyvatelstvo mělo výhrady proti revolučnímu NV zejména proti komunistovi J. Taislerovi.
9. Na veliteství čsl. vojáků přicházela udání / Němci na Němce/ plus stížnosti nových českých obyvatel.
10. Po skončení termínů na odevzdání zbraní, byla v Boru provedena čsl. vojáky kontrola domů, zahrad atd.
11. Vojáci šli najisto podle udání německých obyvatel, kteří se chtěli vojákům zavděčit.
12. U 8 Němců byly nalezeny zbraně na zabíjení lidí. Podle rozkazu pplk Sekáče byli popraveni.
Lovecké zbraně byly tolerovány.
13. Dosud žijící svědek Jiří Rosický byl 2. června u starosty J.Taislera, který mu potvrdil, že vojáci našli u 8 Němců zbraně. Jiří Rosický popsal situaci ve městě po obědě 2. června. Na náměstí byl klid.
14.Osm Němců bylo cca v 17 hod. na náměstí popraveno.
15.Tělesné ostatky byly po dobu 24 hodin pro výstrahu ponechány na místě. Po 24 hod. byly pohřbeny. Pohřbení dostal na starost pan Haase, který určil místo.
16. Pohřbení těchto 8 osob je "úředně" zaznamenáno ve hřbitovní knize.
17. O tento hrob se nikdo nikdy nestaral.
18. O této události vypovídali dosd žijící svědci pan Rosický, Rasocha, paní Hrubá, pan Semirád a další.
19. Zabavané zbraně byly vystaveny v přízemí radnice. U každé zbraně bylo uvedeno jméno osoby, která zbraň přechovávala.
20. Popravu 8 Němců nikdo nerozporoval. Nerozproval ji ani ruský velitel. Nerozporoval ji tenkrát a nerozporoval ji ani po válce. Výhrady byly a měl ji i ruský velitel ( podle zápisu NV č.5) proti zacházení s provinilci.
21. Po této popravě byl v Boru relativní klid.
22. Starosta J.Taisler byl po cca osmi měsíci, na základě podepsaného udání, ze své funkce odvolán.
23. Poprava byla do roku 1948 několikrát prověřovana.

Dne 16. ledna Rada města se souhlasem KSONNu ( Kulturní sdružení občanů německé národnosti)
oodsouhlasila - povolila pozůstalým umístit náhrobní kámen v místě hromadného hrobu.
Tomuto smířlivému řešení jste vy zabránil.

Naletěl jste rodině po esesáku Trägerovi a společně s nimi jste tomu zabránil Bylo po jejich. Podvodně jste prosadil Památník nacistů a esesáka. Je to ostuda proti které protestují tisíce lidí.
Protestují zejména bývalí účastníci 2. světové války, vězńové KT a pozůstalí. K nim se připojila řada antifašistů i řadových občanů.
Protestují občané SRN.

Po celou dobu sbírání vašich dokumentů jste se vyhýbal českým svědkům. Dokonce jste je i třídil.
Hodí, nehodí.
Časem se oni odvrátili od Vás. Považuji vas za podívína. Někteří za blázna.
Řada lidí má strach. Mají pocit, že u nás začala opět fungovat pátá kolona.

Spory jste vyvolal vy. Na tuto dobu již nikdy nebude jeden názor.
Vaše cesta, bohužel, nevede k usmíření.
Usnesení Rady města z 16. ledna 2006 k usmíření vedlo.

Nahoru

Re: Poslední odpověď JT, autorovi pomníku usmíření

Tomu kdo veřejně usvědčuje sám sebe ze lří se nedá věřit ani pozdrav

Nahoru

Re: Poslední odpověď JT, autorovi pomníku nacistů

Snad si JD zapamatuje, že je tohle jeho poslední, ale opravdu POSLEDNÍ odpověď.
Moc bych na to ale nesázel...

Nahoru

Re: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák

Písemnou práci lektorovali vysokoškolští odborníci. Proto není vůbec třeba, aby její pravdivost znovu "kontroloval" kdejaký anonymní ochotník.

V článku je ocitována celá kapitola věnovaná posuzovanému případu. Ostatní kapitoly se týkají úplně jiných případů, které mostecký MLS soudil. Rozšířená práce vyšla už i knižně a má s přílohami 256 stran.

Zpochybňovat mučení před popravou je dost dětinský nápad, zvlášť po veřejné omluvě J. Doškáře jménem čs. vojáků. O masakru a lynči 2. června 45 mluvila řada očitých svědků z Boru i z Německa.

Nahoru

Re: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák

Mělo jste pravdu .Po Novakovi je tu Holý.Dost mi to připomíná diskuzi v CL deníku,kde pod příspěvky Josefa Doškáře pochleboval jistý Vlastislav Smutný.Oba z jedné IP adresy.
Takový trojobal jednoho podivného charakteru.

Nahoru

Re: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák

Nebezpečím byli jistě i maminky s dětmi v kočárku a strarci.Proto při divokých Sekáčových odsunech bylo nutno použít donucovacích prostředků.Vojáci na koních hmali před sebou za střelby a bití karabáči i matky s nemluvňaty v kočárku,které se opožďovaly,protože jim po pár kilometrech odpadala kolečka.Opravit si je nesměly a tak už vlastně táhly za sebou jenom boudy s dětmi.Několik desítek km.O dalších věcech se radši nebudu šířit.

Nahoru

Re: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák

Mě by zajímalo, jestli se třeba nestydíte před dětmi, které byly rády, že se o jejich projektu píše v novinách? Je úplně jedno, jestli jste zastánci nebo odpůrci památníku. Pokud vím, tak nikdo z vás na výstavě nakonec nebyl. Předpokládám, že pro děti jsou vaše diskuse hodně záhrobní. Možná námět na příště.

Nahoru

Re: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák

Mě by zajímalo,proč nekonáte,když vás prosím o ukončení diskuze event.nesmažete příspěvěk,když Doškář vyvěsí pod práci dětí teze o lidském bioodpadu a sadistický popis smrti Gebertové.Na tom nic nezmění ani jeho večerní nelogická oprava na K.Jacques a zmírnění popisu
Několikrát jsem psal,když "Novak" lezl se svým kolečkováním,že se chci bavit na dané tema a s jinými diskutery.
Můžete mi vytknout,že se bráním osobním útokům,nebo hájím pana Tichého,do kterého tu kopala promyšleně partička Odpůrců.Pana Tichého jsem poznal poprvé před 2 měsíci.Ale vůbec se mi nelíbilo,co se tady již před rokem dělo.Část se sice přesunula na CL deník a vzali si na mušku starostu Dvořáka.Tam se chovám stejně
Je jenom na Vás,co připustíte a jak bude diskuze vypadat.Osobně nemám na tema Symbolický hrob náladu diskutovat,vše bylo řečeno,tak to klidně mažte.
Zmizelí sousedé ,to je příznačné tema.Tady jim jich zmizeli desetitisíce.Možná by mohly děti zapátrat po osudech těch,co navštěvovali stejnou školu, do které teď sami chodí.Bez ideologické nápovědy dospělých.

Nahoru

Re: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák

Novákovi jsem zablokoval přístup - právě po osobních útocích, které už neměly s tématem vůbec nic společného. Myslím, že kdyby mu nikdo neodpovídal, už by dále nereagoval, ale to je problém nás samců, že musíme mít poslední slovo. A teď komu ho dát? Kdy diskusi ukončit?

Nahoru

Re: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák

Prohlašuju, že Holý je zákeřný lhář, protože ignoruje zveřejněné dokumenty i svědectví, a bez morálních zábran fabuluje pomluvy a obvinění na adresu žijících i nežijících lidí.
Vsadím se, že v Boru vůbec nikdo Karla Holého nezná.

P.S. panu Bártovi: Přečtěte si, prosím, znova můj první příspěvek k tomuhle článku - a taky hned ten první vstup Novaka/Holého (vono je to jedno)... Je opravdu těžké nebránit se, když s tím sprostým napadáním anonymů redakce (skoro) nic nedělá.

Nahoru

Re: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák,suďme lidi pane Tichý

Během práce v esesáckém lazaretu Radvanský poprvé potkal nacisty, pro jejichž popis nepoužívá slovo "sviňáci". V dobrém vzpomíná na německou sestru z lazaretu Marii Strombergerovou, která mu prý pomáhala pašovat jídlo a léky pro vězně.

Radvanského bezprostřední nadřízený, esesák Olschnegger, zase předával vězňům informace o tom, co se chystá, a nechával Radvanského v nestřežených chvílích poslouchat české vysílání na rádiu, které měl v kanceláři Wirths.

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/mengele-mi-vykal-a-rikal-prosim-dmd-/domaci.aspx?c=A070928_155659_domaci_mhk
Novak,dnes Holý opět provokuje lžemi,doufaje ,že bude moci omílat v reakcích své ničím nepodložené teze a někdo si to snad přečte.Nestojí nám za to.Totalitní smýšlení se nikomu z hlavy nevypaří.

Nahoru

Re: Zmizelí sousedé Niederlovi

Dnes budou dávat Habermannův mlýn.Natočil ho Juraj Herz jehož rodina i on prošel koncentračními tábory,jistě ví co a proč natočil.
Připomíná mi to osud našich bývalých sousedů Niederlových.Skrývali před Gestapem,které mělo služebnu v dnešním MěÚ,paní Tesárkovou skoro rok a půl/svědectví paní Tesárkové/.
Když mne starý pan Niederle se svými syny navštívil,zeptal jsem se ho na čin jeho rodiny.Mávl rukou,byly jsme rádi,že jsme pomohli.
Buhužel mými sousedy tito skvělí lidé již nejsou.

Nahoru

Re: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák Wenzel Wazel

Vencl Václ tak říkala s oblibou babíčka.Hezky se to rýmovalo.Tak se jmenoval otec i nejstarší syn ze tří.Rodina žila v Lindavě a v té předválečné bídě bral otec zavděk každou prací.Praděda mu dával práce na zahradě a domě,na které již nestačil
V té době měl jeden cvikovský žid,tuším Solomon,cukrárnu na náměstí.Je tam dodnes.A ten žid vzal do učení nejstaršího syna a dal mu práci.Po záboru pohraničí přijel jeden říšský pro nějakou kořist.Pryč se židy a zabrat si cukrárnu.Jenže rodina Wenzelových veřejně protestovala.Lindavský starosta to vyřešil exemplárně.Zařídil jim jako prvním Wehrmacht v první linii.To že pracovali pro Čechy jim přičet k dobru.Došli až ke Stalingradu.V r.1945 sběhli a s pistolí čekali na okamžik,kdy se pomstí.Jenže starosta už byl dávno pryč , Zato si pro ně přišli Sekáčovi partizáni,jak si říkali,a poslali je do sběrného tábora pro německé vojáky,někde u Mostu.Ten český koncentrák už otec nepřežil,syn dožil ve Freiburgu.
No co,byli to Němci a stříleli do spojenců.Jak jednoduché.

Nahoru

Re: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák

Škoda,pan Wazel zapomněl to jméno obce,co bylo na účtence pro lázeňský příplatek.Ale asi to byl Most Ervěnice,kde,jak vtipně poznamenává historik Staněk-osazenstvo se vyměnilo,metody zůstaly.
Po válce se tu porůznu povalovalo po lesích zbraní od pistolí přes granáty až po tanky.Jen pitomec by si je nechával doma.Přesto tací byli údajně objeveni.Kronikáři sice spíše ty údajné domovní prohlídky popisují jako hledání cenností.No kvůli rozkrádání a okrádání přeci bylo vyhlášeno to stanné právo.
Tak Sekáč neměl ve Cvikově co dělat,když tu byli Rusové.Ten šibal!Asi je v tom pivovaru přehlíd,když organizoval ten divoký odsun a další věci.Vůbec tu byl zmatek.Na dokumentech co mám se taky podepisoval Národní výbor a ne Revoluční národní výbor.Asi chtěl poškádlit pana Doškáře.
Ale k zmizelému sousedovi.V r.1996 se přijel podívat po 50.letech na místa,kde prožil mládí.V jejich domě dnes bydlí pan Šinka.On ten příběh slyšel taky.Pozval ho dál a strávili jsme tam hezký večer.Byl dojat,že v předsíni stále na svém místě stojí jejich rodinná truhla.A dokonce zjistil,že starousedlíci se starají i o hroby lidí,kteří tam již nežijí.Na rozloučenou mu poděkoval,že se vzorně stará o dům a zvelebuje ho.Ne všechny tak dopadly.
K Čechům žádnou zášť neměl.Slušní lidé k sobě cestu vždy najdou.To jen zamindrákovaní lháři s tím mají potíže.

Nahoru

Re: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák

Ani bych se nedivil,kdyby ty jmenovky byly přidělaný na zbraně,co tam přinesl před chvílí jiný kluk.Na tu pistol,co našla Stb u našeho faráře dali určitě taky jmenovku.Ten se nestačil divit,skoro deset let,co to v šuplíku neměl.
Tak těch 1200 cvikováků co odpochodovalo v červnu pod údery bejčáků a střelbou nad hlavami mělo doma radio a lovecké zbraně?Dobře jim tak. Jak by ty lesy vypadaly?To by ani vrabec nepřežil.
Co Habermannův mlýn?Strhující realita.

Nahoru

Re: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák

Upřímně nemíchám.Ono to má totiž jedno pozadí -komunisty a Vaše,který to dirigoval.Ten dokonce "vyselektoval" i čsl. vojáky,vracející se z Východní fronty.Podobným způsobem jako esesáci v Kzl-dostalo se jim dvou možností.

Nahoru

Re: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák

A vy se divíte,pane Holý,že jsem zmatený.Podle pana Doškáře ale penzionován nebyl a skoro tři roky sloužil Protektorátní vládě ve vysoké funkci na Okresním úřadě v Mladé Boleslavi.Zajímal jsem se i o jeho žádost o to penzionování.A víte,co jsem se od VHÚ dověděl?Že na popud německých okupantů se musela armáda zbavit legionářů a Židů.Provádělo se to tak,že podali žádost o odchod z armády,měsíc se nesměli objevit v uniformě a pak jim bylo vyhověno-s tučným výslužným šli do civilu.Pokud tak neučinili,byli jednoduše vyhozeni a výslužné žádné.
Tak vidíte,jak si ty inštituce vymýšlí.Ještě,že to pánové Doškář a Holý dávají "pravdivě"dokupy a předkládají veřejnosti.Strašně záslužná činnost.Stačí.

Nahoru

Re: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák

Jak můžete říkat faktům pomlouvání?Copak pan Doškář nevyvěsil záznam o služebním poměru pplk.Sekáče?A tady nemáte naprosto pravdu zřejmě vy.Vojsko se na příkaz okupantů židovských a legionářských vojáků zbavovalo,to je naprosto zřejmě doloženo.Dokonce i bratra legionáře fašisty R.Gajdy. Bratr legionář E.Moravc,účastník bitvy u Zborova,byla jiná kapitola,však víte.Nic není černobílé pane Holý.
Ale jako znalec života pplk.Sekáče by jste mi mohl vysvětlit pro mne neznámá fakta z jeho života.
Mám několik rozkazů-original-pplk Sekáče
1. Nikde tam není jako velitel,je tam různě a velitel je vždy podepsán Velitel pěšího pluku 36.pplk pěch.Josef Hendrych.To byl suspendován?
2.Z Mimońe vydával rozkazy nadepsané Čj..... Tajné evakuace 1945,věc evakuace Němců.
Proč tajné?Proč je dával v době,kdy Postupimská konference ještě tento transfer neschválila?O jaký zákon se opíral?
Proč chtěl ve Cvikově přistavit vagony až pro 700 nemocných osob nevím.Divné je,že je vydal večer a ráno už v 5 hod.se muselo odejít.Ale jinak ty pozdější transfery mají, jak se říká, štábní kulturu.To musím uznat.

Nahoru

Re: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák

Tak plk.Sekáče,legionáře lákala nacistická vojska do svých řad.No tento poznatek staví na hlavu vše,co zatím historici k tomuto tematu napsali.Vždyť přeci Češi nebyli takové pocty hodni!
Tedy zřejmě až na pplk Sekáče.

Nahoru

Re: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák

Ano zmatek jsem v tom měl.Nedělá mi problém to přiznat.Jestliže sem přijela nějaká skupina "Sekáč" a pak"Pěst" dělá mi problém jejich legitimita,taktéž o co se opírali ve svém oprávnění tu cokoliv pohledávat a dávat rozkazy v rozporu s dekrety Presidenta republiky a Usnesením Postupimské konference.
Nikdo by neměl připomínky k jejich činnosti,pokud by dodržovali Zákonnost z dob I.republiky,tak,jak to stanovil svým výnosem president Beneš.

Nahoru

Re: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák

"Co Habermannův mlýn?Strhující realita."
Skutečně realita, nebo spíše zmatení pojmů a dojmů?

http://www.czechspitfireclub.cz/?sekce1=clanky&sekce2=habermannuv-lync

Autor onoho textu je politolog a zastupitel obce Bludov. Text vyšel 12. října 2010 v Lidových novinách

Nevím, zda je lépe se nad zdejší diskusí smát, či brečet, a zda článek na odkazu není ono pověstné házení perel.

Nahoru

Re: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák

Napsal jsem realita pane Beneš,ne historický dokument,jak si to taky poplet ten politolog.
Cožpak jednání a metody SS,chování Hilerjugend i vojenský lazaret a náladu v něm nevykreslili převážně němečtí herci reálně?
Tak jak jsme v dokumentech na ČT viděli lynče Sud.němců naprosto reálně,byl vykreslen i závěr.To, že se do transportů dostali i Židé a Češi ze Sudet narození před r. 1910 je taky realita.Ne všichni ale mnozí.
Film Hvězda zvaná pelyněk je taky strhující realita,v žádném případě není historickým dokumentem.Filmaři tomu říkají...na námět
A víte,co je na něm tak zajímavého?Rumburští vzbouřenci byli souzeni podle Soudního řízení stanného ,zák. čl. LXIII. z roku 1912 .Tento zákon byl pouze v r. 1922 doplněn a potvrzen a platil až do r.1950.
Jak se podle něho soudilo v hotelu Adler a na Náměstí,to už je historický fakt.

Nahoru

Re: Habermannův mlýn

Film je o tom, že naši "vlastenci" tehdy mučili a vraždili Němce často z ne právě ušlechtilých pohnutek. V závěrečných titulcích četli gramotní diváci upozornění, že příběh je umělecká fikce a případná podoba s reálnými osobami je jen náhodná. Tvůrci jistě udělali chybu, že mlynáři nedali jiné jméno, když Habermann skutečně žil a národní mstitel, který s ním prohrával v kartách, ho za to zastřelil. Proto je k dohledání rozsáhlá diskuze, ve které místní lidé např. brání pověst skutečného ředitele lázní nebo skutečného faráře. V příběhu jsou i drobné nelogičnosti... To ale nijak nevyvrací, že tehdy leckde řádila lůza a že to bylo i obyčejné rozkrádání majetku - viz naše farní kronika: "všechny domy prohledány kvůli zbraním, rádiím, fotoaparátům, a také psacím strojům, šperkům atd."

Postupy Karla Holého jsem tady popsal 28.04. před polednem, a nebudu na tom nic měnit. On si jen našel další záminku pro svou jednorozměrnou propagandu.

Nahoru

Re: Habermannův mlýn

Film je o tom, že naši "vlastenci" tehdy mučili a vraždili Němce často z ne právě ušlechtilých pohnutek.
Pak ovšem ten film neměl být umísťován do konkrétních míst a neměli v něm hrát konkrétní osoby!
Že docházelo po válce k mučení a vraždám z neušlechtilých pohnutek je myslím jasné všem, co mají trošku soudnost; bohužel se tak dělo, bohužel. Tyto činy nelze přehlížet či tolerovat.
Napadá mne k tomu asi hloupá otázka - mohlo k tomuto nedojít?

"všechny domy prohledány kvůli zbraním, rádiím, fotoaparátům, a také psacím strojům, šperkům atd.".
ano, logicky, jako po každé válce, převratu apod. kdy neplatí zákony a morálka je převrhlá. Stejně tak třeba na podzim 1938, když museli čsl. financi, četníci apod. narychlo opustit své domovy v pohraničí, byly jejich byty velmi zhusta vykradeny. Velice často bohužel ano.
To mne vede k myšlénce - filmů alá Habrmannův mlýn u nás vzniklo v posledních 20-ti letech několik. Ovšem film "podobného ražení jako Mlýn", který by se ovšem zabýval událostmi z roku 1938 nějak nevznikl. Jest to v pořádku?

Nahoru

Re: Habermannův mlýn

Konečně duchaplný příspěvek,na který se dá reagovat.
Máte pravdu.Jest to v pořádku?Kde hledat příčiny?
Rozhodně ne v r.1938.Osobně bych ho hledal v r.1848,kdy vzal za své Bohemismus,jako řešení národnostní různorodosti na území Čech.Všeslovanský sjezd díky horkokrevným Srbům skončil pogromy na pražské Němce a následné represe ze strany Habsburků tomu dodaly.Skončila doba,kdy si obyvatelé říkali naši čeští event. němečtí bratři a souznění vystřídala nevraživost.Historici říkají,že RU bylo žalářem národů,protože jim nedovolovalo škorpit se mezi sebou.Něco na tom je,protože jak skončilo už to začalo.
Počátek republiky,Vyhlášení vlastních provincií na základě teze W,Wilsona o právu národu na sebeurčení.Sporná věc.Ještě spornější však je vytvoření neexistujícího Československého státotvorného národa.
Jako legionář.Bylo nutno,aby táhli po Sudetech,bourali pomníky Josefa II a jiné věci?Josef ii.pro ně byl nesmírně důležitý symbol,zbavil je roboty,která v neúrodných hornatých krajích byla daleko horší než ve vnitrozemí.Co měli společného,kromě jazyka s Rakušany nebo Habsburky,že si na nich vybili Češi zášť.I když oni to odnesli i koně.
Celý omyl pokračoval první republiku.Vládli ji Češi,nebudeme zakrývat.Proč se namísto budování spolupráce v praxi volila konfrontace?Pravda z obou stran.Díky pozicím měli ale Češi navrch.
A nyní k Vašim otázkám.Mohlo k tomu nedojít?Jsem přesvědčen,že ano.Pokud by se předešlo tomu,aby si zde Hitler tak snadno vytvořil 5.kolonu.
Film na události z r.1938.Myslím,že na vině je trochu komerce.Film by se měl zaplatit.A těch filmů jsem již viděl,zvláště za komunismu, habakuk.Každý rok se to připomíná.Asi by to netáhlo.Habermannův mlýn je tema nové neokoukané,mohl si dovolit velký rozpočet.
Ale k tomu "vyhánění".Cením si toho,že jste ho popravdě nevyužil.Myslím,že by bylo dobře natočit film o tom,co se dělo s Čechy na Slovensku a hlavně ve Slezsku.kde to probíhalo daleko brutálněji než v Sudetech.Asi by se na takový film chodilo.

Nahoru

Re: Habermannův mlýn

Vy jste nějakej jinej,pane Holý!Tak Ptolemaios,který jako první ve svých mapách označil pás hor Sudety,byl nacista a Henleinovec.Darebák jeden!Od vás se člověk něco přiučí.
Kautzinger-ten se snad jen narodil v Rakousku a byl čsl.občan do smrti smrťoucí,člen KSČ,Stb a šmelinář.Ostatní Češi jako poleno.
Nebo,že by pocházel z Německa?Co takhle rovnou z Norimberka?
Můj prastrýc,pane Novak zmizel do SSSR jen to zafištělo.A s ním taky desetitisíce Čechoslováků
,pravda víc těch Čechoslováků- Slováků.Prý jako pomoc válkou poničeného SSSR:No on pomáhal,kde mohl,to je fakt.A jméno Sobotka evokovalo ty známé Subotniki,asi je tam organizoval.Akorát ho Udatná Sovětská armáda zapomněla přivézt v tom r.1968 zpátky domů,kdy nás zase dočasně osvobodili před těmi revanšisty a extremisty a štváči.Ale oni měli moc práce.Budovali ten komunismus,lítali tam ty třísky a to nebyla žádná procházka růžovým sadem.
....V současné době různí štváči podporování neonacistickými kruhy v Německu se snaží trend evropanství zvrátit k ukojení svých nízkých pudů a neustále zde se vracejí k nacionalismu, extrémismu a volají po revanši.......
To je nádhera,to se vám povedlo.Člověk si připadá,že čte úvodník Rudého Práva v padesátých letech.A ani nemusí do muzea.

Nahoru

Re: Habermannův mlýn

Já jsem tuto zrůdu neznal a nezajímá mě.Pokud to byl vrah a pod,tak už měl dávno viset a ne být opěvovaným soudruhem,jak jistě uznáte.
Rád se dovzdělám,pokud mi dokážete,že toto území vlastnili ti,kteří si v 19.stol.,začali říkat místo Böhmen Češi..Příkladem může být takový zakladatel českého SOKOLA Friedrich Emmanuel Tiersche,nebo Heinrich Fügner či členové předsednictva Rudolf princ z Thurn-Taxis ,Ferdinand Fingerhut,zvaný Náprstek,Eduard Grégr (narozen jako Eduard Gröger ve Štýrsdkém Hradci a další.

Nahoru

Re: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák

Co dělali čsl. vojáci ve Cvikově,když tam neměli podle Novaka,pardon Holého,co pohledávat?
Dělali naschvály tzv, Odpůrcům.Stejně jako Národní výbor který dle dokumentů které mám již 10.5.1945 uspořádal svoji ustavující schůzi.Jako Místní Národní výbor.A žádný Revoluční!!!
A podepisovali se MNV a ne RNV!Chudák pan Doškář.Aby to opravoval po 65.letech!On to ví naprosto přesně a ne nějaký s.Hynek,předseda MNV.Proto taky musel spustit tu "lživou " kampaň.Napravuje evidentní lži.
A vojáci,kteří tam neměli co pohledávat tam pohledávali.Už aby to p. Doškář opravil!
Dle dokumentu nadepsaného Pěší pluk 36.-3.rota dodatečná výpověď pí.Schubertové Leopoldy z 15.9.1945 tam už byli hodně dlouho.Místo jmen důstojníků čsl.armády uvedu XY-Ochrana osobních údajů.
Pan XY byl u nás opětovně se žádostí,abychom mu opatřili dobrý fotografický přístroj.V Žitavě jsou,ale jenom za potraviny,které já přenášet nesmím.Pan XY mi dal přislíbení,že se mi nic nemůže státi,ježto se jedná o čsl.důstojníky.Můj otec ale vzdor tomu požadaoval,aby o penězích dostal potvrzení/dostal ho/.Na to jsem se rozhodla vykonati tento případ,abych nadále zůstala v dobré shodě.
Věci sebou vezené:cukr,konzervy,mouka a slanina je od XY a určeny na ty přístroje.
Jelikož seznáte,že jsem nechtěla...
Jo,jo šibalka jedna ještě přiznala že nosila pro zdejší velitelství foťáky z opravy a do opravy,na což měla vždy řádné povolení.
Tak si to představte pane Novak,promiňte,jsem popletený,pane Prokop!Do pohraničí přijela armáda s foťáky!A rozbíjely se v takovém množství,že si chudák Poldi Schubert mohla nohy uběhat! Až se ucho utrhlo.Tedy jestli nebyla kontrolována jenom na zpáteční cestě,zda ho z té"opravy" přinesla.
Tak vidíte, čeští důstojníci si s místním obyvatelstvem dobře rozuměli.Byznys je byznys.Rusové hodinky,Češi foťáky.A vy pořád nějakej Werwolf a esesáci.
Ale,co vlastně dělali ti čsl vojáci ve Cvikově,když tam dle znalce pana Holého neměli být?Stejně je to záhada.

Nahoru

Re: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák

Můžete pane Holý zdokladovat,že ve Cvikově do odchodu sovětských vojsk ve Cvikově čsl.vojáci nebyli?Jak to můžete tvrdit,když já mám originál dokumenty,podepsané Hendrychem a Sekáčem,hovořící o opaku.Snad si nebudem nalhávat,že originální dobové dokumenty jsou neprokázaná tvrzení.Já to mohu vždy prokázat,já nelžu ani se nevykrucuji, pane Novak.
Já mám originál dokument Ustanovující schůze Místního Národního výboru ve Cvikově.O revolučním není ani ťuk.
Zajděte si na Městský úřad,zeptat se,co by se stalo,kdyby si říkali Revoluční MěÚ.To by jste se divil,když něco není v souladu se zákonem.
Říkat si můžeme třeba hotentoti,ale pokud to není v souladu se zákonem,tak jimi nejsme.Tehdejší funkcionáři,narozdíl od vás a pana Doškáře zákon ctili,víme?

Nahoru

Re: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák

Vážený pane holý Novak!V rozkaze pplk.Sekáč není ano ťuk o revolučním Národním výboru.Nezpochybňujte dekrety presidenta republiky!.Nedělejte věčně z lidí blbce,děkuji.To ,že Josef Doškář zneužil jména lidických obětí ke svým cílům je jiná věc.Najděte mi platný zákon o Stanném řízení soudním a ukažte mi ,kterého § pan Sekáč využil.Pak budu přesvědčen o spravedlivé popravě.Do té, doby to bude Zločin proti lidskosti.
V úctě Jiří Walter

Nahoru

pplk .Sekáč lákán do Wehrmachtu

Podle nyní Holého,předtím Novaka byl pplk Sekáč lákán do Wehrmachtu.Dokonce mu měla být ponechána hodnost.
Jakou důvěru tedy měl pplk .Sekáč?Že se mu dostalo této cti, Čechům zapovězené?Být členem Wehrmachtu,to už bylo pro Němce něco,přímo čest!
Musel mít zákonitě prověrku příslušnými německými úřady,minimálně na způsobilost vojína tzv.Vládního vojska.Tzn Arijec,prověřen na židovské míšenectví. I.a II. stupně.
Hitler vydal osobně rozkaz, že žádný Čech nemusí sloužiti ve vojsku a bojovati se zbraní v ruce. Při začátku války a průběhem válečných let opakoval Hitler tento rozkaz v různých variacích. (»V boji proti nepříteli říše nebude žádný Čech bojovati se zbraní v ruce«, nebo: "Žádná česká matka nepotřebuje plakati pro svého syna padlého v boji" a pod.)
Kupodivu až na pplk Sekáče.Jedině ,že by splňoval pokus Českého svazu válečníků (vznikl v roce 1941 z iniciativy plukovníka četnictva O. Blahy) o vytvoření českých vojenských oddílu podány říšskému protektorovi 4.4.1941 k využíti k boji na frontě..Což by dle termínů bylo shodné.
Děkuji za informaci pané holý Novak.Teď už je mi ta horlivost a další naprosto jasné.
Další podrobnosti už mi sdělovat nemusíte.

Nahoru

Re: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák

Pánové, pánové, pánové,

venku jest tak hezky, právě jsem se vrátil z Luže, prakticky letní počasí, super výlet po horách, perfektní oběd a Hefenweizen (vícekrát :-) ) v Rübezhalbaude, co více si člověk může přát ...

Tyto hezké dny lze přeci trávit lépe, než neplodnou diskusí, jeden den jsem strávil s bratry prací u pomníku, i když to nebyl ten zde omýlaný novoborský:
http://csol-mb.net/brigada-u-pomniku-hranicaru-id1821.html

Nahoru

Re: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák

Pane Beneš!Tedy!!!!Vy jste v mé nejmilovanější krajině na světě a ani nedáte věděť! Kdy se dočkám,že si spolu popovídáme!Já vám toho mohu sdělit o dějinách zdejšího kraje.Přitom zde se pekly dějiny Čech tehdá Boemen,že se Vám ani nezdá.Jistě by jste mi řekl o mnohém,co já zase nevím.Skutečně mne to mrzí!Doufám,že Vaše skupina mou pohostinností příště nepohrdne!
Akorát o té popravě,že byla spravedlivá,mne nepřesvědčíte.Tak někdy příště.Mgr.Jiří Walter

Nahoru

Re: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák

Akorát o té popravě,že byla spravedlivá,mne nepřesvědčíte.
nerozumím, nevím, o jaké popravě je řeč, nevím, že bych o nějaké psal, že je spravedlivá ...

Nahoru

Re: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák

Máte pravdu,vy ne.Ale o tom je celá ta několetá diskuze.
Nicméně skutečně budu rád,když dáte věděť.Nechci se vnucovat....ale znáte to,lačnost po nových vědomostech a fajn zájemcích o historii

Nahoru

Re: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák

lačnost po nových vědomostech

stačí se podívat do některé z našich publikací, k Lužickým horám jich tam je několik:
http://csol-mb.net/publikacni-cinnost-jednoty.html

Nahoru

Re: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák

Pane Beneš,chtěl jsem vám napsat mail s dotazem,ale vaše adresa se mi vrací jako chybná.Kam mohu zaslat? Děkuji.J.Walter

Nahoru

Re: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák

http://csol-mb.net/kontakty.html

Nahoru

Re: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák

Přeji brzké uzdravení.J.Walter

Nahoru

Re: Zmizelí sousedé na ZŠ Špičák

Ono to přání asi nepomůže, pane kolego Růženíne.

"Holý" sice hrdě "uznává Benešovy dekrety", ale nejspíš nemá tušení, že jich bylo celkem 143!
Jistě by mu udělalo radost obnovení platnosti dekretů o opatřeních (=znárodnění!) v oblasti filmu (č. 50), o znárodnění dolů a některých průmyslových podniků (č. 100), o znárodnění některých podniků průmyslu potravinářského (č. 101) apod., o závodních a podnikových radách (č. 104), o řízení výroby (č. 109), a taky o trestání některých provinění proti národní cti (č. 138) - to by aplikoval na nás dva...

Zkrátka: samozvaný historik, který vůbec neví, o čem tady blábolí :o)))

Nahoru