Dnes, v pondělí 24. května 2021 bylo zahájeno v pořadí třetí setkání našeho mezinárodního projektu Living Beside the Water. Virtuální setkání bylo pořádáno portugalskou střední školou Manuela Cargaleira z města Seixal.
Nejprve jsme byli přivítáni paní Fatimou Verrisimo, koordinátorkou projektu, poté promluvila paní Lurdes Ribeiro, ředitelka školy, a pak jsme postupně představili naše teamy. Po úvodu následovala hudební chvilka – žák z portugalské školy zahrál na akordeon lidové písně.
Hudební moment vystřídala virtuální prohlídka školy, která je velmi rozlehlá, moderní a dobře vybavená. Tato prohlídka byla natočena žáky školy, kteří také ve filmu účinkovali.
Společným tématem tohoto, v pořadí třetího setkání, bylo kulturní dědictví, opět samozřejmě se zaměřením na vodu. Prezentace připravená portugalskými žáky představila hmotné i nehmotné dědictví z jednotlivých zemí projektu, i světový kulturní fond UNESCO.
Druhý den patřil jednotlivým školním teamům a jejich prezentacím. Jan Dolejší a Eliška Hrochová z naší školy připravili prezentaci o textilním tisku v České Lípě, kterou Honza s Eliškou představili online teamům z ostatních škol.
Středa byla věnována online práci na multimediálním plakátu v aplikaci Canva. Každá škola byla zastoupena jedním žákem, který se před zahájením setkání musel v aplikaci registrovat a připravit si obrázek a text k umístění na plakát. Za naši školu pracoval Šimon Janoušek, který do společného plakátu vložil obrázek Holanských rybníků s textem, upozorňujícím na unikátní flóru a faunu tohoto biotopu.
Ve čtvrtek byl hotový plakát prezentován ostatním účastníkům setkání: Litva představila romantický snímek klášterního komplexu Pažaislis. Řecko se, vzhledem ke své poloze, zaměřilo na lodě a také sdílelo e-book s informacemi o důležitosti vodního faktoru. Důraz byl kladen i na historii z období antiky. Itálie přiblížila přístav v Livornu. Španělsko se věnovalo Kantaberskému moři. Portugalsko uzavíralo přehled plakátů. Dozvěděli jsme se informace o přehradách v oblasti Alentejo, které slouží jako důležitý zdroj pro zavlažování vyprahlé krajiny.
Druhá část setkání byla věnována platformě eTwinning. Díky ní mohou učitelé a žáci z různých evropských zemí komunikovat, spolupracovat a zapojovat se do projektů. Od roku 2014 je součástí Erasmus+. Učitelé a žáci zapojeni do projektu pracují s prostředím TwinSpace. Učitelé z Portugalska seznámili ostatní teamy s fungováním této platformy.
Poslední den našeho setkání byl věnován výletu po zajímavých místech v okolí Seixalu. Viděli jsme zeď umělců pomalovanou výjevy z tradičních řemesel. Dále jsme se s kamerou vydali do mokřadů Corroios, které jsou domovem mnoha zvířat a ptáků např. plameňáků a jsou důležitou součástí celého ekosystému.
Přes moře jsme zamířili do města Almada, které ve středověku bylo arabskou vojenskou základnou a poté bylo dobyto Alfonsem I. a anglickými křižáky. V současnosti je město velmi moderní. Během virtuálního výletu jsme také navštívili pobřeží Caparica, úžasné písečné pláže v délce 26 km, přírodní park Arrábida, kde se blankytně modrý oceán setkává s bělostí křídových útesů a hloubkou zelené vegetace. Výlet byl zakončen ve městě Setúbal, které bylo ve 20. století centrem rybolovu, zaměřeným na lov a zpracování sardinek.
I přes to, že online setkání nám umožňují zdokonalit si technologické dovednosti, doufáme, že další setkání již budou probíhat osobně a my a žáci z naší školy budeme mít možnost vycestovat.
Velké poděkování patří žákům z 9.C z naší školy, kteří již vycházejí a nebudou tedy s námi dále pracovat, ale všichni z nich odvedli obrovskou práci na projektu a získané zkušenosti a dovednosti se jim budou hodit na středních školách.
Za team projektu Erasmus + Living beside the Water
Gabriela Jindrová
Nejprve jsme byli přivítáni paní Fatimou Verrisimo, koordinátorkou projektu, poté promluvila paní Lurdes Ribeiro, ředitelka školy, a pak jsme postupně představili naše teamy. Po úvodu následovala hudební chvilka – žák z portugalské školy zahrál na akordeon lidové písně.
Hudební moment vystřídala virtuální prohlídka školy, která je velmi rozlehlá, moderní a dobře vybavená. Tato prohlídka byla natočena žáky školy, kteří také ve filmu účinkovali.
Společným tématem tohoto, v pořadí třetího setkání, bylo kulturní dědictví, opět samozřejmě se zaměřením na vodu. Prezentace připravená portugalskými žáky představila hmotné i nehmotné dědictví z jednotlivých zemí projektu, i světový kulturní fond UNESCO.
Druhý den patřil jednotlivým školním teamům a jejich prezentacím. Jan Dolejší a Eliška Hrochová z naší školy připravili prezentaci o textilním tisku v České Lípě, kterou Honza s Eliškou představili online teamům z ostatních škol.
Středa byla věnována online práci na multimediálním plakátu v aplikaci Canva. Každá škola byla zastoupena jedním žákem, který se před zahájením setkání musel v aplikaci registrovat a připravit si obrázek a text k umístění na plakát. Za naši školu pracoval Šimon Janoušek, který do společného plakátu vložil obrázek Holanských rybníků s textem, upozorňujícím na unikátní flóru a faunu tohoto biotopu.
Ve čtvrtek byl hotový plakát prezentován ostatním účastníkům setkání: Litva představila romantický snímek klášterního komplexu Pažaislis. Řecko se, vzhledem ke své poloze, zaměřilo na lodě a také sdílelo e-book s informacemi o důležitosti vodního faktoru. Důraz byl kladen i na historii z období antiky. Itálie přiblížila přístav v Livornu. Španělsko se věnovalo Kantaberskému moři. Portugalsko uzavíralo přehled plakátů. Dozvěděli jsme se informace o přehradách v oblasti Alentejo, které slouží jako důležitý zdroj pro zavlažování vyprahlé krajiny.
Druhá část setkání byla věnována platformě eTwinning. Díky ní mohou učitelé a žáci z různých evropských zemí komunikovat, spolupracovat a zapojovat se do projektů. Od roku 2014 je součástí Erasmus+. Učitelé a žáci zapojeni do projektu pracují s prostředím TwinSpace. Učitelé z Portugalska seznámili ostatní teamy s fungováním této platformy.
Poslední den našeho setkání byl věnován výletu po zajímavých místech v okolí Seixalu. Viděli jsme zeď umělců pomalovanou výjevy z tradičních řemesel. Dále jsme se s kamerou vydali do mokřadů Corroios, které jsou domovem mnoha zvířat a ptáků např. plameňáků a jsou důležitou součástí celého ekosystému.
Přes moře jsme zamířili do města Almada, které ve středověku bylo arabskou vojenskou základnou a poté bylo dobyto Alfonsem I. a anglickými křižáky. V současnosti je město velmi moderní. Během virtuálního výletu jsme také navštívili pobřeží Caparica, úžasné písečné pláže v délce 26 km, přírodní park Arrábida, kde se blankytně modrý oceán setkává s bělostí křídových útesů a hloubkou zelené vegetace. Výlet byl zakončen ve městě Setúbal, které bylo ve 20. století centrem rybolovu, zaměřeným na lov a zpracování sardinek.
I přes to, že online setkání nám umožňují zdokonalit si technologické dovednosti, doufáme, že další setkání již budou probíhat osobně a my a žáci z naší školy budeme mít možnost vycestovat.
Velké poděkování patří žákům z 9.C z naší školy, kteří již vycházejí a nebudou tedy s námi dále pracovat, ale všichni z nich odvedli obrovskou práci na projektu a získané zkušenosti a dovednosti se jim budou hodit na středních školách.
Za team projektu Erasmus + Living beside the Water
Gabriela Jindrová
Nejprve jsme byli přivítáni paní Fatimou Verrisimo, koordinátorkou projektu, poté promluvila paní Lurdes Ribeiro, ředitelka školy, a pak jsme postupně představili naše teamy. Po úvodu následovala hudební chvilka – žák z portugalské školy zahrál na akordeon lidové písně.
Hudební moment vystřídala virtuální prohlídka školy, která je velmi rozlehlá, moderní a dobře vybavená. Tato prohlídka byla natočena žáky školy, kteří také ve filmu účinkovali.
Společným tématem tohoto, v pořadí třetího setkání, bylo kulturní dědictví, opět samozřejmě se zaměřením na vodu. Prezentace připravená portugalskými žáky představila hmotné i nehmotné dědictví z jednotlivých zemí projektu, i světový kulturní fond UNESCO.
Druhý den patřil jednotlivým školním teamům a jejich prezentacím. Jan Dolejší a Eliška Hrochová z naší školy připravili prezentaci o textilním tisku v České Lípě, kterou Honza s Eliškou představili online teamům z ostatních škol.
Středa byla věnována online práci na multimediálním plakátu v aplikaci Canva. Každá škola byla zastoupena jedním žákem, který se před zahájením setkání musel v aplikaci registrovat a připravit si obrázek a text k umístění na plakát. Za naši školu pracoval Šimon Janoušek, který do společného plakátu vložil obrázek Holanských rybníků s textem, upozorňujícím na unikátní flóru a faunu tohoto biotopu.
Ve čtvrtek byl hotový plakát prezentován ostatním účastníkům setkání: Litva představila romantický snímek klášterního komplexu Pažaislis. Řecko se, vzhledem ke své poloze, zaměřilo na lodě a také sdílelo e-book s informacemi o důležitosti vodního faktoru. Důraz byl kladen i na historii z období antiky. Itálie přiblížila přístav v Livornu. Španělsko se věnovalo Kantaberskému moři. Portugalsko uzavíralo přehled plakátů. Dozvěděli jsme se informace o přehradách v oblasti Alentejo, které slouží jako důležitý zdroj pro zavlažování vyprahlé krajiny.
Druhá část setkání byla věnována platformě eTwinning. Díky ní mohou učitelé a žáci z různých evropských zemí komunikovat, spolupracovat a zapojovat se do projektů. Od roku 2014 je součástí Erasmus+. Učitelé a žáci zapojeni do projektu pracují s prostředím TwinSpace. Učitelé z Portugalska seznámili ostatní teamy s fungováním této platformy.
Poslední den našeho setkání byl věnován výletu po zajímavých místech v okolí Seixalu. Viděli jsme zeď umělců pomalovanou výjevy z tradičních řemesel. Dále jsme se s kamerou vydali do mokřadů Corroios, které jsou domovem mnoha zvířat a ptáků např. plameňáků a jsou důležitou součástí celého ekosystému.
Přes moře jsme zamířili do města Almada, které ve středověku bylo arabskou vojenskou základnou a poté bylo dobyto Alfonsem I. a anglickými křižáky. V současnosti je město velmi moderní. Během virtuálního výletu jsme také navštívili pobřeží Caparica, úžasné písečné pláže v délce 26 km, přírodní park Arrábida, kde se blankytně modrý oceán setkává s bělostí křídových útesů a hloubkou zelené vegetace. Výlet byl zakončen ve městě Setúbal, které bylo ve 20. století centrem rybolovu, zaměřeným na lov a zpracování sardinek.
I přes to, že online setkání nám umožňují zdokonalit si technologické dovednosti, doufáme, že další setkání již budou probíhat osobně a my a žáci z naší školy budeme mít možnost vycestovat.
Velké poděkování patří žákům z 9.C z naší školy, kteří již vycházejí a nebudou tedy s námi dále pracovat, ale všichni z nich odvedli obrovskou práci na projektu a získané zkušenosti a dovednosti se jim budou hodit na středních školách.
Za team projektu Erasmus + Living beside the Water
Gabriela Jindrová
Hudební moment vystřídala virtuální prohlídka školy, která je velmi rozlehlá, moderní a dobře vybavená. Tato prohlídka byla natočena žáky školy, kteří také ve filmu účinkovali.
Společným tématem tohoto, v pořadí třetího setkání, bylo kulturní dědictví, opět samozřejmě se zaměřením na vodu. Prezentace připravená portugalskými žáky představila hmotné i nehmotné dědictví z jednotlivých zemí projektu, i světový kulturní fond UNESCO.
Druhý den patřil jednotlivým školním teamům a jejich prezentacím. Jan Dolejší a Eliška Hrochová z naší školy připravili prezentaci o textilním tisku v České Lípě, kterou Honza s Eliškou představili online teamům z ostatních škol.
Středa byla věnována online práci na multimediálním plakátu v aplikaci Canva. Každá škola byla zastoupena jedním žákem, který se před zahájením setkání musel v aplikaci registrovat a připravit si obrázek a text k umístění na plakát. Za naši školu pracoval Šimon Janoušek, který do společného plakátu vložil obrázek Holanských rybníků s textem, upozorňujícím na unikátní flóru a faunu tohoto biotopu.
Ve čtvrtek byl hotový plakát prezentován ostatním účastníkům setkání: Litva představila romantický snímek klášterního komplexu Pažaislis. Řecko se, vzhledem ke své poloze, zaměřilo na lodě a také sdílelo e-book s informacemi o důležitosti vodního faktoru. Důraz byl kladen i na historii z období antiky. Itálie přiblížila přístav v Livornu. Španělsko se věnovalo Kantaberskému moři. Portugalsko uzavíralo přehled plakátů. Dozvěděli jsme se informace o přehradách v oblasti Alentejo, které slouží jako důležitý zdroj pro zavlažování vyprahlé krajiny.
Druhá část setkání byla věnována platformě eTwinning. Díky ní mohou učitelé a žáci z různých evropských zemí komunikovat, spolupracovat a zapojovat se do projektů. Od roku 2014 je součástí Erasmus+. Učitelé a žáci zapojeni do projektu pracují s prostředím TwinSpace. Učitelé z Portugalska seznámili ostatní teamy s fungováním této platformy.
Poslední den našeho setkání byl věnován výletu po zajímavých místech v okolí Seixalu. Viděli jsme zeď umělců pomalovanou výjevy z tradičních řemesel. Dále jsme se s kamerou vydali do mokřadů Corroios, které jsou domovem mnoha zvířat a ptáků např. plameňáků a jsou důležitou součástí celého ekosystému.
Přes moře jsme zamířili do města Almada, které ve středověku bylo arabskou vojenskou základnou a poté bylo dobyto Alfonsem I. a anglickými křižáky. V současnosti je město velmi moderní. Během virtuálního výletu jsme také navštívili pobřeží Caparica, úžasné písečné pláže v délce 26 km, přírodní park Arrábida, kde se blankytně modrý oceán setkává s bělostí křídových útesů a hloubkou zelené vegetace. Výlet byl zakončen ve městě Setúbal, které bylo ve 20. století centrem rybolovu, zaměřeným na lov a zpracování sardinek.
I přes to, že online setkání nám umožňují zdokonalit si technologické dovednosti, doufáme, že další setkání již budou probíhat osobně a my a žáci z naší školy budeme mít možnost vycestovat.
Velké poděkování patří žákům z 9.C z naší školy, kteří již vycházejí a nebudou tedy s námi dále pracovat, ale všichni z nich odvedli obrovskou práci na projektu a získané zkušenosti a dovednosti se jim budou hodit na středních školách.
Za team projektu Erasmus + Living beside the Water
Gabriela JindrováNejprve jsme byli přivítáni paní Fatimou Verrisimo, koordinátorkou projektu, poté promluvila paní Lurdes Ribeiro, ředitelka školy, a pak jsme postupně představili naše teamy. Po úvodu následovala hudební chvilka – žák z portugalské školy zahrál na akordeon lidové písně.
Hudební moment vystřídala virtuální prohlídka školy, která je velmi rozlehlá, moderní a dobře vybavená. Tato prohlídka byla natočena žáky školy, kteří také ve filmu účinkovali.
Společným tématem tohoto, v pořadí třetího setkání, bylo kulturní dědictví, opět samozřejmě se zaměřením na vodu. Prezentace připravená portugalskými žáky představila hmotné i nehmotné dědictví z jednotlivých zemí projektu, i světový kulturní fond UNESCO.
Druhý den patřil jednotlivým školním teamům a jejich prezentacím. Jan Dolejší a Eliška Hrochová z naší školy připravili prezentaci o textilním tisku v České Lípě, kterou Honza s Eliškou představili online teamům z ostatních škol.
Středa byla věnována online práci na multimediálním plakátu v aplikaci Canva. Každá škola byla zastoupena jedním žákem, který se před zahájením setkání musel v aplikaci registrovat a připravit si obrázek a text k umístění na plakát. Za naši školu pracoval Šimon Janoušek, který do společného plakátu vložil obrázek Holanských rybníků s textem, upozorňujícím na unikátní flóru a faunu tohoto biotopu.
Ve čtvrtek byl hotový plakát prezentován ostatním účastníkům setkání: Litva představila romantický snímek klášterního komplexu Pažaislis. Řecko se, vzhledem ke své poloze, zaměřilo na lodě a také sdílelo e-book s informacemi o důležitosti vodního faktoru. Důraz byl kladen i na historii z období antiky. Itálie přiblížila přístav v Livornu. Španělsko se věnovalo Kantaberskému moři. Portugalsko uzavíralo přehled plakátů. Dozvěděli jsme se informace o přehradách v oblasti Alentejo, které slouží jako důležitý zdroj pro zavlažování vyprahlé krajiny.
Druhá část setkání byla věnována platformě eTwinning. Díky ní mohou učitelé a žáci z různých evropských zemí komunikovat, spolupracovat a zapojovat se do projektů. Od roku 2014 je součástí Erasmus+. Učitelé a žáci zapojeni do projektu pracují s prostředím TwinSpace. Učitelé z Portugalska seznámili ostatní teamy s fungováním této platformy.
Poslední den našeho setkání byl věnován výletu po zajímavých místech v okolí Seixalu. Viděli jsme zeď umělců pomalovanou výjevy z tradičních řemesel. Dále jsme se s kamerou vydali do mokřadů Corroios, které jsou domovem mnoha zvířat a ptáků např. plameňáků a jsou důležitou součástí celého ekosystému.
Přes moře jsme zamířili do města Almada, které ve středověku bylo arabskou vojenskou základnou a poté bylo dobyto Alfonsem I. a anglickými křižáky. V současnosti je město velmi moderní. Během virtuálního výletu jsme také navštívili pobřeží Caparica, úžasné písečné pláže v délce 26 km, přírodní park Arrábida, kde se blankytně modrý oceán setkává s bělostí křídových útesů a hloubkou zelené vegetace. Výlet byl zakončen ve městě Setúbal, které bylo ve 20. století centrem rybolovu, zaměřeným na lov a zpracování sardinek.
I přes to, že online setkání nám umožňují zdokonalit si technologické dovednosti, doufáme, že další setkání již budou probíhat osobně a my a žáci z naší školy budeme mít možnost vycestovat.
Velké poděkování patří žákům z 9.C z naší školy, kteří již vycházejí a nebudou tedy s námi dále pracovat, ale všichni z nich odvedli obrovskou práci na projektu a získané zkušenosti a dovednosti se jim budou hodit na středních školách.
Za team projektu Erasmus + Living beside the Water
Gabriela JindrováNejprve jsme byli přivítáni paní Fatimou Verrisimo, koordinátorkou projektu, poté promluvila paní Lurdes Ribeiro, ředitelka školy, a pak jsme postupně představili naše teamy. Po úvodu následovala hudební chvilka – žák z portugalské školy zahrál na akordeon lidové písně.
Hudební moment vystřídala virtuální prohlídka školy, která je velmi rozlehlá, moderní a dobře vybavená. Tato prohlídka byla natočena žáky školy, kteří také ve filmu účinkovali.
Společným tématem tohoto, v pořadí třetího setkání, bylo kulturní dědictví, opět samozřejmě se zaměřením na vodu. Prezentace připravená portugalskými žáky představila hmotné i nehmotné dědictví z jednotlivých zemí projektu, i světový kulturní fond UNESCO.
Druhý den patřil jednotlivým školním teamům a jejich prezentacím. Jan Dolejší a Eliška Hrochová z naší školy připravili prezentaci o textilním tisku v České Lípě, kterou Honza s Eliškou představili online teamům z ostatních škol.
Středa byla věnována online práci na multimediálním plakátu v aplikaci Canva. Každá škola byla zastoupena jedním žákem, který se před zahájením setkání musel v aplikaci registrovat a připravit si obrázek a text k umístění na plakát. Za naši školu pracoval Šimon Janoušek, který do společného plakátu vložil obrázek Holanských rybníků s textem, upozorňujícím na unikátní flóru a faunu tohoto biotopu.
Ve čtvrtek byl hotový plakát prezentován ostatním účastníkům setkání: Litva představila romantický snímek klášterního komplexu Pažaislis. Řecko se, vzhledem ke své poloze, zaměřilo na lodě a také sdílelo e-book s informacemi o důležitosti vodního faktoru. Důraz byl kladen i na historii z období antiky. Itálie přiblížila přístav v Livornu. Španělsko se věnovalo Kantaberskému moři. Portugalsko uzavíralo přehled plakátů. Dozvěděli jsme se informace o přehradách v oblasti Alentejo, které slouží jako důležitý zdroj pro zavlažování vyprahlé krajiny.
Druhá část setkání byla věnována platformě eTwinning. Díky ní mohou učitelé a žáci z různých evropských zemí komunikovat, spolupracovat a zapojovat se do projektů. Od roku 2014 je součástí Erasmus+. Učitelé a žáci zapojeni do projektu pracují s prostředím TwinSpace. Učitelé z Portugalska seznámili ostatní teamy s fungováním této platformy.
Poslední den našeho setkání byl věnován výletu po zajímavých místech v okolí Seixalu. Viděli jsme zeď umělců pomalovanou výjevy z tradičních řemesel. Dále jsme se s kamerou vydali do mokřadů Corroios, které jsou domovem mnoha zvířat a ptáků např. plameňáků a jsou důležitou součástí celého ekosystému.
Přes moře jsme zamířili do města Almada, které ve středověku bylo arabskou vojenskou základnou a poté bylo dobyto Alfonsem I. a anglickými křižáky. V současnosti je město velmi moderní. Během virtuálního výletu jsme také navštívili pobřeží Caparica, úžasné písečné pláže v délce 26 km, přírodní park Arrábida, kde se blankytně modrý oceán setkává s bělostí křídových útesů a hloubkou zelené vegetace. Výlet byl zakončen ve městě Setúbal, které bylo ve 20. století centrem rybolovu, zaměřeným na lov a zpracování sardinek.
I přes to, že online setkání nám umožňují zdokonalit si technologické dovednosti, doufáme, že další setkání již budou probíhat osobně a my a žáci z naší školy budeme mít možnost vycestovat.
Velké poděkování patří žákům z 9.C z naší školy, kteří již vycházejí a nebudou tedy s námi dále pracovat, ale všichni z nich odvedli obrovskou práci na projektu a získané zkušenosti a dovednosti se jim budou hodit na středních školách.
Za team projektu Erasmus + Living beside the Water