V pátek 22. dubna zasedli žáci ze sedmých až devátých tříd místo do školních lavic do autobusu, aby odjeli na hudební exkurzi do Prahy.
Dopoledne jsme se v Rudolfinu zúčastnili programu pro školy Edukace České filharmonie - Čtyři kroky do nového světa, který probíhal přímo ve Dvořákově síni. Děti se dozvěděly o hudebním skladateli Igoru Stravinském a jeho skladbě Svěcení jara.
Tato skladba měla premiéru 29. května 1913 a způsobila jeden z velkých uměleckých skandálů. Tehdy bylo premiérové obecenstvo rozděleno do několika táborů, od samého začátku byly hudba a tanec narušovány nesouhlasnými reakcemi, došlo i k fyzickým potyčkám. Uctívání země, tak se jmenuje první část, má sugestivní hudební vrchol, gradaci, strhující hudbu. Druhá část skladby se jmenuje Oběť. V hudbě Stravinského se tak prolíná jistá syrovost, barbarskost a na druhé straně slavnostnost - zvuky tympánu a hlasy kostelních zvonů. Právě toto nám osvětlil interaktivní metodou pan dirigent Marko Ivanović v první části programu. Snáz jsme tedy porozuměli námětu skladby i jejímu obsahu. Poté jsme si poslechli celou skladbu Svěcení jara s velkým pochopením a porozuměním. Hrála nám Česká studentská filharmonie, která sdružuje mladé talentované a nadšené muzikanty.
V přestávce mezi koncertem a navazující muzikoterapií zbyl i prostor pro procházku Prahou. Přes Karlův most jsme prošli na Malou Stranu, kochali se a užili si atmosféru rozkvetlého jarního Petřína.
Hudební program pokračoval v Národním muzeu, které není jen jedna budova na Václavském náměstí. Jeho součástí je i Muzeum české hudby v Hellichově ulici. Tam jsme prožili úžasné muzicírování. Při muzikoterapii jsme vnímali hudbu za pomoci zvuků a her s kameny, rour (Boomwhackers), velkých nádob na vodu a Orffových nástrojů. Vytvářeli jsme tak tóny klidné, křiklavé, razantní, jemné, láskyplné i zlostné. Na konci jsme relaxovali v klidné atmosféře skupiny při tiché uklidňující hudbě.
Na zpáteční cestě jsme ještě oslavili Den Země, který připadá právě na 22. duben, když se nám (panu učiteli Maškovi) podařilo zachránit velkého čmeláka, kterého jsme pustili zpět do trávy. Pan řidič nám pro záchranu tohoto užitečného živočicha zastavil dokonce autobus.
Domů jsme si přivezli mnoho dojmů a nejen hudebních zážitků.