Dnes je 20. 04. 2025
svátek má Marcela

Rozvoj cykloturistiky na Novoborsku

Archiv

Cílem akce, během níž má být do konce roku nově označeno devět cyklistických tras vedoucích napříč oblastí Novoborska, s napojením na hraniční přechody, je nejen usnadnit orientaci cyklistům. Značení mezinárodně uznávanými značkami totiž umožní zanesení těchto tras do mapové evidence a následně pak umožní podávat žádosti o dotace na jejich opravy a údržbu.

Uvedené značení bude realizováno za 500 tis. Kč poskytnutých z dotačního programu ministerstva pro místní rozvoj a 220 tis. Kč povinné spoluúčasti obcí mikroregionu. Jak uvedl místostarosta Cvikova Petr Kořínek, který má tuto oblast v mikroregionu na starosti, s prvním značením by se mohlo začít v létě, protože firma na jeho provedení bude poptávkovým řízením vybrána co nejdříve.

Označeny budou tři kategorie cyklostezek - státní, regionální a místní, jež jsou odlišené podle toho, jak jsou napojeny na další značené trasy.

Státní cyklostezky

1. Nová Huť - Horní Světlá - Juliovka - Mařenice - Heřmanice 12,2 km

2. Křižovatka Polevsko x Svor - Panská skála - Slunečná 11,2 km
Regionální cyklostezky

1. Krompach Valy - Juliovka - Mařenice - Mařeničky - Kunratice u Cvikova - Lindava - Svitava - Velenice 21,3 km

2. Vesnička - Dolní Prysk - Horní Prysk - Polevsko - Nový Bor - Radvanec - Maxov - Lindava 20,02 km

Místní cyklostezky

1. Dolní Světlá - Myslivny - Horní Světlá - Luž - Ptačinec - U Jána - Ledová Jeskyně - Naděje - Trávník 15,7 km

2. Svitava - Záhořín - Svojkov - Bukovany - Pihel - Chotovice - Nový Bor - Skalice - Okrouhlá - Arnultovice - Havraní Skály - Údolí Samoty - Cvikov - Trávník - Mařenice - Babičin Odpočinek - Krompach OÚ 39,6 km

3. Kaplička - Jezevčí vrch - Třídomí - Drnovec - Dutý Kámen - Cvikov - Rousínov - Nová Huť - Svor - Polevsko 30,86

4. Kamenický Šenov - Česká Skála - Slunečná - Skalice - Pihel - Sloup - Radvanec 18,4 km

5. Kamenický Šenov - Nový Oldřichov - Mistrovice 5,9 km

Dotační program, který uvedený záměr podpořil, je zdůvodněn mj. podporou malého a středního nezemědělského podnikání. To by třeba mohlo využít cyklostezek k nabídce doprovodných služeb. Rozvoj cykloturistiky u nás je víc než zřejmý při hezkém počasí i každému automobilistovi, bohužel spíše z té negativní stránky. Není totiž výjimečné vidět cyklisty jet vedle sebe i po třech, řítit se z kopce a "řezat" přitom zatáčky v protisměru. Podle jejich reakcí se dá usuzovat, že se cítí být pány silnic. Značené a udržované cyklostezky by je totiž mohly odvést z míst, kde ohrožují sebe svou hazardérskou jízdou i ty druhé.