Cílem akce, během níž má být do konce roku nově označeno devět cyklistických tras vedoucích napříč oblastí Novoborska, s napojením na hraniční přechody, je nejen usnadnit orientaci cyklistům. Značení mezinárodně uznávanými značkami totiž umožní zanesení těchto tras do mapové evidence a následně pak umožní podávat žádosti o dotace na jejich opravy a údržbu.
Uvedené značení bude realizováno za 500 tis. Kč poskytnutých z dotačního programu ministerstva pro místní rozvoj a 220 tis. Kč povinné spoluúčasti obcí mikroregionu. Jak uvedl místostarosta Cvikova Petr Kořínek, který má tuto oblast v mikroregionu na starosti, s prvním značením by se mohlo začít v létě, protože firma na jeho provedení bude poptávkovým řízením vybrána co nejdříve.
Označeny budou tři kategorie cyklostezek - státní, regionální a místní, jež jsou odlišené podle toho, jak jsou napojeny na další značené trasy.
Státní cyklostezky
1. Nová Huť - Horní Světlá - Juliovka - Mařenice - Heřmanice 12,2 km
2. Křižovatka Polevsko x Svor - Panská skála - Slunečná 11,2 km
Regionální cyklostezky
1. Krompach Valy - Juliovka - Mařenice - Mařeničky - Kunratice u Cvikova - Lindava - Svitava - Velenice 21,3 km
2. Vesnička - Dolní Prysk - Horní Prysk - Polevsko - Nový Bor - Radvanec - Maxov - Lindava 20,02 km
Místní cyklostezky
1. Dolní Světlá - Myslivny - Horní Světlá - Luž - Ptačinec - U Jána - Ledová Jeskyně - Naděje - Trávník 15,7 km
2. Svitava - Záhořín - Svojkov - Bukovany - Pihel - Chotovice - Nový Bor - Skalice - Okrouhlá - Arnultovice - Havraní Skály - Údolí Samoty - Cvikov - Trávník - Mařenice - Babičin Odpočinek - Krompach OÚ 39,6 km
3. Kaplička - Jezevčí vrch - Třídomí - Drnovec - Dutý Kámen - Cvikov - Rousínov - Nová Huť - Svor - Polevsko 30,86
4. Kamenický Šenov - Česká Skála - Slunečná - Skalice - Pihel - Sloup - Radvanec 18,4 km
5. Kamenický Šenov - Nový Oldřichov - Mistrovice 5,9 km
Dotační program, který uvedený záměr podpořil, je zdůvodněn mj. podporou malého a středního nezemědělského podnikání. To by třeba mohlo využít cyklostezek k nabídce doprovodných služeb. Rozvoj cykloturistiky u nás je víc než zřejmý při hezkém počasí i každému automobilistovi, bohužel spíše z té negativní stránky. Není totiž výjimečné vidět cyklisty jet vedle sebe i po třech, řítit se z kopce a "řezat" přitom zatáčky v protisměru. Podle jejich reakcí se dá usuzovat, že se cítí být pány silnic. Značené a udržované cyklostezky by je totiž mohly odvést z míst, kde ohrožují sebe svou hazardérskou jízdou i ty druhé.