Dnes je 27. 11. 2024
svátek má Xenie

Rada LK zrušila veřejnou zakázku na údržbu krajských silnic

Rada Libereckého kraje na svém včerejším zasedání zrušila veřejnou zakázku „Zajištění údržby silnic II. a III. třídy v Libereckém kraji pro období let 2013 až 2023“. Rada kraje k tomuto rozhodnutí dospěla po detailním seznámení s průběhem zadávacího řízení.

Důvodem pro zrušení zadávacího řízení jsou určité nejasnosti v některých pomocných, hodnotících kritériích. Tato neurčitost je objektivně způsobena tím, že zadavatel není v tuto chvíli schopen blíže specifikovat své požadavky na zajištění dispečinku. Liberecký kraj rovněž přihlédl k tomu, že dosud není známá finální podoba monitoringu sjízdnosti silnic II. a III. třídy v Libereckém kraji a není tedy možné určit jednoznačnou hranici mezi povinnostmi KSS LK a povinnostmi nového dodavatele služeb. „Požadavky na zajištění dispečinku jsou v rámci veřejné zakázky vymezeny obecně, což by mohlo ohrozit regulérnost celého zadávacího řízení. Informace potřebné pro bližší specifikaci na zajištění dispečinku nemá Liberecký kraj ani KSS LK v současné době k dispozici a nelze tedy popsanou neurčitost odstranit,“ říká Martin Sepp, náměstek hejtmana LK pro dopravu. Dodal, že má Liberecký kraj maximální zájem na regulérnosti zadávacího řízení, a proto se rozhodl zadávací řízení zrušit.

Ukazuje se, že v současné době ovlivňují nastavení dispečinku mimo jiné i nejasnosti ohledně provádění údržby silnic I. třídy. Proti původním předpokladům nebylo dosud Ministerstvem dopravy vyhlášeno VŘ na výběr dodavatelů. V našem kraji, stejně jako ve většině ostatních krajů, je údržba silnic I. třídy úzce svázána s údržbou silnic II. a III. tříd.  Mohlo by se tedy stát, že bychom vysoutěžili řešení, které nebude kompatibilní s budoucím prováděním údržby a nastavením dispečinku údržby silnic I. tříd,“ vysvětlil Sepp.

V této chvíli zahájí kraj přípravu koncepce krajského dispečinku a vypracuje studii pro vybudování krajské soustavy meteohlásek a jiných monitorovacích systémů pro účely zajišťování sjízdnosti silnic II. a III. třídy v Libereckém kraji. Po vypracování těchto dokumentů a schválení finálních variant řešení bude možno dostatečně určitě vymezit požadavky na zajištění dispečinku.