Liberecký kraj připravil pro novou turistickou své nové logo cestovního ruchu.
„Při přípravě nové vizuální linky bylo vycházeno z trendů v designu cestovního ruchu - loga stále častěji nesou emoce, jsou plastická, ve 3D formě, která umožňuje lepší práci v internetovém, printovém a televizním prostředí. Cílem bylo vytvořit poutavé logo, které bude vypovídat o Libereckém kraji z hlediska cestovního ruchu,“ uvedla Lidie Vajnerová (SOS), statutární náměstkyně hejtmana Libereckého kraje pro resort kultury, památkové péče a cestovního ruchu.
Na předchozí logo – „Liberecký kraj - Barevná dovolená“ současné logo navazuje. Složení loga zůstává stejné – 4 kostičky, které v původním znění představovaly pouze 4 roční období a 4 turistické regiony.
Současné logo se posunulo ještě o kus dále.
„Dominantou Libereckého kraje je Ještěd, který je první pohled jasně zřejmý, i když pod logem nebude nápis Liberecký kraj. Proto je zde jedna dominantní kostka, která provází logo v každé vizuální situaci. Je nosníkem a oporou celého loga,“ popisuje náměstkyně hejtmana.
Ostatní kostičky podle ní znázorňují nejen roční období a turistické regiony, ale cílové skupiny v komunikaci (single, rodiny s dětmi, prázdné hnízdo), kde je tečkami jasně určeno, pro kolik osob je tip na výlet, trasa či poskytovaná služba věnována. Ke změně došlo i ve sloganu na Cestou necestou. Důvodem výběru byla hravost a sounáležitost sloganu s celým logem. Slogan ukazuje na hledání nových turistických cílů, které nebyly zatím návštěvníky neobjeveny, nicméně by mohly pomoci odlehčit exponovaným místům Libereckého kraje.
Změna loga nastínila i nový směr v komunikaci ve směru k návštěvníkovi Libereckého kraje. Došlo zejména ke změně designu a modernizaci webového portálu www.liberecky-kraj.cz, větší důraz bude kladen na hledání konkrétních produktů cestovního ruchu zaměření na jednotlivé cílové skupiny a úzkou spolupráci s hráči cestovního ruchu v území.
Z novinek na portále lze jmenovat ještě nový profil na sociálních sítích (profil Liberecký kraj – Cestou necestou) či vytvoření newsletteru o akcích, tipech na výlet či aktualitách z regionu. Newsletter vychází každý měsíc, červnové číslo je věnované oslavám Dne dětí. K odběru se může přihlásit každý buď na www.liberecky-kraj.cz nebo přes email na turistika@kraj-lbc.cz
„O tom, že se změna loga a celého designu s tím spojeným na turistickém portále www.liberecky-kraj.cz vyplatila, svědčí i fakt, že Liberecký kraj získal v soutěži Zlatý erb 2012 zvláštní cenu Ministra pro místní rozvoj Kamila Jankovského za nejlepší turistickou webovou prezentaci,“ dodala Lidie Vajnerova.