V prosinci 2011 bylo podepsáno memorandum o spolupráci v oblasti cestovního ruchu mezi Libereckým krajem, Městem Jablonec n. N., Statutárním městem Liberec, Okresní hospodářskou komorou v Jablonci n.N. a Eurocentrem Jablonec n.N. s.r.o.
„Všechny uvedené strany považují cestovní ruch za odvětví, které významnou měrou přispívá k rozvoji hospodářské a sociální prosperity obyvatel regionu, a rozhodly se proto uzavřít Memorandum o spolupráci,“ řekla Lidie Vajnerová, statutární náměstkyně hejtmana LK pro resort kultury, památkové péče a cestovního ruchu..
Svoji spolupráci zaměří výše uvedené subjekty zejména na:
- zvýšení propagace domácího i zahraničního cestovního ruchu v Libereckém kraji,
- zvýšení atraktivity a efektivnosti veletrhu cestovního ruchu Euroregion Tour a dalších prezentačních akcí vedoucích k propagaci cestovního ruchu,
- spolupráci při marketingové propagaci veletrhu a dalších prezentačních akcích.
Informace o Veletrhu cestovního ruchu Euroregion Tour 2012:
Kdy, kde
12. ročník veletrhu, koná se v Eurocentru v Jablonci n. N. ve dnech 22. – 24. března 2012
Kdo pořádá
Na přípravě veletrhu se společně podílí Liberecký kraj, Město Jablonec n. N., Statutární město Liberec, Okresní hospodářská komora v Jablonci n. N. a Eurocentrum Jablonec n. N. s.r.o. ve spolupráci s Technickou univerzitou Liberec a Vyšší odbornou školou mezinárodního obchodu a Obchodní akademií v Jablonci n. N.
Cílem těchto partnerů je vytvoření kvalitního veletrhu cestovního ruchu, kde návštěvníci získají komplexní turistické informace.
Jaké je zaměření
Veletrh je zaměřen na prezentaci turistických atraktivit a služeb krajů České republiky, ale také příhraničních oblastí, zejména Euregionu Nisa, tedy Polska a Německa.
Mottem letošního ročníku je „Křehká krása, vybroušená chuť“, prezentace turistické nabídky bude obohacena o prezentaci tradiční výroby regionálního skla, bižuterie a piva. Touto aktivitou by výše uvedení partneři chtěli zvýšit povědomí veřejnosti o tom, že tradiční průmysl regionu je stále významným fenoménem kraje i cestovního ruchu. I nabídka zážitků z této oblasti, jako je například vyzkoušení si výroby skla nebo zhotovení si vlastní bižuterie, může pomoci navýšit příliv turistů a podpořit tradiční regionální výrobu.
V rámci přeshraničního projektu OHK v Jablonci nad Nisou „Atrakce průmyslu a techniky Euroregionu NISA“ se veletrhu zúčastní také výrobci regionálních produktů z příhraničních oblastí Polska.
Kdo bude vystavovat
Partnerským regionem veletrhu je letos německý region Oberlausitz. Dále se představí například zahraniční vystavovatelé ze Slovenska – Slovenská agentúra pre cestovný ruch a partnerský region Libereckého kraje, Prešovský samosprávný kraj. Z Německa Touristische Gebietsgemeinschaft NEISSELAND a partnerská města Jablonce nad Nisou (Kaufbeuren, Bautzen, Zwickau). Z Polska Powiat Jeleniogorski – Karkonozse, Miasto Lwówek Ślaski a další. Z České republiky pak kraje, destinační společnosti, města, cestovní agentury a kanceláře apod.
Cílová skupina návštěvníků
Zejména obyvatelé Euroregionu Nisa – Češi, Poláci, Němci.
Jaký je doprovodný program
odborný program – přednášky, workshopy, výstavy fotografií, festival cestopisných filmů a
besed
kulturní doprovodný program
koncert v rámci společenského večera
prodejní výstava regionálních produktů z ČR a Polska
Novinky
Nová kompletní marketingová strategie. Nové logo veletrhu navrhl student Technické univerzity Liberec, Ondřej Hlaváč.
Kde budou informace
www.eurocentrumjablonec.cz
www.euroregiontour.cz (stránky veletrhu budou uvedeny do provozu pravděpodobně
během února)