"Nikdy jsem nezískal žádný titul, ani jsem nebyl mistr republiky, takže jsem moc šťastný, že se to podařilo," řekl Kotek. Před závodem věděl, že k zisku titulu mu stačí při Častoralově triumfu dojet čtvrtý. "Proto to nebylo tak hrozné, ale člověk nikdy neví, co se může stát s technikou, takže před startem jsem trochu nervózní byl," přiznal.
Dalšímu náporu čelila jeho psychika poté, co se finále po odjetých třech kolech zastavilo po nehodě Litevce Padgurskise. "To jsem se hodně bál, protože jsme měli hodně ohřáté gumy a měl jsem lehké závady na autě," uvedl. Přesto odstartoval první, ale v průběhu finále před sebe Častorala pustil. "Viděl jsem, že je za námi hodně místa, tak jsem ho radši pustil, než aby mě někde sundal. Druhé místo je pro mě dnes stejné jako první," dodal Kotek.
Vcelku spokojený byl i Častoral, který evropský titul obhajoval. "Sice se mi to nepovedlo, ale podařilo si mi vyhrát české, rakouské a evropské zónové mistrovství. Uspět ve velké Evropě je hodně složité a my jsme v letošní sezoně měli určité problémy s autem," řekl Častoral ČTK.
Šanci získat evropský titul měl v Sosnové i Jaroslav Kalný v nejslabší divizi IA. Na lídra šampionátu Michaela de Keersmaeckera z Belgie ztrácel před závodem čtyři body a musel vedle svého úspěchu doufat i v to, že jeho soupeři se nebude tolik dařit. Nakonec šance Kalného pohasly ještě před startem A-finále.
Třiačtyřicetiletý jezdec postoupil z rozjížděk jen do B-finále, ze kterého do bojů o medaile neprošel. Sice výborně odstartoval, ale po kontaktu se Zdeňkem Čermákem se propadl až na pátou pozici a boj o jedno postupové místo byl ztracen.
"Start byl super, ale poté jsem dostal ránu od kamaráda a všichni se kolem mě prohnali. Pak už šance postoupit do áčka nebyla," řekl Kalný ČTK. S celkově druhým místem byl nakonec trojnásobný evropský šampion z minulých let spokojen. "Každý by chtěl být první, ale s autem, které mám k dispozici, je i druhé místo úspěchem. Startuji bez sekvenční převodovky a na českých tlumičích," podotkl Kalný.
Až v Sosnové se rozhodlo také o držiteli kontinentálního titulu v královské divizi I, který obhájil Švéd Lars Larsson, když využil problémů svého hlavního soupeře a krajana Kennetha Hansena. Rallyekrosová legenda v rozjížďkách dvakrát havarovala a nakonec se nekvalifikovala ani do C-finále. Larsson musel k předstižení Hansena dojet na třetím místě, což se mu bezpečně podařilo. Titul oslavil jako vítěz.
Smůlu měl Pavel Koutný, který do finále postoupil z prvního místa po rozjížďkách. Osudnou se mu ale stala kolize se Švédem Andreasem Erikssonem, po které musel odstoupit. "Bouchli jsme do sebe kolama a já zároveň utrhnul brzdovou hadičku," popsal příčiny svého předčasného konce. Koutný i tak pátým místem vyrovnal své letošní maximum.
Výsledky divize I jsou neoficiální, neboť se řeší protesty a prohřešky v řádech. Larssonův triumf ale ohrožen není.
Výsledky:
Divize I: 1. Larsson (Švéd./Škoda Fabia), 2. Lindefjell (Nor./Ford Focus), 3. Hunsbedt (Nor./Volvo S40), ...5. Koutný (ČR/Ford Focus).
Divize II: 1. Častoral (ČR/Opel Astra), 2. Kotek (ČR/Honda Civic), 3. Hallman (Fin./Renault Clio), ...7. Smetana (ČR/Peugeot 306), 8. Iro (ČR/Renault Clio).
Divize IA: 1. Pinomäki (Fin./Renault Clio), 2. Bossard (Fr./Citroën C2), 3. De Keersmaecker (Belg./Opel Corsa), ...7. Čermák (ČR/Škoda Fabia), 8. Bílek (ČR/Škoda Fabia), 9. Kalný (ČR/Peugeot 206).
Konečné pořadí ME (neoficiální):
Divize I: 1. Larsson 131, 2. K. Hansen (Švéd./Citroën C4) 124, 3. Eriksson (Švéd./Ford Fiesta) 115, ...12. Koutný 46.
Divize II: 1. Kotek 137, 2. Častoral 132, 3. Pargurskis (Lit./Renault Clio) 111, ...8. Iro 46, 9. Galuška (ČR/Ford Puma) 46
Divize IA: 1. De Keersmaecker 135, 2. Kalný 124, 3. Bossard 120, 4. Čermák 105, ...8. Vimmer (ČR/Peugeot 206) 62.