Oba jezdci se díky tomu dostali i do čela průběžného pořadí šampionátu, i když Kalný má stejný počet bodů jako Michael de Keersmacher z Belgie. Královskou divizi I ovládl Nor Sverre Isachsen, celkově je na tom ale nadále lépe švédský král této motoristické disciplíny Kenneth Hansen, jenž byl na severu Čech třetí.
Ve slabších divizích ale dominovali Češi. Tvrdý boj absolvoval zejména Častoral, který ve finále sváděl až do poslední zatáčky urputnou bitvu se Švédem Mattiasem Thörjenssonem.
"Byl to strašně těžký den, protože jsem nebyl stále první. Věděl jsem, že se bude rozhodovat na startu, který se mi povedl naprosto podle představ. Možná ještě lépe," radoval se Častoral v rozhovoru pro ČTK.
Těsný souboj s Thörjenssonem jej nepřekvapil, stejný podstoupil i na předešlých evropských závodech.
"Stejně těsné rozdíly jsme měli ve všech rozjížďkách i ve finále. Když se podívám na naše auta, tak bych řekl, že jsou z jedné dílny. Těžké to bude až do konce Evropy," řekl Častoral, jenž je společně se švédským soupeřem hlavním adeptem na celkový zisk titulu.
"Nechtěl bych to uzavírat, dobře jezdí i Ericsson, který však dělá chyby. Je to ale možné," dodal Častoral.
Vítězství s větším náskokem dosáhl v nejslabší divizi IA Kalný, který se stejně jako Častoral dostal do čela hned po startu. Vzhledem k tuhému boji o druhé místo za jeho zády si ale vypracoval náskok, který udržel až do cíle. Spokojen byl hlavně proto, že se neopakovaly jeho loňské problémy, kdy mu při příjezdu na start praskla poloosa.
"Teď se zaplaťpánbůh nic podobného nestalo," oddechl si Kalný.
Do čele průběžného pořadí ME se dostal hlavně proto, že dosavadnímu lídrovi seriálu De Keersmacherovi se v Sosnové nedařilo. Belgičan skončil až devátý poté, co hned na úvod B-finále havaroval.
"Nezlobím se, že jsem se dostal do vedení. Nervóznější jsem ale díky tomu nebyl. Spíše se mi honilo hlavou, aby se mi nestalo něco s autem," řekl Kalný, jenž si je vědom, že o titulu není ani náhodou rozhodnuto. Nejvyšší ambice má totiž řada jezdců.
"Když se podíváte na měřené tréninky, tak je deset aut s minimálním rozestupem," podotkl trojnásobný kontinentální šampion, za kterým skončil druhý Václav Veverka.
Nepříliš úspěšně pro české barvy skončila královská divize I. Z pěti domácích jezdců se dostala pouze dvojice Pavel Koutný, Marek Zeman do C-finále, v kterém skončil nakonec zkušenější Koutný třetí a v konečném pořadí tak byl klasifikován na třinácté pozici. Týmový kolega jej následoval.
"Byla to bída. Spokojen nemohu být ani v nejmenším," řekl Koutný ČTK.
Při premiérovém evropském startu s fabií jej trápily zejména problémy s motorem.
"Potřebujeme čas, aby se vše zlepšilo. I nadále ale budeme na autě pracovat," prohlásil.
Nejznámější český účastník hlavní kategorie se letos představil v ME poprvé, v dalších kláních ale nebude chybět.
"Při závodech se nejlépe pozná, jak na tom jsme," dodal Koutný.
Čtvrtý díl kontinentálního šampionátu se uskuteční 11. června v rakouském Greinbachu.
Výsledky:
Divize I:
1. Isachsen (Nor./Ford Focus), 2. Kuypers (Niz./Ford Focus), 3. K. Hansen (Švéd./Citroën C4), ...13. Koutný (ČR/Škoda Fabia), 14. Zeman (ČR/Ford Focus).
Divize II:
1. Častoral (ČR/Opel Astra), 2. Thörjensson (Švéd./Opel Astra), 3. Ericsson (Švéd./Honda Civic), 4. Kotek (ČR/Honda Civic), ...11. Chval (ČR/Peugeot 306), 14. Galuška (ČR/Ford Puma), 15. Šrůt (ČR/Peugeot 206).
Divize IA:
1. Kalný (ČR/Peugeot 206), 2. Veverka (ČR/Peugeot 206), 3. Petrakovics (Rak./Seat Ibiza), ...6. Čermák (ČR/Škoda Fabia), 11. Bílek (ČR/Škoda Fabia), 14. Brunát (ČR/Škoda Fabia), 15. Vimmer (ČR/Peugeot 206).
Průběžné pořadí ME:
Divize I: 1.
K. Hansen 50 bodů, 2. Larsson (Nor./Škoda Fabia) 49, 3. Bermingrud (Nor./Citroën Xsara) 41, ...21. Koutný 4, 23. Zeman 3.
Divize II:
1. Častoral 54, 2. Thörjensson 52, 3. Ericsson 39, 4. Kotek 22, ...23. Chval 6, 29. Galuška 3, 31. Šrůt 2.
Divize IA:
1. Kalný a De Keersmacher (Belg./Opel Corsa) oba 48, 3. Groblewski (Pol./VW Polo) 41, ...5. Veverka 37, 7. Čermák 28, 11. Vimmer 13, 17. Bílek 6, 22. Brunát 3.