Osobní příplatek ředitelů organizačních složek s menší mírou přímé zodpovědnosti byl výrazně nižší než osobní příplatek ředitelů příspěvkových organizací. Zpracovaný návrh úpravy osobních příplatků nakonec nebylo možno radě města předložit, protože nařízením vlády č. 330/2003 Sb. došlo k zásadní změně platového tarifu ředitelů a ostatních zaměstnanců školských příspěvkových organizací.
Z tohoto důvodu byl návrh úpravy osobních příplatků předložen až nyní, kdy je objem mzdových prostředků vzhledem k novým tarifům stabilizován. Předložený návrh tak řeší:
a) Narovnání velkých rozdílů mezi osobními příplatky jednotlivých ředitelů. Právní odpovědnost ředitelů příspěvkových organizací je sjednocena a individuální rozdíly ve složitosti struktury organizace jsou ve velké míře zahrnuty do výpočtu příplatku za vedení, navržená procentuální výše platového tarifu přesto zohledňuje počet dětí nebo žáků v daném zařízení.
b) Převedení části finančních prostředků rozdělovaných formou odměn do osobního příplatku.
c) Rozdíly v komplexním hodnocení práce ředitelů na základě upravené metodiky KÚ (možnost navýšení osobního příplatku až o 10 %).
d) Výchozí stav výše osobního příplatku, kterou bude rada města 1x ročně upravovat na základě celoročního hodnocení.
Předložená metodika vychází z doporučené metodiky kraje a ministerstva. Hlavním cílem je narovnání nenárokových složek všech ředitelů příspěvkových organizací. V celkovém objemu budou platy ředitelů výrazně navýšeny, průměrný roční objem navýšení na osobu je 28 000,- Kč.
Odbor školství, kultury, sportu a cestovního ruchu bude proto sledovat, aby se toto opatření výrazně nedotklo platů ostatních pedagogů na školách..