Hlavním cílem je podle hejtmana Petra Skokana, aby ze silnic zmizelo dopravní značení, které pozbylo smysluplnosti a naopak brání plynulosti dopravního provozu.
„Může tak působit kontraproduktivně, a proto by mělo být odstraněno.“
Zejména se jedná o posouzení dopravního značení omezujícího rychlost jízdy, předjíždění, odbočování, ale také o směrové značení.
„Dokument by měl být zpracován do 16. října 2006,“ upřesňuje vedoucí odboru dopravy Krajského úřadu Libereckého kraje Ing. Stanislava Jakešová a připomíná, že se jedná již o druhou akci svého druhu.
„Tentokrát jsme se však obrátili na odbornou firmu zabývající se soudním znalectvím v oblasti pozemních komunikací. Na rozdíl od prvního posuzování, kdy se jednalo pouze o dopravní značení instalované na silnicích I. třídy, které bylo zajišťováno pracovníky Policie ČR a Ředitelství silnic a dálnic ČR.“
Pokud bude Liberecký kraj s rozsahem posouzení spokojen, bude s obdobnou prověrkou silniční sítě pokračovat i v ostatních částech regionu. Speciální důraz je pak kladen na místa s výskytem většího množství dopravních nehod, to znamená na „nehodové úseky“. Přičemž za nehodový úsek je v případě silnice I. třídy označován úsek silnice v délce 1 km, kde v kalendářním roce došlo k 15 a více dopravním nehodám, a v případě silnic II. a III. třídy k více než 10 nehodám za rok.