Na str. 2 například píše o humanoidním robotu, který svými kotouly „zaujal mimo jiné hejtmana“ při návštěvě liberecké průmyslovky. O autorech robota se nedozvíme zhola nic, ale (lan) neopomene informovat, že „oběd hejtmanovi chutnal“. V dalších třech článcích jsou aspoň citovány hejtmanovy výroky, například že „zprovoznění trati je dlouhodobý problém, který je třeba dořešit.“
V měsíčníku je dále 8 fotografií s hejtmanem, to je při nákladu 182 000 výtisků 1 456 000 Petrů Skokanů! A výmluvné jsou i popisky těchto fotografií. „Ve Sněžence byl letos hejtman na návštěvě“ (jmenovat si zasloužily spíš děti a jejich instruktorka). Zpěvačka nebo moderátorka na fotografii s hejtmanem z plesu zůstává anonymní, podobně jako na jiném místě instruktorka BESIPu, pracovníci českolipského muzea, laborant v českolipské nemocnici. Ale hejtman je pod fotografií uveden vždy znova (s jedinou výjimkou vítání Kateřiny Neumannové na plese).
Snad mi pan hejtman titulek promine. Rozhodně ho nepodezřívám, že by uvedené postupy sám vyžadoval. Ale copak si nikdo v redakci neuvědomuje, co si o tom čtenáři pomyslí? Připomenu z doporučení pro periodika vydávaná samosprávami (www.bezkorupce.cz): „Vydávání periodika za veřejné prostředky... nelze vnímat jen jako jednostranný vztah předávání lichotivých či nepolemických informací od představitelů radnice k občanům. Vynakládané prostředky... opravňují občany i členy zastupitelstva (zejména opoziční) požadovat od tohoto nástroje také zpětnou vazbu. To znamená možnost dozvídat se i odpovědi na otázky, které by si sami představitelé radnice nepoložili, přiměřenou možnost jim tyto otázky aktivně klást a také předkládat ostatním občanům alternativní zprávy, názory a komentáře.“
S tímto posláním se krajský měsíčník prokazatelně míjí. Slouží převážně k sebepropagaci velké koalice a jejího úspěšného vládnutí. Redakční rada je totiž totožná s Radou Libereckého kraje (6 ODS + 3 ČSSD). A tak jediným polemickým článkem je obhajoba proti kritice Domova v Mařenicích, zveřejněné ale v Libereckém deníku. Petr Skokan sice ve svém článku vysvětluje, proč by volil Václava Klause, ale redakci nenapadlo požádat o názor také příznivce Jana Švejnara. Informace z okresů na pouhé půlce poslední strany moc nevypovídají o tom, co se ve čtyřech oblastech kraje děje. Vydávání měsíčníku v této podobě má (finanční) efekt snad jen pro akciovou společnost GENUS TV, která zajišťuje redakci a inzerci. Kterákoli regionální příloha MF DNES popisuje problémy našeho kraje objektivněji.