Na problém upozornil v rámci interpelací na zasedání včerejšího zastupitelstva jeho člen Jan Stejskal.
Od nového roku, kdy se změnil způsob vybírání poplatku za komunální odpad, stojí totiž v úřední dny na schodišti MÚ dlouhé fronty občanů, kteří se chtějí k placení poplatku přihlásit, event. jej přímo v pokladně MÚ zaplatit. Že tento problém nastane, nebylo přitom těžké předvídat.
Za úhradu poplatku totiž od nového roku zodpovídá každý sám, ale není k této platbě nijak vyzván. V České Lípě i jednotliví členové bytového družstva či nájemníci bytů, kteří tento poplatek dosud platili v tzv. službách. Znamená to, že každý občan musí dát finančnímu odboru MÚ na vědomí, pod jakým variabilním symbolem bude tento poplatek hradit, aby jeho platba mohla být identifikována. (Nejjednodušším způsobem je zvolit si jako variabilní symbol rodné číslo.) Za vícečlennou rodinu může poplatek uhradit jeden její člen pod jedním symbolem, ale i zde je třeba nahlásit, za koho poplatek hradí.
Obojí - přihlášení se k placení i platbu samotnou není sice nutné provádět osobně, nicméně mnoho občanů tak chce učinit z různých důvodů přímo na úřadu. A protože se poplatek týká minimálně 30 tisíc obyvatel, není se frontám nespokojených občanů co divit.
Po interpelaci, k níž se přidávali i další zastupitelé, informovala místostarostka Irena Borovcová, že hned po kolaudaci čp. 2 již byly učiněny kroky ke zlepšení situace. Celá agenda spojená s výběrem zmíněného poplatku bude přestěhovaná do přízemí této rekonstruované budovy vedle radnice, kde bude později městské informační středisko. Počet zaměstnanců je navýšen o dvě pracovnice přijaté na dobu určitou prostřednictvím úřadu práce a od pondělí 29. ledna budou úřední hodiny rozšířeny na každý den kromě pátku, navíc na dobu od 8 do 17 hodin.