Souhlasné stanovisko ke studii posuzující vlivy na životní prostředí plánované přeložky silnice I/13 v úseku mezi Kunraticemi a Jablonným v Podještědí přijala na svém zasedání 10. července rada Libereckého kraje.
Přeložka by se od stávající silnice měla odchylovat přibližně o 25 m a oproti původní komunikaci by měla být přímější. Šíře nové silnice je plánovaná na 11,5 m a navrhovaná rychlost na 80 km/h. Po stranách by pak měly být jeden a půl metru široké zpevněné krajnice.
Podle investora projektu, Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Liberec, zcela přesná trasa položení nové silnice zatím známa není. Již teď se ale počítá s tím, že u Kunratic by měla stavba zasáhnout do Chráněné krajinné oblasti (CHKO) Lužické hory, konkrétně do oblasti akumulace vod. Jak vyplývá z důvodové zprávy zpracované KÚ, stavba nebude mít negativní vliv na tuto oblast. Stávající silnice vede přímo na hranici CHKO.
Ve zprávě je dále uvedeno, že během výstavby dojde dočasně ke zvýšení hluku a prašnosti, ale že při trvalém provozu se životní prostředí nezhorší.
Jak uvedl ředitel ŘSD Liberec Josef Jeníček, je realizace stavby naplánována přibližně na rok 2004 až 2005, a proto ŘSD není výši investic v současné době schopno vyčíslit. "Podle velmi hrubého odhadu by přeložka mohla stát 200 milionů, ale skutečné náklady se mohou výrazně lišit," řekl Jeníček.
V příštím roce počítá ŘSD Liberec s rekonstrukcí silnice I/38 na úseku mezi Jestřebím a Bělou po Bezdězem. Zde by měl být natažen nový živičný povrch, podobně jako na silnici I/9 mezi Českou Lípou a Novým Borem. Rekonstrukce I/38 by měla přijít na 110 milionů, které, podobně jako prostředky na komunikaci Česká Lípa - Nový Bor, získalo ŘSD jako půjčku od Evropské investiční banky.
![]() |
![]() |