Dnes je 28. 11. 2024
svátek má René

Organizační změna městského úřadu

Archiv

Organizační změny se týkající následujících odborů:


• Stavební úřad
Stavební úřad v současné době čítá 11 systemizovaných míst v oddělení územního rozhodování a stavebního řádu. Z nich jsou dvě místa neobsazena a další tři jsou obsazena zaměstnanci, kteří teprve získávají praxi a připravují se  na zkoušku zvláštní odborné způsobilosti, kterou musí složit do 18 měsíců od vzniku pracovního poměru. Radě města byl proto předložen návrh na navýšení počtu zaměstnanců zařazených v oddělení územního rozhodování a stavebního řádu o 3 systematizovaná místa asistentů územního rozhodování a stavebního řádu, a to na dobu určitou do 31.10. 2009. Důvodem je, aby stávajících šest plně kvalifikovaných úředníků se mohlo věnovat odborné práci, přičemž jejich současní tři kolegové budou k uvedenému datu nejenom zapracováni, ale budou připraveni i ke složení zkoušky zvláštní odborné způsobilosti.  Personální práce je zaměřena na obsazení zbývajících dvou volných systemizovaných míst referentů s odpovídající kvalifikací v oblasti stavebnictví. Cílem navýšení počtu asistentů je vzhledem k náročné agendě zajistit spokojenost občanů při vyřizování jejich záležitostí. Ve spolupráci s úřadem práce budou tato 3 místa zřízena jako společensky účelná pracovní místa, a tudíž budou spolufinancována ze strany úřadu práce.


• Odbor sociálních věcí a zdravotnictví
Odbor sociálních věcí a zdravotnictví zabezpečuje již od roku 2001 činnost terénního pracovníka v rámci dotačních titulů pro záležitosti romské komunity. Činnost terénního pracovníka na oddělení sociálně právní ochrany se osvědčila. Každodenní kontakt terénního pracovníka umožňuje sledovat komunitu a již v počátku objevit problém a snažit se ho řešit. Finanční prostředky na spoluúčast obce v rámci dotačních titulů z Úřadu Vlády ČR byly schváleny v rozpočtu odboru sociálních věcí a zdravotnictví na rok 2009 při jednání zastupitelstva města. Jednou z podmínek čerpání dotace je začlenění terénního pracovníka do struktury, organizačního schématu, úřadu a jeho vedení včetně kontroly činnosti upravit vnitřním předpisem. Proto byl radě města předložen návrh na začlenění 0,5 pracovního úvazku (20 hodin týdně) terénního pracovníka do organizačního schématu odboru sociálních věcí a zdravotnictví. Práce budou prováděny na základě dohody o pracovní činnosti. 


Dle zákona o pomoci v hmotné nouzi lze nově na základě smlouvy, uzavřené mezi obcí  a osobou v hmotné nouzi, vykonávat některé činnosti ve prospěch obce a jejich občanů – např. při udržování čistoty ulic, zlepšovat životní prostředí v obci apod. Za tuto pomoc obec nebude osobě v hmotné nouzi vyplácet odměnu. Mezi povinnosti obce patří poskytnout těmto osobám ochranné pomůcky a pracovní prostředky a uzavřít pojistnou smlouvu, na kterou lze získat dotaci z MPSV. Institut veřejné služby bude zabezpečován v součinnosti odboru sociálních věcí a zdravotnictví, oddělením dávek sociální péče a sociálních služeb  a zaměstnancem samosprávy. K výše uvedené činnosti bude také náležet povinnost evidovat  a potvrzovat počet odpracovaných hodin těchto osob, koordinovat a kontrolovat jejich činnost apod. Radě města byl předložen návrh na začlenění 0,5 pracovního úvazku (20 hodin týdně) asistenta veřejné služby do organizačního schématu odboru sociálních věcí a zdravotnictví. Práce budou prováděny na základě dohody o pracovní činnosti.