Práce by měly skončit do prosince letošního roku. ČTK to dnes řekl Josef Vrba z Ředitelství silnic a dálnic Liberec (ŘSD).
Most opravu nutně potřeboval, dilatační závěry byly totiž v havarijním stavu, už před dvěma lety byla proto část z nich vyměněna.
"Oprava součástí mostu je podmínkou zachování bezpečného provozu a prodloužení životnosti konstrukce," řekl výrobně technický ředitel společnosti SaM Josef Horáček.
Stavbaři se podle něj snaží omezovat dopravu co nejméně, proto se například výměna dilatací provádí vždy na polovině, aby nemusel být most zcela uzavřen. Mnohem komplikovanější je oprava ložisek.
"Součástí těchto prací je montáž ocelové podpěrné konstrukce a vyzdvižení mostovky pomocí hydraulických heverů. Mostovka je vždy vyzdvižena maximálně o sedm centimetrů tak, aby provoz na vozovce mostu byl omezen jen minimálně," popsal práce stavbyvedoucí Zdeněk Novotný.
Úplné uzavírky jsou po dohodě s městem jen o víkendech, kdy je slabší provoz. Českolipská společnost SaM silnice a mosty se specializuje na výstavbu, rekonstrukce a opravy komunikací a průmyslových staveb.
Firma mimo jiné podílela i na opravách hrází přehrad v Jablonci a Josefově Dole na Jablonecku. V letošním roce staví například mostní díla na dálnicích D8 a D11. SaM s 350 zaměstnanci počítá letos s tržbami 800 milionů korun.