Na této silnici loni přišlo o život šest lidí, devět utrpělo těžká zranění a 24 lehká. "Za podobně nebezpečný považujeme také 12 kilometrů dlouhý frekventovaný úsek silnici I/35 mezi Turnovem a Ktovou ve směru na Hradec Králové. V současné době však vozovka není v dobrém technickém stavu a nedá se po ní jezdit tak rychle jako po rekonstruované I/9," uvedla Jakešová.
Silnice Nový Bor - Jestřebí, jež spojuje Českolipsko s Prahou, je nyní zhruba sedm metrů široká a vypadá bezpečně. Leží na ní však řada zvlněných míst, za něž motoristé dobře nevidí a při předjíždění je tam může překvapit protijedoucí auto. Někteří řidiči navíc výrazně překračují povolenou rychlost. Podle vedoucího českolipské dopravní policie Staši Zikmunda se na komunikaci I/9 stávají nejhorší havárie skutečně při předjíždění a také při nezvládnutí zatáček. "Za nebezpečné považujeme například esovité zatáčky u Zahrádek," prohlásil Zikmund. V budoucnu se mezi Novým Borem a Sosnovou u České Lípy plánuje vybudování nové silnice, jež by ulevila přetížené komunikaci I/9 a přispěla k poklesu havárií.
Silnici z Turnova do Ktové věnují semilští dopravní policisté zvýšenou pozornost. Jejich vedoucí Milan Čermák uvedl, že na Turnovsku provádějí zhruba jednu třetinu ze všech kontrol. "Přesvědčuji své podřízené, aby se zaměřovali především na řidiče překračující povolenou rychlost v obcích o 30 nebo 50 kilometrů, a ne o pět kilometrů," prohlásil Čermák.
V loňském roce se v Libereckém kraji podařilo počet tragédií na silnicích snížit. Při nehodách zemřelo 38 lidí, zatímco v roce 2003 jich bylo 63 a rok předtím 50. "Situace se zlepšila také díky velké kampani v médiích, v nichž se lidé mohli seznámit s odstrašujícími příklady havárií," shrnula Jakešová.