Dnes je 24. 11. 2024
svátek má Emílie

Na českolipský městský úřad se můžete elektronicky objednat

Archiv

„Snažíme se co nejvíce vycházet vstříc našim klientům, a proto neustále usilujeme, aby jim byl přístup k našemu úřadu co možná nejvíce usnadněn,“ uvádí tajemník českolipského městského úřadu Ing. Jan Hladonik.


„Služba nazývaná WebCall umožňuje objednat se k vyřízení záležitostí, a to buď pomocí webové aplikace, která je umístěna na městských stránkách v sekci E-služby úřadu, nebo pomocí zaslání SMS,“ uvedl Ing. Milan Černý, vedoucí oddělení informatiky.


„Za zmínku také jistě stojí, že kromě možnosti objednat se na konkrétní termín pohodlně ze svého domova či kanceláře lze také snadno získat aktuální informace o počtu lidí čekajících ve frontách u jednotlivých vyřizovaných agend a odhad přibližné aktuální čekací doby.“


Přístup na jednotlivé moduly aplikace WebCall je možný z libovolného počítače s připojením na internet a s libovolným internetovým prohlížečem. WebCall nevyužívá JAVA skripty, a je tedy možné stránky bez problémů zobrazit například i pod operačním systémem Linux.


Objednání přes web:


Postup objednávky


1. Vyberete si požadovanou činnost.


2. Vyberete požadovaný den a některý z volných časů.


3. Uveďte své jméno a příjmení.


4. Program Vám přidělí PIN a nabídne informace k vytištění a nebo zaslání e-mailem. Ve Vámi objednaném dni a hodině (+ - 15 minut) přijdete k dotykovému terminálu, zvolíte možnost "Objednaní klienti" a zadáte PIN, který Vám byl přidělen při objednávce.


Terminál Vám vydá lístek s pořadovým číslem a systém Vás vyvolá v nejbližším možném čase. Pokud se Vám nepodaří v objednaný den a hodinu požadovanou činnost uskutečnit, není třeba objednaný termín rušit. Vyvolávací zařízení, pokud si nevyzvednete lístek s pořadovým číslem, automaticky zařadí do pořadí další osobu.


Objednání pomocí SMS:


Zasláním SMS v daném formátu na číslo 731435066 se můžete rovněž objednat, nebo získat informace SMSky  - mohou být čtyři typy:


1)získání nápovědy napište na uvedené číslo SMS ve tvaru : HELP


2)získání seznamu volných termínů (OBJ TERMIN)


3)získání seznamu zkratek jednotlivých oddělení (OBJ HELP ZKR)


4)objednávací SMS Formát objednávací SMS: OBJ [zkr] [datum] [cas] [jméno] [zkr] - zkratka oddělení, činnosti [datum] - den, na kdy chce být klient objednán, datum musí být zadáno ve formátu den.mesic.rok nebo den.mesic(1.3.2006 nebo jen 1.3.) [cas] - čas, na kdy chce být klient objednán, ve formátu hodina:minuta (10:00) [jméno] - jméno klienta - buď jen příjmení nebo jméno a příjmení.


 Program převezme SMS a pokusí se klienta objednat do časového rozsahu, do kterého spadá požadovaný čas v daný den. Pokud je v tomto intervalu volné místo, klient dostane zpět SMS zprávu o úspěšném či neúspěšném objednání s rekapitulací údajů. Během jednoho dne lze provést pouze omezený počet objednávek.


„Víme, že čas všech lidí je vzácný,“ dokončuje starostka města Česká Lípa Hana Moudrá.


„Oddělení, která jsou na městském úřadě takto ošetřena, jsou častokráte velice vytížena, a proto jsme přistoupili k tomuto kroku. Věříme, že tato služba klientům úřadu v době zcela běžného využívání výpočetní techniky ve všech směrech každodenního života přispěje k jejich větší spokojenosti a bezproblémovější komunikaci.“