Dnes je 22. 11. 2024
svátek má Cecílie

Na bývalém mostu VŘSR je slalomová dráha

Archiv

Motoristé proto musí počítat s řadou omezení. Doprava se výrazně zpomalila a před mostem se ve špičce mohou tvořit kolony.


"Jinak to ale udělat nešlo, dopravu nebylo kam odvést," řekla dnes mluvčí společnosti SaM silnice a mosty, která stavbu provádí.


Podle Jana Stacha z libereckého závodu Ředitelství silnic a dálnic most opravu dilatací nutně potřeboval.


"Už několik let jsou v havarijním stavu, ale stále nám nezbývaly prostředky na jejich opravu," řekl Stach.


Přestože most nebyl v pořádku, žádné bezprostřední ohrožení provozu podle něj ale nehrozilo.


"Letos jsme ale potřebných 7,5 milionu korun v rozpočtu našli, a tak by ještě do zimy měl být most opět v pořádku," dodal Stach.


Na mostě je podle generálního ředitele SaM Dušana Drahoše celkem sedm dilatačních závěrů. Firma ale vymění jen čtyři nejvíce poškozené.


"Nejprve vyměníme levou polovinu závěrů ze směru od Prahy a po technologické přestávce, kdy dojde ke zrání betonu, se tato část vozovky zprůjezdní a začneme s opravou i druhé poloviny dilatačních závěrů," řekl  Drahoš.


Práce by podle něj měly skončit do poloviny listopadu letošního roku.


Řidiči nadšeni samozřejmě nejsou: "Odtokové kanály bývalého mostu VŘSR v České Lípě, postaveného za účelem odlehčení od dopravního provozu tomuto městu, jsou v permanentní údržbě. Občas se mohli řidiči setkat s opravou jednoho z kanálů, ale to, co si pro ně připravila stavební firma SaM Silnice a mosty, to je opravdový „ořech“. Samozřejmě dopravní značení, výstražná světla - to vše je v pořádku. Bylo však nutné začít pracovat na všech čtyřech kanálech najednou? Urychlí se tím celá oprava? Řidiči, který má minimálně dvakrát projet tuto překážu denně, to spíš připadá jako celkem zbytečná, špatnou organizací způsobená škola přednosti v jízdě. Je jen otázkou času, kdy zde dojde k nehodě," svěřil se nám Miroslav Jakuš jezdící denně na trase Dubá - Nový Bor.


Českolipská společnost SaM silnice a mosty se specializuje na výstavbu, rekonstrukce a opravy komunikací a průmyslových staveb. Letos se firma mimo jiné podílela i na opravách hrází přehrad v Jablonci a Josefově Dole na Jablonecku. Obě akce skončily s několikaměsíčním předstihem. I opravu mostu v České Lípě, chce podle Drahoše SaM dokončit rychleji, záležet podle něj ale bude i na počasí. V posledních dnech ovšem stavbařům příliš nepřeje.